Het is sowieso lastig een systeem te benoemen. Het gouden Ajax van de periode 1994-1996 speelde 4-3-3, maar je zou het ook 4-4-2 (Jari Litmanen en Ronald de Boer/Patrick Kluivert in spits en Marc Overmars en Finido George als buitenste middenvelders) kunnen noemen of anders 4-2-4 (idem dito, maar dan met Marc Overmars en Finidi George als buitenste aanvallers). Ook zou je over een driemans- of viermansdefensie kunnen spreken, dit is net hoe de analyst het ziet.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:24 schreef twi het volgende:
Trouwens, mensen de illusie hebben dat we 4-3-3 (of volgens Versatel zelfs 3-4-3) spelen komen bedrogen uit, aangezien het meer 4-5-1 is wanneer de "vleugelspelers" de bal op het middenveld moeten komen ophalen.
ja, dat spoort echt niet, die gast knalt in zijn eentje psv langs heerenveen, maar nee Ajax denkt dat hij nu dood had moeten zijn...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:29 schreef Tamagotchi het volgende:
[..]
Als je die Kone er met zijn 'hartkwaal' er weer gewoon 3 in ziet prikken word je toch gewoon ziek?
En dit is niet het eerste wat die medische staf verziekt.
Het is fucking niet te geloven.
Hoe vaak heeft hij het dan al geprobeerd? Alleen maar in de oefenwedstrijden?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:32 schreef Radegast het volgende:
Als je 4-4-2 gaat spelen met Rosenberg en Charisteas is er dus geen plaats meer Babel.
Overigens vond ik de experimenten met 4-4-2 die Blind geprobeerd heeft nou niet zo fantastisch, 4-4-2 lijkt mij nou niet echt dé oplossing.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, dat spoort echt niet, die gast knalt in zijn eentje psv langs heerenveen, maar nee Ajax denkt dat hij nu dood had moeten zijn...
Kortom Konéquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:34 schreef twi het volgende:
Ajax had een paar uur om te beslissen of ze tien miljoen uit wilde geven voor een speler waarbij niet 100% duidelijk was of alles wel in orde was met z'n hart. Dan neem ik het ze niet kwalijk dat ze dat risico niet hebben gelopen. Bovendien is een neger met blond haar geen gezicht
Shove your smiley, dat hoef je MIJ niet te vertellen hoor...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:34 schreef PyTh het volgende:
[..]
Jullie medische staf staat al jaar en dag te boek als dubieus.
Tegen Willem II en tegen Arsenal.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:34 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Hoe vaak heeft hij het dan al geprobeerd? Alleen maar in de oefenwedstrijden?
Nu komt Babel af en toe ook naar het midden getrokken via links om uit te halen...als hij in het midden achter de spitsen zit heeft hij wellicht ook wel een kans, want hij zit dan al in het midden. Alleen staat er waarschijnlijk wat meer verdediging. Ik weet ook niet of het mogelijk is, of er al een ander op die plek zou staan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:32 schreef Radegast het volgende:
Als je 4-4-2 gaat spelen met Rosenberg en Charisteas is er dus geen plaats meer Babel.
Overigens vond ik de experimenten met 4-4-2 die Blind geprobeerd heeft nou niet zo fantastisch, 4-4-2 lijkt mij nou niet echt dé oplossing.
Wat er precies aan de hand is/was met Kone is vooralsnog niet duidelijk, ik heb ook verhalen gehoord dat hij HIV besmet zou zijn en dat ze dat met een andere benaming, om hem niet te schaden, naar buiten wilde brengen, daar zou ik me iets bij voor kunnen stellen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, dat spoort echt niet, die gast knalt in zijn eentje psv langs heerenveen, maar nee Ajax denkt dat hij nu dood had moeten zijn...
Rosenberg en Charisteas zijn in principe twee spitsen die de diepte zoeken. Daarnaast heb je dus iemand nodig die dat niet doet en een individuele actie heeft. Ik zie dus liever Babel/Rosenberg of Babel/Charisteas of desnoods Rosales in plaats van Babel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:32 schreef Radegast het volgende:
Dus op de 10?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:36 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Nu komt Babel af en toe ook naar het midden getrokken via links om uit te halen...als hij in het midden achter de spitsen zit heeft hij wellicht ook wel een kans, want hij zit dan al in het midden. Alleen staat er waarschijnlijk wat meer verdediging. Ik weet ook niet of het mogelijk is, of er al een ander op die plek zou staan.
| 1 2 | Rosenberg - Charisteas Babel |
Ik zou niet overal de medische staf de schul van willen geven, hoogstwaarschijnlijk hadden zij het team een figuur als Ball bespaard, waar PSV de gok genomen heeft en die vooralsnog duur moet bekopen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:34 schreef PyTh het volgende:
[..]
Volgens mij wordt van 't AMC gebruik gemaakt bij de keuring van de spelers, die dan een advies uitbrengen. Dat wordt niet intern gedaan, dacht ik. In dit geval kun je dus onze beschamend falende medische staf niet de schuld geven, denk ik.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:34 schreef PyTh het volgende:
[..]
Nee, Babel speelt niet af, da's een pure 9. Dus dan heb je helemaal niks aan die 3 man voorin, aangezien Rosenberg en Charisteas (in tegenstelling tot Babel) een combinatie nodig hebben met een verbindingsman.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:37 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Dus op de 10?
Misschien is dat wel de oplossing.
[ code verwijderd ]
Mooi gesproken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:39 schreef HeatWave het volgende:
Nou ja, feit is wel dat er een scorende spits rondliep die naar Ajax wou, ze hem afwezen en hij nu psv wellicht terug in het zadel helpt. Way to go Ajax...
Losers...
Ja zo'n idee. Nogmaals, ik ben geen echte kenner, dus ik bekijk het lekker oppervlakkig. Maar Babel is iemand die door 1 actie kan scoren. Mochten de spitsen even vast zitten door een sterke verdediging is het wellicht mogelijk terug te spelen op Babel die dan ook weer een kans heeft om te scoren. Dus 2 echte spitsen (die als het goed is dan vaak scoren) en een extraatje met Babel achter hen als iemand die een goede assist kan geven (moet hij wel vaker afspelen, en alleen voor eigen succes gaan als de spitsen vast staan) Ook horen de 2 spitsen niet vaak acties maken maar gewoon lekker die bal er in te lopen. En dat scheen Rosenberg WEL goed te kunnen bij zijn oude club. Een Babel kan het dan achter hen een beetje openbreken en voor ruimte zorgen zodat de spitsen het dan gewoon makkelijk af kunnen maken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:37 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Dus op de 10?
Misschien is dat wel de oplossing.
[ code verwijderd ]
Daar heb jij ook weer eens gelijk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:40 schreef twi het volgende:
[..]
Nee, Babel speelt niet af, da's een pure 9. Dus dan heb je helemaal niks aan die 3 man voorin, aangezien Rosenberg en Charisteas (in tegenstelling tot Babel) een combinatie nodig hebben met een verbindingsman.
Die is nog te jong om te vlammen in een niet lopend Ajax.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:41 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Mooi gesproken.
Huntelaar. Misschien kan hij de problemen bij Ajax oplossen
Kone legt er nu 3 in na weken kritiek. Wanneer Rosenberg of Charisteas er komende week 3 in legt, is Kone weer vergeten? Ik vind veel mensen hier wel heel erg oppertunistisch denken hoor. Nog even en we beginnen ons af te vragen waarom we Robin Nelisse niet van AZ over hebben genomen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:39 schreef HeatWave het volgende:
Nou ja, feit is wel dat er een scorende spits rondliep die naar Ajax wou, ze hem afwezen en hij nu psv wellicht terug in het zadel helpt. Way to go Ajax...
Losers...
Dus er heerst paniek in Amsterdam, dat men door de bomen het bos niet meer ziet en het gras bij de buurman altijd groener is dan bij jezelf?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:42 schreef twi het volgende:
[..]
Kone legt er nu 3 in na weken kritiek. Wanneer Rosenberg of Charisteas er komende week 3 in legt, is Kone weer vergeten? Ik vind veel mensen hier wel heel erg oppertunistisch denken hoor. Nog even en we beginnen ons af te vragen waarom we Robin Nelisse niet van AZ over hebben genomen.
Heb je OPZICH wel gelijk in, maar voetbal IS heel opportunistisch. Doe je niets aan. Elke week is min of meer een finale voor Ajax nu, elke verloren wedstijd kan je in principe een prijs kosten of het nou CL of Eredivisie is..quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:42 schreef twi het volgende:
[..]
Kone legt er nu 3 in na weken kritiek. Wanneer Rosenberg of Charisteas er komende week 3 in legt, is Kone weer vergeten? Ik vind veel mensen hier wel heel erg oppertunistisch denken hoor. Nog even en we beginnen ons af te vragen waarom we Robin Nelisse niet van AZ over hebben genomen.
heb je helemaal gelijk in, er worden hier na iedere wedstrijd weer andere dingen geroepen door bepaalde mensen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:42 schreef twi het volgende:
[..]
Wie wil jij dan hebben?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:42 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Die is nog te jong om te vlammen in een niet lopend Ajax.
De kritiek op Kone was natuurlijk van een andere orde dan de kritiek op Rosenberg of Charisteas, Kone was wat slordig, Rosenberg heeft nog niet eens laten zien dat ie eredevisie-waardig is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:45 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
heb je helemaal gelijk in, er worden hier na iedere wedstrijd weer andere dingen geroepen door bepaalde mensen.
Exact, iedereen begint hier maar te schreeuwen "we hadden dit", "we hadden zus". Vorige week was het Arveladze, maar nu heeft Kone 3 keer gescoord en zit Huntelaar in Voetbal Insite dus zitten er weer andere verlossers in ons hoofd. Natuurlijk, Huntelaar heb ik er graag bij, maar hij zal helemaal niks oplossen, zolang we ervoor kiezen vleugellam te blijven.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:44 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dus er heerst paniek in Amsterdam, dat men door de bomen het bos niet meer ziet en het gras bij de buurman altijd groener is dan bij jezelf?
(maar je hebt wel gelijk hoor)
De stap van Rosenberg is ook moeilijker dan de stap van Kone. Bovendien is het natuurlijk niet toevallig dat 'ie twee keer vlamt tegen Heerenveen. Ja, Kone heeft al tien keer meer laten zien, maar dit is inmiddels ook zijn derde jaar in de Nederlandse competitie, dus hij is al een heel stap verder ondanks dat hij jonger is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:46 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De kritiek op Kone was natuurlijk van een andere orde dan de kritiek op Rosenberg of Charisteas, Kone was wat slordig, Rosenberg heeft nog niet eens laten zien dat ie eredevisie-waardig is.
Babelquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:48 schreef _moder8or_ het volgende:
Hebben wij nog goede spitsen in de jeugd zitten? Of nog allemaal te onervaren/jong
Ik zou Huntelaar graag terug willen hebben bij PSv over een aantal jaar, maar als Ajax zou ik gaan voor een ervaren spits, niet een comming-man, die spelen vrijwel alleen goed als alles klikt en meteen mee kan in het hoge niveau.quote:
je ziet aan alles dat die jongen gewoon niet goed in z'n vel zit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:52 schreef HeatWave het volgende:
Rosenberg is toch zo goed? Zweedse elftal enzo... Dan vind ik niet dat je ZO slecht zou kunnen spelen. Dat je niet scoort, ok, ligt OOK aan de aanvoer, al prutst hij voor open doel ook.
maar dat je gewoon geen duel wint, geen balcontrole hebt vaak heeft toch niets met wennen aan systemen en je medespelers te maken. Dan ben je OF te gespannen of onzeker, of je kan het gewoon niet...
laten we het nu nig maar even op het eerste houden, maar ik zie het niet gebeuren.
Ik snap je ook welquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:53 schreef twi het volgende:
Het was meer om aan te geven dat Babel, 18 jaar oud, juist de spits is die kort geleden uit de jeugd is over gekomen, en dat we gewoon helemaal geen jeugdspelers nodig hebben. De huidige groep kan het prima, met de nodige tactische aanpassingen.
En dat is dus onzin. Ajax heeft al meer wedstrijden beter gespeeld dan de beste wedstrijden in het afgelopen seizoen bij elkaar. Zeker sinds Brondby thuis. Dat je tegen Arsenal een helft lang tactisch wordt afgebluft vind ik alles behalve zorgelijk. Alleen tegen Sparta ging het kut.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:52 schreef Elgigante het volgende:
Momenteel speelt Ajax gewoon matig
hij speelt ook op links hequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:54 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Ik snap je ook welMaar hij laat het nog niet zien wat hij waard is.
Tja, rot voor hem. Maar wat hebben wij daaraan?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
je ziet aan alles dat die jongen gewoon niet goed in z'n vel zit.
daar hebben we niets aan maar ik wil alleen aangeven dat hij eventjes de tijd nodig heeft.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tja, rot voor hem. Maar wat hebben wij daaraan?
Als je een topper bent moet je je nu toch wel eens aangepast kunnen hebben. Je hoeft echt niet meteen elke wedstrijd te scoren, maar een beetje redelijk voetballen zou wel fijn zijn.
Ja ok. Maar hij heeft het nog niet laten zien (geen tijd/kans voor gekregen) om in de aanval te schitteren.quote:
dat zeker. ik zie hem liever vandaag dan morgen in de spits.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:58 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Ja ok. Maar hij heeft het nog niet laten zien (geen tijd/kans voor gekregen) om in de aanval te schitteren.Laten wij daar eerst op afwachten.
Ik verwacht van hem wel dat hij op gang gaat komen. Natuurlijk speelt hij nu kut, zie je er niks aan af en raakt hij geen pepernoot. Dat betekent niet dat hij het niet kan. Kijk naar van der Vaart, die kon twee jaar lang ook geen pepernoot meer maar speelt nu Maradona in Duitsland.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:52 schreef HeatWave het volgende:
Rosenberg is toch zo goed? Zweedse elftal enzo... Dan vind ik niet dat je ZO slecht zou kunnen spelen. Dat je niet scoort, ok, ligt OOK aan de aanvoer, al prutst hij voor open doel ook.
maar dat je gewoon geen duel wint, geen balcontrole hebt vaak heeft toch niets met wennen aan systemen en je medespelers te maken. Dan ben je OF te gespannen of onzeker, of je kan het gewoon niet...
laten we het nu nig maar even op het eerste houden, maar ik zie het niet gebeuren.
[offtopic]goede avatarquote:Op maandag 3 oktober 2005 22:00 schreef Nashje het volgende:
...
Inderdaad. Even lekker trainen op de spits positie ipv linkerflank.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:58 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dat zeker. ik zie hem liever vandaag dan morgen in de spits.
ja, en dat zou wel kunnen als we lekker bovenaan staan in de eredivisie en redelijk staan in de CL, maar het KAN nu gewoon niet. Dan moet hij lekker in het 2de gaan spelen om ritme op te doen. We kunnen ons geen punt verlies meer veroorloven, dus desnoods speelt Blind zelf in de spits als we maar winnen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:58 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
daar hebben we niets aan maar ik wil alleen aangeven dat hij eventjes de tijd nodig heeft.
en hij zou idd al wat meer hebben mogen laten zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |