abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31148356
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:34 schreef maniack28 het volgende:
Wanneer gaan ze nu verdomme eens een keer ECHT wat aan de problemen doen? Wanneer gaan ze het een keer hebben over de woningnood, over het oplossen van het aow-probleem, over het niveau van het onderwijs en het lerarentekort, over het aantal werkelozen. Wanneer gaan ze daar nou eens een oplossing voor zoeken? ipv de zinloze dingen die totaal geen toegevoegde waarden hebben op te lossen. Ze moeten het land besturen, nou ik zie er niks van terug!! Het wordt tijd dat er eens een keer iemand komt, die ECHT wat aan de problemen gaat doen!!!
Omdat veel van deze problemen niet door de overheid kunnen worden opgelost. Bijvoorbeeld de werkloosheid. Je kunt bedrijven niet dwingen meer mensen aan te nemen. Ze zullen dat spontaan doen als er meer werk te doen is, bijvoorbeeld als de vraag naar goederen en diensten toeneemt. Wat de overheid zou kunnen doen is het minimumloon afschaffen of verlagen, zodat het voor bedrijven aantrekkelijker wordt om personeel aan te nemen.

Het lerarentekort: Volgens mij is dat alleen maar een probleem dat in de randstad speelt, want hier in het Noorden zijn bijna geen vacatures voor leraren. En in de randstad wil niemand lesgeven, als je geen pistool van een leerling tegen je harsens krijgt komt er wel een debiele ouder verhaal halen. De opvoeding van kinderen ligt nu eenmaal bij de ouders.
pi_31288404
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:34 schreef maniack28 het volgende:
Zie discussie over meneertje Kalou die zonodig Nederlander wil worden. Zie mevrouw Femke Halsema die vorige week begon te zeiken over chocola waar te weinig cacao inzit en die gemaakt wordt door slavenarbeiders Zie dat hele zorgverzekering gebeuren, wat zo omslachtig als de pest is.

Wanneer gaan ze nu verdomme eens een keer ECHT wat aan de problemen doen? Wanneer gaan ze het een keer hebben over de woningnood, over het oplossen van het aow-probleem, over het niveau van het onderwijs en het lerarentekort, over het aantal werkelozen. Wanneer gaan ze daar nou eens een oplossing voor zoeken? ipv de zinloze dingen die totaal geen toegevoegde waarden hebben op te lossen. Ze moeten het land besturen, nou ik zie er niks van terug!! Het wordt tijd dat er eens een keer iemand komt, die ECHT wat aan de problemen gaat doen!!!
Mee eens, maarja Nawijn is een populist.
  zondag 9 oktober 2005 @ 11:00:03 #28
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_31303807
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:41 schreef maniack28 het volgende:
Hehe, soms overweeg ik weleens de politiek in te gaan... maar ik prefereer toch een baan in de meteorologie
Je hebt gelijk, het weer is beter voorspelbaar en te begrijpen dan de Nederlandse politiek.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_31306596
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 11:00 schreef Flumina het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het weer is beter voorspelbaar en te begrijpen dan de Nederlandse politiek.
Het probleem is dat de journalisten in Nederland over het algemeen ook oppervlakkige sensatiebeluste onderwerpen aansnijden. Daarnaast interesseert een grote groep zich niet voor de maatschappij: alleen maar voor zichzelf.(en dan ook nog eens slechts de korte termijn!)

Terwijl de maatschappij hun eigen leven BEINVLOEDT.

Als je sommige fora leest, en de reactie bevoorbeeld op telegraafartikelen, tja:

het volk krijgt de leiders die het verdient
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')