Het was erop om 18.21, dus ook om 20.21, 22.21 en misschien ook nog wel 0.21.quote:
Het was wel leuk. Mooi dat Herman Finkers ook weer aan de gang is.quote:
Hier in Salland is 't idd vrij lastig te volgenquote:Op zondag 9 oktober 2005 23:45 schreef freako het volgende:
Zag ik nou Peter v/d Vorst aan de bar van het café zitten?
Er is overigens uit andere delen van de provincie al geklaagd over de serie. Ze konden het niet verstaan.. Gelukkig wordt het via teletekst ondertiteld.
.
Dan he'j pech had.quote:Op maandag 10 oktober 2005 00:13 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Hier in Salland is 't idd vrij lastig te volgen
Wildspeakerquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:04 schreef freako het volgende:
Ze hadden het over de familie "Wildspeaker"..
quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:15 schreef JohnHannibalSmith het volgende:
"dat moj net zo oetsprekn a'j t zegt.
Het is al aan vijf regionale omroepen verkocht:quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:51 schreef Dr.Aart het volgende:
echt ideaalik las ergens dat ook landelijke televisiezenders interesse hebben getoond. Dan is ondertiteling helemaal gewenst
![]()
Bron TC Tubantia.quote:HENGELO - RTV Oost heeft de regionale dramaserie ‘Van jonge leu en oale groond’ aan vijf collega-omroepen verkocht. De 30-delige serie over een Twentse boerenfamilie is vanaf januari ook op TV Noord, Omrop Fryslân, TV Gelderland, TV Utrecht en TV Noord-Holland te zien. Behalve de ‘regionalen’ heeft ook de KRO interesse getoond. Met de opbrengst wil ‘Oost’ een volgende reeks financieren.
De Twents gesproken serie van regisseur Johan Nijenhuis (Costa, Zoop) blijft ook na zes afleveringen een kijkcijfertopper wekelijks zo’n 375.000 kijkers. Op de internetsite van RTV Oost wordt zo veel gekeken, dat de doorgifte regelmatig hapert.
Ik had de ondertiteling nodigquote:Op dinsdag 1 november 2005 17:33 schreef ILCILA het volgende:
k vint echt unmeunig leuk...wat een topserie...
ennuh ik sallander volg het best hoor (Hardenberg)
Leuke aflevering vandaag gisteren. Het was afgelopen voor je het wist.quote:Op zondag 27 november 2005 21:11 schreef JohnHannibalSmith het volgende:
Herman Finkers: comedy-Goud.
-Yves Cousteau, den diepzeeduiker. Platt'n naam: Gait Olde Weernink
-Bredero, den wet d'r ook wel völ van, veur'n Amsterdammer...
-bikini-Lineke
- zijn loeiende koeien ringtone!
Donders mooie serie, ik volg hem elke week, jammer dat het zo ontzettend snel is afgelopen.quote:Op maandag 28 november 2005 00:46 schreef freako het volgende:
[..]
Leuke aflevering vandaag gisteren. Het was afgelopen voor je het wist..
Gelukkig hebben we nog maar 9 van de 30 afleveringen gehad.quote:Op maandag 28 november 2005 23:40 schreef Henry het volgende:
[..]
Donders mooie serie, ik volg hem elke week, jammer dat het zo ontzettend snel is afgelopen.
Aflevering 17 van de 30 al. Schiet lekker op.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:59 schreef Freshthinking het volgende:
Morgen weer een nieuwe aflevering!
Je hebt het nu over RTV Oost?quote:Op zondag 22 januari 2006 12:09 schreef freako het volgende:
[..]
Aflevering 17 van de 30 al. Schiet lekker op.
De kijkcijfers zijn nog een beetje gestegen sinds de eerste aflevering. Nu kijken er zo'n 500.000 per aflevering. Sommige commerciële zenders zouden er jaloers op zijn..
En voor de Groningers die het gemist hebben: op zondag (vandaag dus) wordt het herhaald.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:22 schreef MrBean het volgende:
Geniale serie! Heb het gezien op TV Noord.
I know, moet alleen nog even tijd vinden om het een keer te gaan bekijken.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:47 schreef Dr.Aart het volgende:
is wel te vinden op de site van tv oost
Ze hadden ook een aardig budget. O.a. een subsidie van de provincie Overijssel, en sponsoring van Wehkamp. Je ziet geregeld een acteur in een Wehkamp-gids bladeren.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:24 schreef MrBean het volgende:
Ik heb het weer gezien op TV Noord!
Goede kwaliteit voor een serie van een regio-zender!
TV Oost en Johan Nijenhuis wilden eerst in de buurt van Deventer gaan filmen. Dat was niet zo'n uitgesproken landschap (zodat alle Overijsselaars zich er in konden herkennen) en bovendien lekker dicht bij de A1. Herman Finkers heeft Nijenhuis toen op andere gedachten weten te brengen door hem zijn woonomgeving in Oost-Twente te laten zien.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:32 schreef MrBean het volgende:
En een regisseur met ervaring wiens hart bij Twente ligt.
Waar is het precies opgenomen dan, of weet je dat niet?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:44 schreef freako het volgende:
[..]
TV Oost en Johan Nijenhuis wilden eerst in de buurt van Deventer gaan filmen. Dat was niet zo'n uitgesproken landschap (zodat alle Overijsselaars zich er in konden herkennen) en bovendien lekker dicht bij de A1. Herman Finkers heeft Nijenhuis toen op andere gedachten weten te brengen door hem zijn woonomgeving in Oost-Twente te laten zien..
De Wildspieker-boerderij staat in Beuningen. Volgens mij woont Herman Finkers er tegenover, of er vlakbij. De kerk en het kerkhof in de eerste aflevering is die van De Lutte, en de resterende opnames zijn volgens mij voornamelijk in de gemeenten Losser (waar Beuningen en De Lutte in liggen) en het aangrenzende Dinkelland gemaakt.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:39 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Waar is het precies opgenomen dan, of weet je dat niet?
ja klopt, herman finkers woont in beuningen, zijn we een keer langs gelopen met een klassenavondquote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:44 schreef freako het volgende:
[..]
De Wildspieker-boerderij staat in Beuningen. Volgens mij woont Herman Finkers er tegenover, of er vlakbij. De kerk en het kerkhof in de eerste aflevering is die van De Lutte, en de resterende opnames zijn volgens mij voornamelijk in de gemeenten Losser (waar Beuningen en De Lutte in liggen) en het aangrenzende Dinkelland gemaakt.
Ik ben echter bepaald niet bekend in die omgeving, dus specifieker kan ik helaas niet zijn.
Die Minnie speelt niet goed ... ze hadden beter haar dood kunnen laten gaan en die vader laten leven. Die speelt veel beter. En die Amsterdammer is ook een beetje raar, maar dat kan ook aan zijn tekst liggen ipv zijn acteerwerk.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:10 schreef Fatality het volgende:
mooie serie..
Acteren is niet soepel, en ik vraag me echt af wat westerlingen denken van Twentenaren na de serie gezien te hebben..
Maar gaaf is het zeker
vooral die uitdrukkingen
Beter plat keuer'n dan vals proat'n
Ja die laatste 3 zijn idd wel beter. maar het komt zo nu en dan ook door de cameraposities, bijvoorbeeld het hele lichaam laten zien terwijl de persoon alleen maar praat en er voor de rest vrij ongemakkelijk bijstaat.quote:Op maandag 13 februari 2006 10:35 schreef MrBean het volgende:
[..]
Die Minnie speelt niet goed ... ze hadden beter haar dood kunnen laten gaan en die vader laten leven. Die speelt veel beter. En die Amsterdammer is ook een beetje raar, maar dat kan ook aan zijn tekst liggen ipv zijn acteerwerk.
Fenna, Gerrit (Herman Finkers) en Monkie acteren daarentegen wel goed.
Dat is het gevaar als je naast een aantal pro's ook een aantal amateurs mee laat doen. De spoeling van goed Twents sprekende acteurs is nou eenmaal een beetje dun.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:10 schreef Fatality het volgende:
mooie serie..
Acteren is niet soepel, en ik vraag me echt af wat westerlingen denken van Twentenaren na de serie gezien te hebben..
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:04 schreef gateway het volgende:
hmmz, ik hoorde gisteren op de radio dat de KRO het nu uit gaat zenden
"nu" is in september.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:04 schreef gateway het volgende:
hmmz, ik hoorde gisteren op de radio dat de KRO het nu uit gaat zenden
En dat alles gepaard gaat met een krat Grolschquote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:16 schreef Fatality het volgende:
[..]dan krijg ik ongetwijfeld te horen van westerlingen, dat wij hele dagen dialect praten en hier alles nog op de boerderij afspeelt.
Ohjaquote:Op maandag 20 maart 2006 09:00 schreef MrBean het volgende:
Bert Visscher praat inderdaad heel slecht Gronings. Ze hadden beter één van die weermannen van TV Noord kunnen nemen.
quote:Op maandag 20 maart 2006 13:24 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik kijk het op tv-noord, vaste prik op vrijdagavond
Leuke serie!
Haha! Ik vind die sportlerares echt zo'n typisch lesbie.. of ligt dat nu aan mij?quote:Op maandag 20 maart 2006 13:30 schreef MrBean het volgende:
[..]ik ook.
Vind alleen dat gedoe met dat Turkse meisje niks aan.
Dat gedoe met die Alwie en Patricia vind ik wel heel spannend.
Monkie is een schier wichke! En een pot is het zeker niet hoorquote:Op maandag 20 maart 2006 13:31 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Haha! Ik vind die sportlerares echt zo'n typisch lesbie.. of ligt dat nu aan mij?
Ben niet zo goed in namen
okequote:Op maandag 20 maart 2006 13:43 schreef Dr.Aart het volgende:
[..]
Monkie is een schier wichke! En een pot is het zeker niet hoor![]()
Jaap Nienhuis en Derk Bosscher.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:28 schreef boneyard het volgende:
ik denk dat ze liever voor een bekende kop gaan, die weermannen van tv noord kent verder niemand behalve kijkers van tv noord.
ja ik vergeet vaak te kijken..... Maar ik las dat de eerste 15 afleveringen ook al op DVD te krijgen zijn?quote:Op zondag 26 maart 2006 01:00 schreef ABC-tje het volgende:
Ja leuke serie. Nu ook al een aantal weken te zien op Omroep Gelderland.
Eerste 20 zelfs al volgens mij. Moet je bij de Wehkamp kijken, die hebben het alleenrecht op de DVD-verkoop dacht ik.quote:Op zondag 26 maart 2006 10:33 schreef gateway het volgende:
[..]
ja ik vergeet vaak te kijken..... Maar ik las dat de eerste 15 afleveringen ook al op DVD te krijgen zijn?
Klopt. 13,50 voor 10 afleveringen.quote:Op zondag 26 maart 2006 10:39 schreef dennistd het volgende:
[..]
Eerste 20 zelfs al volgens mij. Moet je bij de Wehkamp kijken, die hebben het alleenrecht op de DVD-verkoop dacht ik.
Mans die onder de lakens zit te gluren naar lingeriemodelletjes?quote:Op zondag 26 maart 2006 15:52 schreef freako het volgende:
[..]
Klopt. 13,50 voor 10 afleveringen.
Wehkamp was één van de sponsors. Je ziet in de serie soms ook iemand zo opvallend mogelijk door een Wehkamp-catalogus bladeren..
Bron: Tc Tubantiaquote:Minder nieuwe afleveringen ‘Van Jonge Leu’
HENGELO – Hoewel de financiering nog niet rond is komt er hoogstwaarschijnlijk een vervolgserie bij RTV Oost van de succesvolle regiosoap ‘Van Jonge Leu en Oale Groond’. De opnamen zijn gepland voor juli en augustus. Had de eerste reeks 30 afleveringen, de nieuwe reeks telt er 24. Dat is het compromis tussen de opdrachtgever en producent Johan Nijenhuis, die aangaf dat met het huidige budget niet méér afleveringen gemaakt kunnen worden. Nijenhuis wil voor een nieuwe reeks méér geld, of minder opnamen. RTV Oost onderhandelt nog met geldschieters. De vrijwel volledige cast van de populaire regiosoap van RTV Oost kreeg gisteren in het Hengelose Rabotheater de ‘Ten Hag Prestatieprijs 2006’. Johan Nijenhuis nam het bijbehorende beeldje in ontvangst.
Hier bij TV Noord hebben we net die aflevering gehad waarbij Gerrit met Fenna zijn interieur ging verbouwen en Janis een armband kreeg van haar loverboy.quote:Op woensdag 19 april 2006 12:48 schreef Dr.Aart het volgende:
Hier op TV Oost bijna afgelopen, maar andere omroepen weet ik niet
Ja, komt uit Almelo dacht ikquote:Op maandag 24 april 2006 22:24 schreef MrBean het volgende:
Bunskoek = Twents?
ik ben nu niet meer MrBeanquote:Op maandag 24 april 2006 22:24 schreef MrBean het volgende:
Bunskoek = Twents?
quote:Op maandag 31 juli 2006 10:14 schreef AntonDingeman het volgende:
Ze zijn bij TV Noord nu bij de aflevering waarin Mans en Maria gaan trouwen.
Omroep Gelderland en groningen ook een eigen topicquote:Op donderdag 7 september 2006 01:27 schreef rubbereend het volgende:
maar wij zitten er met Omroep Gelderland mooi tussenin
het was erop, om 18.21uquote:Op zondag 8 oktober 2006 18:54 schreef KiwiTjuHh het volgende:
is het op oost nu?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No escape from reality
quote:Op maandag 9 oktober 2006 09:46 schreef gateway het volgende:
hoop dat RTV Gelderland ook weer gaat uitzenden!!
quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:28 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
Ik heb het streaming gezien op rtvoost.nl.Hoeft niet in spoilers hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Komt er maar een van jonge leu en oale grond (Gelderland ) en Nederland ofzo alla prisonbreak
En over Herman ja de serie heeft in zijn laatste aflevering van vorig jaar toch al een beetje zijn geloofwaardigheid verloren met Monky die een geheel schoonkind in 4 minuten er uit perst en Elvis die eerst met zijn zus zoent die vervolgens met zijn ex begint te zoenen
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
je kan het ook gewoon wel doen, zoveel moeite is het niet en scheelt weer een nieuw vermoedelijk niet al te druk onderwerp.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:10 schreef Canisfire het volgende:
Hoeft niet in spoilers hoor.
Vorig jaar werd op zaterdag altijd de aflevering van de zondag ervoor herhaald.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 22:43 schreef dalet het volgende:
Shit, heb de uitzending gemist op de stream. Wordt ie nog een keer herhaald voor aflevering 2?
Echt nietquote:Op donderdag 12 oktober 2006 22:44 schreef WEST het volgende:
TV Oost heet niet zo hoor, dat heet TV Twente![]()
quote:
Wie speelt hij of zij ?quote:Op maandag 20 november 2006 16:14 schreef MaLo het volgende:
Ik ben begonnen met kijken, een bekende van mij speelt nu mee. Wel een verwarrende serie hoor
waar zijn ze daar nu dan?quote:Op maandag 20 november 2006 19:00 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Afgelopen vrijdag was er weer een aflevering op Tv Noord!
Super
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, hoeveel seizoenen zijn er?quote:Op maandag 20 november 2006 19:45 schreef dennistd het volgende:
ah, seizoen 2 dus
Ik denk niet voor het seizoen is afgelopen.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:54 schreef dalet het volgende:
Weet iemand al wanneer de DVD's uitkomen van het 2e seizoen? Toevallig??
Vorig jaar kwam de eerste uit in december.quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:03 schreef crackhead het volgende:
[..]
Ik denk niet voor het seizoen is afgelopen.
Wat is dat voor rare actie dan? De dvd uitbrengen voor het is uitgezonden?quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:07 schreef freako het volgende:
[..]
Vorig jaar kwam de eerste uit in december.
Er werden vorig jaar 3 of 4 dvd's uitgebracht. 24 afleveringen passen nooit op 1 schijfje. De eerste lag mooi op tijd in de winkel voor de feestdagen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:11 schreef crackhead het volgende:
[..]
Wat is dat voor rare actie dan? De dvd uitbrengen voor het is uitgezonden?
die kun je er wel onder krijgen via teletekst, hoewel ik dat serie-verpesten vindquote:Op dinsdag 21 november 2006 19:18 schreef PartyAnimal87 het volgende:
lang leve uitzending gemist van RTV OostKan ik het hier in Harderwijk ook bekijken. Moet wel goed luisterne bij gebrek aan ondertiteling
hmm, nee, dat gaat wat lastigquote:
Thanksssquote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:34 schreef dennistd het volgende:
uitzending gemist:
http://rtvoost.nl/main_media_archief.asp?tv=1&id=129&direct=0&gids=0&maand=1&jaar=2007
waarom nu na 1,5 jaar ineens een schopquote:
ah, op die manierquote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:25 schreef Remzz het volgende:
Ik had het gevraagdHet is een regiosoap dat is vaak de eerste regel bij de omschrijving van de serie
quote:
En klopt de ondertiteling, heb er zelf nog niet naar gekeken.quote:Op maandag 21 mei 2007 15:41 schreef dennistd het volgende:
ff kijken of er nog wat klopt van de ondertiteling
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
ja, gisteren was de laatste jaquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |