I know, moet alleen nog even tijd vinden om het een keer te gaan bekijken.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:47 schreef Dr.Aart het volgende:
is wel te vinden op de site van tv oost
Ze hadden ook een aardig budget. O.a. een subsidie van de provincie Overijssel, en sponsoring van Wehkamp. Je ziet geregeld een acteur in een Wehkamp-gids bladeren.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:24 schreef MrBean het volgende:
Ik heb het weer gezien op TV Noord!
Goede kwaliteit voor een serie van een regio-zender!
TV Oost en Johan Nijenhuis wilden eerst in de buurt van Deventer gaan filmen. Dat was niet zo'n uitgesproken landschap (zodat alle Overijsselaars zich er in konden herkennen) en bovendien lekker dicht bij de A1. Herman Finkers heeft Nijenhuis toen op andere gedachten weten te brengen door hem zijn woonomgeving in Oost-Twente te laten zien.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:32 schreef MrBean het volgende:
En een regisseur met ervaring wiens hart bij Twente ligt.
Waar is het precies opgenomen dan, of weet je dat niet?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:44 schreef freako het volgende:
[..]
TV Oost en Johan Nijenhuis wilden eerst in de buurt van Deventer gaan filmen. Dat was niet zo'n uitgesproken landschap (zodat alle Overijsselaars zich er in konden herkennen) en bovendien lekker dicht bij de A1. Herman Finkers heeft Nijenhuis toen op andere gedachten weten te brengen door hem zijn woonomgeving in Oost-Twente te laten zien..
De Wildspieker-boerderij staat in Beuningen. Volgens mij woont Herman Finkers er tegenover, of er vlakbij. De kerk en het kerkhof in de eerste aflevering is die van De Lutte, en de resterende opnames zijn volgens mij voornamelijk in de gemeenten Losser (waar Beuningen en De Lutte in liggen) en het aangrenzende Dinkelland gemaakt.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:39 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Waar is het precies opgenomen dan, of weet je dat niet?
ja klopt, herman finkers woont in beuningen, zijn we een keer langs gelopen met een klassenavondquote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:44 schreef freako het volgende:
[..]
De Wildspieker-boerderij staat in Beuningen. Volgens mij woont Herman Finkers er tegenover, of er vlakbij. De kerk en het kerkhof in de eerste aflevering is die van De Lutte, en de resterende opnames zijn volgens mij voornamelijk in de gemeenten Losser (waar Beuningen en De Lutte in liggen) en het aangrenzende Dinkelland gemaakt.
Ik ben echter bepaald niet bekend in die omgeving, dus specifieker kan ik helaas niet zijn.
Die Minnie speelt niet goed ... ze hadden beter haar dood kunnen laten gaan en die vader laten leven. Die speelt veel beter. En die Amsterdammer is ook een beetje raar, maar dat kan ook aan zijn tekst liggen ipv zijn acteerwerk.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:10 schreef Fatality het volgende:
mooie serie..
Acteren is niet soepel, en ik vraag me echt af wat westerlingen denken van Twentenaren na de serie gezien te hebben..
Maar gaaf is het zeker
vooral die uitdrukkingen
Beter plat keuer'n dan vals proat'n
Ja die laatste 3 zijn idd wel beter. maar het komt zo nu en dan ook door de cameraposities, bijvoorbeeld het hele lichaam laten zien terwijl de persoon alleen maar praat en er voor de rest vrij ongemakkelijk bijstaat.quote:Op maandag 13 februari 2006 10:35 schreef MrBean het volgende:
[..]
Die Minnie speelt niet goed ... ze hadden beter haar dood kunnen laten gaan en die vader laten leven. Die speelt veel beter. En die Amsterdammer is ook een beetje raar, maar dat kan ook aan zijn tekst liggen ipv zijn acteerwerk.
Fenna, Gerrit (Herman Finkers) en Monkie acteren daarentegen wel goed.
Dat is het gevaar als je naast een aantal pro's ook een aantal amateurs mee laat doen. De spoeling van goed Twents sprekende acteurs is nou eenmaal een beetje dun.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:10 schreef Fatality het volgende:
mooie serie..
Acteren is niet soepel, en ik vraag me echt af wat westerlingen denken van Twentenaren na de serie gezien te hebben..
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:04 schreef gateway het volgende:
hmmz, ik hoorde gisteren op de radio dat de KRO het nu uit gaat zenden
"nu" is in september.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 10:04 schreef gateway het volgende:
hmmz, ik hoorde gisteren op de radio dat de KRO het nu uit gaat zenden
En dat alles gepaard gaat met een krat Grolschquote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:16 schreef Fatality het volgende:
[..]dan krijg ik ongetwijfeld te horen van westerlingen, dat wij hele dagen dialect praten en hier alles nog op de boerderij afspeelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |