abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31127005
"Spekjes", kent u die uitdrukking?

Vanochtend werd ik erop gewezen dat hoewel ik dominee ben, ik ook toegankelijk moet zijn voro andere culturen, ja zelfs andere geloven. Zoals u weet zijn spekjes een van mijn favoriete ingrediënten en lust ik graag een stuk boerenkool, met spekjes.

Waar wil de dominee heen wilt u nu zeggen, dat zal ik u uitleggen. Vanochtend dus werd ik er door ene kerkgenoot op attent gemaakt dat moslims zich zouden kunnen storen aan mijn onschuldig bedoelde uitlatingen inzake varkensvlees, spekjes in het bijzonder. Het spreekt vanzelf dat ik geen kwade bedoelingen heb, doch bericht in dit topic doet het geheel were boven komen.

Is hier sprake van respect voor de ander door het weglaten van een varken? Is een varken als zijnde dier dan de aanblik onwaardig? Is het zelfs zo dat de aanblik van een geteknd varken al te veel zou kunnen zijn? Een moslim zou nooit een varken afbeelden, zoveel wil ik aannemen, maar dat een moslim de aanblik van een door derden getekend varken niet kan verdragen lijkt mij een buitensporige overdrijving.

Het lijkt mij evenzo dat in een cultuur waarin de varken een wellicht ondergewaardeerd maar wel gerespecteerd wezen is de vraag niet moet zijn; "Hoe laten wij dit dier weg teneinde de ander niet te verontrusten" maar eerder lijkt de vraag bij de ander te moeten berusten "In hoeverre kan ik god's creatie van het varken accepteren en toch met mijzelf in het reine blijven?" Het spreekt vanzelf dat het antwoord op laatste vraag nooit "niet" kan en mag zijn.

Wanneer een overheidsorgaan gaat beslissen over fundamentale godsdienstige waarde als zijnde het al dan niet rein zijn van een bepaald dier en de gevolgen daarvan gaan wij mijns inziens letterlijk terug naar de katholieke praktijk van de middeleeuwen.

Evenzo wil ik benadrukken dat ik elk geloof in onze God een warm hart toedraag en molsims respecteer om hun keuzes in het geloof. Daarbij moeten we echter niet uit het oog verliezen dat dit de keuze van mensen voor zichzelf betreft en niet de keuze van deze mensen voor andere mensen. Dit kan en mag niet meer het geval zijn in onze maatschappij.

Wel ik verder nog toevoegen dat ik me altijd kostelijk heb vermaakt met welke uiting van eenen beeldverhaal van de beer Peoh en zijn vriendjes dan ook.

Ik wens u nog een prettig etensmaal, met spekjes of iets dergelijks.
Ik wens u voor nu nog een prettig etensmaal, met spekjes of iets dergelijks.
  zondag 2 oktober 2005 @ 21:54:24 #52
49894 POLL
Pathetisch
pi_31127012
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 21:49 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Men lijkt het werkelijk vreemder te vinden dat iemand ergens over durft te klagen, dan dat een heel gemeentekantoor alles overhoop haalt om maar aan zo'n idiote klacht tegemoet te komen.
[..]
Daar heb je zeker een punt.
The Black Knight always triumphs!
  zondag 2 oktober 2005 @ 21:55:40 #53
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31127055
De manager van het kantoor zouden ze moeten ontslaan, die is duidelijk niet helemaal in orde
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 2 oktober 2005 @ 21:56:38 #54
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31127093
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 21:49 schreef kLowJow het volgende:
Eén klacht, één persoon dus, maar in het artikel, net als in deze topic gaat het over de moslims en wat ze allemaal wel niet teweeg brengen. Men lijkt het werkelijk vreemder te vinden dat iemand ergens over durft te klagen, dan dat een heel gemeentekantoor alles overhoop haalt om maar aan zo'n idiote klacht tegemoet te komen. Dan vraag ik me wel eens af... leest iemand het artikel nu wel, of is het enige relevante hieraan het feit dat het woord moslim erin voorkomt?

Daarbij lijkt de klacht slechts te gaan over één voorval vlak voor de ramadan... het gemeentekantoor laat vervolgens alles wat met varkens te maken heeft verwijderen.
Het woord moslim roept hier op fok vaak een hele horde bekende users op.. al dan niet terecht... Het is ook wel apart als een gemeente na 1 klacht zulke drastische actie onderneemt. Dat zou wat te maken kunnen hebben met het gemeenteraadslid dat ook gequote wordt en zelf moslim is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 2 oktober 2005 @ 21:57:01 #55
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_31127106
Godlasteraar is niet echt fijn bezig om het maar zacht uit te drukken.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_31127110
Nu nog wachten op de eerste stressball in de vorm van een burka
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:00:18 #57
80268 kLowJow
That's Gay
pi_31127189
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 21:56 schreef nixxx het volgende:
Dat zou wat te maken kunnen hebben met het gemeenteraadslid dat ook gequote wordt en zelf moslim is.
Lijkt me sterk. Die quote lijkt me er eerder bij geplaatst voor 'effect'. Een gemeenteraadslid heeft, zeker als individu, niets te zeggen over dergelijke zaken binnen een gemeentekantoor.
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:01:42 #58
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31127231
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 21:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Godlasteraar is niet echt fijn bezig om het maar zacht uit te drukken.

²
ja.. dat adres etcvan die man gaat wat te ver... het is een zaak voor zijn gemeente en/of de britse overheid.. niet van fok usertjes
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:04:29 #59
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31127321
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:00 schreef kLowJow het volgende:
Lijkt me sterk. Die quote lijkt me er eerder bij geplaatst voor 'effect'. Een gemeenteraadslid heeft, zeker als individu, niets te zeggen over dergelijke zaken binnen een gemeentekantoor.
Misschien officieel niet, maar informeel heeft zo iemand toch wel een aardige macht.. Daar zou ik verder nog bij willen aantekenen dat een zo duidelijk religieus georienteerde uitspraak niet echt past bij een politicus in een staat met scheiding tussen kerk en staat (ja, dat vind ik ookvan sjors bos en zijn god hier god daar)
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:06:59 #60
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31127409
knorretje onrein. Idioot gewoon.
het zou lachen zijn als het niet zo triest was.

Je hoeft niet in de westerse samenleving te wonen. Je kan remirgeren naar waar je vandaan komt.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_31127513
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:01 schreef nixxx het volgende:

[..]

ja.. dat adres etcvan die man gaat wat te ver... het is een zaak voor zijn gemeente en/of de britse overheid.. niet van fok usertjes
Ik hoop dat het de goede is anders stuur ik nog een mailtje

Maar nog even voor de duidelijkheid, hier hebben we het over:

Deze kwestie is zóóó belachelijk, dat het hilarisch is kinderachtig kun je het geeneens meer noemen, dit is Monthy Python, wie anders kan zoiets verzinnen
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:10:16 #62
13462 BansheeBoy
pi_31127536
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:06 schreef McCarthy het volgende:
knorretje onrein. Idioot gewoon.
het zou lachen zijn als het niet zo triest was.

Je hoeft niet in de westerse samenleving te wonen. Je kan remirgeren naar waar je vandaan komt.
Bansheeboy, geboren te Rotterdam. Waar moet hij heen?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:11:43 #63
80268 kLowJow
That's Gay
pi_31127585
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:04 schreef nixxx het volgende:

[..]

Misschien officieel niet, maar informeel heeft zo iemand toch wel een aardige macht.. Daar zou ik verder nog bij willen aantekenen dat een zo duidelijk religieus georienteerde uitspraak niet echt past bij een politicus in een staat met scheiding tussen kerk en staat (ja, dat vind ik ookvan sjors bos en zijn god hier god daar)
Daar ben ik het zeker mee eens. Feit blijft dat hij hier niets over te zeggen heeft. Hij zou natuurlijk achter de schermen gelobbied kunnen hebben. Het blijft echter een beslissing van "de bosses" van het gemeentekantoor, zoals het bericht stelt. Wat zoiets zal zijn als onze gemeentesecretaris denk ik.
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:12:19 #64
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31127605
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:10 schreef BansheeBoy het volgende:
²
Blijf daar dan maar... rotterdammers

PI he
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:14:47 #65
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31127690
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
naar waar je papie en mamie vandaan komen. Waarschijnlijk het riff of anatolie
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:17:32 #66
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31127799
Het is toch zo overduidelijk dat het met het toelaten van moslims tot onze westerse maatschappij helemaal uit de hand aan het lopen is
- terrorisme
- oververtegenwoordigt in de uitkerings en crimi stats.
- remigratie van moslims die wel succesvol zijn
- intollerantie jegens de oorspronkelijke bewoners.

en dan nu een onreine knorretje.
pi_31128182
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:17 schreef McCarthy het volgende:
Het is toch zo overduidelijk dat het met het toelaten van moslims tot onze westerse maatschappij helemaal uit de hand aan het lopen is
- terrorisme
- oververtegenwoordigt in de uitkerings en crimi stats.
- remigratie van moslims die wel succesvol zijn
- intollerantie jegens de oorspronkelijke bewoners.

en dan nu een onreine knorretje.
35 jaar non-beleid van de overheid kun je niet in een paar jaar tijd goed maken. En als je vervolgens moslims ook nog eens gaat behandelen als kinderen, zoals in deze kwestie, schiet het ook niet op. Men had de klager in kwestie gewoon in z'n gezicht moeten vertellen dat hij, als ie het er zo moeilijk mee heeft, het vriendelijk aan zijn collega's moet vragen, nee heb je, ja kun je krijgen. En anders moet ie maar een andere baan zoeken. Verder moet je dergelijke onzin géén tijd en belastinggeld verspillen. Ze hadden hem natuurlijk ook gewoon kunnen uitlachen en verder negeren, lijkt me eigenlijk nog beter.
De sfeer op de werkvloer zal er trouwens ook niet beter op zijn geworden.
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:31:46 #68
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31128257
http://www.dudley.gov.uk/(...)--census-information

onderaan op ethnicity statistics
Dan pag 10 van de pdf.. 2.45% van de overall populatie daar is moslim. op pag 3 is echter te zien dat in bepaalde gebieden tot 50% pakistanis wonen, waarvan op p10 weer gezegd word dat ~90% moslim is. Het zou dus kunnen dat dit een stadsdeelkantoor betreft in een overwegende moslim wijk.

edit: NIET dat ik zeggen wil dat het dan maar wel moet kunnen!!!! Je hebt je alss gemeente en deelkantoor aan de wet van het land te houden.

[ Bericht 13% gewijzigd door nixxx op 02-10-2005 22:40:09 ]
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:33:02 #69
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_31128308
Als dit in Nederland gaat gebeuren, voorzie ik een recordverkoop van alles dat met varkens te maken heeft. Als je je geloof buiten je priveleven wil genieten, rot je maar op naar een land waar het de staatsreligie is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_31128324
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 21:54 schreef Ds.E.Gremdaat het volgende:
...... Daarbij moeten we echter niet uit het oog verliezen dat dit de keuze van mensen voor zichzelf betreft en niet de keuze van deze mensen voor andere mensen. .............
Justum
quote:
Ik wens u nog een prettig etensmaal, met spekjes of iets dergelijks.
Arme knorretje
pi_31128871
Vandaag hadden we soep van Knorr.
pi_31129009
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 20:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Alle afbeeldingen van levende wezens zijn verboden in de Islam.
Al Jazeera mag wel oppassen dan.
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:55:25 #73
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_31129076
In mijn ogen zijn westerse overheden veel te bang om op de zeer lange tenen van al die gelovigen te trappen en vinden ze 'gewetensbezwaren' van gelovigen zeer belangrijk op te lossen. Belachelijk. Net als deze week met die meubeleigenaar in Almere, die erop wees dan een moslim wel een zaak op zondag kan openen.

Gekken in Europa.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:59:21 #74
13462 BansheeBoy
pi_31129268
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:53 schreef Keromane het volgende:

[..]

Al Jazeera mag wel oppassen dan.
Verbodt geldt overigens niet voor videomateriaal.

²
  zondag 2 oktober 2005 @ 23:00:31 #75
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31129320
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Verbodt geldt overigens niet voor videomateriaal.

²
kortom: inconsequent religietje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')