De Slinger van Foucault lezen veel mensen niet uit omdat het ze te moeilijk is, de Da Vinci Code leggen veel mensen weg omdat het zo slecht is?quote:Op zondag 2 oktober 2005 11:50 schreef ---Mickey--- het volgende:
De Slinger van de Foucault is juist een zeer goed boek, spannend en informatief. En waarom de Da Vinci code er bij staat begrijp ik ook neite helemaal. Maar ja, ieder zijn eigen interesses zullen we maar denken. Voor mij is een boek lezen toch net wat leuker (zeker qua inbeeldingsvermogen) dan een film.
De delen van het Bureau heb ik in een week of 3 uitgelezen, en dat had vooral met de beschikbaarheid in de bibliotheek te maken. Een aantal delen heb ik in een dag uitgelezen. Maar met Het Bureau is het volgens mij zo dat als je moeizaam door de eerste 200 bladzijden van deel 1, je maar beter kan stoppen. Je houdt ervan of je haat het.quote:Op zondag 2 oktober 2005 11:35 schreef thaleia het volgende:
Hahaha, wat een leuke verkiezing!
In Het Bureau ben ik inderdaad ook al halverwege deel 1 gestopt. Bij Max Havelaar kan ik me ook wel wat voorstellen, niet dat het nou zo lang of zo lastig door te komen is, maar het eerste stuk leest wel verreweg het lekkerst weg.
Ik heb hem uitgelezen. Het wordt niet beter.quote:Op zondag 2 oktober 2005 13:29 schreef freako het volgende:
Pasgeleden ben ik voor het eerst sinds jaren vastgelopen in een boek. Het Complot tegen Amerika van Philip Roth. Het schoot maar niet op.
Mooi. Niks gemist dus.quote:Op zondag 2 oktober 2005 13:59 schreef whispers het volgende:
[..]
Ik heb hem uitgelezen. Het wordt niet beter.
Het is toch een beetje een 'populaire' lijst als ik het zo zie.quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:11 schreef Dalai_Lama het volgende:
Waarom staat Ulysses niet in de lijst..?
Er zitten idd veel bestsellers en gehypete boeken tussen. Tja, en als het dan je smaak niet is, dan loop je vast.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is toch een beetje een 'populaire' lijst als ik het zo zie.
Vond je? Komaan. Mij heeft het boek van de eerste letter gegrepen. Mulisch slaagt er als geen ander in een sfeer te creëren die je bij je nekvel grijpt, van begin tot einde.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:12 schreef Aventura het volgende:
De ontdekking van de hemel- Heb hem hier staan, maar na 5x opnieuw beginnen heb ik het opgegeven. Niet grijpend.
De slinger is nochtans een echte pageturner. Ondanks het zwierige taalgebruik leest het erg gemakkelijk.quote:De slinger van Foucault - Umberto Eco - klopt, niet doorheen te komen
Vlot door te komen? Goed te lezen?quote:De avonden - Gerard Reve - vond ik vlot door te komen juist! Humor! Ik hou van Reve's schrijfstijl. Ik vind hem altijd goed te lezen.
Inderdaad een 'moetje'. Zwijg me over die sjaalman.quote:Max Havelaar - Multatuli - moetje voor de lijst. Viel wel mee, wel in 1 keer uitgelezen.
Het is dan ook een filmscript, geen echt boek.quote:De Da Vinci Code - Dan Brown - rap doorheen gegaan, is juist een hapklaar brok!
Hoe kan je die boeken nou niet uitlezen? ik heb alle 4 (7 als je LotR als 3 stuks telt) in één ruk uitgelezenquote:Op zondag 2 oktober 2005 10:13 schreef PM-girl het volgende:
[...]
Ook 'De ontdekking van de hemel' van Harry Mulisch is voor veel mensen moeilijk te verteren, het boek eindigde op de tweede plaats. Derde werd Tolkiens 'In de ban van de ring'.
[...]
Andere genomineerden waren in willekeurige volgorde:
De Da Vinci Code - Dan Brown
Zen And The Art Of Motorcycle Maintenance - Robert Pirsig[/i]
We hebben het niet over sprookjesboekenquote:Op maandag 10 oktober 2005 02:40 schreef erikkll het volgende:
Ik heb persoonlijk nogal moeite met de bijbel
Komt Ischa Meijer 's nachts spoken?quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:42 schreef GoLLeM het volgende:
[..]
Ik droomde over IM vannacht![]()
heel vreemd.
Het meest gebruikte woord in The Lord Of The Rings is volgens mij "weary", op elke bladzijde kwam het voorbij.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Saai, traag en gezang tot in detail beschrijven is helemaal een dikke nono in een verhaal
Whehe de liedjes sla ik ook altijd overquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:40 schreef Swetsenegger het volgende:
In de ban van de ring.
Wat een langdraderig saai tering verhaal, waarbij elk kutterig tering grassprietje tot in detail beschreven wordt.
En toen ze pagina's lang aan het zingen zijn geslagen (bombardil ofzo) heb ik het in een hoek gepleurd om nooit meer open te slaan.
Saai, traag en gezang tot in detail beschrijven is helemaal een dikke nono in een verhaal
Volkomen interessant? Zwaar overschat? Je hebt het over een van de beste schrijvers van deze generatie. Maar goed, smaken verschillen. maar de mijne is beterquote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:54 schreef Frollo het volgende:
11. De Asielzoeker - Arnon Grunberg
Van mijn schoonouders gekregen en derhalve serieus geprobeerd te lezen, maar niet doorheen te komen. Volkomen oninteressant, maar dat heb ik wel vaker met de zwaar overschatte Grunberg.
Mijn vriendin vond hem wel goed
Ik vermoed dat deze verzameling van letters- een boek wil ik het niet noemen - je beter zal liggen.quote:16. De Da Vinci Code - Dan Brown
Van mijn vader geleend, moet er nog aan beginnen.
over een misplaatst gevoel van superioriteit gesproken..quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:49 schreef whispers het volgende:
[..]
Volkomen interessant? Zwaar overschat? Je hebt het over een van de beste schrijvers van deze generatie. Maar goed, smaken verschillen. maar de mijne is beter
[..]
Ik vermoed dat deze verzameling van letters- een boek wil ik het niet noemen - je beter zal liggen.
En waarom is Grunberg precies een van de beste schrijvers van deze generatie? Ik vind hem weinig meer dan een pretentieus pikkie, dat vooral zelf zijn grootste fan is.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:49 schreef whispers het volgende:
Volkomen interessant? Zwaar overschat? Je hebt het over een van de beste schrijvers van deze generatie. Maar goed, smaken verschillen. maar de mijne is beter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |