'De kleine vriend' - Nooit aan begonnen, leek me niets.
'De ontdekking van de hemel' - Eén van mijn lievelingsboeken, in één ruk uitgelezen. Middenstuk is een beetje saai, kan me voorstellen dat je dan het boek weglegd.
'In de ban van de ring' - Ook uitgelezen, uiteraard. Maar ik kan me zo voorstellen dat mensen die de films hebben gezien en dan plots het boek ter hand nemen wel even moesten doorbijten door de schrijfstijl en zo te zien is dat veel mensen niet gelukt.
De slinger van Foucault - Umberto Eco - Niet uitgelezen
Ben er wel 5x opnieuw in begonnen, maar het kan me niet zo boeien ![]()
De naam van de roos - Umberto Eco - Uitgelezen, prachtig verhaal.
De Celestijnse belofte - James Redfield - Niet uitgelezen, zelden zo'n slecht geschreven boek in handen gehad. Echt verschrikkelijk en een belediging voor alle echte schrijvers in de wereld.De asielzoeker - Arnon Grunberg - Grunberg....nee, dank je.
De avonden - Gerard Reve - Drie keer uitgelezen.
Het bureau - J.J. Voskuil - Ken ik niet.
Gewassen vlees - Thomas Rosenboom - Nooit gelezen.
IM - Connie Palmen - In begonnen, maar daar is het ook bij gebleven.De langverwachte - Abdelkader Benali - Prachig boek, uitgelezen.
Max Havelaar - Multatuli - Ook in begonnen, ook nooit uitgelezen.
Van oude menschen de dingen die voorbijgaan - Louis Couperus - Ook al ooit in begonnen voor mijn lijst, maar vond het niets aan en heb een ander boek uitgekozen.De Movo tapes - A.F.Th. van der Heijden - Nooit gelezen.
De duivelsverzen - Salman Rushdie - Nooit behoefte aan gehad om te lezen.
Glamorama - Bret Easton Ellis - Ken ik niet.
De Da Vinci Code - Dan Brown - Uitgelezen, maar kan wel inzien waarom mensen het niet uitlezen. Eerst de groep die anders nooit leest en het boek misschien wel cadeau heeft gekregen en dan de groep die het boek met hoge verwachtingen heeft gekocht, maar het niet goed genoeg vond.
Wilde zwanen - Jung Chang - Uitgelezen, prachtig boek.
Zen And The Art Of Motorcycle Maintenance - Robert Pirsig - Door een vriend van mij de hemel ingeprezen, heb het gekocht, maar ben niet ver gekomen. Vond het beresaai. 6 uit de lijst nooit uitgelezen, geen slechte score
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."