1. De Kleine Vriend - Donna TarttSchitterend boek juist! Gisteravond uitgelezen en tijdens het Googlen naar meningen kwam ik dus op de bewuste weblog terecht. Wel is het inderdaad zo dat het alleen maar sfeer, sfeer, sfeer is, en dat ze nogal de tijd (600 pags) neemt om die sfeer neer te zetten.
2. De Ontdekking Van De Hemel - Harry MulischNiet gelezen maar nog steeds wel van plan. Ik heb verder weinig met Mulisch, maar ik wil deze toch wel eens proberen.
3. In De Ban Van De Ring - JRR TolkienIk heb het serieus geprobeerd, twee keer zelfs, want ik hou heel erg van games met een fantasy-setting en vind dus dat ik de grondlegger eer zou moeten bewijzen. Maar het lukt gewoon echt niet, wat een taaie zut! Bij de films val ik ook in slaap trouwens.
4. De Slinger Van Foucault - Umberto EcoNiet doorheen te komen.
5. De Celestijnse Belofte - James RedfieldNiet gelezen en ga ik niet doen ook.
6. De Duivelsverzen - Salman RushdieGeen interesse.
7. Max Havelaar - MultatuliInderdaad niet doorheen te komen. Als Neerlandicus zou ik er toch echt mee weg moeten lopen, maar helaas.
8. De Naam Van De Roos - Umberto EcoWel uitgelezen maar ik was niet dolenthousiast.
9. De Avonden - Gerard ReveBlasfemie!!!
10. IM - Connie PalmenGeen interesse.
11. De Asielzoeker - Arnon GrunbergVan mijn schoonouders gekregen en derhalve serieus geprobeerd te lezen, maar niet doorheen te komen. Volkomen oninteressant, maar dat heb ik wel vaker met de zwaar overschatte Grunberg.
Mijn vriendin vond hem wel goed
12. Zen En De Kunst Van Het Motoronderhoud - Robert PirsigLijkt me op zich wel leuk, maar waarschijnlijk ook gedateerd en derhalve niet hoog op mijn prioriteitenlijstje.
13. Het Bureau - J.J. VoskuilWil ik nog steeds wel eens aan beginnen.
14. Wilde Zwanen - Jung ChangGeen interesse.
15. Gewassen Vlees - Thomas RosenboomWeinig van de hype meegekregen destijds. Geen idee wat ik ervan moet vinden.
16. De Da Vinci Code - Dan BrownVan mijn vader geleend, moet er nog aan beginnen.
17. De Movo Tapes - AFThSchande! Een heerlijk boek, maar ja, ik ben dan ook al heel lang fan van Van der Heijden
18. De Langverwachte - Abdelkader BenaliGeen interesse.
19. Glamorama - Bret Easton EllisVoor mijn verjaardag gekregen! Ik ga er zeker nog eens aan beginnen. Het feit dat mijn vriendin hem halverwege weggelegd heeft, voorspelt echter weinig goeds...
20. Van Oude Menschen, De Dingen Die Voorbij Gaan - CouperusAch, voor de oude Louis moet je wel even goed gaan zitten, dat vergeten de mensen nog wel eens. Dit boek heb ik niet gelezen, maar Noodlot en De Stille Kracht vond ik wel okay.
[ Bericht 1% gewijzigd door Frollo op 13-10-2005 17:02:50 ]