quote:Blijft zwangereTanja wel in BB-huis?
Ze is de meest besproken BB-bewoonster van dit seizoen: de zwangere Tanja. Over ongeveer twee weken gaat de Groningse bevallen van haar eerste kindje. ’s Werelds eerste BB-baby komt dan ter wereld in het huis in de Aalsmeerse studio. Als alles goed gaat tenminste… Want de aanstaande moeder is genomineerd door haar medebewoners. Een aantal van hen vindt dat ze donderdag maar moet vertrekken, omdat ze soms lastig is. Paniek? Wij mochten van Big Brother een aantal vragen voorleggen aan Tanja, die ze in de dagboekkamer beantwoordde.
Ben je bang om te worden weggestemd?
„Ik houd met het ergste rekening. Ik probeer er niet aan te denken. Want ik wil het liefste lekker hier en niet thuis bevallen. Hier voel ik me veilig en op mijn gemak. Ik heb hele lieve verloskundigen en ik mag mijn verloskundigenkamer zelf inrichten. BB heeft zelfs kraamverzorgsters uit Groningen gehaald.”
Hoe is het met je nesteldrang?
De laatste twee weken voel ik me steeds beter. Alsof ik eindelijk weer echt mezelf word na 37 weken. Ik moet er ook niet aan denken dat ik nu weer moet verhuizen. Ik heb minder last van stemmingswisselingen en ik voel hoe mijn kindje langzaam naar beneden daalt. Ik ben zo benieuwd hoe ze eruit ziet, hoe ze huilt, wat voor maatje ze heeft en hoe alle kleertjes haar zullen staan (Tanja weet al dat het een meisje wordt, red.). Ik praat veel met de verloskundigen, dat is een hele steun. De nesteldrang is de afgelopen dagen heftig op komen zetten. Ben alle kleertjes gaan wassen en strijken, de commode is intussen ingedeeld. Bevallen zal best pijn doen, maar toch heb ik er zin in. Het is vanaf afgelopen maandag veilig om thuis te bevallen. En voor mij is thuis het BB-huis. Ik ben er klaar voor.”
Hoe kijk je ertegenaan dat je straks in het BB huis zit met je kindje?
„Ik heb gesprekken gehad met mijn medebewoners en ze zullen rekening gaan houden met het kindje. Zo veel als kan dan. We hebben het over roken gehad en zo. Maar de baby zal ook veel in de babykamer zijn. Ik wil het kindje ook pas aan de groep laten zien als het mooi gewassen en gekleed is. En ik wil zo’n speldje tegen het kwade oog voor mijn kindje. De volgende dag wil ik heel graag dat mijn medebewoners op bezoek komen met beschuit met muisjes en dan wil ik dolgraag een stokbroodje met filet américain. Die lekkernij heb ik tijdens de zwangerschap nog het meest gemist.”
Blijft Tanja in het huis dan kunt u vanaf volgende week haar babydagboek verwachten. Tanja wil ook nog steeds dat u mee denkt over een babynaam.
waar komt dit stukje tekst vandaan? Wat is de bron?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
De Telegraaf, pagina Prive.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:25 schreef Sassefras het volgende:
[..]
waar komt dit stukje tekst vandaan? Wat is de bron?
Bukkake!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 08:16 schreef JaJoah het volgende:
[..]
Ghehe, ziet eruit alsof een er 5 kerels klaargekomen zijn op haar gezicht![]()
Dit is pas selectief quoten zeg, je trekt het totaal uit z'n verbandquote:
Dit wist ik in grote lijnen, maar hoeft volgens mij op zich niet te betekenen dat dit in een later stadium tot complicaties hoeft te lijden.quote:Risico’s van roken voor en tijdens de zwangerschap
Vrouwen die roken voor en tijdens de zwangerschap hebben een hogere kans op zwangerschapsproblemen dan vrouwen die niet roken. Deze vrouwen lopen meer risico op vroegtijdige geboorte dan vrouwen die niet roken. De kans is 46% als er tot 10 sigaretten per dag wordt gerookt en 61% als er dagelijks 10 tot 20 sigaretten wordt gerookt.
Vrouwen die tijdens de zwangerschap roken hebben meer kans (54% voor
matige rokers; 130% voor zware rokers) een kind te krijgen met een geboortegewicht minder dan 2.500 gram, waarbij het kind gemiddeld 200-250 gram minder weegt.
Baby’s geboren uit moeders die tijdens de zwangerschap roken, zijn kleiner dan verwacht voor de zwangerschapsduur.
Vanaf hier begon jede tekst in bold te zetten, dat vind je zeker extra belangrijk, jammer dat juist hier dan geen percentages bijstaan dan, want ik heb het idee dat die percentages wel 'meevallen' en dat het in de overgrote deel het kind niet overlijdt, zelfs niet bij zware rooksters.quote:Baby’s geboren uit moeders die roken tijdens de zwangerschap hebben een hogere kans om te overlijden rond de geboorte.
Bij het Collaborative Perinatal Project in de Verenigde Staten, werd een rechtstreeks verband gevonden tussen wiegendood en het roken van aanstaande moeders, hoewel roken bij wiegendood niet de voornaamste factor lijkt te zijn.quote:Baby’s geboren uit moeders die roken tijdens de zwangerschap hebben 2 keer zoveel kans om te overlijden door wiegendood.
Onder de baby's van rokende moeders schijnt het aantal afwijkingen niet aanzienlijk groter te zijn dan onder die van niet-rooksters. Maar daarover zijn de deskundigen het niet eens.quote:Baby’s geboren uit moeders die roken tijdens de zwangerschap hebben een groter kans op een gespleten gehemelt, hazenlip of klompvoetje.
Dit gaat over rokende moeders, ik neem aan dat er bedoeld word dat deze moeders in het bijzijn van hun kinderen blijven doorroken, iets wat tanja niet zegt te doen (het kind aan rook willen blootstellen).quote:Baby’s van rokende moeders hebben meer kans om een verminderde longfunctie en oorinfecties op te lopen. Ook heeft de baby meer kans op het krijgen van astma, bronchitis. Sigaretterook is de primaire oorzaak van respiratoire kinderziektes. Ook heeft de baby een groter risico op het krijgen van darmstoornissen.
Baby’s van rokende moeders hebben een groter risico op leerproblemen.
Zelfs hier valt wat voor te zeggen, want je quote me hier terwijl ik het over longkanker had....quote:
Dat zeg ik geringerquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 07:58 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Een prematuur en dismatuurtje op de wereld kwakken met in sommige gevallen geringe overlevingskansen is idd niet te vergelijken met longkanker. Het laatste is vaak een lange lijdensweg alvorens je dood gaat, in het 1e geval zal de dood ietsjes sneller kunnen gaan.
Concentreer jij je nou maar o je eigen gekunstelde stukjesquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:24 schreef Blackadder2 het volgende:
Als ik het bovenstaande lees van Bliksemschigt: inderdaad, zo snel mogelijk wegwezen! Zijn we hopelijk ook af van discussies zoals tussen PC Eend en Pinball...![]()
Ik zou het erg leuk vinden als ze met het kwade oog symbolisch doelt op BB en de camera'squote:
Roken is zeker schadelijk voor de longen en de baby inhaleert nog niet, maar vergeet de ontwenningsverschijnselen niet die dat arme meisje krijgt omdat ze geen nicotine meer binnen krijgt na de geboorte.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 02:04 schreef PC eend het volgende:
Volgens mij is roken zo schadelijk voor de longen, omdat je de (stoffen uit de) rook via de longen opneemt.
Daar heeft een ongeboren baby geen last van want die gebruikt zijn luchtwegen niet om stoffen op te nemen.
Ok ik zal het niet vergetenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 02:16 schreef APK het volgende:
[..]
Roken is zeker schadelijk voor de longen en de baby inhaleert nog niet, maar vergeet de ontwenningsverschijnselen niet die dat arme meisje krijgt omdat ze geen nicotine meer binnen krijgt na de geboorte.
Geen idee, die essays heb ik op mijn HD opgeslagen om nog een keertje te lezen als BB afgelopen is.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 02:23 schreef PC eend het volgende:
Ik heb ook nooit gesteld dat het verstandig is om te roken hoor.
Ik denk het *handje van Fatima*( Marokko)quote:
quote:
Je hebt gelijk, zap altijd snel weg bij die reclame maar omdat JIJ de juiste naam wist heb ik voor jou een nieuwe usericonquote:Op woensdag 12 oktober 2005 16:44 schreef Nastybtch het volgende:
Volgens mij schimpie
... en geblockt.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:53 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, zap altijd snel weg bij die reclame maar omdat JIJ de juiste naam wist heb ik voor jou een nieuwe usericon
[afbeelding]
Even er van uitgaande dat dit bericht klopt, want er staat wel vaker onzin op de blog, vind ik wel dat talpa zich laat kennen zeg.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:57 schreef Loedertje het volgende:
Het duurde even voordat Talpa het uit haar strot kreeg, maar het is eruit. Tanja is "boosaardig en vervelend".
De Franse krant 'Libération' schreef in haar krant vanmorgen een artikel over de bevalling van Tanja in het BB-huis. De bekende feiten over de arbeidsregels en de arbeidsinspectie komen aan bod. In het artikel wordt onder andere gezegd dat het onderzoek naar de 'tv-bevalling' welke door minister de Geus werd aangevraagd, nog geen echte resultaten heeft opgeleverd.
Opvallend is dat Talpa bevestigd dat Tanja anders uit de verf is gekomen. "Ze is boosaardig en vervelend", aldus een woordvoerder. En dat is toch wel vrij opvallend.
Bron
Daar had Ruud of Bridget het ook over tegen Linda. En Linda haar antwoord was dat Tanja niet zo lichamelijk is of iets van dien aard.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 09:25 schreef Nastybtch het volgende:
@ Loedertje,
dank je, zo'n fan ben ik ook al weer niet van hem helaas, haha.
Wat ik trouwens raar vond gister, Tanya stond niet eens op om Linda een goodbye-hug te geven.. Ik heb het in ieder geval niet zien gebeuren maar het kan ook aan mij liggen..
Een computerfilmpje? Meest vieze reclame?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:31 schreef Loedertje het volgende:
[..]
De meeste vieze reclame van Nederland anno 2005
Dan heb jij de close-up nog niet gezien.....ze stikt van de straie......moet ook wel, ze heeft nog geen minuut zwangerschaps-gymnastiek gedaan of zo.......quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:11 schreef Aventura het volgende:
Ze is wel ontzettend mooi zwanger, geen streepje striae heeft ze en de rest van haar lijf is nog retestrak.
Oost-Indisch doof ook nogquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 20:16 schreef ilona-scuderia het volgende:
Vertrek dan gewoon vrijwillig, steeds zeggen dat je weg wil maar je bek houden in de live uitzending
En jij hebt zeker die spagaat niet gezien die ze met haar zwangere buik maaktequote:Op vrijdag 21 oktober 2005 20:39 schreef Gigageil het volgende:
[..]
Dan heb jij de close-up nog niet gezien.....ze stikt van de straie......moet ook wel, ze heeft nog geen minuut zwangerschaps-gymnastiek gedaan of zo.......![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |