Lees je nu een waarschuwing van je pakje of wilde je nog wat zeggen?quote:Op maandag 10 oktober 2005 01:46 schreef PC eend het volgende:
Roken verhindert een normaal functioneren van sommige vitamines en onder invloed van stress worden ze vlugger opgebruikt![]()
Ik heb die waarschuwing nog nooit op een pakje gezien ( wel een goed idee, want misschien weet nog niet iedereen datquote:Op maandag 10 oktober 2005 09:36 schreef Pinball het volgende:
[..]
Lees je nu een waarschuwing van je pakje of wilde je nog wat zeggen?
Jij kwam met 'haar' quote:quote:Roken is slecht voor je ja, welkom in 2005, de rest van de wereld wist dat al.
Jij stelt dat ze een pakje rookt, ik hou dat niet bij (interesseert me ook niet).quote:Ben jij trouwens ook zo blij dat Tanja niet kan tellen (met haar 3 sigaretten per dag en zo)?
Ja dat zou pas echt lachen zijnquote:Als er dan minder teentjes en vingertjes aan zitten moet iedereen gewoon niets zeggen, dan merkt ze het nooit![]()
Maar dat ging in dit geval dan om magnetronmaaltijd vs. verse groenten en dat verschil heft het roken toch echt niet op.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:00 schreef PC eend het volgende:
Dus wou ik even vertellen dat die denkwijze helemaal niet zo belachelijk is.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar dat ging in dit geval dan om magnetronmaaltijd vs. verse groenten en dat verschil heft het roken toch echt niet op.
Even los van het feit wat dat verschil dan is en welke van de twee de gezondste is.
Schrijf een boek, je kan miljoenen levens redden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:24 schreef PC eend het volgende:
Dus genoeg vitamines heft dan toch wel het effect van roken enigszins op?
Lees eens een onderzoek, dan wist je het alquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:48 schreef Pinball het volgende:
[..]
Schrijf een boek, je kan miljoenen levens redden.
Ik heb gezocht, maar het onderzoek 'goed eten voorkomt longkanker ondanks flink roken' heb ik even gemist.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:50 schreef PC eend het volgende:
Lees eens een onderzoek, dan wist je het al
Heb ik het over longkanker gehadquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 02:12 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ik heb gezocht, maar het onderzoek 'goed eten voorkomt longkanker ondanks flink roken' heb ik even gemist.
Ik had even rook in mijn ogen denk ik.
Gelukkig eet Tanja wel gezond. Haar zoon dochter zal haar dankbaar zijn.
[afbeelding]
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 02:21 schreef PC eend het volgende:
Heb ik het over longkanker gehad
Zou je dat even willen quoten?
OOh is dat het niveauquote:
Ben niet zo een doorgewinterde fokker....quote:
verzoek of je dit topic naar UVT wil verplaatsen..kun je bij de modjes doenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 02:43 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ben niet zo een doorgewinterde fokker....
Wasda?
Klopt, Tanja heeft een filter.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 02:40 schreef PC eend het volgende:
Maar ik denk niet dat de ongebore baby meer kans op longkanker heeft door het gerook van Tanja.
Die risico's zijn veel geringer.
WAT IS UVTquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 02:55 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
verzoek of je dit topic naar UVT wil verplaatsen..kun je bij de modjes doen
Niet huilenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 02:40 schreef PC eend het volgende:
OOh is dat het niveau
Nou dan zak ik maar af en reageer toch ff
Als ik het ergens niet mee eens ben dan quote ik dat, dat vind ik duidelijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 03:16 schreef Pinball het volgende:
[..]
Niet huilen
Daar vraag je zelf om met je kansloze selectieve gequote. Ik zal het nog 1 keer voor je uitleggen, opletten nu:
Tsja dat doen wel meer (zwangere) mensen, moeten ze vooral zelf weten, maar is niet echt verstandig, maar daar krijgt de toekomstige baby geen longkanker van volgens mij, waar jij plotseling mee aankomt.quote:1. Tanja rookt een pakje per dag.
Dat zeg jij, maar onderzoek wijst anders uit, maar die lees jij niet hequote:2. In de rantsoenweek, terwijl de rest pindakaas en uien vreet, krijgt zij magnetronmaaltijden waar helemaal niets mis mee is.
Dat is jouw interpretatie.quote:3. Dat is niet gezond genoeg, ze wil naar huis, want juist omdat ze rookt wil ze alleen gezond eten. Halszaak, ze wil opstappen.
Dat heb ik niet gezien, maar omdat ze toch ook 2 magnetronmaaltijden heeft geprobeerd zou het me ook niet echt verbazen.quote:4. Ze zit gewoon shoarma met saus zonder groente naar binnen te proppen. Dikke lul gezond eten.
Nee niet echt, maar ik doe toch een poging....quote:Snap je het nu? Meneertje 'lees ook eens een onderzoek' en 'OOh is dat het niveau'?
Jij verdraaid de zaken, nu snap ik hoe jij aan je denkbeelden komtquote:Doodsimpele cap van mij, met 1 regel tekst erbij. Maar jij moet er antioxidant-vitamines C, E en bèta-caroteen bijhalen,
Het lijkt me niet aan jou om te oordelen of ik iets wel of niet snap en wie er allemaal een warm plekje in mijn hart heeft.quote:en nog steeds snap je niet dat die crackhoer die zo'n warm plekje in jouw hart veroverd heeft gewoon schijt heeft aan haar kind.
Heb ik gedaan, caissonziekte hebben we weinig aanquote:Kijk je uit dat je niet te ver afzakt tijdens het reageren?![]()
Een prematuur en dismatuurtje op de wereld kwakken met in sommige gevallen geringe overlevingskansen is idd niet te vergelijken met longkanker. Het laatste is vaak een lange lijdensweg alvorens je dood gaat, in het 1e geval zal de dood ietsjes sneller kunnen gaan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 02:40 schreef PC eend het volgende:
Maar ik denk niet dat de ongebore baby meer kans op longkanker heeft door het gerook van Tanja.
Die risico's zijn veel geringer.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:24 schreef PC eend het volgende:
Dus genoeg vitamines heft dan toch wel het effect van roken enigszins op?
quote:Risico’s van roken voor en tijdens de zwangerschap
Vrouwen die roken voor en tijdens de zwangerschap hebben een hogere kans op zwangerschapsproblemen dan vrouwen die niet roken. Deze vrouwen lopen meer risico op vroegtijdige geboorte dan vrouwen die niet roken. De kans is 46% als er tot 10 sigaretten per dag wordt gerookt en 61% als er dagelijks 10 tot 20 sigaretten wordt gerookt.
Vrouwen die tijdens de zwangerschap roken hebben meer kans (54% voor
matige rokers; 130% voor zware rokers) een kind te krijgen met een geboortegewicht minder dan 2.500 gram, waarbij het kind gemiddeld 200-250 gram minder weegt.
Baby’s geboren uit moeders die tijdens de zwangerschap roken, zijn kleiner dan verwacht voor de zwangerschapsduur.
Baby’s geboren uit moeders die roken tijdens de zwangerschap hebben een hogere kans om te overlijden rond de geboorte.
Baby’s geboren uit moeders die roken tijdens de zwangerschap hebben 2 keer zoveel kans om te overlijden door wiegendood.
Baby’s geboren uit moeders die roken tijdens de zwangerschap hebben een groter kans op een gespleten gehemelt, hazenlip of klompvoetje.
Baby’s van rokende moeders hebben meer kans om een verminderde longfunctie en oorinfecties op te lopen. Ook heeft de baby meer kans op het krijgen van astma, bronchitis. Sigaretterook is de primaire oorzaak van respiratoire kinderziektes. Ook heeft de baby een groter risico op het krijgen van darmstoornissen.
Baby’s van rokende moeders hebben een groter risico op leerproblemen.
Ghehe, ziet eruit alsof een er 5 kerels klaargekomen zijn op haar gezichtquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |