abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 oktober 2005 @ 09:36:12 #26
242 Pinball
Electric Monk
pi_31327686
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:46 schreef PC eend het volgende:

Roken verhindert een normaal functioneren van sommige vitamines en onder invloed van stress worden ze vlugger opgebruikt
Lees je nu een waarschuwing van je pakje of wilde je nog wat zeggen?
Roken is slecht voor je ja, welkom in 2005 , de rest van de wereld wist dat al.

Ben jij trouwens ook zo blij dat Tanja niet kan tellen (met haar 3 sigaretten per dag en zo)?
Als er dan minder teentjes en vingertjes aan zitten moet iedereen gewoon niets zeggen, dan merkt ze het nooit
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_31328841
Ik moet zeggen dat ik Tanja in het begin een ENORME zeur vond en lekker egoistisch. De laatste tijd trekt ze weer helemaal bij! de argumensten die ze maakt (ook al klint het een beetje plat met haar accent) zijn wel terrecht!

Ik vind haar toch wel erg aardig en ZEKER niet dom!
Twinkle twinkle little star
pi_31328871
RAAR ENDE VREEMD.

Maar ook ik begin wat sympathie voor tanja op te brengen

Misschien waren het de hormonen maar ze begint zeker wat beter uit de verf nu.

GEZALLICH!!!!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2005 @ 18:53:31 #29
862 Arcee
Look closer
pi_31339189
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_31349351
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:36 schreef Pinball het volgende:

[..]

Lees je nu een waarschuwing van je pakje of wilde je nog wat zeggen?
Ik heb die waarschuwing nog nooit op een pakje gezien ( wel een goed idee, want misschien weet nog niet iedereen dat ).
Dus ja, ik wilde nog wat zeggen
quote:
Roken is slecht voor je ja, welkom in 2005 , de rest van de wereld wist dat al.
Jij kwam met 'haar' quote:
"Ik rook dan wel een pakje per dag, maar ik heb het gevoel dat ik dat compenseer door heel gezond te eten, dat dat elkaar opheft."

Omdat ik jou niet echt als pro-Tanja ken, dacht ik dat je met die quote de belachelijkheid van haar denkwijze wou illustreren.
Dus wou ik even vertellen dat die denkwijze helemaal niet zo belachelijk is.
Kennelijk wist je dit al
Waarom kom je dan met die quote
quote:
Ben jij trouwens ook zo blij dat Tanja niet kan tellen (met haar 3 sigaretten per dag en zo)?
Jij stelt dat ze een pakje rookt, ik hou dat niet bij (interesseert me ook niet).
Maar ik zou haast een topic 'Turf hier hoeveel sigaretten Tanja rookt' willen starten, om te kijken of jij zelf wel kan tellen
quote:
Als er dan minder teentjes en vingertjes aan zitten moet iedereen gewoon niets zeggen, dan merkt ze het nooit
Ja dat zou pas echt lachen zijn
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 oktober 2005 @ 01:07:15 #31
862 Arcee
Look closer
pi_31349488
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:00 schreef PC eend het volgende:
Dus wou ik even vertellen dat die denkwijze helemaal niet zo belachelijk is.
Maar dat ging in dit geval dan om magnetronmaaltijd vs. verse groenten en dat verschil heft het roken toch echt niet op.

Even los van het feit wat dat verschil dan is en welke van de twee de gezondste is.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_31349852
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:07 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar dat ging in dit geval dan om magnetronmaaltijd vs. verse groenten en dat verschil heft het roken toch echt niet op.

Even los van het feit wat dat verschil dan is en welke van de twee de gezondste is.

Vrije radicalen zijn zeer agressieve stoffen die ontstaan bij roken.
Recente studies wijzen uit dat de antioxidant-vitamines C, E en bèta-caroteen (provitamine A) bepaalde weefsels in het lichaam beschermen tegen oxidatieve schade door de aanmaak van vrije radicalen tegen te gaan en ze te neutraliseren in het lichaam.

Dus genoeg vitamines heft dan toch wel het effect van roken enigszins op?
En meestal zitten er in magnetronmaaltijden niet genoeg groente (lees vitaminen), dus zijn verse (en vooral genoeg) groenten wel beter naar mijn mening?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 01:48:54 #33
242 Pinball
Electric Monk
pi_31350246
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:24 schreef PC eend het volgende:
Schrijf een boek, je kan miljoenen levens redden.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_31350268
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:48 schreef Pinball het volgende:

[..]

Schrijf een boek, je kan miljoenen levens redden.
Lees eens een onderzoek, dan wist je het al
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 02:12:20 #35
242 Pinball
Electric Monk
pi_31350542
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:50 schreef PC eend het volgende:
Lees eens een onderzoek, dan wist je het al
Ik heb gezocht, maar het onderzoek 'goed eten voorkomt longkanker ondanks flink roken' heb ik even gemist.
Ik had even rook in mijn ogen denk ik.

Gelukkig eet Tanja wel gezond. Haar zoon dochter zal haar dankbaar zijn.

pi_31350628
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 02:12 schreef Pinball het volgende:

[..]

Ik heb gezocht, maar het onderzoek 'goed eten voorkomt longkanker ondanks flink roken' heb ik even gemist.
Ik had even rook in mijn ogen denk ik.

Gelukkig eet Tanja wel gezond. Haar zoon dochter zal haar dankbaar zijn.

[afbeelding]
Heb ik het over longkanker gehad
Zou je dat even willen quoten?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 02:30:19 #37
242 Pinball
Electric Monk
pi_31350710
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 02:21 schreef PC eend het volgende:

Heb ik het over longkanker gehad
Zou je dat even willen quoten?
Tuurlijk.
pi_31350803
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 02:30 schreef Pinball het volgende:

[..]

Tuurlijk.
OOh is dat het niveau
Nou dan zak ik maar af en reageer toch ff

Dat roken de kans op longkanker vergroot is algemeen bekend, geloof het of niet, maar er zijn mensen die dit risico aanvaarden.
Het gaat haar (en ik geloof vele met haar) meer om haar ongeboren baby, omdat die niet de keuze heeft.
Maar ik denk niet dat de ongebore baby meer kans op longkanker heeft door het gerook van Tanja.
Die risico's zijn veel geringer.
pi_31350819
schopje UVT graaag
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_31350833
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 02:41 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
schopje UVT graaag
Ben niet zo een doorgewinterde fokker....
Wasda?
pi_31350941
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 02:43 schreef PC eend het volgende:

[..]

Ben niet zo een doorgewinterde fokker....
Wasda?
verzoek of je dit topic naar UVT wil verplaatsen..kun je bij de modjes doen
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 02:56:08 #42
6941 APK
Factual, I think.
pi_31350947
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 02:40 schreef PC eend het volgende:

Maar ik denk niet dat de ongebore baby meer kans op longkanker heeft door het gerook van Tanja.
Klopt, Tanja heeft een filter.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_31350999
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 02:55 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

verzoek of je dit topic naar UVT wil verplaatsen..kun je bij de modjes doen
WAT IS UVT
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 03:09:30 #44
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_31351028
Confidence through competence
pi_31351038
ook
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 03:16:21 #46
242 Pinball
Electric Monk
pi_31351077
quote:

OOh is dat het niveau
Nou dan zak ik maar af en reageer toch ff
Niet huilen
Daar vraag je zelf om met je kansloze selectieve gequote. Ik zal het nog 1 keer voor je uitleggen, opletten nu:

1. Tanja rookt een pakje per dag.
2. In de rantsoenweek, terwijl de rest pindakaas en uien vreet, krijgt zij magnetronmaaltijden waar helemaal niets mis mee is.
3. Dat is niet gezond genoeg, ze wil naar huis, want juist omdat ze rookt wil ze alleen gezond eten. Halszaak, ze wil opstappen.
4. Ze zit gewoon shoarma met saus zonder groente naar binnen te proppen. Dikke lul gezond eten.

Snap je het nu? Meneertje 'lees ook eens een onderzoek' en 'OOh is dat het niveau'?
Doodsimpele cap van mij, met 1 regel tekst erbij. Maar jij moet er antioxidant-vitamines C, E en bèta-caroteen bijhalen, en nog steeds snap je niet dat die crackhoer die zo'n warm plekje in jouw hart veroverd heeft gewoon schijt heeft aan haar kind.

Kijk je uit dat je niet te ver afzakt tijdens het reageren?
pi_31351543
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 03:16 schreef Pinball het volgende:

[..]

Niet huilen
Daar vraag je zelf om met je kansloze selectieve gequote. Ik zal het nog 1 keer voor je uitleggen, opletten nu:
Als ik het ergens niet mee eens ben dan quote ik dat, dat vind ik duidelijk.
Soms ben ik het met heel veel dingen niet eens en dan quote ik heel veel, sue me.
En als je me beschuldigt van kansloos selectief quoten, dan zie ik liever voorbeelden, want dat heb ik niet gedaan volgens mij.
quote:
1. Tanja rookt een pakje per dag.
Tsja dat doen wel meer (zwangere) mensen, moeten ze vooral zelf weten, maar is niet echt verstandig, maar daar krijgt de toekomstige baby geen longkanker van volgens mij, waar jij plotseling mee aankomt.
Helemaal als je elke dag op tv (en streams) bent is het niet handig als je blijft roken omdat dit negatieve reacties bij de kijkers kan opwekken, dat zij niet meedoet aan die berekende 'spelletjes' van hoe kom ik goed op tv over, vind ik juist wel wat hebben.
quote:
2. In de rantsoenweek, terwijl de rest pindakaas en uien vreet, krijgt zij magnetronmaaltijden waar helemaal niets mis mee is.
Dat zeg jij, maar onderzoek wijst anders uit, maar die lees jij niet he
quote:
3. Dat is niet gezond genoeg, ze wil naar huis, want juist omdat ze rookt wil ze alleen gezond eten. Halszaak, ze wil opstappen.
Dat is jouw interpretatie.
Dat je juist als je rookt en zwanger bent, staat op gezond eten, lijkt mij alleen maar verstandig.
En dat was niet de halszaak ze heeft immers ook 2 magnetronmaaltijden geprobeerd (en ze rookte op dat moment trouwens niet).
De directe aanleiding was die woordewisseling met Roel waarin zij verstond dat de groep haar niet boeiend vond.
quote:
4. Ze zit gewoon shoarma met saus zonder groente naar binnen te proppen. Dikke lul gezond eten.
Dat heb ik niet gezien, maar omdat ze toch ook 2 magnetronmaaltijden heeft geprobeerd zou het me ook niet echt verbazen.
quote:
Snap je het nu? Meneertje 'lees ook eens een onderzoek' en 'OOh is dat het niveau'?
Nee niet echt, maar ik doe toch een poging....
Jij mag Tanja niet, maar dat heeft te maken met dat ze rookt en gezond wil eten
quote:
Doodsimpele cap van mij, met 1 regel tekst erbij. Maar jij moet er antioxidant-vitamines C, E en bèta-caroteen bijhalen,
Jij verdraaid de zaken, nu snap ik hoe jij aan je denkbeelden komt
Die cap van jou met die regel tekst, beantwoorde ik met met 3 regels.
Dat ik dat vitaminen verhaal erbij haal was pas later, en nota bene niet eens in reactie op jou.
quote:
en nog steeds snap je niet dat die crackhoer die zo'n warm plekje in jouw hart veroverd heeft gewoon schijt heeft aan haar kind.
Het lijkt me niet aan jou om te oordelen of ik iets wel of niet snap en wie er allemaal een warm plekje in mijn hart heeft.
En dat is weer jouw interpretatie, ik zie dat totaal niet het tegenovergestelde zelfs, ze is volgens mij juist heel beschermend getuige bijvoorbeeld het feit dat ze er al weken over heeft dat ze het kindje niet aan rook wil blootstellen.
quote:
Kijk je uit dat je niet te ver afzakt tijdens het reageren?
Heb ik gedaan, caissonziekte hebben we weinig aan
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2005 @ 07:58:43 #48
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31351911
quote:

Een prematuur en dismatuurtje op de wereld kwakken met in sommige gevallen geringe overlevingskansen is idd niet te vergelijken met longkanker. Het laatste is vaak een lange lijdensweg alvorens je dood gaat, in het 1e geval zal de dood ietsjes sneller kunnen gaan.
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2005 @ 08:04:02 #49
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31351943
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:24 schreef PC eend het volgende:

quote:
Risico’s van roken voor en tijdens de zwangerschap

Vrouwen die roken voor en tijdens de zwangerschap hebben een hogere kans op zwangerschapsproblemen dan vrouwen die niet roken. Deze vrouwen lopen meer risico op vroegtijdige geboorte dan vrouwen die niet roken. De kans is 46% als er tot 10 sigaretten per dag wordt gerookt en 61% als er dagelijks 10 tot 20 sigaretten wordt gerookt.

Vrouwen die tijdens de zwangerschap roken hebben meer kans (54% voor
matige rokers; 130% voor zware rokers) een kind te krijgen met een geboortegewicht minder dan 2.500 gram, waarbij het kind gemiddeld 200-250 gram minder weegt.

Baby’s geboren uit moeders die tijdens de zwangerschap roken, zijn kleiner dan verwacht voor de zwangerschapsduur.

Baby’s geboren uit moeders die roken tijdens de zwangerschap hebben een hogere kans om te overlijden rond de geboorte.

Baby’s geboren uit moeders die roken tijdens de zwangerschap hebben 2 keer zoveel kans om te overlijden door wiegendood.

Baby’s geboren uit moeders die roken tijdens de zwangerschap hebben een groter kans op een gespleten gehemelt, hazenlip of klompvoetje.

Baby’s van rokende moeders hebben meer kans om een verminderde longfunctie en oorinfecties op te lopen. Ook heeft de baby meer kans op het krijgen van astma, bronchitis. Sigaretterook is de primaire oorzaak van respiratoire kinderziektes. Ook heeft de baby een groter risico op het krijgen van darmstoornissen.

Baby’s van rokende moeders hebben een groter risico op leerproblemen.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 08:16:42 #50
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_31352026
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:08 schreef scanman01 het volgende:
Ghehe, ziet eruit alsof een er 5 kerels klaargekomen zijn op haar gezicht
ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')