Dat is nu precies mijn punt.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 01:54 schreef releaze het volgende:
[..]
natuurlijk weet ik dat. maar ts stelt dat de dubbele nationaliteit de voornaamste boosdoener is van de non-integratie van, in zijn beleving, het grootste gedeelte van de allochtonen. ik weet wel hoe de vork in de steel zit, de ts nietMaar dan zou precies hetzelfde probleem in precies dezelfde mate zich moeten voordoen bij de britten, toch? als je het zo simpel stelt als de ts deed...
Je hebt hem door.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 08:31 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ah, dus omdat Marokkanen er anders uitzien, geen buitenlandse taal spreken die leuk klinkt voor de autochtone oortjes, een andere cultuur hebben en niet bij de EU horen, doen we er wel moeilijk over?
Of iemand wel of niet geintegreerd is, is dus mede gebaseerd op racisme, taalintollerantie, een gebrek aan respect voor andere culturen en het lidmaatschap van een club wat we bij het laatste referendum nog afschoten?
Ik noem het beestje maar weer eens bij zijn naam...![]()
Alsof Marokko afhankelijk is van de paar centen die men vanuit Nederland die kant op stuurtquote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:57 schreef Schanulleke het volgende:
Totdat de gestage geldstroom vanuit nederland stokt en er veel eigen burgers beginnen te klagen. En waarom zou het de Nederlandse regering uberhaubt aan het achterwerk moet corroderen wat ze in Marokko vinden? Gewoon eigen beleid voeren, laat ze het elders maar lekker zelf uitzoeken.
Omdat een meerderheid iets vind, is dat meteen de waarheid?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 14:06 schreef Schanulleke het volgende:
En laat een standaard nou ook door een meerderheid gedefiniëerd worden, de gemiddelde autochtoon heeft dus gelijk
Een bepaalde koers volgen wil nog niet zeggen, dat men dan ook gelijk heeft of de juiste koers volgt.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 14:30 schreef Schanulleke het volgende:
Als de meerderheid iets vind dan bepaald dat in een democratie de koers die je volgt. En ja, ik ken het voorbeeld uit de geschiedenis, maar nee, ik krijg daar niet spontaan anti-democratische neigingen van.
Ik had het over de optie: geen dubbele nationaliteit maar buitenlander met verblijfsvergunning.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:09 schreef Vhiper het volgende:
btw iedereen met de Nederlandse nationaliteit, of dat nou de enige is of niet, heeft in Nederland stemrecht en zo hoort het ook.
Dat kan ik ook. Ook zonder Canadese nationaliteit.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:21 schreef maniack28 het volgende:
Maar als jij een neef hebt in Canada wil je daar toch ook gewoon naartoe kunnen?
Zullen we de kinderbijslag eens gewoon afschaffen? Voor iedereen, dus ook voor kindjes in Marokko?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 14:19 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Alsof Marokko afhankelijk is van de paar centen die men vanuit Nederland die kant op stuurt![]()
En dat is ook precies wat de Nederlandse staat moet doen. Heel gauw die wet veranderen. Niks zwaarwegende redenen, niks jamaar mijn regering staat het niet toe. Niks mee te maken, dan geen Nederlanderschap. Simpel.quote:Verder, waarom zou het de Marokkaanse regering uberhaupt aan het achterwerk moeten corroderen wat ze in Nederland vinden? gewoon eigen beleid voeren, laat ze het elders maar lekker zelf uitzoeken.
Wil ook niet zeggen dat de minderheid gelijk heeft of juist denkt.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 14:35 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Een bepaalde koers volgen wil nog niet zeggen, dat men dan ook gelijk heeft of de juiste koers volgt.
Dat kan je dus niet als je kind van Marokkaanse ouders bent, je neef in Marokko woont en je niet de Marokkaanse nationaliteit opgedrongen wilt krijgen, dat is nou het hele punt dat ie wil makenquote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan ik ook. Ook zonder Canadese nationaliteit.
als je niks met je land te maken wilt hebben maar je ouders hebben een keuze voor je gemaakt, blijf je dus ook je hele leven lang niet-nederlander, vanwege een keus die je niet zelf hebt gemaakt? Dus al ben je 10e generatie marokkaan, je blijft altijd een buitenlander omdat het land van je voorvaderen een wet heeft die je zelf nieteens wilt erkennen? Bij wijze van?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik had het over de optie: geen dubbele nationaliteit maar buitenlander met verblijfsvergunning.
En de verschillen.
Het enige is stemrecht.
Staat dat op zijn voorhoofd dat hij een kind is van Marokkaanse ouders?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:34 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat kan je dus niet als je kind van Marokkaanse ouders bent, je neef in Marokko woont en je niet de Marokkaanse nationaliteit opgedrongen wilt krijgen, dat is nou het hele punt dat ie wil maken![]()
Je kunt dan zelf, voor je eigen kind een andere keus maken. Maar ook dat gebeurt niet. Dus zo vervelend vinden ze de keus van hun ouders niet. Anders zouden ze het zelf echt wel anders doen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:37 schreef releaze het volgende:
[..]
als je niks met je land te maken wilt hebben maar je ouders hebben een keuze voor je gemaakt, blijf je dus ook je hele leven lang niet-nederlander, vanwege een keus die je niet zelf hebt gemaakt?
Dan zullen er wat meer burgers op een houtje bijten, alsof de regering daarvan wakker ligtquote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Zullen we de kinderbijslag eens gewoon afschaffen? Voor iedereen, dus ook voor kindjes in Marokko?
Hebben ze daar een groot probleem. Echt wel!!
En dat is nog maar een klein geldstroompje, er stroomt nog meer die kant op.
Dan geen integratie, simpel.quote:En dat is ook precies wat de Nederlandse staat moet doen. Heel gauw die wet veranderen. Niks zwaarwegende redenen, niks jamaar mijn regering staat het niet toe. Niks mee te maken, dan geen Nederlanderschap. Simpel.
in dit scenario heb je dus twee vormen nederlandsschap en daar ben ik gewoon tegen, ik vind dat het inwonerschap dat vangnet is voor de criminele buitenlanders, maar van het nederlander zijn, het staatsburger schap, moeten ze geen aparte regels maken per subgroep. dat vind ik echt extreem racistisch. de regels en voorwaarden van behoud van staatsburgerschap moeten voor iedere staatsburger gelden, anders krijg je staatsburgers die op grond van afkomst etc meer rechten hebben dan andere staatsburgers :S sorry, dat zal er bij mij NOOIT ingaan.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:43 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom, als er sprake is van een dubbele nationaliteit, het niet mogelijk zou zijn voor die groep, die onder voorwaarde van geen crimineel gedrag, die nationaliteit hebben gekregen, het weer in te nemen als men die voorwaarde overtreed.
[..]
Iemand statenloos maken is tegen het EVRM, tegen de mensenrechten dus en daar pleit ik ook niet voor.
[..]
Daar heb je wel een punt. De criminaliteitsbestrijding laat te wensen over, en dat is het grote probleem.
[..]
Wat mij betreft dus mits die persoon zich ook aan de voorwaarden blijft houden, waaronder hij de Nederlandse nationaliteit heeft gekregen.
[..]
Nope, alleen voor die groep die op latere leeftijd genaturaliseerd is, onder de voorwaarden die ik eerder postte.
Onzin. Het is de afgelopen 20 jaar duidelijk gebleken dat het hebben van ook de Nederlandse nationaliteit totaal niet bijdraagt aan de integratie. Derhalve is het niet nodig om aan mensen die hun eigen nationaliteit niet op kunnen (of willen) geven, de Nederlandse nationaliteit te verstrekken.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:45 schreef Vhiper het volgende:
Dan geen integratie, simpel.![]()
Je wilt dus gewoon geen problemen oplossen, je wilt alleen maar migrantje pesten![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |