Ik denk dat je hiermee een averechts effect krijgt. Je vraagt namelijk van ze om niet mee te mogen doen aan het democratische proces, geen recht te hebben om hun kinderen te laten studeren, maar je eist wel van ze dat ze belasting betalen. En dat alles omdat je zo stug vasthoudt aan het één of andere principe. Onrealistisch, zo noemen ze dat.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, als ze dan de Marokkaanse niet kwijt kunnen raken, dan worden ze gewoon maar geen Nederlander. Of ze hier nou wonen met twee nationaliteiten of met alleen de Marokkaanse maakt voor die mensen niet uit. Ze integreren niet beter met ook de Nederlandse. Dat is de afgelopen 15 jaar zeker wel gebleken. Met alleen de Marokkaanse nationaliteit heeft de Nederlandse staat in elk geval nog de mogelijkheid ernstige criminelen uit te zetten. Gaan ze maar lekker in hun 'eigen' land crimineeltje spelen.
Iedereen één nationaliteit. Daar blijf ik bij.
De argumenten zijn op, dus gooien we het maar over de generaliserende boeg, alsof die kleine groep criminelen alle Marokkaanse allochtonen vertegenwoordigenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, als ze dan de Marokkaanse niet kwijt kunnen raken, dan worden ze gewoon maar geen Nederlander. Of ze hier nou wonen met twee nationaliteiten of met alleen de Marokkaanse maakt voor die mensen niet uit. Ze integreren niet beter met ook de Nederlandse. Dat is de afgelopen 15 jaar zeker wel gebleken.
En daar moeten alle Marokkaanse allochtonen maar hun zwaarwegende redenen voor opgeven?quote:Met alleen de Marokkaanse nationaliteit heeft de Nederlandse staat in elk geval nog de mogelijkheid ernstige criminelen uit te zetten. Gaan ze maar lekker in hun 'eigen' land crimineeltje spelen.
Omdat het jou in dit geval lekker uitkomt, welke gevolgen het heeft voor de direct betrokkenen zal jou maar een rotzorg zijn. Bah, en men verwacht nog dat migranten zich aanpassen aan mensen met dit soort gedachtegoedquote:Iedereen één nationaliteit. Daar blijf ik bij.
alleen al om dat soort redenen zou ik niet bij nederland willen horenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:09 schreef Vhiper het volgende:
[..]
De argumenten zijn op, dus gooien we het maar over de generaliserende boeg, alsof die kleine groep criminelen alle Marokkaanse allochtonen vertegenwoordigen![]()
[..]
En daar moeten alle Marokkaanse allochtonen maar hun zwaarwegende redenen voor opgeven?![]()
[..]
Omdat het jou in dit geval lekker uitkomt, welke gevolgen het heeft voor de direct betrokkenen zal jou maar een rotzorg zijn. Bah, en men verwacht nog dat migranten zich aanpassen aan mensen met dit soort gedachtegoed![]()
Hier nog een en ik behoor ook tot de autochtone soort, als we toch gaan generaliserenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:48 schreef releaze het volgende:
[..]
alleen al om dat soort redenen zou ik niet bij nederland willen horen(zegt deze rashollandsche)
Tsja, zo zijn mensen nou eenmaal, helaas...quote:ik snap niet dat er nog zo'n verschrikkelijk groot deel van de nederlanders denkt dat alle 1 miljoen moslims in nederland criminelen zijn en daarom maar het land uit moeten. Of dat alleen de marokkanen schuldig zijn aan het huidige probleem en zij het zelf dus maar moeten oplossen, hoe blinder or zelfzuchtiger kan je zijn?
Men schiet graag, met een blinddoek op, op een wolf die tussen de schapen loopt, daarbij welwillend het risico nemende dat de halve kudde schapen wordt omgelegd, voordat de wolf er simpelweg tussenuit glipt, om later in de rest van de kudde weer op te duiken.quote:maar goed, daar ging het in dit topic niet over.
maar zelfs in dit topic zijn mensen blind voor de werkelijkheid en argumentatie. Alsof de werkelijkheid niet bestaat. En als ze het dan wel aanschouwen, wordt er zo'n draai aan het concept gegeven dat alleen die individu erop vooruit gaat. Ziekmakend gewoon.
Net alsof de nederlandse nationaliteit een moslim opeens gewild maakt. Men blijft discrimineren of je nou de NL nationaliteit hebt of 2.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:02 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
De dubbele nationaliteit belemmert de integratie van Moslims en is de oorzaak van het onaangepaste gedrag van vele
' Nederlanders ' , ik vraag me af wat voor type Nederlanders dat zijn die dat doen? Wat ben je dan eigenlijk van plan om hier te doen?
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die hier 2 nationaliteiten bezit goede bedoelingen heeft met onze samenleving. Dat kun je ook makkelijk zien aan de verpaupering van de wijken en steden waar veelal Moslim-volken wonen.
Ik heb eens even gegoogled en helaas ligt die discussie sinds 2004 stil in Nederland.
[..]
http://www.novatv.nl/index.cfm?fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=3088
(bron: NOVA)
Ik ben als Brit in nederland geboren.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 23:28 schreef Priapus het volgende:
Je wil het niet geloven, maar ik ben het kind van een Nederlandse vader en een Zweedse moeder en geboren in een Zuid-Afrikaans ziekenhuis.
Rara!
Wat ben ik?
Net alsof een papiertje wat uitmaakt..quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Vhiper, er is een grote groep jongeren met twee nationaliteiten, de Marokkaanse en de Nederlandse, die zelfs hier zijn geboren en die niet integreren. Zij zijn Marokkaan in hart en nieren. Ze kotsen op Nederland en Marokko is geweldig!! Ze verkrachten in groepjes jonge meisjes, bedreigen argeloze voorbijgangers, stelen als de raven en halen na dit alles gewoon hun schouders op. Wat kan hun Nederland schelen.
Verder zijn er een heleboel buitenlanders hier met een verblijfsvergunning waar je deze problematiek niet of nauwelijks ziet. (Rotte appels heb je uiteraard overal)
Hoe kun jij dan beweren dat het hebben van twee nationaliteiten beter is?
Ik denk dat het beter is wanneer zij óf de Marokkaanse nationaliteit met verblijfsvergunning hebben, óf uitsluitend de Nederlandse. In het eerste geval dreigt uitzetting bij zeer crimineel gedrag en in het tweede geval is er niet meer zozeer dat gevoel van IK BEN MAROKKAAN!
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:19 schreef Woodbridge het volgende:
[..]
Net alsof een papiertje wat uitmaakt..
De gasten waar jij over praat zijn gewoon criminelen die niet hard genoeg worden aangepakt.
Zolang je voor verkrachting of berovingen een taakstraf kunt krijgen lach je iedereen toch uit.
En respect krijg je niet door zacht te zijn, dat blijkt ook wel na jaren dit te zijn geweest.
Dus je haalt 2 dingen door elkaar. In dit geval moeten gewoon de straffen aangepast worden en dan er nog voor zorgen dat de rechters die gaan opleggen.
Want het OM kan wel 10 jaar cel eisen maar als een rechter daar niet in meegaat en het bij een taakstrafje laat helpt het natuurlijk ook geen flikker.
En dit geld niet alleen voor marokkanen etc. maar voor iedere crimineel.
Aanpakken die handel.
WTF!!!!!!quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:15 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Yup, zo zit de Marokkaanse wet nu eenmaal in elkaar. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, maar stel alleen dat de betrokkenen zelf er niets aan kunnen doen. Marokko stelt dat nou eenmaal.
[..]
Dan stel jij, aangezien elk kind van Marokkaanse ouders per definitie volgens Marokko Marokkaan zijn, dat alle Marokkanen het land uit moeten?
[..]
Je kan prima in het ene land leven en in het andere land bezit hebben, verder ontgaat het jou ook nog steeds dat niemand iemand Marokkaan maakt, maar dat iedereen met Marokkaanse ouders per definitie vanaf de geboorte Marokkaan is en altijd zal blijven. Daar kan dat persoon of de familie helemaal niets aan veranderen.
Tsja, we onderhandelen al jaren over dit punt, maar de Marokkaanse regering wil gewoon niet meewerken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:14 schreef maniack28 het volgende:
[..]
WTF!!!!!!![]()
WTF WTF!!! Dan moet die fucking Marokkanse regering daar eens wat aan gaan veranderen, wtf man.... en waarom geld hun wet dan wel hier?
Wij niks. In Nederland is elke "Marokkaan" met een Nederlands paspoort een Nederlander en mogen wij behandelen als onze eigen staatsburgers (En dus bijvoorbeeld consulaire bijstand van Marokko weigeren voor die persoon).quote:Want hun kinderen worden hier geboren = nederlandse wet en geen marokkaanse dus wtf hebben wij te maken met een of andere sjeikmongool uit marokko die een weetje maakt
Ja, Marokko vind dat elk kind, in welke generatie dan ook, van Marokkaanse ouders, Marokkaans staatsburger is en behandeld mensen dienovereenkomstig.quote:Ik snap echt niet hoe zo'n wet kan bestaan. Dus eigenlijk maakt het geen donder uit wat we doen, zelfs een 9e of 10e generatie is nog Marokkaans door die domme wetDat is echt zo fucking triest zeg....
Eens, maar zo denken ze er daar over. Verder zie ik eigenlijk niet wat voor problemen dat in Nederland zou geven. Iedereen met een Nederlands paspoort is Nederlander. Hun eventuele tweede paspoort doet er voor Nederland dan ook niet toe.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:19 schreef maniack28 het volgende:
Let even niet op mn taalgebruikMaar het slaat gewoon echt nergens op dat dat zo is....
Het zou moeten omdat vrijwel elke andere nationaliteit juridisch ook niet gecombineerd kan worden met het Nederlanderschap. Waarom zou er voor de marokkaanse nationaliteit een uitzondering gemaakt moeten worden?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:51 schreef xman het volgende:
Ik zou niet weten waarom ik m'n tweede nationaliteit (marokkaans) in zou moeten leveren? Het is niet dat ik me minder Nederlands voel met dat papiertje. Het is wel zo dat ik daar nog familie heb en m'n ouders gaan daar nog remigreren. Er zijn nog veel banden met het vaderland. Die kun je niet verbreken door simpel een papiertje te verscheuren.
Nou om Marokko binnen te komen heb je een reizigersvisum nodig. Die is ook beperkt geldig. Als er in een later stadium iets met m'n ouders gebeurd (ziekte of iets dergelijks) dan wil ik er graag wat langer blijven. Ook geldt het erven van bepaalde zaken ook mee. Je moet dat immers ook regelen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:54 schreef Tarak het volgende:
[..]
Het zou moeten omdat vrijwel elke andere nationaliteit juridisch ook niet gecombineerd kan worden met het Nederlanderschap. Waarom zou er voor de marokkaanse nationaliteit een uitzondering gemaakt moeten worden?
Familieverbanden verbreek je niet door het veranderen van nationaliteit.
Nou de Marokkaanse regering verplicht me nergens toe. Ik zou het toch aanvragen voor mezelf. Gewoon uit praktische overwegingen. Maarja zoals ik eerder zei, vanaf 4e generatie vind ik het een beetje overbodig. Maar denk zelf dat tegen die tijd de wetgeving daaromtrent veranderd zal zijn.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:05 schreef maniack28 het volgende:
Ja, maar xman, dat ligt dus aan de Marokkaanse regering, die verplicht jou Marokkaan te zijn, ook al wil je dat niet en ben je in Nederland geboren en ben je 10e generatie. En dat is hetgeen wat nergens op slaat.... Anders was ik nu ook geen echte Nederlander geweest maar misschien wel een duitser of een fransman, terwijl mijn familie al 8 generaties hier woont, dat is toch raar?
Ik ken een oude vriend van m'n vader die 35 jaar in Nederland heeft gewerkt, nadat hij hier naartoe was gehaald door z'n bedrijf. Die heeft toen nooit een nederlands nationaliteit genomen, maar gewoon z'n verblijfspapieren altijd verlengt. En nu heeft hij pensioen in Marokko met z'n vrouw en kinderen (die hij in al die jaren nooit naar Nederland heeft gehaald). Oh en z'n Nederlands was ook nogeens erbarmelijk slecht. Maar het is een lieve man die wel altijd erg aan z'n principes heeft gehouden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:12 schreef maniack28 het volgende:
Dat mag ik hopen van wel ja![]()
Maar stel nu, dat jij geen Marokkaan wilt zijn, omdat je je meer Nederlander voelt? Hoe had je dat dan gedacht te doen? Want dat kan dus niet...
Precies, dus het maakt allemaal toch niks uit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:23 schreef xman het volgende:
[..]
Maar terugkomend op je vraag. Ik zou niet weten hoe ik minder Marokkaans zou worden zonder dat papiertje. Het is niet dat ik m'n ouders, taal, cultuur en huidskleur zou kunnen verwijderen.
dat is een goeie. ik heb met tegenzin een paspoort gekregen en een Marokkaanse ID-kaart.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:34 schreef maniack28 het volgende:
Dan moeten we maar een oorlog starten tegen Marokko
Maar, je wordt dus verplicht Marokkaan, hoe controleren ze dat? En stel, iemand heeft ouders die nooit in Marokko terug zijn geweest (2e generatie) en die hebben geen Marokkaans paspoort, is die persoon dan wel Marokkaans als hij op vakantie gaat naar Marokko?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |