als het aan de CDU ligt wordt dat verhoogd naar 19 procent dacht ik, werd trouwens met applaus begroet door de leden bij de presentatie van hun verkiezingsprogrammaquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:52 schreef pberends het volgende:
btw is in Duitsland 16%, waar Nederland een grotere grens mee heeft, dus je Belgen-argument gaat niet op.
niet hier op fok hoorquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de btw is gewoon te laag, dat is algemeen bekend.
Dan heb je daar zeker ook wel een mooie bron voor.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Drogredenering. Dat jij stelt dat iets algemeen bekend is maakt nog niet dat het zo is. Kom eens met een feitelijke onderbouwing voor die stelling als je wilt dat we hem serieus nemen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dan moeten de mensen wel gewon door blijven gaan met consumeren op het huidige niveauquote:Op zondag 2 oktober 2005 12:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als we de inkomstenbelasting met 5 % verhogen, en dat allemaal in de aflossing van de staatsschuld stoppen, is die schuld zo weg !
Mij is algemeen bekend dat de BTW te hoog is.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als je nu eens met echt goede argumenten komt in plaats van steeds dit soort veronderstellingen als solide onderbouwing te zien zouden je topics geniaal zijn. Nu zijn ze te vaak toch gewoon te stom.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Blij dat ik niet de enige ben die ziet dat BHFH een veronderstelling als onderbouwing ziet.quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:17 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Als je nu eens met echt goede argumenten komt in plaats van steeds dit soort veronderstellingen als solide onderbouwing te zien zouden je topics geniaal zijn. Nu zijn ze te vaak toch gewoon te stom.
hoezo te hoog of te laag? waarom zou je? en hoe moet men dat corrigeren om de koopkracht acceptabel te houden voor de lagere inkomens?quote:Op zondag 2 oktober 2005 13:20 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Mij is algemeen bekend dat de BTW te hoog is.
niet als de inkomstenbelastingtarieven worden aangepast. Je betaalt wat je gebruikt, wel zo eerlijk. Verder kunnen de hoogste tarieven (42 en 52%) omhoog, en het laagste tarief omlaag, om de laagste inkomens te beschermen.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:47 schreef belusting het volgende:
bezopen!!!! dat betekent een verschrikkelijke koopkrachtdaling, nog erger dan die van Jan Peter B. & His Wild Romance
belasting eenvoudiger maken is fantastisch, maar niet op zo'n a-progressieve manier.
Jah dat gaat helpen. Dan wordt het innen van veel salaris dus voordeliger, maar het uitgeven ervan nietquote:Op zondag 2 oktober 2005 19:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
niet als de inkomstenbelastingtarieven worden aangepast. Je betaalt wat je gebruikt, wel zo eerlijk. Verder kunnen de hoogste tarieven (42 en 52%) omhoog, en het laagste tarief omlaag, om de laagste inkomens te beschermen.
En dat is verplicht omdat...?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:40 schreef Floripas het volgende:
Ik heb nu al moeite met rondkomen, dankzij wonen in een dure stad en de euro.
19% is toch van de zotten! Ik kan niet eens meer fatsoenlijk boodschappen doen voor 100 Gulden!quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:49 schreef belusting het volgende:
[..]
hoezo te hoog of te laag? waarom zou je? en hoe moet men dat corrigeren om de koopkracht acceptabel te houden voor de lagere inkomens?
wat een onderwerp...![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij wilt dat mensen betalen voor datgene dat ze gebruiken en dit wil je realiseren door aan de btw te gaan lopen tornen?quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
niet als de inkomstenbelastingtarieven worden aangepast. Je betaalt wat je gebruikt, wel zo eerlijk. Verder kunnen de hoogste tarieven (42 en 52%) omhoog, en het laagste tarief omlaag, om de laagste inkomens te beschermen.
er is vast wel een een of andere curve die zoiets aangeeft.quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:58 schreef sizzler het volgende:
Ontopic: als je producten duurder maakt, dan wordt er toch minder verkocht waardoor er alsnog minder btw naar de overheid gaat?
Ooit wel eens gehoord van de "Laffer Curve"? Oftewel: het exacte bedrag waar de overheid het maximale uit de (BTW) inkomsten weet te halen. 19% is waarschijnlijk aan een van de foute kanten van de Laffer Curve, 17,5% komt meer in de buurt, ook al was het ogenschijnlijk te weinig. 25% is in elk geval te veel en zal de economie tot stilstand brengen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De btw is nu 6% voor eerste levensbehoeften en 19% voor luxegoederen. In Belgie is de BTW 21%. Men loopt nu steeds te schuiven met dubbeltjes en kwartjes. Volgens mij is de begroting veel makkelijker passend te maken door de BTW tarieven te verhogen naar bijvoorbeeld 10% en 25%. Zo krijgt de overheid meer geld in kas en kunnen pijnlijke bezuinigingen makkelijk verzacht worden. Bovendien zullen we makkelijker aan de europese regels kunnen voldoen.
Qua grafische presentatie is het hetzelfde idee (vandaar ook de verwarringquote:Op zondag 2 oktober 2005 23:43 schreef LSDsmurf het volgende:
Hetgeen wel over belastingen gaat is de Laffer curve.
quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:21 schreef _Arthur het volgende:
[..]
19% is toch van de zotten! Ik kan niet eens meer fatsoenlijk boodschappen doen voor 100 Gulden!
Ik ben meer voor 1 of 2% BTW, daar moeten ze het maar mee doen daar in Den Haag.WIE ZIJN ZIJ????SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat zijn WIJ! waar moet dan de huursubsidie en de kinderopvangtoeslag en de uitkering en het leger etc etc van betaald worden?Freakonomics: a rogue economist explores the hidden side of everything
A: je hebt niet tussen de regels-door gelezenquote:Op maandag 3 oktober 2005 10:47 schreef belusting het volgende:
[..]
WIE ZIJN ZIJ????
dat zijn WIJ! waar moet dan de huursubsidie en de kinderopvangtoeslag en de uitkering en het leger etc etc van betaald worden?
Nu ben ik om, omdat BHFH dat zegt...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |