In Amerika worden vele biblotheken gesponsord door individuen, waarom is dat in Nederland niet mogelijk? Ik negeer je argumenten dus niet!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:40 schreef DennisMoore het volgende:
Zolang jij argumenten negeert, is er sowieso geen sprake van een discussie.
Hoe kun je blijven roepen dat bibliotheken nuttig zijn en niet afgeschaft hoeven worden, terwijl je wel de noodzakelijke subsidie wil afschaffen. Daarmee schaf je tevens de bibliotheken af.
Omdat in Amerika veel meer een cultuur heerst van sponsoring door individuen, dan in Nederland.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
In Amerika worden vele biblotheken gesponsord door individuen, waarom is dat in Nederland niet mogelijk? Ik negeer je argumenten dus niet!
Vraag het aan de vele miljonairs in Nederland, waarom ze niet in iedere stad voldoende bibliotheken willen sponsoren.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:42 schreef MrBadGuy het volgende:
In Amerika worden vele biblotheken gesponsord door individuen, waarom is dat in Nederland niet mogelijk? Ik negeer je argumenten dus niet!
Aan de andere kant bevestigd dat wel je gelijk. Ik bedoel, als je ongelijk hebt dan zouden ze je wel tegenspreken niet?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:41 schreef Floripas het volgende:
Ik word een beetje verdrietig van het feit dat zo weinig mensen op mijn argumenten ingaan.
Zembla en de Volkskrant genereren beiden informatie en herkauwen beiden nog meer informatie, die vergelijking gaat dus niet helemaal op.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:33 schreef Floripas het volgende:
Het verschil tussen Zembla en de Volkskrant staat gelijk aan het verschil tussen de universiteit en Wikipedia.
De ene genereert informatie, de andere herkauwt het, opinieert het, becommentarieert het.
Dat doen ze al. Doormiddel van het progressieve belastingstelselquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:44 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Vraag het aan de vele miljonairs in Nederland, waarom ze niet in iedere stad voldoende bibliotheken willen sponsoren.
En de publieke omroep natuurlijk. Oh, en musea. En bankjes in het park. En de parken zelf.
Etc etc etc...
Dat komt omdat hier de overheid alles al sponsort, dus waarom zouden wij dat nog doen? Als dat veranderd dan zullen ook de Nederlanders meer gaan sponsoren, zoveel verschil zit er niet in de Nederlandse en Amerikaanse mentaliteitquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Omdat in Amerika veel meer een cultuur heerst van sponsoring door individuen, dan in Nederland.
Nee, da's niet waar. De volkskrant is geabonneerd op verschillende persbureau's en reageert voornamelijk op persberichten.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zembla en de Volkskrant genereren beiden informatie en herkauwen beiden nog meer informatie, die vergelijking gaat dus niet helemaal op.
Jij bent liefquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Aan de andere kant bevestigd dat wel je gelijk. Ik bedoel, als je ongelijk hebt dan zouden ze je wel tegenspreken niet?![]()
De VS steekt dus veel geld in de bibliotheken, maar de inwoners lezen steeds minder?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:44 schreef Floripas het volgende:
In Amerika gaat er ook veel overheidsgeld zitten in bibliotheken. De prestigieuze bibliotheken worden het meest gesponserd.
En de VS ontlezen rap.
Ter illustratie:quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:44 schreef Floripas het volgende:
En de VS ontlezen rap.
En dat cijfer daalt en daalt in de VSquote:Literacy: definition: age 15 and over can read and write
VS
total population: 97%
male: 97%
female: 97% (1999 est.)
Nederland
total population: 99% (2000 est.)
male: NA%
female: NA%
Vanuit het oogpunt van continuïteit, efficiëntie, en onafhankelijkheid, is dat in de regel ook aan te bevelen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:46 schreef MrBadGuy het volgende:
Dat komt omdat hier de overheid alles al sponsort, dus waarom zouden wij dat nog doen?
Een niet-onderbouwde aanname. Zo is ook aannemelijk te maken dat Nederlanders en Amerikanen (vergaande generalisatie) enorm van elkaar verschillen...quote:Als dat veranderd dan zullen ook de Nederlanders meer gaan sponsoren, zoveel verschil zit er niet in de Nederlandse en Amerikaanse mentaliteit
alleen wordt in Nederland bijna alles gezien als een markt-imperfectie. Ik ben van mening dat de vrije markt beter werkt dan dat de meesten hier denken.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:46 schreef DennisMoore het volgende:
Maatschappelijk nut.
Het compenseren van markt-imperfecties.
Maar het effect is wel verschillend. Onze overheid, wij samen dus, kan kiezen om in bepaalde wijken ontlezing tegen te gaan door de bieb te promoten.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat komt omdat hier de overheid alles al sponsort, dus waarom zouden wij dat nog doen? Als dat veranderd dan zullen ook de Nederlanders meer gaan sponsoren, zoveel verschil zit er niet in de Nederlandse en Amerikaanse mentaliteit![]()
Ja. Ik weet niet hoe het kan, maar het is de naakte waarheid, en niets dan de waarheid.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De VS steekt dus veel geld in de bibliotheken, maar de inwoners lezen steeds minder?
En ik ben van mening dat dat niet zo is.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:50 schreef MrBadGuy het volgende:
alleen wordt in Nederland bijna alles gezien als een markt-imperfectie. Ik ben van mening dat de vrije markt beter werkt dan dat de meesten hier denken.
Dan ga je van je arme wijk naar de rijke wijk lopen en je bent bij een bibliotheek. Zo'n probleem is dat dus ook niet weer, dat veel (arme) mensen echter geen zin hebben om een afstand af te leggen om iets te bereiken valt alleen hun zelf aan te rekenen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar het effect is wel verschillend. Onze overheid, wij samen dus, kan kiezen om in bepaalde wijken ontlezing tegen te gaan door de bieb te promoten.
Rijke sponsors sponseren graag iets in de buurt, dat is ze natuurlijk niet kwalijk te nemen. Maar dat betekent dat de bibliotheken in rijke wijken veel meer opbloeien dan die in arme wijken.
Het feit dat er minder subsidie is voor onderwijs en onderwijs-ondersteunende faciliteiten als bibliotheken. Die leunen daar namelijk sterker op de goodwill (goodwillekeur) van bedrijven in plaats van op overheidsgeldquote:
dat is je goedrecht en ik heb daarom ook respect voor jouw meningquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:52 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En ik ben van mening dat dat niet zo is.
Zo. Klaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |