abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31030222
quote:
BRUSSEL Het is onzeker of de EU maandag de onderhandelingen met Turkije over toetreding kan beginnen. Bij vooroverleg tussen de EU-ambassadeurs bleef de EU vandaag verdeeld over de uitgangspunten bij de onderhandelingen.

Oostenrijk wil laten vastleggen dat de onderhandelingen niet automatisch tot toetreding leiden. Voor Turkije is dat onaanvaardbaar. Oostenrijk vindt dat Kroatië net zo veel kans moet maken als Turkije. Andere EU-landen vinden dat Kroatië niet aan de criteria voldoet.

De ministers van buitenlandse zaken van de EU komen zondagavond bijeen voor spoedberaad.
Duidelijk mag zijn dat geen enkele toetreding zo omstreden zou zijn als die van Turkije. Helaas gaat de Europese-elite gewoon verder met hun ideologie. De Nederlandse partijen stelden o.a. in aanloop naar het referendum over de 'grondwet' dat onderhandelingen niet zonder meet zouden leiden tot een lidmaatschap. Nu blijkt dat dus wel het geval te zijn.

Gelukkig durft Oostenrijk wel de mening van het volk te verdedigen.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_31030703
Praten over toetreden moet automatisch leiden tot toetreding, waarom zou je dan nog praten.
Als die turken niet willen praten omdat de toelatingseisen ze niet bevallen dan lijkt mij dat het beste wat Europa kan overkomen.
Met turkije erbij wordt Europa een lachertje voor terroristen en wordt de economische positie van Nederland nog meer verzwakt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_31030915
Als alles doorgaat zal het wel iets langer duren dan 10 jaar ... Tegen die tijd zijn de economische problemen in Frankrijk en Duitsland waarschijnlijk nog groter dan nu het geval is. Met als zeer waarschijnlijk gevolg dat de te verwachten stroom laagopleide mosim-migranten voor enorme spanningen gaat zorgen.
Volgens mij is iedereen het over eens dat een goede verstandhouding onderling van wederzijds belang is in de toekomst. Dat de EU vervolgens zou moeten investeren (financieel) in het opbouwen van dit arme land is ook geen probleem, maar waarom zo nodig een volledig lidmaatschap voor een niet-Europees land ... Die zogenaamde brugfunctie kan ook prima in de vorm van een nauw partnerschap.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_31037743
Vermoedelijke uitkomst, in de nacht van zondag op maandag ligt er een tekst en op maandagochtend zit minister Gül ergens in Brussel of zo voor het officiële begin van de besprekingen.
pi_31038435
Mooi, het zou geweldig zijn als Turkije buiten de EU blijft. Helaas vrees ik dat uiteindelijk Turkije door de politici binnen worden geloodst..
pi_31057914
Ondertussen begrijp ik iets beter wat er aan de hand is; er zijn op zondag verkiezingen in Karinthië, en door tot zondag avond te wachten met toestemming kan de Oostenrijkse regering stemmen winnen. Zodra de stembussen gesloten zijn, verwacht ik dat Oostenrijk plotseling geen bezwaren meer heeft.
pi_31061610
Wolfgang Schüssel was ook de betere President voor de EU geweest. Helaas heeft hij ooit Chirac gezgd wat hij van hem dacht , zodat Schüssel door een Veto van die pisnicht uit parijs geen kans had.
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:16:41 #8
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31065374
Turkije hoort niet bij Europa!!!
Misschien zie ik spoken maar de VS is bv voorstander van toetreding van Turkije bij de EU.
De VS weten dat dit de doodsteek van de EU zal zijn waardoor de VS weer apart zaken kan doen met de EU landen zonder dat de EU zich daar mee gaat bemoeien.

Echt, ik zie de bui al hangen.
Men mag me nu voor doemdenker uitmaken daar zit ik echter niet mee. Ik vrees dat dit een heel denkbaar scenario is op wereldvlak.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31115051
Turkije hoort wel bij Europa.
  zondag 2 oktober 2005 @ 15:05:45 #10
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31115308
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:57 schreef HiZ het volgende:
Alleen mensen met ideeen over terrorisme, multicultuur e.d. die het daglicht niet kunnen verdragen zijn vóór de toetreding, ook als diverse misstanden niet worden opgelost. Zoals de Armeense genocide.
  Moderator zondag 2 oktober 2005 @ 18:02:32 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31120009
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 19:16 schreef ErwinRommel het volgende:
Turkije hoort niet bij Europa!!!
Misschien zie ik spoken maar de VS is bv voorstander van toetreding van Turkije bij de EU.
De VS weten dat dit de doodsteek van de EU zal zijn waardoor de VS weer apart zaken kan doen met de EU landen zonder dat de EU zich daar mee gaat bemoeien.

Echt, ik zie de bui al hangen.
Men mag me nu voor doemdenker uitmaken daar zit ik echter niet mee. Ik vrees dat dit een heel denkbaar scenario is op wereldvlak.
ik denk eerder dat de VS voor toetreden is van Turkije omdat ze zo indirect een stem krijgen in het beleid van de EU
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31120899
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 18:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik denk eerder dat de VS voor toetreden is van Turkije omdat ze zo indirect een stem krijgen in het beleid van de EU
De VS wil via Turkije haar invloed in het midden-oosten versterken. De toekomst brengt zeker conflicten met China en India over olie, dan is het inderdaad handiger om een pro-westerse vertegenwoordiging vanuit Turkije te hebben.
pi_31128991
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Alleen mensen met ideeen over terrorisme, multicultuur e.d. die het daglicht niet kunnen verdragen zijn vóór de toetreding, ook als diverse misstanden niet worden opgelost. Zoals de Armeense genocide.
De Armeense 'genocide' heeft betrekking op een gebeurtenis van 90 jaar terug. Dat hoeft niet te worden opgelost.

Verder; de ministers van buitenlandse zaken zijn inmiddels formeel in sessie; dat duidt erop dat ze er wel zo'n beetje uit zijn. Morgenmiddag zit vermoedelijk minister Gül in Luxemburg om te vieren dat Turkije's kandidatuur voor volledig lidmaatschap doorgaat.
pi_31130289
Ik vind het echt verbazingwekkend dat HiZ, die vaak veel harder is voor misstanden binnen de Islam dan menig Nederlander en met wie ik het daarbuiten vaak best eens kan zijn, toch deze genocide ontkent. Ik kan het niet met elkaar rijmen.
  zondag 2 oktober 2005 @ 23:42:17 #15
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31130893
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

De Armeense 'genocide' heeft betrekking op een gebeurtenis van 90 jaar terug. Dat hoeft niet te worden opgelost.
Gedane zaken nemen geen keer, helaas, maar men kan in Turkije de genocide wel erkennen en waar mogelijk de nabestaanden een symbolisch bedrag in handen geven. Als dàt al teveel gevraagt is vraag ik mij (en velen met mij) ernstig af waar de rest van de samenwerking vandaan moet komen. Deze kwestie is voor mij en vele anderen met mij een indicatie dat Turkije bijbedoelingen heeft bij de aansluiting bij de EU. Het Turks nationalisme (en met nationalisme is uiteraard niets mis waar het de nationale eenheid garandeerd) is te sterk om als factor uit te sluiten en ik vrees ook dat uit deze Turks-nationalistische gedachte Erdogan's opmerking met democratie als busdienst, nog steeds van kracht is.
  zondag 2 oktober 2005 @ 23:56:09 #16
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31131483
ik heb het al meerdere malen gezegd. De ambtenaren zijn gewoon hun arbeid veilig aan het stellen. Ze kunnen nu lekker raporten gaan schrijven, discusieren en regels maken. Waarom Turkije er bij moet snapt niemand, wel dat het baantjes voor de burocraten in brussel oplevert.

[ Bericht 1% gewijzigd door McCarthy op 03-10-2005 00:03:09 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_31132054
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:57 schreef HiZ het volgende:
niet 1 land in de EU is islamitisch, turkeije is dat wel
turkije ligt voor 97% buiten europa
het overgrote deel van de europese bevolking is keihard tegen toetreding van turkije in de EU

maar ze horen bij europa hoor
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  maandag 3 oktober 2005 @ 00:33:36 #18
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31132948
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:26 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik vind het echt verbazingwekkend dat HiZ, die vaak veel harder is voor misstanden binnen de Islam dan menig Nederlander en met wie ik het daarbuiten vaak best eens kan zijn, toch deze genocide ontkent. Ik kan het niet met elkaar rijmen.
Een 90 jaar oude genocide doet er ook niet zo veel toe. Het is meer een politiek correcte strohalm die door politici wordt aangegrepen om moeilijk te doen.

Het echte probleem hoort bij de toekomst van de EU en het huidige Turkije te liggen, en iedereen behalve de politieke elite schijnt door te hebben dat het gewoon net zo'n ramp word als de andere multi-culturele sprookjes.
I'm nobody's sheep
pi_31133338
Een wijs besluit van Oostenrijk.

Het islamitische karakter is wat mij betreft geheel niet im frage wat betreft toetreding of niet.
Turkije is een enorm land en daarnaast ook nog onevenredig arm in vergelijking met de rest van Europa. Wie moet dat allemaal gaan betalen?

Bovendien hebben ze voor een kandidaat lidstaat een veel te grote mond en teveel noten op hun zang.
Ik zie daarom ook nog wel gebeuren dat ze in hun eigen glazen ingooien. Iets wat ik alleen maar kan toejuichen.
pi_31133657
quote:
Apart overleg Britse EU-voorzitter met Oostenrijk
Gepubliceerd op zondag 02 oktober 2005
LUXEMBURG (ANP) - De Britse minister van Buitenlandse Zaken en huidig EU-voorzitter Straw heeft zondagavond in Luxemburg apart overleg gevoerd met zijn Oostenrijkse collega Plassnik. Het overleg werd rond 23.30 uur beëindigd.

Zo hopen ze Wenen te vermurwen toch in te stemmen met de start van onderhandelingen met Turkije over lidmaatschap van de Unie. Dat heeft de Britse minister van Europese Zaken Alexander zondagavond meegedeeld.

Daarna heeft Straw alle Europese ministers weer aan tafel geroepen. Volgens bronnen rondom de onderhandelingen is het de bedoeling over een tekst te gaan spreken. Concrete tekstvoorstellen lagen zondagavond echter nog niet op tafel.

Noodzakelijkerwijs

Volgens dezelfde bronnen waren eerder op de avond ,,de problemen met Oostenrijk nog vrij groot''. Oostenrijk wil dat de onderhandelingen met Turkije niet noodzakelijkerwijs leiden tot EU-lidmaatschap. Ook een speciaal partnerschap zou de uitkomst kunnen zijn.

Verder wil Oostenrijk preciezer omschreven zien dat Turkije niet bij de EU kan als de ,,opnamecapaciteit'' van de Europese instellingen onvoldoende is. Dat is een achterpoort voor Oostenrijk om Turkije alsnog te weigeren als tijdens onderhandelingen blijkt dat het water tussen Brussel en Ankara te diep is. Oostenrijk kampt met groot binnenlands verzet tegen Turks lidmaatschap van de EU.

Volgens de Finse minister van Buitenlandse Zaken Tuomioja is er ,,momenteel geen consensus''. De gesprekken tussen EU-ministers in Luxemburg over Turkije zouden volgens hem tot diep in de nacht kunnen duren.
Merkwaardig dat Oostenrijk de enige lijkt die dit standpunt heeft. Ik denk dat de meerderheid van de Europese bevolking er ook zo over denkt.
Hopelijk blijft Oostenrijk dwarsliggen zodat er betere afspraken komen en het allemaal minder vrijblijvend wordt die onderhandelingen met Turkije.
  maandag 3 oktober 2005 @ 01:03:29 #21
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31133672
waarom houden we hier eigenlijk geen referendum over?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_31133710
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 01:03 schreef McCarthy het volgende:
waarom houden we hier eigenlijk geen referendum over?
Omdat ze de uitslag vrezen?
pi_31134224
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 01:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Omdat ze de uitslag vrezen?
Omdat er over geen een land tot nu toe een referendum is geweest? Om dat een referendum houden over Turkije dan misschien met twee maten meten is?
  maandag 3 oktober 2005 @ 01:30:03 #24
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31134286
de ieren hadden ref. over de uitbreiding met O-europa.
  maandag 3 oktober 2005 @ 01:30:38 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31134298
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 01:27 schreef Dreamscape het volgende:

[..]

Omdat er over geen een land tot nu toe een referendum is geweest? Om dat een referendum houden over Turkije dan misschien met twee maten meten is?
ik meet alleen met twee maten als een land dat er bij komt ook met twee maten rekent. turkije dus.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')