abonnement Unibet Coolblue
pi_31006535



Wat is Roaccutane?
De werkzame stof in Roaccutane is isotretinoïne. Isotretinoïne behoort tot een groep geneesmiddelen die bekend staat onder de naam retinoïden. Retinoïden zijn afgeleid van vitamine A. Het middel wordt gebruikt bij de behandeling van moeilijk te bestrijden acne (jeugdpuistjes en meeëters). Roaccutane wordt voorgeschreven aan mensen met bepaalde ernstige vormen van acne die niet op een gebruikelijke behandeling reageren. Roaccutane is alleen verkrijgbaar op recept en wordt vaak niet door de huisarts voorgeschreven, maar door een dermatoloog (huidarts).


Handige links:
Officiële website van Roche (fabrikant)
Patiëntenbijsluiter (pdf-formaat)
Informatie op Achmea Health
Overzichtelijke informatie (tip)


Vorige topics:
#001
#002
#003
#004
#005
#006
#007
#008
#009
#010
#011


Startpost is hier te vinden.

[ Bericht 46% gewijzigd door Uddel op 28-09-2005 20:39:52 ]
pi_31006577
Vandaag heb ik de uitslag van m'n bloedonderzoek gehad, was allemaal goed, dus vandaag heb ik m'n eerste dosis Roaccutane gehad, 30 mg per dag om te beginnen.
pi_31012426
Maakt het eigk uit dat ik de merkloze heb???
Ik had namelijk ooit ergens gelezen dat de mensen die met klachten terugkomen in de meeste gevallen de merkloze hadden (niet roaccutane dus, maar gewoon isetretinoïne)..
Vraag me af of het werkelijk bewezen is..?
(Ik heb dus zelf die merkloze)
pi_31018444
quote:
Op woensdag 28 september 2005 22:59 schreef Markoe het volgende:
Maakt het eigk uit dat ik de merkloze heb???
Ik had namelijk ooit ergens gelezen dat de mensen die met klachten terugkomen in de meeste gevallen de merkloze hadden (niet roaccutane dus, maar gewoon isetretinoïne)..
Vraag me af of het werkelijk bewezen is..?
(Ik heb dus zelf die merkloze)
Stond idd in vorige topics ook, maar door anderen werd beweerd dat het niks uitmaakte. Mij lijkt het dat het niks uitmaakt, aangezien de werkzame stof hetzelfde is. Misschien dat er andere stoffen in de samenstelling zitten die niet helemaal lekker werken bij de merkloze..?
pi_31026070
Bij mijn weten is het exact, maar dan ook exact hetzelfde medicijn.

Ik krijg nu echt heel erg droge lippen. De vellen hangen erbij.
pi_31026090
Mooie OP, Uddel.
pi_31028405
Sauna en Mee-eters/puistjes

Zou er een verband kunnen bestaan tussen de sauna en pukkeltjes. Je zou denken dat de sauna juist goed voor je is. Je zweet lekker en je huid "spoelt" lekker door, maar;

op het einde van mijn kuur (moet nog 1 pakje) was ik al een paar weken zo goed als clean. En ik was tevens een tijd niet naar de suana geweest. Nu ben ik vorige week en die week daarvoor flink naar de suana geweest (2 gangen, na het sporten) en begin deze week opeens, uit het niets, weer een aantal mee-eters en 3 flinke puisten. Uiteraard douche ik na de suana grondig.
Als ik zo terug denk aan de laatste jaren zou dat best eens kunnen kloppen. Nooit echt Acné gehad tot ongeveer 3 jaar geleden (ben 31). En rond die tijd ben ik ook begonnen met regelmatig naar de sauna gaan.

Herkend iemand dit Of zit ik uit mijn nek te lullen?
pi_31028441
Het lijkt mij uitermate onwaarschijnlijk...
pi_31028972
Lupa_Solitaria > Thx, vond het tijd voor een echte OP

subsense > Lijkt me idd zoals Lupa_Solitaria al zegt een beetje onwaarschijnlijk. Het is wel zo dat door de sauna afvalstoffen naar buiten komen met het zweten, maar of het klopt dat je daar weer puisten en meeëters weet ik niet. Zou natuurlijk altijd kunnen, hoewel ik denk dat het niet direct met de sauna te maken heeft. Vraag het eens aan je dermatoloog, die heeft er meer verstand van dan ik als het goed is
pi_31031916
Sinds ik ben gestopt (2 weken geleden) heb ik toch een paar rode puntjes gekregen... 't Zijn geen puistjes, maar miniscule rode puntjes, hoewel eentje wel een beetje op een puistje begon te lijken. Ik had ook al een paar van die rode puntjes in m'n afbouw-periode. Ze vallen gelukkig niet op.

Iemand die dit herkent?
pi_31036770
IntelliEye,

Ik ken dat niet, zit ook in mijn laatste week. Maar hoe hersteld je huid verder van de ROA? Kan je al merken dat je huid weer "normaal" wordt?
pi_31043295
Subsense, je poriën gaan toch open ofzo bij warmte???
Dat heeft volgens mij toch wel wat te maken met acné hoor, want ik hoor en lees ook overal dat je je huid altijd moet afspoelen met koud water omdat anders al je poriën openstaan en dat zou slecht zijn (ofzoiets, weet het ook niet precies)

Ben nu anderhalf week bezig, de eerste 3/4 dagen had ik echt last van mijn ogen, is nu vanzelf veel minder geworden, maar merk wel dat ik er voorzichtig mee moet zijn...
M'n lippen beginnen vanaf gisteren ook droger te worden, toen ik vandaag een keer lachtte begon het echt wel een beetje pijn te doen en voelde het alsof het kon scheuren zegmaar, maja...
Het zal trouwens vette onzin zijn, maar sinds ik roaccutane gebruik is er gewoon geeneen nieuwe puist bijgekomen, mijn linkerkant is echt helemaal geweldig vind ik en mijn rechterkant zitten nog wat vlekken en op mijn voorhoofd zit nog een rode vlek, ben benieuwd hoe het later nog wordt
pi_31050676
Je poriën gaan idd openstaan in de sauna, maar dat is eerder goed. Dan kan namelijk het vuil eruit. Pukkels ontstaan juist als poriën verstopt raken met bacteriën en vuil.
pi_31056754
Ik krijg van die proteine shakes juist veel meeeters en pukkels, Gebruik je die toevallig ook bij het sporten? Misschien ligt het daaraan, want in prinicipe moet de sauna goed voor je zijn, mits je je grondig afspoelt.
pi_31057882
quote:
Op donderdag 29 september 2005 20:05 schreef subsense het volgende:
IntelliEye,

Ik ken dat niet, zit ook in mijn laatste week. Maar hoe hersteld je huid verder van de ROA? Kan je al merken dat je huid weer "normaal" wordt?
Ik merk verder nog weinig van een veranderende huid. Ik heb geen droge huid meer, maar dat had ik al niet zo erg. Ik merk wel dat m'n huid zich nog steeds langzaam herstelt, denk dat je huid wel meer tijd nodig heeft om echt te herstellen.
pi_31075519
Nou, dag 12 nu,
er hangen allemaal kleine stukken vel aan m'n rechterwang
Gezelligggggg,
nu heb ik weer meer last van m'n ogen
En mijn neus voelt de hele tijd alsof het verstopt zit ofzo, maar ik kan er wel normaal door ademen, heeeeel irritant
pi_31083931
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:01 schreef DoubleC het volgende:
Ik krijg van die proteine shakes juist veel meeeters en pukkels, Gebruik je die toevallig ook bij het sporten? Misschien ligt het daaraan, want in prinicipe moet de sauna goed voor je zijn, mits je je grondig afspoelt.
Nee, vroeger wel gedaan. Ik ga gewoon een tijdje niet meer in de suana. Enige goede test lijkt me.
Na de sauna pik ook altijd een zonnebankje mee. Mijn huid kan dat goed hebben en ik verbrand niet. Zonnebank heeft zeker een gunstig effect op mijn huid.

Maar ik raad het NIEMAND aan om met ROA onder de zonnebank te gaan. Er zijn enkele ROA klanten hier waarbij het niet goed is uitgepakt!
pi_31125115
wanneer beginnen ongeveer de bijwerkingen op te treden voor de meesten?
pi_31137375
Zo.. dag zes nu

M'n huid en lippen beginnen wel wat droog te worden, maar nog niet zodanig dat ik er echt last van heb ofzo. M'n lippen zijn evengoed al gauw droog, gewoon wat Labello erover doen zo af en toe
pi_31141584
Ik zit nu bijna aan het einde van m'n 2e week en de bijwerkingen zijn verschrikkelijk...
Als ik lach barsten mn hele lippen open, dus heeeele tijd labello...
En het ergste zijn nog mijn ogen, het traant aan 1 stuk door en het doet ontzettend pijn, ik ga er morgen mee langs de dokter...
pi_31143714
Ik ben bijna volledig clean. Ook in de stopweek van de pil geen nieuwe pukkels gekregen. Ik zit op ongeveer 13 weken met 40 mg per dag. Ik ga door tot 20 weken en dan stop ik.
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:07:57 #22
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31144167
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:25 schreef Markoe het volgende:
Ik zit nu bijna aan het einde van m'n 2e week en de bijwerkingen zijn verschrikkelijk...
Als ik lach barsten mn hele lippen open, dus heeeele tijd labello...
En het ergste zijn nog mijn ogen, het traant aan 1 stuk door en het doet ontzettend pijn, ik ga er morgen mee langs de dokter...
ik kan je de labello medic repair (ofzo) aanraden.. die hebben witte hoesjes. heb ik zelf ook gebruikt ...en die lippen wen je echt wel aan hoor wacht maar tot je fotofobisch word... had ik last van .. ik liep de halve winter met een zonnebril op
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:00:35 #23
124789 superhero87
Playin my game
pi_31145688
Ik heb al 200 dagen Roaccutane opzitten
Als je ziet wat voor verschil het nu is met toen! Echt veel beter.

De eerste maand dat ik het innam werd het eigenlijk alleen maar erger, had een hele droge huid en veel dikke puisten. Dat ging gelukkig vanzelf over en nu mag ik over 60 dagen stoppen met mijn cure.
pi_31146933
Ik hoor goeie berichten.. ben benieuwd of het hier ook zo'n succes wordt, heb iig goede hoop.. Zelfs nu, na zes dagen, is het al rustiger geworden, wel droge lippen en huid, maargoed, dat is ook de halve werking van het medicijn he
pi_31154530
Voor mensen met hele droge lippen, AQUAPHOR!
Ik heb zelf altijd al droge lippen gehad, ook voor de ROA kuur. Ik smeerde altijd al vet op mijn lippen.
Mijn top 4 is:

1 Aquaphor (niet verkrijkbaar in NL, bij amazon.com kan je het bestellen)
2 Blistex rood (spf 15)
3 Purol (wit potje)
4 Vaseline

Labello werkt voor mij amper, persoonlijk vind ik het rotzooi. Ik heb all kleurtjes al gehad. Misschien leuk voor "gewone" droge lippen, maar niet voor echte ROA lippen waar de vellen aan hangen!
ps. nog 1 week 80 mg en dan KLAAR!!!
pi_31175305
Ik heb misschien nog een tip voor de mensen die last hebben van droge lippen:
(ikzelf ben geen roa- gebruiker maar heb soms wel last van droge lippen)

Het spul heet 'Whipstick' en is verkrijgbaar bij Lush



Het werkt echt fantastisch! Je smeert het op je lippen en je merkt het meteen, het blijft ook lang soepel. Je hoeft het niet tig keer op te smeren, maar mag wel natuurlijk
Leuke bijkomstigheid: Het ruikt en smaakt naar echte chocolade en dat zit er ook daadwerkelijk in

Try it
The secret of getting ahead is getting started
pi_31181542
Bedankt voor de Tip!
Mijn kuur is volgende week afgelopen, ik zal dit spul niet gaan kopen.
Maar het feit dat het naar chocola smaakt en ruikt geeft mee een vooroordeel dat dit niet het gewenste product is voor de ROA gebruikers. Je moet je echt voorstellen dat de vellen aan je lippen hangen. 1 uur niet smeren en ik heb geljk allemaal kloofjes. Als ik dan gaap of lach, scheuren mijn lippen. Ik heb het echt heel erg.
pi_31181705
Maar het lijkt me wél lekker, lippenbalsem die naar chocola ruikt en smaakt.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:11:33 #29
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31182702
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:35 schreef subsense het volgende:
Bedankt voor de Tip!
Mijn kuur is volgende week afgelopen, ik zal dit spul niet gaan kopen.
Maar het feit dat het naar chocola smaakt en ruikt geeft mee een vooroordeel dat dit niet het gewenste product is voor de ROA gebruikers. Je moet je echt voorstellen dat de vellen aan je lippen hangen. 1 uur niet smeren en ik heb geljk allemaal kloofjes. Als ik dan gaap of lach, scheuren mijn lippen. Ik heb het echt heel erg.
i know the feeling het is kut... zeker als je sochtens opstaat...
blijven smeren!!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_31196118
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:46 schreef Poison-Ivy het volgende:
Ik heb misschien nog een tip voor de mensen die last hebben van droge lippen:
(ikzelf ben geen roa- gebruiker maar heb soms wel last van droge lippen)

Het spul heet 'Whipstick' en is verkrijgbaar bij Lush

[afbeelding]

Het werkt echt fantastisch! Je smeert het op je lippen en je merkt het meteen, het blijft ook lang soepel. Je hoeft het niet tig keer op te smeren, maar mag wel natuurlijk
Leuke bijkomstigheid: Het ruikt en smaakt naar echte chocolade en dat zit er ook daadwerkelijk in

Try it
kGa op zoek waar die Lush zit Glimt het?

Update: 80mg per dag Roa en ik ben doodmoe! Geen enkele pukkel in we-ken gezien en mijn littekens zijn minder prominent.
Hornblower 4 life, y'all!
pi_31206687
Hallo Iedereen
Ben nu ongeveer 3 weken geleden gestopt met mijn kuur van 6 maanden aan 40mg/dag (ben een jongen, 26 jaar oud, en had eigenlijk alleen op mijn voorhoofd rod, ontstoken puistjes).
Alles liep lekker, al na 1.5 maand alles weg eigenlijk, maar de kuur toch afgemaakt.
Nu dus 3 weken gestopt en mijn hele voorhoofd staat vol met kleine bultjes, niet echt puistjes, maar hele kleine bolletjes. Heb ook de indruk dat de "rode vlekken" die bijna helemaal vervaagd waren, weer terug roder aan het worden zijn.
Dit is echt vreselijk balen! Heb ik nu 6 maanden niet gedronken, geen vakantie ed voor niets !!!???
Ik dacht na die roa eindelijk een zorgeloos leven, maar zit nu weer opnieuw 100x per dag naar het toilet te lopen om te zien hoe het evolueert. Dit is echt klote. Hoop dat die kleine bultjes niet weer puistjes worden. Herkent iemand dit?
Greetz
pi_31210150
Belgium, Zijn het gewoon mee-eters? Verstopte talgkliertjes?
pi_31210265
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:00 schreef subsense het volgende:
Belgium, Zijn het gewoon mee-eters? Verstopte talgkliertjes?
Nee, geen van beide. Kleine bultjes, ze lijken een beetje op vetbolletjes of zoiets. Heb ze ook helemaal bovenaan op mn voorhoofd, bijna aan mijn haargrens, dus waar ik nooit acne heb gehad.
Maar ook elders op mijn voorhoofd.
Heel vreemd. En ontmoedigend.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 18:32:19 #34
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31210991
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:55 schreef Belgium26 het volgende:
Hallo Iedereen
Ben nu ongeveer 3 weken geleden gestopt met mijn kuur van 6 maanden aan 40mg/dag (ben een jongen, 26 jaar oud, en had eigenlijk alleen op mijn voorhoofd rod, ontstoken puistjes).
Alles liep lekker, al na 1.5 maand alles weg eigenlijk, maar de kuur toch afgemaakt.
Nu dus 3 weken gestopt en mijn hele voorhoofd staat vol met kleine bultjes, niet echt puistjes, maar hele kleine bolletjes. Heb ook de indruk dat de "rode vlekken" die bijna helemaal vervaagd waren, weer terug roder aan het worden zijn.
Dit is echt vreselijk balen! Heb ik nu 6 maanden niet gedronken, geen vakantie ed voor niets !!!???
Ik dacht na die roa eindelijk een zorgeloos leven, maar zit nu weer opnieuw 100x per dag naar het toilet te lopen om te zien hoe het evolueert. Dit is echt klote. Hoop dat die kleine bultjes niet weer puistjes worden. Herkent iemand dit?
Greetz
6 maanden niet gedronken????? ik heb me gewoon netzoals anders klemgezopen.. het werkte nu alleen wat sneller
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_31214621
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:35 schreef subsense het volgende:
Bedankt voor de Tip!
Mijn kuur is volgende week afgelopen, ik zal dit spul niet gaan kopen.
Maar het feit dat het naar chocola smaakt en ruikt geeft mee een vooroordeel dat dit niet het gewenste product is voor de ROA gebruikers. Je moet je echt voorstellen dat de vellen aan je lippen hangen. 1 uur niet smeren en ik heb geljk allemaal kloofjes. Als ik dan gaap of lach, scheuren mijn lippen. Ik heb het echt heel erg.
Jah, ik kan natuurlijk niet spreken uit ervaring wat betreft zo'n lippen, lijkt me heel vervelend!
Maar ik hoor je denken... ' jajajaah chocolade, troep en onzin' maar ik ben er ech super blij mee en misschien kun je het toch eens proberen
Het helpt echt, en er zit geen synthetische rotzooi in.
The secret of getting ahead is getting started
pi_31214718
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 08:06 schreef LonelyWolf het volgende:

[..]

kGa op zoek waar die Lush zit Glimt het?
Ja, dat moet je ff uitzoeken idd.
Nee eigenlijk glimt het niet, zeker niet zoals een lipgloss ofzo, helemaal niet. Ik heb het nu op
The secret of getting ahead is getting started
pi_31215803
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:35 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

Jah, ik kan natuurlijk niet spreken uit ervaring wat betreft zo'n lippen, lijkt me heel vervelend!
Maar ik hoor je denken... ' jajajaah chocolade, troep en onzin' maar ik ben er ech super blij mee en misschien kun je het toch eens proberen
Het helpt echt, en er zit geen synthetische rotzooi in.
Hihi Klopt helemaal wat je dacht.
Ik ben inderdaad sceptisch maar als ik het tegenkom geef ik het een kans.
Wie weet is het inderdaad een heel goed middel!

Ik ga vannacht testen, ik stop een reep tussen mijn lippen
pi_31216014
Voor de mensen die Whipstick eens willen proberen, Lush:

Amsterdam, Maastricht, Haarlem, Den Bosch, Luik

Ik hoop dat een link naar commerciële site's mag.....
pi_31219089
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:55 schreef Belgium26 het volgende:
Nu dus 3 weken gestopt en mijn hele voorhoofd staat vol met kleine bultjes, niet echt puistjes, maar hele kleine bolletjes.
Herkent iemand dit?
Dit herken ik zeker, zoals ik al eerder gepost heb. Ik ben nu ook 2/3 weken gestopt en ik heb die rode puntjes tussen m'm neus en m'n wangen zeg maar, maar het zijn er maximaal 2 steeds, dus ik vind het nu nog niet echt erg.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 21:18:52 #40
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_31240556
@ IntelliEye

Ik ben nu met mn 2e kuur bezig, 10 mg per dag.

Ik heb ook vaak wat jij zegt. een soort hele kleine gerstekorreltjes. Je ziet ze bijna niet, maar in het licht zie je duidelijke bultjes. Heb ze ook vooral op mn wang bij me neus of naast mn mond. Eigenlijk zie je ze niet, ik heb er ook meestal maar 2 ofzo, maar ik irriteer me er wel aan.
pi_31241289
Vandaag m'n 9e dag

Nog geen ernstige bijwerkingen ofzo, m'n lippen zijn zelfs weer wat beter dan eerder deze week.. als het zo blijft trek ik het wel
pi_31248180
Fantastisch. Nu dus drie weken geleden gestopt met mijn kuur en zoals ik voorheen gezegd heb, staat heel mijn voorhoofd ondertussen vol met kleine bolletjes, soort van mini-puistjes zeg maar.
Ik dacht van dat zal wel geen acne zijn, maar soort vetbolletjes of zo, maar wilde toch even geruststelling van mijn dermatoloog.
Nu dus net terug van bij dermatoloog, en jawel, volgens hem is het dus wel acne, en "lichte" vorm zei hij nog, en ook dat er nog geen nood is om een "nieuwe kuur" met Roaccutane te beginnen.
Dit is zooooo klote. 6 maanden aftellen, om dan na drie weken na de kuur weer terug acne te zien opduiken. Voel mij echt rot, ben zelfs niet gaan werken vandaag.
Hoop dat dit tijdelijk is en alsnog betert.
Iemand ervaring of zo?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:38:00 #43
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31248325
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:31 schreef Belgium26 het volgende:
Fantastisch. Nu dus drie weken geleden gestopt met mijn kuur en zoals ik voorheen gezegd heb, staat heel mijn voorhoofd ondertussen vol met kleine bolletjes, soort van mini-puistjes zeg maar.
Ik dacht van dat zal wel geen acne zijn, maar soort vetbolletjes of zo, maar wilde toch even geruststelling van mijn dermatoloog.
Nu dus net terug van bij dermatoloog, en jawel, volgens hem is het dus wel acne, en "lichte" vorm zei hij nog, en ook dat er nog geen nood is om een "nieuwe kuur" met Roaccutane te beginnen.
Dit is zooooo klote. 6 maanden aftellen, om dan na drie weken na de kuur weer terug acne te zien opduiken. Voel mij echt rot, ben zelfs niet gaan werken vandaag.
Hoop dat dit tijdelijk is en alsnog betert.
Iemand ervaring of zo?
echt kut man! kan ik me goed voorstellen .. ik had na mijn kuur echt nergens meer last van.. tot vorige week.. toen kreeg ik ineens 2 puistjes.... maar der komen er niet meer bij.. hoop op een hormoon uitspatting.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_31254234
Kennen jullie deze link? Ik lees een hoop positieve ervaringen.
pi_31256770
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:39 schreef subsense het volgende:
Kennen jullie deze link? Ik lees een hoop positieve ervaringen.
Juist hierom ben ik met Roaccutane begonnen. Ik weiger om de hele dag met m'n huid bezig te zijn en m'n levenstijl aan te passen aan m'n acne. (Er vanuitgaande dat je het hier over de "regimes" hebt om lichte acne te verminderen, voor zware acne raden ze ook Roaccutane aan.)
pi_31286022
Ik gebruik nu zo'n 5 weken Roaccutane. In het begin werkte het heel goed. Eerste 3 weken nergens last van, alleen nu wel veel acne op mijn kin en wangen.

Is het erg om af en toe ook nog Benzoylperoxide op je gezicht te smeren? Of heeft dat gevolgen?
pi_31286263
Je huid is gevoeliger nu, Henry. Ik zou het absoluut niet doen!
pi_31286275
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je huid is gevoeliger nu, Henry. Ik zou het absoluut niet doen!
Maar zolang ik er zelf geen last van heb? Kan geen kwaad toch, niet mn hele gezicht maar gewoon op gedeeltes waar ik nogal veel acne heb zeg maar.
pi_31286412
Je loopt een risico dat je je huid beschadigt. Het staat niet voor niets in de bijsluiter. Maar je moet het uiteindelijk zelf weten.
pi_31317948
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:31 schreef Belgium26 het volgende:
Fantastisch. Nu dus drie weken geleden gestopt met mijn kuur en zoals ik voorheen gezegd heb, staat heel mijn voorhoofd ondertussen vol met kleine bolletjes, soort van mini-puistjes zeg maar.
Ik dacht van dat zal wel geen acne zijn, maar soort vetbolletjes of zo, maar wilde toch even geruststelling van mijn dermatoloog.
Nu dus net terug van bij dermatoloog, en jawel, volgens hem is het dus wel acne, en "lichte" vorm zei hij nog, en ook dat er nog geen nood is om een "nieuwe kuur" met Roaccutane te beginnen.
Dit is zooooo klote. 6 maanden aftellen, om dan na drie weken na de kuur weer terug acne te zien opduiken. Voel mij echt rot, ben zelfs niet gaan werken vandaag.
Hoop dat dit tijdelijk is en alsnog betert.
Iemand ervaring of zo?
dat is balen ja, hopen dat het niet nóg erger word, anders gewoon een 2e kuur....
Haleloeja
pi_31318108
Mijn update:

Ik ben nu ongeveer 4 maanden klaar met de kuur. Ik heb over het algemeen nog een redelijk mooie huid, al zag ik foto's van 2 maanden terug , en daar was mijn huid tóch veel gladder en mooier...

Ik merk dat ik kleine puistjes begin te krijgen, waar nog niet écht veel talg in zit. Ik kan het redelijk onder controle houden, en het is ook niet zo erg.

Maar toch heb ik het idee dat de acné heeeeel langzaam probeert terug te komen naar mijn huid. Ik krijg ook wat puisten op mijn borst en rug, en dát is ook een 'teken' dat het zo afgelopen kan zijn met mijn mooie huid..

Tóch blijf ik positief en ben ik nog steeds elke dag als ik opsta of als ik in het weekend uitga SUPER de SUPER blij dat ik niet aan mijn huid denk....

Nu zijn dingen als mijn kapsel, mijn kleding etc. véél belangrijker en daar let ik dan ook steeds meer op....echt top is het.....dus ik hoop dat die acne niet terug komt en ik nog lang met deze nu nog relatief gladde huid kan rondlopen.....maarja....'t is hopen (al ben ik allang blij dat het niet direct teruggekomen is, bijv. toen ik op vakantie ging met vrienden, dat zou voor mij écht een HEL zijn geweest)
Haleloeja
pi_31318243
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je loopt een risico dat je je huid beschadigt. Het staat niet voor niets in de bijsluiter. Maar je moet het uiteindelijk zelf weten.
Het staat er niet zo letterlijk in, er staat dat je geen andere middelen tegen acne mag gebruiken tenzij de dokter anders aangeeft. Ik doe er wel voorzichtig mee en mn huid ziet er niet erger uit dan het soms met benzoylperoxide was.
pi_31340392
Zo, ook mijn kuur zit er nu op. Laatste pilletje is zaterdag naar binnen gegaan. De tijd is echt voorbij gevlogen!

Ik ben niet helemaal tevreden. Het is wel beter dan voor de kuur maar clean ben ik nog zeker niet. Ik blijf ook nieuwe pukkels krijgen. Vandaag ook weer twee ontdekt. Ook nog een mee-eter te pakken genomen waar een mooi bolletje talg uit kwam.

De dermatoloog vind me wel "genezen" en ik heb voor de oude, bestaande puistjes fucidin gekregen, een soort antibiotica geloof ik. Hij kon me ook melden dat de ROA nog 6 weken door blijft werken en dat alles wel weg trekt. Ik denk zelf van niet.....

Maarja, het is beter dan 6 maanden geleden. Dat is zeker mooi. Maar ik ben wel een beetje jaloers als ik hoor van de ex-slikkers die 100% clean zijn. Misschien toch eens met dat blauwe licht aan de gang wat een paar posts geleden beschreven staat...
pi_31358783
82 dagen Roa.
Ik zit nu op 47% van de totale kuur.
Gister een foto van mezelf genomen (wat ik eigenlijk haat) en tot mijn verbazing zag mijn huid er super super mooi uit Eerste keer dat ik mijn digitale foto's niet moet soepen! Het is ook de eerste keer in 10 jaren dat ik er zo goed uitzie.
De littekens waar ik last van had zijn behoorlijk vervaagd.
Verder niks bijzonders om te melden.
Hornblower 4 life, y'all!
pi_31358829
Ik heb vanmorgen mijn laatste herhaalrecept besteld. Ik doe twintig weken. Ik kom niet tot 120 mg/kg, maar de acne is nu zo goed als verdwenen, dus over een maand hou ik gewoon op. Komt het weer terug, dan vraag ik de huisarts om me te verwijzen naar de dermatoloog zodat ik een langere kuur kan doen (huisarts houdt zich aan de door Roche voorgeschreven kuurlengte van 16-20 weken).
pi_31358945
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb vanmorgen mijn laatste herhaalrecept besteld. Ik doe twintig weken. Ik kom niet tot 120 mg/kg, maar de acne is nu zo goed als verdwenen, dus over een maand hou ik gewoon op. Komt het weer terug, dan vraag ik de huisarts om me te verwijzen naar de dermatoloog zodat ik een langere kuur kan doen (huisarts houdt zich aan de door Roche voorgeschreven kuurlengte van 16-20 weken).
Heb je het afgebouwd? Of is het afbouwen niet nodig? (je gaat met 80mg/dag net zolang door totdat je 120mg/kg bereikt hebt)
Hornblower 4 life, y'all!
pi_31359039
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:58 schreef LonelyWolf het volgende:
Heb je het afgebouwd? Of is het afbouwen niet nodig? (je gaat met 80mg/dag net zolang door totdat je 120mg/kg bereikt hebt)
Ik zit op 40 mg per dag. Waar is afbouwen goed voor dan? Ik was het iig niet van plan.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:32:34 #58
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31359477
http://i4.photobucket.com(...)je/BarratjeLieff.jpg
even voorbeeld van hoe clean ik ben
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_31360099
mooi voor je heb je ook een foto van hoe het WAS ?
Haleloeja
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:19:30 #60
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31360215
thuis... zal ik vanaaf wel ff posten
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_31363995
Ziet er heel goed uit Barra!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:17:01 #62
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31377177
mmm gister avond nog ff me pctje doorzocht maar kon zo 1,2,3 geen foto vinden.. ff backups checken vandaag
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_31441426
zit nu op de 14 dagen...lippen wisselend droog, af en toe echt ongelofelijk droog en soms valt het wel mee. Huid is ook niet heel erg extreem ofzo...had wel eerste week nogal een uitbarstinkje
pi_31447000
Update! ben nu 2,5 maand aan de roa
ben een week geleden weer naar de dokter geweest om bloeduitslag te bekijken enz. hij had de dosis verhoogd van 40 naar 60 mg( ), en een doorverwijzing naar de dermatoloog, wegens niet voldoende resultaat. ben dus dinsdag naar de dermatoloog geweest, en die vond 60 mg wel heel erg hoog. hij heeft het verlaagd naar 40 mg, en ik moet roa tot het voorjaar blijven slikken. daarna stoppen we even, maar hij wist bijna wel zeker dat ik een 2e kuur nodig had.. maar dat zal iig minder lang duren tot nu toe heb ik op mijn gezicht veeel minder puistjes, op mn wangen zitten er nog wel een aantal. mn voorhoofd komt af en toe nog een puistje bij, maar is eigenlijk glad. alleen ik heb wel heeeel veel vlekjes op mn gezicht die trekken maar heel langzaam weg.mn gezicht is daarom nog wel vurig ook mn lippen zijn heeeel erg droog, maar ik zal morgen eens gaan kijken naar die spullen die ik eerder in dit topic voorbij heb zien komen.
pi_31451175
Niet stiekem alcohol drinken he
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_31456588
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 21:21 schreef FlyingFOool het volgende:
Update! ben nu 2,5 maand aan de roa
ben een week geleden weer naar de dokter geweest om bloeduitslag te bekijken enz. hij had de dosis verhoogd van 40 naar 60 mg( ), en een doorverwijzing naar de dermatoloog, wegens niet voldoende resultaat. ben dus dinsdag naar de dermatoloog geweest, en die vond 60 mg wel heel erg hoog. hij heeft het verlaagd naar 40 mg, en ik moet roa tot het voorjaar blijven slikken. daarna stoppen we even, maar hij wist bijna wel zeker dat ik een 2e kuur nodig had.. maar dat zal iig minder lang duren tot nu toe heb ik op mijn gezicht veeel minder puistjes, op mn wangen zitten er nog wel een aantal. mn voorhoofd komt af en toe nog een puistje bij, maar is eigenlijk glad. alleen ik heb wel heeeel veel vlekjes op mn gezicht die trekken maar heel langzaam weg.mn gezicht is daarom nog wel vurig ook mn lippen zijn heeeel erg droog, maar ik zal morgen eens gaan kijken naar die spullen die ik eerder in dit topic voorbij heb zien komen.
Voor je lippen kan ik echt Aquaphor adviseren, dat wonderspulletje heeft mij enorm geholpen. Het is helaas niet in Nederland verkrijgbaar. Maar via Amazon.com makkelijk te bestellen. Kost een paar dollar per tube! Probeer voor de vlekjes eens Sudocrem. Dat kan je halen bij het kruidvat, werkt bij mij prima!
pi_31456595
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 23:33 schreef Roi het volgende:
Niet stiekem alcohol drinken he
Waarom niet? Overmatig alcohol gebruik is nooit goed, helemaal niet met ROA. Maar alcohol heeft voor zover bekend geen effect op de werking van ROA, je moet alleen je lever en je nieren niet te zwaar belasten. Maar zo nu en dan een beetje lam is geen enkel probleem volgens mijn dermatoloog.
pi_31457615
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 09:22 schreef subsense het volgende:

[..]

Voor je lippen kan ik echt Aquaphor adviseren, dat wonderspulletje heeft mij enorm geholpen. Het is helaas niet in Nederland verkrijgbaar. Maar via Amazon.com makkelijk te bestellen. Kost een paar dollar per tube! Probeer voor de vlekjes eens Sudocrem. Dat kan je halen bij het kruidvat, werkt bij mij prima!
welke bedoel je dan? want ik zie er een aantal verschillende:
nummer 1
nummer 2
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:03:13 #69
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31458447
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 23:33 schreef Roi het volgende:
Niet stiekem alcohol drinken he
waarom niet... ik heb me die maanden ook gewoon vol laten lopen
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_31461830
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:03 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

waarom niet... ik heb me die maanden ook gewoon vol laten lopen
Dat is wel apart, ik vroeg aan mijn Dermatoloog voordat ik begon aan de kuur hoeveel ik mocht drinken;

"1 Biertje moet kunnen, maar 2 of meer is toch echt teveel"

En ik lees verhalen van mensen die 'normaal' blijven drinken met uitgaan. Heel apart? Wat moet ik nu geloven dan? Of is het gewoon niet zo gevaarlijk als de bijsluiter doet geloven?
pi_31462123
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:26 schreef Henry het volgende:

[..]

Dat is wel apart, ik vroeg aan mijn Dermatoloog voordat ik begon aan de kuur hoeveel ik mocht drinken;

"1 Biertje moet kunnen, maar 2 of meer is toch echt teveel"

En ik lees verhalen van mensen die 'normaal' blijven drinken met uitgaan. Heel apart? Wat moet ik nu geloven dan? Of is het gewoon niet zo gevaarlijk als de bijsluiter doet geloven?
iedereen zegt inderdaad wat anders, maar een paar biertjes in de week moet kunnen hoor lijkt me...zolang je maar niet paar keer per week helemaal lam gaat
pi_31462507
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 09:22 schreef subsense het volgende:

[..]

Voor je lippen kan ik echt Aquaphor adviseren, dat wonderspulletje heeft mij enorm geholpen. Het is helaas niet in Nederland verkrijgbaar. Maar via Amazon.com makkelijk te bestellen. Kost een paar dollar per tube! Probeer voor de vlekjes eens Sudocrem. Dat kan je halen bij het kruidvat, werkt bij mij prima!
Kom net van de kruidvat af en heb daar eerst blistex gekocht. werk iig al beter dan labello
en ik zal eens kijken naar die sudocreme. is dat duur spul?
pi_31462715
4 weken geleden gestopt... Mijn huid is nu weer perfect, heb alleen enorm last van haaruitval (als ik m'n haar was). Veel meer dan tijdens de kuur. Ik mag hopen dat dit snel anders wordt.

Begin steeds minder overtuigd te raken van Roaccutane.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:21:34 #74
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_31474057
Ik heb totaal geen acne meer..... Maar ik heb nu wel vaak een soort vochtbultjes. Ze zijn klein en je ziet ze niet echt, maar ze lijken op hele kleine puistjes. Ik irriteer me er wel aan, krijg ze de laatste tijd ook steeds meer. Weet iemand wat dit is? Je kunt zo ook zegmaar wegkrabben, dan is het een dag rood en daarna opeens verdwenen. Tis geen acne, maar wat dan wel?? Kan het door een droge huid komen ofzo??
pi_31487662
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:04 schreef FlyingFOool het volgende:

[..]

Kom net van de kruidvat af en heb daar eerst blistex gekocht. werk iig al beter dan labello
en ik zal eens kijken naar die sudocreme. is dat duur spul?
heb je het potje van blistex?(die met spf15) of heb je die lip repair dinges...
want ik heb die 2e en vind em nogal slecht werken...misschien ga ik wel die aquaphor kopen
pi_31488309
Hm.. over alcohol.. eigenlijk drink ik niks minder nu met de Roaccutanekuur..
pi_31490605
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 14:25 schreef zw0lsman het volgende:

[..]

heb je het potje van blistex?(die met spf15) of heb je die lip repair dinges...
want ik heb die 2e en vind em nogal slecht werken...misschien ga ik wel die aquaphor kopen
ik heb blistex lip relief cream
ik zag idd ook een pottje staan, maar vind dit handiger voor op school enzo. zit in een tubetje
pi_31492525
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 11:17 schreef zw0lsman het volgende:

[..]

welke bedoel je dan? want ik zie er een aantal verschillende:
nummer 1
nummer 2
Grappig dat je dat vraagt. Ik heb ze beide gekocht. 1 grote pot en drie tube's.
Voor de verzendkosten die je betaald kan je beter gelijk wat meer kopen.
Is exact hetzelfde spul!

Een soort vaseline, maar werkt veel en veel beter dan vaseline.
Ik vul regelmatig een oud blistex potje met Aquaphor, zo is het makkelijk mee te nemen.
Met zo'n tube in je broekzak gaan mensen hele vreemde dingen denken....

Ben nu 1 week gestopt. Mijn huid is nog steeds aan het opknappen. Heb momenteel geen pukkels meer. Wel nog de vlekjes en wat onderhuidse kleine bultjes.
pi_31492651
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:04 schreef FlyingFOool het volgende:

[..]

Kom net van de kruidvat af en heb daar eerst blistex gekocht. werk iig al beter dan labello
en ik zal eens kijken naar die sudocreme. is dat duur spul?
Sudocrem niet op je lippen smeren hoor! Is echt voor de rode plekjes.
Duur? nee, een paar euro bij het kruidvat ofzo. Voor de rode babybilletjes....
pi_31492665
ik heb dat Aquaphor op Ebay gekocht.....18 KLEINE (dus formaat van een lipstick) tubetjes...

Ideaal; gemakkelijk OVERAL mee te nemen en je kan snel ff (vaak zonder dat iemand het ziet) wat op je lippen smeren
Haleloeja
  zondag 16 oktober 2005 @ 18:30:20 #81
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31492918
tsja ik weet wel hoe dat zit met de alcohol..... roa is natuurlijk slecht voor je lever.... en als je daar ook nog eens bij gaat drinken is dat natuurlijk extra slecht. ik had trouwens wel dat ik sneller bezopenraakte in mijn roa kuur
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_31492999
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 18:14 schreef subsense het volgende:

[..]

Sudocrem niet op je lippen smeren hoor! Is echt voor de rode plekjes.
Duur? nee, een paar euro bij het kruidvat ofzo. Voor de rode babybilletjes....
Nee, sudocreme bedoelde ik ook voor de vlekjes. maar nou sprak ik net mijn tante, (die bij de etos werkt) en die vertelde dat sudocreme daar niet goed en te vet voor was. ze had het over 2 producten die daar wel goed voor waren:

vsm calendulan creme
pcle van biodermal (die overigens erg duur is)

kent iemand 1 van deze 2 producten en heeft iemand daar evaring mee?
pi_31498286
Volgens mij is Sudo niet vet hoor. Das al eerder een discussie geweest.
Het zink helpt je huid snel te herstellen.
Zoek er maar eens op dit forum....

Voor mij werkt het.
pi_31499694
voor mij werkte het ook, ik vind het ook niet écht vet...je moet er ook geen klodders van opsmeren, maar gewoon klein laagje..

Daarbij camoufleerd het ook nog eens overdag...als het dun opsmeert
Haleloeja
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:35:55 #85
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31508054
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb vanmorgen mijn laatste herhaalrecept besteld. Ik doe twintig weken. Ik kom niet tot 120 mg/kg, maar de acne is nu zo goed als verdwenen, dus over een maand hou ik gewoon op. Komt het weer terug, dan vraag ik de huisarts om me te verwijzen naar de dermatoloog zodat ik een langere kuur kan doen (huisarts houdt zich aan de door Roche voorgeschreven kuurlengte van 16-20 weken).
kreeg jij Roa van je huisarts????????

ik moest daarvoor echt naar de dermatoloog. (wat ik overgens onzin vond. t was wel een aardige kerel maar daarvoor kom ik er niet)
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_31511580
Wat gebruiken jullie nou voor je huid? Ik heb gehoord dat Cetaphil Hydrating Lotion (bij apotheek) erg goed was...
pi_31512186
ja dat gebruik ik voor de droge huid ja....Is speciaal voor de huid onder behandeling. Maar nu ik al 3 maanden gestopt ben met ROA gebruik ik het ook nog elke ochtend (voor de 'droge' huid).....Het is niet vet, zitten geen geurstoffen etc in....dusja
Haleloeja
pi_31531232
Weet er iemand of laserontharing is toegestaan tijdens Roa-gebruik? Heb volgende week een intake bij een beauty-instituut omdat ik mijn bikinilijn wil laten laseren, maar ik had er niet eens bij stil gestaan dat het misschien helemaal niet kan wegens de Roa.
pi_31531321
Het mag dus niet. Ik moet vijf tot zes maanden wachten nadat de kuur is afgelopen.
pi_31531809
Dan je bikinilijn maar harsen.....Auch!!
pi_31531872
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:29 schreef subsense het volgende:
Dan je bikinilijn maar harsen.....Auch!!
Dat heb ik dus al eens geprobeerd. Nooit weer! Maar ik heb altijd erg last van rode bultjes na het scheren en ik verheugde me er zo op dat ik gewoon van dat kuthaar af zou zijn. Maar er is kans op littekenvorming. Moet dus nog maar liefst een half jaar wachten.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:31:33 #92
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31531874
scheren ... voor de mannen heerlijk is dat he je gezicht scheren tijdens je Roa
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_31536726
Ik heb een redelijk zware baardgroei, ik gebruikte altijd mesjes, ook tijdens de Roa kreeg ik een dag later vaak kleine witte pukkeltjes (razorbumps) Ik ben nu al een paar weken over op de Coolskin. Maar ook nu heb ik die kleine pukkeljes weer. Heb al van alles gedaan.

*Na het scheren afspoelen met veel koud water
*Na en voor het scheren ontsmetten met alcohol
*Aftershave creme gebruiken

Helpt allemaal dus niets. Ik ga dus weer over op (schone) mesjes. En gewoon één keer per week scheren. Dan maar een paar dagen een baard. Alleen is de kans op ingegroeide haren dan groter, dit kunnen ook lelijke puisten worden, tenzij je de haar op tijd "vrij" maakt.

Of Heeft iemand de gouden tip voor dit probleem??
pi_31538233
Bij mij is het door het Roa-gebruik idd ook erger. Tips zouden zeer welkom zijn, want ik ga NIET met een oerwoud tussen mijn benen rondlopen.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:04:24 #95
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31539099
gewoon scheren en stoer zijn... deed ik ook
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_31541875
Wtf zeg...

Heb nu echt een soort uitslag bij m'n beide mondhoeken. Allemaal rode plekjes/puntjes...
pi_31542901
Dat heb ik ook exact, bij mij van het scheren lijkt wel....Of ligt het aan het weer ?
pi_31544341
Ik gebruik het nu bijna 6 weken en het word alleen maar erger, de acne zelf, de steenpuisten en de bijwerkingen. Waneer gaat het werken? Ik weet ook wel dat het bij iedereen anders is maar na ongeveer hoeveel weken kun je positief resultaat zien in de meeste gevallen?

Ik word er echt zwaar depressief van.
pi_31544532
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:19 schreef Henry het volgende:
Ik gebruik het nu bijna 6 weken en het word alleen maar erger, de acne zelf, de steenpuisten en de bijwerkingen. Waneer gaat het werken? Ik weet ook wel dat het bij iedereen anders is maar na ongeveer hoeveel weken kun je positief resultaat zien in de meeste gevallen?

Ik word er echt zwaar depressief van.
je moet echt blijven volhouden. ik slik het nu iets van 2,5 tot 3 maand, en nu pas beginnen de puistjes echt minder te worden. 2 week geleden kwamen er ook elk dag weer nieuwe puistjes bij maar nu eindelijk begint dat gelukkig wat minder te worden. je moet de eerste 2 maand niet te veel verwachten, dan krijg je grooooote teleurstellingen. ik had hetzelfde
gewoon blijven doorzetten, meer kun je niet doen

op hoeveel mg zit je dan?
pi_31544590
Nou, ik ging gisteren naar mijn dermatoloog en ik slik het nu 3 weken en hij is echt enorm tevreden hij zegt dat je normaal pas na een maand verbetering gaat zien, maar dat je dat mij nu al heel duidelijk kan zien...
Ik vind zelf ook wel van wel, heb alleen nog wel een paar korstjes ofzo maar dat is allemaal mijn eigen domme schuld omdat ik er aan zat
Maarja, bij de meeste mensen zie je dus resultaat na 1 maand...
Het lijkt me dat het bij jou nog wel gaat komen aangezien je ook wel de bijwerkingen hebt, lijkt me een beter teken dan dat er helemaal nix gebeurt
Wat zegt je dermatoloog ervan??
pi_31544902
zal er ook wel aan liggen hoe erg je het hebt, en of je veel onderhuidse puisten hebt?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:58:56 #102
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31547373
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:31 schreef subsense het volgende:
Dat heb ik ook exact, bij mij van het scheren lijkt wel....Of ligt het aan het weer ?
blijven invetten
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_31556214
Ik gebruik het al bijna 6 weken dus, met 40 mg per dag. De eerste 4 weken echter was het bijna helemaal weg, niet op mn rug, niet op mn gezicht. En nu word het steeds erger.
pi_31561642
Is alweer lang geleden, dus hier weer even een update van mij

Ben inmiddels bijna 4 maanden op weg, en zit nu op 50% van mijn kuur.
Sinds een maand slik ik 40 mg/pd (daarvoor 30)

Je moet er indd niet teveel op rekenen dat je na 2 maanden verbetering ziet, ik deed dat namelijk ook, en nu na 4 maanden zie ik nog steeds geen verbetering, valt vies tegen...
Niet doen dus, kan het alleen maar meevallen..

Verder heb ik last van de meest voorkomende bijwerkingen;
- droge lippen
- vaker hoofdpijn dan normaal

Af en toe krijg ik extreem droge handen en onderarmen, maar dat is na 2 dagen dan ook weer normaal.

Ik gebruik;
- sudocrèm (helpt redelijk tegen rode vlekjes)
- ontzettend veel nivea (wat erg goed helpt)
- Azelainezuur
- dit is een antibiotica creme die ik erbij heb gekregen van mijn dermatoloog. En ik moet zeggen
dat dit erg goed helpt. Héél goed zelfs. Maar!.. ik smeer het niet dagelijks (wat het advies is)
op mijn gezicht... het is echt géén fijn gevoel, het jeukt ontzettend, het brandt en je krijgt
erg rode vlekken op je gezicht.
- en als laatste slik ik er de diane35 pil bij...

Voor de nieuwkomelingen; heel veel succes!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 16:55:55 #105
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31561670
ik werd gruwelijk fotofobisch (last van het licht) liep de halve winter met een zonnebril op
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_31561928
zoooo dagje 19... heb alweer mn 3e bloedneus in 4 dagen gehad, errruuuug fijn ...verder zijn mijn lippen vandaag juist niet zo droog. Zo raar, de ene dag is het echt een woestijn zo droog, en de andere dag(zoals vandaag) valt het reuze mee.

naja

oja! heb ook nog es erg veel pijn als ik slik ...kan dit iets van droge slijmvliezen oid zijn? En wat is hier tegen te doen
pi_31563838
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 14:25 schreef zw0lsman het volgende:

[..]

heb je het potje van blistex?(die met spf15) of heb je die lip repair dinges...
want ik heb die 2e en vind em nogal slecht werken...misschien ga ik wel die aquaphor kopen
Misschien ook een tip voor de lippen, Carmex lippenbalsem.
quote:


De nummer 1 in de USA tegen droge en gesprongen lippen.
Carmex Lippenbalsem bestaat al sinds 1937 en wordt gemaakt van de beste ingredienten en geeft onmiddelijk verlichting bij droge en gesprongen lippen.
Voor de zevende achtereenvolgende jaar is Carmex tot nummer 1 van alle lippenbalsems gekozen door apothekers in de Verenigde Staten.
In 2005 heeft Carma Laboratories de 'Achievement Award' ontvangen van het tijdschrift Pharmacy Times voor Carmex Lippenbalsems.
Carmex Lippenbalsems is ideaal voor gesprongen lippen en geeft je lippen een perfecte bescherming tijdens activiteiten zoals skieen, snowboarden, hardlopen, fietsen en voor op het strand.
Carmex Lippenbalsem verzacht en geneest lippenblaasjes en is goed als basis voor het aanbrengen van lippenstift
bron
pi_31564476
Belgium26, hoe is het met jouw nieuwe vorm van acné nadat je klaar was met de kuur?
pi_31567173
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:55 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik werd gruwelijk fotofobisch (last van het licht) liep de halve winter met een zonnebril op
wat houd dat precies in dan? dat je niet in het licht wil lopen ofzo? wat moet ik me daarbij voorstellen
pi_31567777
Overgevoelig voor het licht in je ogen. Net alsof je je uit de bioscoop komt op een zonnige dag.
Dat gevoel de hele tijd. (als ik het goed heb...)
Ik heb het ook een heel klein beetje gehad.
pi_31576613
Ik heb even al mijn vragen afgevuurd op de assistent van de dermatoloog.
Ik mag dus godzijdank wel benzoylperoxide gebruiken (1x per dag) om mijn gezicht redelijk netjes te houden

Verder heb ik nu vooral last van mn gewrichten, niet echt pijnlijk maar wel iritant kraken en vast zitten e.d.
pi_31579987
Huid is echt superdroog nu. Hele armen zijn schilferig, mijn oren ook.
pi_31584618
Ik ben alweer een paar weken gestopt en mijn huid blijft opknappen!
  donderdag 20 oktober 2005 @ 19:46:58 #114
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31585866
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 14:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Huid is echt superdroog nu. Hele armen zijn schilferig, mijn oren ook.
Nivea
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_31586022
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 19:46 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Nivea
Nee, dat vind ik geen fijn spul. Ik doe er gewoon bodylotion op.
pi_31590875
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 19:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik geen fijn spul. Ik doe er gewoon bodylotion op.
Is dat ook dat je last krijgt van een hele droge huid aan de onderkant van je onderarmen? daar had ik vandaag opeens last van, heel vreemd
pi_31595781
Ik voel me eigenlijk vrij bedrogen door die Roaccutane zooi. De kans dat het terug komt is vele malen groter dan mensen hier roepen. Ik denk zelfs dat bij de mensen bij wie de acne niet terug komt, de acne vanzelf wel was gegaan in die periode en Roaccutane er niets mee te maken had. En na een tweede kuur lijken de kansen helemaal niet beter zijn, kijk maar naar die mensen die hier zitten die al met hun derde kuur bezig zijn... Ik ben nu 4 weken gestopt en heb vandaag m'n 2e echt puistje gekregen, maar ik heb bijna iedere dag rode puntjes rond m'n mond. Ik heb 70mg geslikt tot 120mg/kg, was al na 10 weken volledig clear.

Moet dinsdag naar de dermatoloog en ben benieuwd wat hij zegt.

[ Bericht 17% gewijzigd door IntelliEye op 21-10-2005 02:07:16 ]
pi_31603840
Vanmorgen bij dermatoloog geweest
Over mijn gezicht was hij erg te spreken hij zei dat het het perfecte voorbeeld was voor een Roaccutane kuur was

Over mijn rug en borst was hij ook wel te spreken
Ik heb wel wat littekens maar hij zag er toch verbetering in
Hij wilt het nu proberen zonder Roaccutane ofwat dan ook om te kijken hoe het zonder gaat
En als het weer in me gezicht terug komt moet ik meteen aan de bel trekken en dan heb je kans dat ik een 2e keur krijg hij zei overgins dat ik dan een van de weinige zou zijn met een eventuele 2e kuur
pi_31608130
Ik heb veel last van droge lippen en soms zomaar een bloedneus, zonder aanleiding. Ach het valt me hard mee, tis niet dak er echt mee zit ofzo..
pi_31653525
hoe lang duurde het bij 'jullie' voordat je resultaat zag met sudocreme?
  zondag 23 oktober 2005 @ 23:27:49 #121
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_31656866
Ik ben alweer een tijdje clean

Heb alleen nog wel steeds last van die kleine "vochtbultjes." Lijken op hele kleine puistjes maar zijn het niet. Zou het door de droogte komen ofzo??

Maar ik ben wel tevree Zie er weer lekker uit
pi_31664390
Zo ben alweer een tijdje bezig, een maand min 5 dagen, wel twee keer vergeten maargoed.

Zie zeker al resultaat, is wel even beetje erger geweest, maar nu komen ze niet zo snel meer bij, ziet er wat minder vurig uit en m'n huid is wel droog. Ook last van droge lippen, maar niet hinderlijk.
pi_31666168
ja hoor, stond ik te wachten op de trein vanochtend...OPEENS weer een bloedneus ...mn hele trui natuurlijk onder is alweer de 6e ofzo in 2 weken

Het kutte was dat ik keihard hard gerend om de trein te halen...die ging voor mn neus weg...en ik had ook nog es tentamen........................NOU wat een dag was het weer
pi_31695294
Die bloedneuzen bij mij zijn alweer weggetrokken, heb ik geen last meer van
pi_31727300
Hoi. Alweer een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb. Ik ben nu, op 3 dagen na, 4 maanden aan de ROA en ik kan sinds 3 weken zeggen dat ik helemaal schoon ben. Af en toe een klein meeëtertje ofzo maar verder echt schoon en een mooie egale huid. Vorige week was ik weer eens bij de dermatoloog en ook hij was blij enthousiast en ook best verrast omdat we 6 weken terug nog moesten constateren dat mijn huid nog erg 'onrustig' was. Ik moet wel mijn kuur afmaken wat ongeveer tot het einde van het jaar gaat duren. Ik hoop echt dat het ook weg blijft als ik gestopt ben want ik ben er zo blij mee dat ik eigenlijk de ellende al niet meer voor me kan halen. Ik heb een tijd lang getwijfeld of ROA voor mij wel nu EINDELIJK dat wondermiddel zou zijn en ik lees de twijfels van anderen nog steeds hier op t forum want het werd in het begin alleen maar erger en erger en droger en pijnlijker en.......... maar ik kan toch zeggen; volhouden het gaat echt lukken !!!!!

WHOEHOOOEEEEWH
Government Denies Knowledge.............. trust no-one !!!
pi_31729573
Hier gaat het nu een beetje op en neer, maar mag natuurlijk nog niet teveel verwachten na een maandje..
pi_31821960
Nou, kom ik ook maar weer eens kijken. Een hoop nieuwe namen hier zo te zien....

Ik heb dus vanaf vorig jaar september tot dit jaar juni Roa geslikt, ik was helemaal clean opzich..alleen wat littekens (logisch).
In de zomervakantie kwam er al af en toe weer eens een puistje wat om de hoek kijken, maar het verdween al snel weer. Zeker toen ik een paar weken in de zon zat was het allemaal koek en ei.
Inmiddels heb ik toch weer regelmatig flinke buien gehad als je begrijp wat ik bedoel. Eerst bleef het bij een pukkeltje op m'n voorhoofd of iets dergelijks, maar nu zit het weer op meerdere plekken. Al 2 keer stond ik op het punt om weer aan een kuur te beginnen, en nu heb ik dat weer. Ik hak de knoop door, ik ga gewoon deze week weer beginnen met een 2e kuur.

Het is kut, en ik hoop dat andere mensen wel met 1 kuur klaar zijn... maar hou er dus rekening mee!
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:02:58 #128
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_31825255
Ik heb opzich helemaal geen last van acne meer... maar die "vochtblaasjes" komen steeds meer. Vooral naast mn neus en op mn wang stikt t van die kleine bultjes. Het voelt ook erg droog aan als ik er langs ga met mn vinger. Weet echt niemand wat dit is?? Weet schatje dit ook nie??? ( das toch de expert )
pi_31833198
Hoe zien die "vochtblaasjes" er uit?
pi_31833401
Ik gebruik het nu zo'n 8 weken en ik denk er echt serieus aan om er mee te stoppen. Ik had voor de behandeling een gaaf gezicht en om de paar weken beetje last van acne en dan gepaard met van die ontstekingen (steenpuisten e.d) waar je echt niet vrolijk van word.

De huidarts heeft mij meteen Roac voorgeschreven terwijl ik zelf liever anti biotica tegen furuncolose had gehad. Maar dat was niet van toepassing volgens hem.

Ik heb nu bijna de hele dag mijn gezicht onder de vlekken zitten, of rode bultjes, ik was echt blij dat ik benzoylperoxide mocht blijven gebruiken, gezicht weer bijna helemaal gaaf en dit weekend barste het weer los.

Het is nog nooit zo erg geweest. Ik stop liever en dan maar m'n hele leven benzoylperoxide + af en toe en zonnebankje.

Volgens de assistent van de huidarts kun je in het ergste geval pas na 3 maand een positief resultaat zien.
pi_31833794
Met mijn huid gaat het weer redelijk goed sinds ik gestopt bent, 1,5 maand geleden. Misschien dat mijn huid moest wennen of zo. Heb nu 1 miniscuul rood plekje in een week gehad, waar ik niet eens zeker van ben of het een puistje of iets in die richting is. Ik heb gisteren ook een interessant PDF'je gevonden, met ondere andere de volgende dingen erin:

  • Patients treated with Accutane often relapse (30-50%) and need retreatment (especially women, patients under 20, those with severe acne). Response rate is 95%.

    Ik ben dus onder de 20, de rest voldoe ik niet aan. Maar ik vind een relapse rate van 50% dus toch tegenvallen.

    En de rest:

    1. Accutane is the only drug that works on all four pathogenic mechanisms of acne: abnormal keratinization, increased sebum production, P. acne and inflammation. The other agents work on one or two.
    2. A family history of cystic acne is highly predictive of the need for Accutane.
    3. Scarring of the skin due to acne suggests that Accutane is indicated.
    4. Patients treated with Accutane often relapse (30-50%) and need retreatment (especially women, patients under 20, those with severe acne). Response rate is 95%.
    5. Aim for total dose 120mg/kg –can get there with any treatment regime you wish.
    6. Teratogen, so use 2 forms of effective contraception (call 1-887-882-2263 ext. 101 to get Pregnancy Prevention Program).
    7. Ask about family history of depression and monitor carefully. However incidence of depression is not higher than the general population.
    8. Differin topical is better for sensitive skin.
    9. The combination of topical antibodies/benzoyl peroxide decreases the risk of antibiotic resistance in P. acne.
    10. Diane-35, Tricyclen can decrease acne in women needing contraception.
    11. Oral minocin can cause a hypersensitivity syndrome at 2-4 weeks in (fever, rash, abnormal LFT, renal and pulmonary effects). It can also cause pseudotumor cerebri, lupus, and single organ dysfunction.

    Bron:
    CHR – Department of Family Medicine Rounds - April 5, 2001
    Dermatology Update
    Dr. Stewart Adam

    [ Bericht 2% gewijzigd door IntelliEye op 31-10-2005 11:57:21 ]
  • pi_31837830
    ik heb nu al 2 dagen last van mn oog. voorals als ik knipper, en hem dicht doe, voel ik pijn.
    komt dit door de uitdroging oid?
      maandag 31 oktober 2005 @ 15:23:12 #133
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_31838943
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 14:43 schreef FlyingFOool het volgende:
    ik heb nu al 2 dagen last van mn oog. voorals als ik knipper, en hem dicht doe, voel ik pijn.
    komt dit door de uitdroging oid?
    hehe heb ik ook gehad... is waarschijnlijk een puistje onder je ooglid
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
    pi_31840565
    Weet iemand misschien of het erg is als je met de pil stopt (in combinatie met Roa)?

    Ik krijg elke keer de diane35, maar telkens van een ander merk.. het laatste pakje dat ik kreeg, werd ik gigantisch misselijk van, overgeven e.d.
    Vandaar dat ik er nu mee gestopt ben, maar heeft dit ook invloed op mijn huid?
    pi_31842600
    quote:
    Op maandag 31 oktober 2005 14:43 schreef FlyingFOool het volgende:
    ik heb nu al 2 dagen last van mn oog. voorals als ik knipper, en hem dicht doe, voel ik pijn.
    komt dit door de uitdroging oid?
    Das herkenbaar. Heb ik ook een aantal keer gehad. Vooral in de morgen. Na 2-3 dagen was het bij mij ook weer weg. Maar blijf er in ieder geval vanaf.

    Ik ben nu een maandje gestopt en ben nu zo goed als clean. Komt ook mede door de zonnebank. Zoals het nu is ben ik tevreden maar ik denk niet dat het zo blijft....
    pi_31866176
    er zit inderdaad iets van een ontstekinkje ofzo. haha ik werd vanmorgen wakker met mn linkeroog een half keer zo klein als mn rechter. wat een feest
    pi_31887790
    Ik heb nu echt zoiets van: ik wou dat er nooit aan begonnen was.
    pi_31889791
    Toch zou ik volhouden, Henry. De kans dat het uiteindelijk wel gaat helpen is behoorlijk groot.
      woensdag 2 november 2005 @ 22:13:08 #139
    121713 ThaGuitarmaistro
    Muzikaal hoogstandje
    pi_31911810
    Met mijn huid gaat het ook weer beter sinds ik gestopt ben. Heb allang geen last meer van acne, maar wel van een geirriteerde huid met rode plekjes, droge stukken en "vochtblaasjes." Dit is sinds ik gestopt ben weer gelukkig veel beter geworden....
    pi_31911884
    Maar goed dat dit optic weer naar boven komt. Heb mijn pillen nog niet genomen.
    pi_31911983
    Inderdaad, Lupa heeft gelijk. Hou vol! Achteraf zal je merken dat de tijd onwijs snel is gegaan. ROA help bij iedereen. Bij de een wel veel beter als bij de ander maar volgens mij heeft het bij iedereen na verloop van tijd een positief effect. Helaas kwam dat bij mij pas na 5 maanden maar ik ben momenteel heel erg blij dat ik heb doorgezet. Ik ben u alweer een paar weken gestopen en van de week helaas toch weer 2 pukkeltjes gekregen. Maar het is zo veel beter als voor de kuur!
    pi_31916427
    Ik twijfel eigenlijk of ik met ROA moet beginnen .
    Mijn gezicht is niet zo heel erg maar ik word echt gek van die bultjes die steeds terug komen,
    van mijn dermatoloog kan ik ermee beginnen, maar ben echt bang voor al die bijwerkingen.
    Heeft iemand van jullie nare ervaring mee gehad? of valt het mee?
    pi_31919095
    Bij vrijwel iedereen in dit topic vallen de bijwerkingen behoorlijk mee.
    pi_31925319
    Ben vandaag begonnen met mijn eerste tablet! Ik heb het via de huisarts gekregen! Ik heb de 20mg variant, en ik moet er hier 2 per dag van nemen. Maar ik heb een recept voor maar een maandje, daarna wou ie me eerst terug zien! Maar als ik dit hier allemaal zo lees dan is er na een maand nog weinig verandert! maarja we zullen wel zien! Ben in ieder geval SUPER blij dat mijn (nieuwe) huisarts het me voor heeft geschreven, mijn vorige huisarts kwam alleen aanzetten met zalfjes en antibiotica wat natuurlijk voor geen meter helpt op lange termijn.

    Ben benieuwd....
    De cursus 'omgaan met teleurstellingen' gaat helaas niet door.
      donderdag 3 november 2005 @ 13:29:46 #145
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_31926275
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 00:14 schreef Thief het volgende:
    Ik twijfel eigenlijk of ik met ROA moet beginnen .
    Mijn gezicht is niet zo heel erg maar ik word echt gek van die bultjes die steeds terug komen,
    van mijn dermatoloog kan ik ermee beginnen, maar ben echt bang voor al die bijwerkingen.
    Heeft iemand van jullie nare ervaring mee gehad? of valt het mee?
    gewoon doen! ik heb het ook gedaan en mijn leven is er 200% op vooruit gegaan
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
    pi_31930151
    True... Beter droge lippen dan je kop en rug vol met stippen
    De cursus 'omgaan met teleurstellingen' gaat helaas niet door.
    pi_31930520
    Ik heb dus sinds een paar dagen last van ongelofelijke schilfers op de bovenkant van mn handen
    Iemand anders hier ook last van?

    Ook willen die bloedneuzen maar niet stoppen Gisteravond weer eentje gekregen
    pi_31931459
    Bijwerkingen vallen heel erg mee

    Gisteren naar m'n dermatoloog geweest, ze was heel tevreden (ben net iets meer dan een maandje bezig op 30 mg). Ik kon kiezen tussen verder gaan met 30 mg, of met 40 mg beginnen. Het voordeel van 40 mg was dat de kuur iets eerder afgelopen was, maar het effect was niet meer dan met 30 mg, behalve dat de bijwerkingen erger werden. Nu heb ik niet zoveel last van bijwerkingen, droge lippen en that's it, bloedneuzen hebben paar dagen geduurd en zijn ook over, dus het valt me heel erg mee. Heb besloten gewoon verder te gaan op 30 mg, duurt iets langer, maargoed, ben heel tevreden zo, als het allemaal ook nog werkt zou het helemaal perfect zijn
    pi_31934603
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 00:14 schreef Thief het volgende:
    Ik twijfel eigenlijk of ik met ROA moet beginnen .
    Mijn gezicht is niet zo heel erg maar ik word echt gek van die bultjes die steeds terug komen,
    van mijn dermatoloog kan ik ermee beginnen, maar ben echt bang voor al die bijwerkingen.
    Heeft iemand van jullie nare ervaring mee gehad? of valt het mee?
    ik heb nouwelijk last van de bijwerkingen. nog nooit een bloedneus gehad, en verder ook geen last van droge ogen of droge keel ofzo. heb alleen droge lippen
    pi_31960614
    nog 3 dagen en ik ben klaar
    ben wel tevreden met het resultaat
    alleen mijn gezicht is nog steeds roodachtig, beetje vurig
    ik hoop dat dit door de dunnen huid komt
    heeft iemand die al klaar is met de kuur hier ervaring mee
    Lead me into Temptation]
    pi_31966448
    quote:
    Op vrijdag 4 november 2005 14:33 schreef Excess_All het volgende:
    nog 3 dagen en ik ben klaar
    ben wel tevreden met het resultaat
    alleen mijn gezicht is nog steeds roodachtig, beetje vurig
    ik hoop dat dit door de dunnen huid komt
    heeft iemand die al klaar is met de kuur hier ervaring mee
    Ik denk dat dat vurige wel weg gaat, idd gewoon van de droge, dunne huid denk ik
    pi_31989948
    Dit is nu mijn 3e dag maar ik merk nog niks, zelf geen droge lippen, wanneer begon dat bij jullie? Die droge lippen etc?
    De cursus 'omgaan met teleurstellingen' gaat helaas niet door.
    pi_31992395
    Die droge lippen merkte ik in de tweede week. Maar ik zat maar op 20 mg. Op hoeveel zit jij?
    Geloof me, die droge lippen komen! Be prepared!
    pi_31996588
    Ik zit op 40mg per dag! Ik ben benieuwd!
    De cursus 'omgaan met teleurstellingen' gaat helaas niet door.
    pi_32003610
    als ik overdag ook maar 1x goed in de spiegel kijk, is meteen mn humeur verpest zo vandaaag ook bij de kapper, hangen van die groooote spiegels. echt bagger is dat
    pi_32052381
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 21:27 schreef FlyingFOool het volgende:
    als ik overdag ook maar 1x goed in de spiegel kijk, is meteen mn humeur verpest zo vandaaag ook bij de kapper, hangen van die groooote spiegels. echt bagger is dat
    Dat had ik ook vaak, zit nu op 10 weken roac ongeveer, tis voordat ik met de kuur begon nog nooit zo erg geweest. Kan wel 12 weken duren voordat je pas positief resultaat ziet.

    Ik kijk gewoon niet zo vaak meer in de spiegel..
    pi_32052656
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 14:21 schreef TarrelErik het volgende:
    Dit is nu mijn 3e dag maar ik merk nog niks, zelf geen droge lippen, wanneer begon dat bij jullie? Die droge lippen etc?
    Finkers
    pi_32052779
    Nog een week, dan stop ik. En dan maar duimen dat het lang genoeg is geweest.
    pi_32059228
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 12:14 schreef Uddel het volgende:

    [..]

    Finkers
    ROFL! Kan wel 3 maand duren voordat je pas iets merkt hoor.
    pi_32067707
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 21:27 schreef FlyingFOool het volgende:
    ...zo vandaaag ook bij de kapper, hangen van die groooote spiegels...
    Oh! En de zeer flatterende belichtingen...Yeah right! Ik ging bijna elke keer huilend weg en zeer zeer depri!
    Hornblower 4 life, y'all!
    pi_32089000
    De huisarts zegt dat ik waarschijnlijk ook aan de Roaccutane moet. Weten jullie nog ergens een dermatoloog met een korte wachtlijst? Liefst ergens in Noord- of Zuid-Holland. Ik heb de dichtstbijzijnde al gebeld, maar daar kan ik pas 6 december langskomen. Schiet dus niet echt op...
      dinsdag 8 november 2005 @ 15:13:42 #162
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_32089132
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 20:35 schreef LonelyWolf het volgende:

    [..]

    Oh! En de zeer flatterende belichtingen...Yeah right! Ik ging bijna elke keer huilend weg en zeer zeer depri!
    hehe ach boeien ... its worth it...
    al moet ik wel zeggen dat ik het op een gegeven moment wel zat was dat mensen vroegen of ik schurft had (veel losse huidschilvers op mijn gezicht)
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
    pi_32089445
    Is het zo erg met die losse huidschilvers? Ik heb het hele topic doorgelezen, maar de bijwerkingen verschillen dus nogal bij iedereen. Dan maar hopen dat het niet al te erg zal gaan worden.
    pi_32089474
    quote:
    Op dinsdag 8 november 2005 15:13 schreef BarraCupraCuda het volgende:

    [..]

    hehe ach boeien ... its worth it...
    al moet ik wel zeggen dat ik het op een gegeven moment wel zat was dat mensen vroegen of ik schurft had (veel losse huidschilvers op mijn gezicht)
    Oh nee kerel, dat was vóór de Roa Nu voel ik me SU-PER! Ik kan de wereld aan...euh...straks misschien, als ik niet meer zo moe en slaperig ben
    Hornblower 4 life, y'all!
      dinsdag 8 november 2005 @ 15:58:52 #165
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_32090359
    quote:
    Op dinsdag 8 november 2005 15:27 schreef LonelyWolf het volgende:

    [..]

    Oh nee kerel, dat was vóór de Roa Nu voel ik me SU-PER! Ik kan de wereld aan...euh...straks misschien, als ik niet meer zo moe en slaperig ben
    LOL!
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
    pi_32091805
    De enige bijwerking die ik een beetje vervelend vond waren de droge lippen. Voor de rest (bijna) nergens last van gehad. Ben nu een maandje klaar denk ik. Ik word steeds positiever en heb ook steeds meer hoop dat het blijft zoals het nu is. Laatse 2 weken geen nieuwe pukkels meer gehad. CLEAN dus!!!
    De eerste waarbij het echt totaal niet werkt moet ik nog tegenkomen. Maar het "echte" resultaat zie pas 6 maanden na de kuur volgends de Dermatoloog. Dan moet ik ook terug komen voor controle.
    pi_32122943
    Wat vinden jullie nu trouwens het beste middel tegen droge lippen?
    pi_32123732
    Hallo Iedereen
    Hier ben ik nog es. Eind september mijn laatste pilletje genomen (nu dus bijna 2 maanden geleden), en denk ongeveer samen met Subsense, Intelleye, Lupa, etc... de kuur doorlopen.
    Welleuh, ik had er dus al eens een kuur opziiten, 6 jaar geleden, daarna volledig clean tot eind vorig jaar: op tijd van 1 maand stond mijn voorhoofd terug barstensvol rode ontstoken puistjes (alleen daar en nergens anders!).
    Dan maar opnieuw aan de Roa, heb het ongeveer 6 maanden genomen aan 40mgdag (totaal aan 100mg/kg gekomen). Was een "snelle" responder, na 4tal weken was ik al volledig clean.
    Een drietal weken na de kuur kreeg ik zoals velen hier van de hele kleine bultjes, lijken niet echt puistjes, eerder vetbultjes of zo, en die komen en gaan nog steeds. Heel onregelmatig echter, soms sta ik een week vol, dan zijn ze weer ineens weg. Volgens mijn dermatoloog waren het toch wel zeer kleine puistjes, maar ik vind zelf dat het er zo niet uiziet, en moest ik "preventief" toch maar terug zalfjes en zo beginnen smeren, maar dat doe ik niet. Ik heb de kuur gedaan, en ze moeten nu maar wegblijven. Als ze toch terug komen, doen ik nog maar eens een kuur, maar heb nu echt geen zin om weer met zalfjes en zo te beginnen.
    Ik heb ook wel de indruk dat er een algemene idee bestaat dat je na de Roa voor de rest van je leven van puistjes verlost bent, maar begin daar hoe langer hoe minder in te geloven...
    Mijn gemoed rust nog steeds niet, want ik sta nog steeds dagelijks voor de spiegel in alle mogelijke posities met alle mogelijke lichtinvalshoeken te inspecteren, wachtende op die dag dat er weer iets te voorschijn komt.
    Enige voordeel is dat ik weinig of geen bijwerkingen gehad heb tijdens de kuur, dus als het moet doe ik het gewoon opnieuw.
    Een ander ding waar ik mee zit zijn die littekens... Heb nu allemaal rode putjes en kratertjes in mijn voorhoofd, wat er niet bepaald mooi uitziet... misschien verdwijnen ze wel nog? Of kan dat operatief gebeuren of zo? Vooral als het buiten koud is of als ik zweet of zo, wordt die kleur weer zo helrood...
    Suc6 iedereen!
    pi_32124404
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 18:06 schreef Uddel het volgende:
    Wat vinden jullie nu trouwens het beste middel tegen droge lippen?
    BLISTEX MEDPLUS for Lips!!!!!! Mijn god! Na de zoveelste stomme tube Vaseline/Purol/Labiello heb ik mijn verlosser gevonden! Mijn lippen zijn zacht en glimmen niet veel zoals vroeger.
    Sayonara bloederige lippen
    Hornblower 4 life, y'all!
    pi_32124651
    Ik vind de Purol-zalf (dus niet lippenspul, maar gewoon blikje zalf) het beste.
    pi_32125981
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 19:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
    Ik vind de Purol-zalf (dus niet lippenspul, maar gewoon blikje zalf) het beste.
    Hmm...kan er geconcludeerd worden dat blikkenzalfjes beter zijn dan tubezalfjes?
    Hornblower 4 life, y'all!
    pi_32126052
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 19:45 schreef LonelyWolf het volgende:
    Hmm...kan er geconcludeerd worden dat blikkenzalfjes beter zijn dan tubezalfjes?
    Dat sowieso wel, al was het maar omdat je een fortuin spendeert als je telkens weer van die sticks koopt. Ik doe nu al maanden met een blikje Purol van drie, vier euro.
    pi_32150156
    Lippencreme,
    Daar is al veel over gesproken hier. Ik was voor de kuur al een "verslaafde" moet je nagaan hoe het tijdens de kuur was. Maar ik heb echt heel veel geprobeerd. Blistex Medplus, Labello, purol, Rode blistex. en nog een paar andere vage middeltjes. Maar voor mij is er maar één product wat echt langdurig effect had.
    AQUAPHOR!!! (Te bestellen via Internet)
    Ik gebruik het nu nog steeds, wel een stuk minder als tijdens de kuur!
    pi_32217381
    Ik heb vandaag sudocreme gekocht. is het voldoende om gewoon een dun laagje op de vlekken te smeren, en niet dat er zo'n hele witte gloed van creme op je huid zit?

    wanneer begon bij jullie na het gebruik van dit middel de vlekken af te nemen?
    pi_32227723
    Ik baal ervan dat veel mensen aan acne lijden en niet weten dat er een oplossing bestaat....(Roa of course)
    Hornblower 4 life, y'all!
    pi_32228244
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 12:07 schreef LonelyWolf het volgende:
    Ik baal ervan dat veel mensen aan acne lijden en niet weten dat er een oplossing bestaat....(Roa of course)
    er zijn ook veel mensen die het wel weten, maar het gewoonweg neit mee krijgen van de dermatoloog/huisarts, en dat is pas frustrerend...
    pi_32229170
    Hoi iedereen

    Het is alweer een tijd geleden dat ik hier kwam. Even een terugblik: in maart 2004 begon ik aan roaccutane. Het werkte niet dus steeds naar een hogere dosis, uiteindelijk tot 80 mg/dag. Ik ben hiermee doorgegaan tot 120 mg/kg lichaamsgewicht, tot september ongeveer. In 2005 januari kwam het weer een beetje terug, het werd steeds erger en ik dacht ik kan wel wachten tot het weer supererg is maar dat heeft natuurlijk geen zin. Als je 17 bent zijn je hormonen nog lang niet uitgeraasd. Dus toen maar weer meteen naar 80 mg/dag gegaan, weer tot 120 mg/dag, tot mei geloof ik.
    Helaas, nu, november, is het weer terug gekomen. Deze week heb ik een paar keer op het punt gestaan om weer te beginnen. Het wordt steeds erger, en ik denk dat m'n hormonen nog steeds niet zijn uitgeraasd. Ik ben natuurlijk nog maar 18. Ik baal er enorm van want omdat ik zo'n hoge dosis nodig heb heb ik heel erg veel last van bijwerkingen: extreem droge lippen, rode ogen, hele dunne en rode huid, haaruitval misschien (kan ook gewoon mannelijke kaalheid zijn).
    Maargoed, alles beter dan weer een puistenkop. Daar word ik namelijk énorm onzeker door, terwijl ik me nu geweldig en heel zelfverzekerd voel.

    Ik kijk het nog even aan, want waarschijnlijk stel ik me behoorlijk aan, maar ik denk toch dat ik weer een kuur begin. Mijn derde al. Wanneer houdt het op?
    This is the day that you will always remember as the day that you almost caught captain Jack Sparrow.
    pi_32236879
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 13:15 schreef duuuuus het volgende:
    Hoi iedereen

    Het is alweer een tijd geleden dat ik hier kwam. Even een terugblik: in maart 2004 begon ik aan roaccutane. Het werkte niet dus steeds naar een hogere dosis, uiteindelijk tot 80 mg/dag. Ik ben hiermee doorgegaan tot 120 mg/kg lichaamsgewicht, tot september ongeveer. In 2005 januari kwam het weer een beetje terug, het werd steeds erger en ik dacht ik kan wel wachten tot het weer supererg is maar dat heeft natuurlijk geen zin. Als je 17 bent zijn je hormonen nog lang niet uitgeraasd. Dus toen maar weer meteen naar 80 mg/dag gegaan, weer tot 120 mg/dag, tot mei geloof ik.
    Helaas, nu, november, is het weer terug gekomen. Deze week heb ik een paar keer op het punt gestaan om weer te beginnen. Het wordt steeds erger, en ik denk dat m'n hormonen nog steeds niet zijn uitgeraasd. Ik ben natuurlijk nog maar 18. Ik baal er enorm van want omdat ik zo'n hoge dosis nodig heb heb ik heel erg veel last van bijwerkingen: extreem droge lippen, rode ogen, hele dunne en rode huid, haaruitval misschien (kan ook gewoon mannelijke kaalheid zijn).
    Maargoed, alles beter dan weer een puistenkop. Daar word ik namelijk énorm onzeker door, terwijl ik me nu geweldig en heel zelfverzekerd voel.

    Ik kijk het nog even aan, want waarschijnlijk stel ik me behoorlijk aan, maar ik denk toch dat ik weer een kuur begin. Mijn derde al. Wanneer houdt het op?
    Ik heb gehoord dat sommige mensen in amerika oa een hogere dosis krijgen dan 80mg/dag, weet alleen niet zeker of dat in nederland ook mogelijk is...
    pi_32237750
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 13:15 schreef duuuuus het volgende:
    Hoi iedereen

    Het is alweer een tijd geleden dat ik hier kwam. Even een terugblik: in maart 2004 begon ik aan roaccutane. Het werkte niet dus steeds naar een hogere dosis, uiteindelijk tot 80 mg/dag. Ik ben hiermee doorgegaan tot 120 mg/kg lichaamsgewicht, tot september ongeveer. In 2005 januari kwam het weer een beetje terug, het werd steeds erger en ik dacht ik kan wel wachten tot het weer supererg is maar dat heeft natuurlijk geen zin. Als je 17 bent zijn je hormonen nog lang niet uitgeraasd. Dus toen maar weer meteen naar 80 mg/dag gegaan, weer tot 120 mg/dag, tot mei geloof ik.
    Helaas, nu, november, is het weer terug gekomen. Deze week heb ik een paar keer op het punt gestaan om weer te beginnen. Het wordt steeds erger, en ik denk dat m'n hormonen nog steeds niet zijn uitgeraasd. Ik ben natuurlijk nog maar 18. Ik baal er enorm van want omdat ik zo'n hoge dosis nodig heb heb ik heel erg veel last van bijwerkingen: extreem droge lippen, rode ogen, hele dunne en rode huid, haaruitval misschien (kan ook gewoon mannelijke kaalheid zijn).
    Maargoed, alles beter dan weer een puistenkop. Daar word ik namelijk énorm onzeker door, terwijl ik me nu geweldig en heel zelfverzekerd voel.

    Ik kijk het nog even aan, want waarschijnlijk stel ik me behoorlijk aan, maar ik denk toch dat ik weer een kuur begin. Mijn derde al. Wanneer houdt het op?
    Je kan ook eens die nieuwe "blauw licht" methode proberen. Ik heb hier veel positieve resultaten over gelezen. Wat posts geleden hebben we het hier ook gehad (wel een paar maanden geleden). Als je er even op googled dan vind je wel het een en ander.
    pi_32240252
    En weer iemand bij wie Roaccutane niet langdurig geholpen heeft.
    pi_32241261
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 20:04 schreef IntelliEye het volgende:
    En weer iemand bij wie Roaccutane niet langdurig geholpen heeft.
    Maar de percentage gelukkige ex Roa gebruikers ligt (aanzienlijk) hoger dan gebruikers van andere methodes, of niet?

    Hey mensen, lijkt het jullie wat om ooit een keertje een meeting voor vorige, huidige en toekomstige Roa gebruikers te houden?
    Hornblower 4 life, y'all!
    pi_32241435
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 20:37 schreef LonelyWolf het volgende:
    [..]Hey mensen, lijkt het jullie wat om ooit een keertje een meeting voor vorige, huidige en toekomstige Roa gebruikers te houden?
    Haha, je bent wel erg geobsedeerd door Roa he
    Iets wat ook uit andere replies van je is af te lijden.
    pi_32241909
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 20:37 schreef LonelyWolf het volgende:

    [..]
    Hey mensen, lijkt het jullie wat om ooit een keertje een meeting voor vorige, huidige en toekomstige Roa gebruikers te houden?
    Daar heb ik ook wel eens aan gedacht. Vooral tijdens de kuur. Misschien wel eens leuk om te doen ben wel erg benieuwd hoe jullie er allemaal uitzien!
    pi_32241922
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 13:15 schreef duuuuus het volgende:
    ..... Het wordt steeds erger, en ik denk dat m'n hormonen nog steeds niet zijn uitgeraasd. Ik ben natuurlijk nog maar 18......
    heb me laten vertellen door de dermatoloog dat de acne die ik heb, (zoiets zal jij waarschijnlijk ook hebben) dat het niks te maken heeft met pubertijd(dus ook niet met hormonen lijkt me) ik ben 14, en zit (zat) er echt helemaal onder. het heeft veel te maken met aanleg denk ik. je hebt het of je hebt het niet. duss ik denk dat je gewoon moet doorgaan met de kuren om er af te komen.
    mijn dermatoloog wist mij al meteen zeker te vertellen dat ik een 2e kuur nodig had. marja ik moet nog 3 maanden door met mijn 1e kuur, duss dat duurt nog even
    pi_32242026
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 20:42 schreef mwuhaha het volgende:

    [..]

    Haha, je bent wel erg geobsedeerd door Roa he
    Iets wat ook uit andere replies van je is af te lijden.
    kom ik echt zo over? Mien god...Ik kan het niet laten hoor. Als ik naar foto's van 1 jaar terug zie, en hoe het nu is...zucht...dra-ma-tisch
    Als ik van de kuur af ben ga ik nog door met slikken van 10mg per dag hehe. Ik vind het geweldig hoe ik me geen zorgen hoef te maken over talgproductie e.d.
    Hornblower 4 life, y'all!
    pi_32242127
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 20:57 schreef subsense het volgende:

    [..]

    ...ben wel erg benieuwd hoe jullie er allemaal uitzien!
    Precies waar ik aan zat te denken! Voor en na foto's op het Net plaatsen is gewoon 'not done' Tijdens zo'n meeting, degenen die willen kunnen ouwe foto's meenemen zodat iedereen kan zien hoe erg het was
    Hornblower 4 life, y'all!
    pi_32244334
    Na een beetje googlen op Roaccutane kwam ik op de volgende link. http://www.ergogenics.org/accutan2.html . Over de lichamelijke klachten had ik al veel gelezen in dit topic, maar hier staat wat over de psychische klachten. Behoorlijk erg als je dat zo leest, maar is het echt zo erg? Worden jullie er zeer depressief van? Of komt die depressiviteit juist door het hebben van (of het niet weggaan) van acne? Zelfmoord vind ik toch wel extreem...
    pi_32245820
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 22:18 schreef NY_Giant het volgende:
    Na een beetje googlen op Roaccutane kwam ik op de volgende link. http://www.ergogenics.org/accutan2.html . Over de lichamelijke klachten had ik al veel gelezen in dit topic, maar hier staat wat over de psychische klachten. Behoorlijk erg als je dat zo leest, maar is het echt zo erg? Worden jullie er zeer depressief van? Of komt die depressiviteit juist door het hebben van (of het niet weggaan) van acne? Zelfmoord vind ik toch wel extreem...
    Ergogenics (goede site) vertelt niks bijzonders in die artikelen. Het is puur media nieuws wat daarin verteld is.

    Ook is er geen relatie naar zelfmoord in die artikelen. Quote van Ergogenics:
    "Het percentage zelfmoordenaars onder de Accutanegebruikers is net zo hoog als het percentage suicidale tieners onder de tieners die geen Accutane gebruiken. "

    Als je wat studies zoekt, kijk dan eens op:
    http://www.xsorbit1.com/users/davec/index.cgi
    pi_32250955
    Woei, na bijna 9 weken gebruik lijkt het langzamerhand iets beter te gaan. Ik heb geen last meer van onstekingen in mn gezicht enzo. alleen nog maar ' gewone ' acne

    Morgen weer bloedprikken en donderdag gesprekje met de huidarts. De bijwerkingen worden steeds minder en godzijdank heb ik nog geen last gehad van nachtblindheid o.i.d. anders kan ik nl niet meer savonds naar mijn vriendinnetje rijden met de auto.
    pi_32253208
    Natuurlijk heeft het wel met hormonen te maken. Waarom had je anders niet voor je veertiende acne?
    This is the day that you will always remember as the day that you almost caught captain Jack Sparrow.
    pi_32259056
    gewone jeugdpuistjes hebben wel met hormonen te maken ja. maar de acne die de meeste roa-gebruikers hebben, worden voor het grootste gedeelte niet veroorzaakt door hormoonveranderingen in je lichaam. heftige acne zou bijv. ook kunnen komen als je 27 bent. en dan heeft het weinig te maken met je hormonen. en jah waarom het bij mij dan zo vroeg komt weet ik ook niet. maar het zijn iniedergeval geen jeugdpuistjes, dat is wel te zien.
    en ik heb het ook maar gehoord van mijn dermatoloog
      woensdag 16 november 2005 @ 16:40:26 #192
    51748 H4ze
    wait...what?
    pi_32318285
    Oke, even een stukje geschiedenis:

    Ik heb van ongeveer m'n 15e last van acné. Het begon met jeugdpuistjes maar 't werd steeds erger. Op een gegeven moment was ik 't zat en ben ik in maart 2003 naar de huisarts gegaan. Die heeft me een minocicline kuur gegeven. Dit hielp perfect, en ik moest in juni/juli stoppen ivm vakantie (zon en zo). Die hele zomer is het nog goed gegaan, maar toen 't herfst werd kwam het weer terug. In het begin was het niet zo erg, maar op een gegeven moment was ik gewoon weer terug bij af

    Vorige maand was ik het voor de tweede keer zat en ben ik weer naar de huisarts gegaan. Ze heeft besloten om me door te sturen naar de dermatoloog (ik zat ook al aan te kaarten dat ik aan de roa wilde).

    Nu ben ik zojuist dus bij de huidarts geweest. Ik heb 'm vertelt dat ik al is een minocicline kuur heb gehad en ik nu toch wel graag roacutane wil proberen. Hij vond dat 't daar iets te vroeg voor was en dat hij nog is een minocicline kuur wilde geven + crèmes. Beetje eigenlijk. Maar goed, ik ga 't gewoon weer proberen en mocht 't weer niet goed helpen, dan kan ik altijd alsnog aan de roacutane gaan.

    wilde dit gewoon ff melden
    *BURP*
    pi_32321118
    quote:
    Op woensdag 16 november 2005 16:40 schreef H4ze het volgende:
    Oke, even een stukje geschiedenis:

    Ik heb van ongeveer m'n 15e last van acné. Het begon met jeugdpuistjes maar 't werd steeds erger. Op een gegeven moment was ik 't zat en ben ik in maart 2003 naar de huisarts gegaan. Die heeft me een minocicline kuur gegeven. Dit hielp perfect, en ik moest in juni/juli stoppen ivm vakantie (zon en zo). Die hele zomer is het nog goed gegaan, maar toen 't herfst werd kwam het weer terug. In het begin was het niet zo erg, maar op een gegeven moment was ik gewoon weer terug bij af

    Vorige maand was ik het voor de tweede keer zat en ben ik weer naar de huisarts gegaan. Ze heeft besloten om me door te sturen naar de dermatoloog (ik zat ook al aan te kaarten dat ik aan de roa wilde).

    Nu ben ik zojuist dus bij de huidarts geweest. Ik heb 'm vertelt dat ik al is een minocicline kuur heb gehad en ik nu toch wel graag roacutane wil proberen. Hij vond dat 't daar iets te vroeg voor was en dat hij nog is een minocicline kuur wilde geven + crèmes. Beetje eigenlijk. Maar goed, ik ga 't gewoon weer proberen en mocht 't weer niet goed helpen, dan kan ik altijd alsnog aan de roacutane gaan.

    wilde dit gewoon ff melden
    je kan ook keihard doordrammen, of een andere dermatoloog zoeken
    pi_32321458
    Gisteren mijn laatste portie Roa genomen, na 19 weken...

    Let's wait and see. Heb niet zo heel lang Roa geslikt en kom niet op 120 mg/kg, maar mijn acne was ook niet heel ernstig.
      woensdag 16 november 2005 @ 19:28:25 #195
    51748 H4ze
    wait...what?
    pi_32322790
    quote:
    Op woensdag 16 november 2005 18:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
    Gisteren mijn laatste portie Roa genomen, na 19 weken...

    Let's wait and see. Heb niet zo heel lang Roa geslikt en kom niet op 120 mg/kg, maar mijn acne was ook niet heel ernstig.
    Kreeg jij gelijk roa voorgeschreven? Of eerst andere kuurtjes vd dermatoloog?
    *BURP*
    pi_32322837
    quote:
    Op woensdag 16 november 2005 19:28 schreef H4ze het volgende:
    Kreeg jij gelijk roa voorgeschreven? Of eerst andere kuurtjes vd dermatoloog?
    Ik ben nooit bij de derma geweest. Huisarts heeft me Roa voorgeschreven op mijn verzoek. Daarvoor wel andere middelen geprobeerd, w.o. antibioticakuren en zalfjes e.d.
    pi_32339037
    Zijn er hier ook nog mensen die tetracycline hebben gehad? Dat wil m'n dermatoloog nu eerst proberen, voordat het eventueel roaccutane wordt.
      donderdag 17 november 2005 @ 15:01:03 #198
    51748 H4ze
    wait...what?
    pi_32344238
    Volgens mij heb ik dat nu ook voorgeschreven gekregen. Ik geloof dat het hetzelfde is als minocycline ongeveer (correct me if i'm wrong plz). Zo ja, lees m'n bovenstaande verhaal voor de ervaring ermee.
    *BURP*
    pi_32345283
    Ik denk dat het toch wat anders is. Dat Minocycline heb ik ook gehad via de huisarts, maar dat hielp totaal niet. Nu heb ik via de dermatoloog dus Tetracycline gehad en ik heb, na twee dagen, het idee dat het iets beter wordt.
    pi_32351874
    hoi mensen!!!
    weer n's een nieuwe in de tent!!!
    ik zit sinds bijna vier weken aan de roa(30mg) en volg deze topic al een tijdje(helaas kon ik tot vandaag niet zelf inloggen en meepraten,omdat ik allemaal gedoe met het wachtwoord had,maar ik hoop,dat het nu wel lukt,want ik heb toch nog een paar vragen waar ik tot nutoe niet zo veel over gelezen heb in deze topic!)
    ten eerste wou ik graag weten,of er hier mensen zijn,die een roa-kuur achter de rug hebben(of persoonlijk mensen kennen,die dat hebben)en daarna zwanger zijn geworden en of met het kind alles in oorde was???(ik zelf heb roaccutane nml.al 11 jaar geleden voor't eerst aangeboden gekregen,nadat ik na de zwangerschap van mijn dochter hele zware acne had,maar durfte het toen niet te nemen,omdat ik nog niet zeker wist of ik nog'n kindje wilde en het toch te eng vond)
    ik heb uiteraard veel over gelezen&weet ook dat het officieel wel kan,maar ik ben benieuwd naar "echte"ervaringen van mensen en niet alleen maar bijsluiters!
    verder vroeg ik me af of er in deze topic ook mensen tussen de 30 en 40 zijn(ben zelf 37)en hoe hun ervaringen met roaccutane zijn(zowel qua bijwerkingen alsook of de acne weer terug kwam,enzo)
    ik heb nml.wel dergelijk het idee,dat ik een btje depri wordt van de roa en vroeg me af,of mensen tussen de 16-20 misschien anders reageren op roa dan mensen tussen de 30 en 40(misschien een stomme vraag,maar ik lees hier bijna niemand over neerslachtigheid)
    voor de rest gaat het wel redelijk,heb(zoals bijna iedereen)last van droge lippen,ogen&huid en was vooral op begin erg moe&waazig....
    ....enne,hadden jullie ook zo'n jeuk in de eerste week???
    hoop,dat hier iemand op reageerd,groetjes
    pi_32354437
    Merken jullie veel van mood-swings ? Ik wil nu echt aan Roa beginnen maar ik ben een beetje bang voor depresiefe gevoelens (ben een paar jaar geleden depresief geweest.)
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
    pi_32355192
    quote:
    Op donderdag 17 november 2005 20:50 schreef Roi het volgende:
    Merken jullie veel van mood-swings ? Ik wil nu echt aan Roa beginnen maar ik ben een beetje bang voor depresiefe gevoelens (ben een paar jaar geleden depresief geweest.)
    Ik ben tot enkele jaren geleden mijn leven lang regelmatig depressief geweest. Tijdens de Roa-kuur nergens last van gehad.
    pi_32357242
    quote:
    Op donderdag 17 november 2005 21:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

    [..]

    Ik ben tot enkele jaren geleden mijn leven lang regelmatig depressief geweest. Tijdens de Roa-kuur nergens last van gehad.
    Hetzelfde als bij Lupa, en omdat mijn huid nu gaver is heb ik juist daardoor ook minder depressie aanvallen.
    Hornblower 4 life, y'all!
    pi_32361993
    ben ook nog vergeten te vermelden,dat ik best vaak hoofdpijn heb en volgens mij toch echt wel wat sneller geprikkelt ben dan normaal.....zijn er hier nog meer mensen,die hier last van hebben???
    pi_32370651
    weer even een update..

    ben inmiddels bijna 5 maanden op weg.. en moet zeggen dat het de laatste paar weken vooruitgang boekt.. ik heb geen ontstekingen meer in mn gezicht
    Gister een bezoekje aan de dermatoloog gedaan, en ze zei dat het er heel goed uit zag. Dat ze alleen nog wel 2 korreltjes voelde.. Weet iemand wat dat inhoudt?! en of het vanzelf weg gaat?!
    er zijn nu alleen nog veel rode vlekjes te zien..
    Heb nu nog 3 maanden te gaan, dus het kan alleen nog maar beter worden
    pi_32389691
    wat ik nou niet helemaal begrijp is de berekening van de mg/kg!!!
    als je officieel 120 mg per kg ligaamsgewicht binnen moet krijgen(in totaal),zou ik volgens mijn berekening met mijn 60 kg en 30mg per dag 8 maanden roa moeten slikken,maar in de bijsluiter wordt geadviseert om een halve mg per kg per dag te slikken(dus in mijn geval 30mg per dag)en tegelijkertijd raden ze aan,om maar 16 tot 20 weken te slikken.....dan kom je toch nevernooit aan je 120mg in totaal!!???(dus die mensen,die de bijsluiter hebben geschreven spreken zichzelf behoorlijk tegen)
    weet iemand hoe dat precies zit???
    want het heeft me al jaren gekost voordat ik roa durfte te nemen,ivm.de bijwerkingen&nu ik het dan eindelijk aan heb gedurft,wil ik het wel goed doen en niet te vroeg stoppen of in totaal te weinig binnenkrijgen!(heb het overigens via de huisarts gekregen,en die weet er zelf ook niet zo veel van af,vandaar mijn vraag!)
    pi_32390398
    Het klopt wel hoor. 0,5mg/kg is meer een startdosis voor de meesten. Met 1mg/kg voor 20 weken ga ik ruim over de 120mg/kg heen.
    pi_32446916
    quote:
    Op vrijdag 18 november 2005 13:27 schreef eenmeissiiee het volgende:
    Dat ze alleen nog wel 2 korreltjes voelde.. Weet iemand wat dat inhoudt?! en of het vanzelf weg gaat?!
    Bedoelt ze niet de 'korreltjes' die je voelt als je wat verstopte porieën hebt waar dus een pitje in zit. Op dit moment heb ik dat allemaal niet maar ik weet nog wel dat ik het had dus wellicht is dat het ?
    Government Denies Knowledge.............. trust no-one !!!
    pi_32449399
    quote:
    Op maandag 21 november 2005 10:32 schreef Earthling het volgende:

    [..]

    Bedoelt ze niet de 'korreltjes' die je voelt als je wat verstopte porieën hebt waar dus een pitje in zit. Op dit moment heb ik dat allemaal niet maar ik weet nog wel dat ik het had dus wellicht is dat het ?
    of gerstenkorreltjes?
    pi_32461987
    weer eens een update.
    eind januari moet ik terugkomen bij de dermatoloog, dan stop ik ook waarschijnlijk met roa. heb het dan 6 maanden geslikt.
    puistjes zijn nu zo ongeveer wel allemaal weg, en af en toe krijg ik nog een kleintje maar het stelt niet zo heel veel meer voor alleen ik zit echt heel erg onder de vlekken. rooige vlekken. als ik het op een bepaalde manier in het licht bekijk, lijken het net putjes hoop echt dat die huid weer een beetje snel vernieuwd. echt heel erg tevreden ben ik nu dus nog niet, maar het is iniedergeval al een stuk beter dan dat het was. ik krijg zelfs positieve reacties van mensen waar ik nouwelijks mee omga. leuk is dat
    pi_32489599
    wat komen hier ineens weinig mensen inloggen!?
    nou heb ik maanden deze topic gevolgd&kon niet meepraten,omdat ik niet kon inloggen ivm.emailadres en nou het eindelijk kan en ik een hoop vragen heb(zie verder boven en vorige bladzijde)reageerd er niemand op......balen!!!
    pi_32489769
    Gadjolilo, je moet je niet al te veel aantrekken van wat er in die bijsluiter staat over dosering en duur.

    Nu een week of twee gestopt. Droge lippen beginnen te verminderen. Vanmorgen 1 pukkel onder mijn kin, maar dat had ik tijdens de kuur ook af en toe.
    pi_32494631
    Ik was er net weer 1 week helemaal beter op geworden. Nu zit ik onder de vlekken in mn gezicht. Mijn mening over Roaccutane veranderd met de dag.
    pi_32504553
    Vandaag naar de huisarts gegaan, ik heb geen Roa gekregen. Hij gaf me een "Minocycline Alpharma" kuur.
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
      woensdag 23 november 2005 @ 12:58:38 #215
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_32505046
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 12:38 schreef Roi het volgende:
    Vandaag naar de huisarts gegaan, ik heb geen Roa gekregen. Hij gaf me een "Minocycline Alpharma" kuur.
    nobody is perfect
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
    pi_32528808
    quote:
    Op woensdag 23 november 2005 12:38 schreef Roi het volgende:
    Vandaag naar de huisarts gegaan, ik heb geen Roa gekregen. Hij gaf me een "Minocycline Alpharma" kuur.
    Heb ik een tijdje geslikt. Werkte in het begin vrij goed, maar niet afdoende. Misschien werkt het voor jouw wel. Proberen kan geen kwaad !!
    Government Denies Knowledge.............. trust no-one !!!
    pi_32620550
    erg jammer, eergister afspraak met mn dermatoloog. Vroeg om de dosis te verhogen naar 60mg/dag, maar dit heeft ze afgewezen, en ze zei dat ze eigenlijk alleen maar 60mg voor schrijft als er geen bijwerkingen zijn of als de werking te weinig is. ERG JAMMER...ook omdat ik niet super licht ben ofzo (89kg).

    Zit nu aan de 40mg/dag, en hoop echt van harte dat dat genoeg is in the long run. Vooral omdat als ik 40mg een half jaar slik (wat de derm dus zei), ik never nooit aan de 120mg/kg kom

    [ Bericht 9% gewijzigd door zw0lsman op 27-11-2005 16:32:16 ]
    pi_32639050
    Wauw, de tijd vliegt voorbij Ik moet nog 13 dagen aan de Roa (9000mg totaal).
    Mijn apotheek en huisarts houden het zo slecht bij dat ik nog een maandje 10mg/dag Roa bij de herhalingsreceptlijn kan aanvragen. Ik zou het doen alleen om er zeker van te zijn dat het voor goed nooit meer terug komt Maar ach...

    Heeft iemand, na de Roa kuur, zijn huid weer kunnen laten herstellen? Dus geen grote poriën meer, littekens laten vervagen etc. Hoe, waar, hoeveel (¤)?

    Oh! En ik wil iedereen danken die zijn steentje bijgedragen heeft! Dit draadje heeft me enorm gesteund tijdens mijn...euh...ervaring
    Hornblower 4 life, y'all!
      maandag 28 november 2005 @ 16:39:41 #219
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_32648412
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 10:06 schreef LonelyWolf het volgende:
    Wauw, de tijd vliegt voorbij Ik moet nog 13 dagen aan de Roa (9000mg totaal).
    Mijn apotheek en huisarts houden het zo slecht bij dat ik nog een maandje 10mg/dag Roa bij de herhalingsreceptlijn kan aanvragen. Ik zou het doen alleen om er zeker van te zijn dat het voor goed nooit meer terug komt Maar ach...

    Heeft iemand, na de Roa kuur, zijn huid weer kunnen laten herstellen? Dus geen grote poriën meer, littekens laten vervagen etc. Hoe, waar, hoeveel (¤)?

    Oh! En ik wil iedereen danken die zijn steentje bijgedragen heeft! Dit draadje heeft me enorm gesteund tijdens mijn...euh...ervaring
    mijn huid was nog perfect van zichzelf. heb wel veel puistjes gehad en lang maar heb er nooit echt veel aan gedrukt gekrabt oid dus is me huis nog netjes en gaaf
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
    pi_32652843
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 10:06 schreef LonelyWolf het volgende:
    Wauw, de tijd vliegt voorbij Ik moet nog 13 dagen aan de Roa (9000mg totaal).
    Mijn apotheek en huisarts houden het zo slecht bij dat ik nog een maandje 10mg/dag Roa bij de herhalingsreceptlijn kan aanvragen. Ik zou het doen alleen om er zeker van te zijn dat het voor goed nooit meer terug komt Maar ach...

    Heeft iemand, na de Roa kuur, zijn huid weer kunnen laten herstellen? Dus geen grote poriën meer, littekens laten vervagen etc. Hoe, waar, hoeveel (¤)?

    Oh! En ik wil iedereen danken die zijn steentje bijgedragen heeft! Dit draadje heeft me enorm gesteund tijdens mijn...euh...ervaring
    Wat ik voor mn kuur deed, was gewoon een potje glycolic acid 30% en 50% op ebay kopen voor 15 euro ofzo. Zoek maar es op Acne.org forums naar glycolic acid, vind je veel resultaten . Helpt vooral tegen grote porien en rode vlekken, omdat het de bovenlaag van de huid 'wegbrand' (klinkt pijnlijker dan het is ).

    Je moet alleen wel een half jaar ongeveer wachten met huidbehandelingen na het einde van je kuur, dat ik volgens mij altijd zo...
    pi_32653794
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 19:47 schreef zw0lsman het volgende:

    [..]

    Wat ik voor mn kuur deed, was gewoon een potje glycolic acid 30% en 50% op ebay kopen voor 15 euro ofzo. Zoek maar es op Acne.org forums naar glycolic acid, vind je veel resultaten . Helpt vooral tegen grote porien en rode vlekken, omdat het de bovenlaag van de huid 'wegbrand' (klinkt pijnlijker dan het is ).

    Je moet alleen wel een half jaar ongeveer wachten met huidbehandelingen na het einde van je kuur, dat ik volgens mij altijd zo...
    woah, dit klinkt goed. Ik ga straks zoeken
    Hornblower 4 life, y'all!
    pi_32675041
    quote:
    Op zondag 13 november 2005 18:02 schreef zw0lsman het volgende:

    [..]

    Ik heb gehoord dat sommige mensen in amerika oa een hogere dosis krijgen dan 80mg/dag, weet alleen niet zeker of dat in nederland ook mogelijk is...
    Ik blijf als het goed is de hele kuur lang op 30 mg/dag. De dermatoloog vertelde me dat de dosis niet uitmaakte, alleen de totale hoeveelheid. Bij een hogere dosis (40 mg/dag) was ik eerder klaar, had ik meer kans op bijwerkingen, maar het eindresultaat werd niet beter, het eindresultaat bleef hetzelfde
    pi_32720594
    uddel,hoe veel kg weeg je en hoe lang ben je al bezig????
    ikzelf weeg 60 kg,zit nu ook op 30 mg,maar ben wel van plan om volgende week op 40 mg over te stappen,omdat ik heb uitgerekend,dat als ik op 30 mg blijf zitten,ik minimaal 8 maanden bezig ben en dat vind ik een beetje lang.....
    pi_32720692
    oh ja,en ik zit ook nog met een vraag,die ik een bladzijde geleden al heb gesteld,maar waar helaas nog niemand op heeft gereageerd,nml.of er hier iemand is,die mensen(persoonlijk)kent,die na een roaccutanekuur nog een baby hebben gekregen en of die gezond was.
    ik weet dat je volgens de bijsluiter na een tijdje weer wel zwanger mag worden,maar heb daar toch m'n twijfels aan,.....ik geloof toch liever het verhaal van " echte" mensen dan alleen maar statistiken!!!
    wie heeft er meer info voor mij???
    pi_32724457
    quote:
    Op donderdag 1 december 2005 10:27 schreef gadjodilo het volgende:
    uddel,hoe veel kg weeg je en hoe lang ben je al bezig????
    ikzelf weeg 60 kg,zit nu ook op 30 mg,maar ben wel van plan om volgende week op 40 mg over te stappen,omdat ik heb uitgerekend,dat als ik op 30 mg blijf zitten,ik minimaal 8 maanden bezig ben en dat vind ik een beetje lang.....
    Ik ben ongeveer 75 kg volgens mij, ben sinds 28 september bezig (zie begin topic ), dus heb er net twee maanden op zitten. Als ik 120 mg/kg lichaamsgewicht binnen moet krijgen zou ik in totaal 10 maanden bezig zijn, dus dan ben ik eind juli klaar, mocht ik niet alsnog verhogen.
    pi_32808545
    Hallo,

    Ik ben nieuw hier en ga vandaag beginnen aan mijn roaccutane haha...
    ik moet nu 30mg per dag nemen en als ik niet meer krijg moet ik dit ongeveer 8 maanden doen

    ik zie een hoop positieve reacties van verschillende mensen, dus ik hoop dat dat bij mij ook zo is ..

    Ik heb aardig last van acne op mijn gezicht (vanaf onder mijn neus eigenlijk ), en in mijn nek schouders en rug..

    ik ga jullie wel op de hoogte houden hoe het ermee gaat in de loop van de tijd

    Groetjes eXist!
    pi_32818260
    Het schijnt dat Jessica Simpson ook aan de ROA is geweest op advies van haar dermatoloog. Daarna is ze pas overgestapt naar het promoten van ProActiv, dat volgens haar heeft geholpen om van haar acne af te komen. Terwijl dat dus eigenlijk door de ROA is gekomen.
    Ze heeft dat ("My dermatologist put me on Accutane, and I haven't had a break out since.")
    toegegeven in een programma en in een magazine. (ff googlen en dan vindt je daar meer over)

    Ik moet wel zeggen, ze heeft een super mooie gave huid momenteel. Als je daar naar kijkt dan zou je zeggen dat het haar heel goed heeft geholpen....

    Dus dat is wel positief
    The secret of getting ahead is getting started
      zondag 4 december 2005 @ 23:44:13 #228
    97937 Excess_All
    SensatieGeil
    pi_32823478
    ik ben nu 4 weken klaar met roa, en was best wel een heftige tijd , had heel veel bijwerkingen, toch zou ik het zo weer doen, want het resultaat is wel stukken beter dan dat mijn huid was, ik ben nog niet compleet tevreden maar dat komt vooral omdat mijn huid nog dun is en over 6 maanden zie je dus het complete resultaat, maar zou het zo weer doen,
    Lead me into Temptation]
    pi_32834322
    Na hoeveel weken hadden jullie het ideej dat je echt begon te zien dat het beter werd?...
    pi_32836409
    ik had het idee dat ik na twee weken al verbetering zag,ben nu 6,5 weken op weg en het is echt al stukken gladder allemaal!
    maarja,dat is bij iedereen weer anders.....ik had bij voorbeeld de eerste twee weken ook onzettend last van bijwerkingen(vuurig rood gezicht,onwijze jeuk,heel erg moe,lusteloos&depri)terwijl ik nu veel minder last van all die dingen heb(ondanks dat ik de dosis van 20mg naar 30mg had verhoogt)
    ik ga morgen van 30mg naar 40 mg verhogen.....hoop dat het dan nog steeds goedgaat met de bijwerkingen!!!
      dinsdag 6 december 2005 @ 12:05:32 #231
    121713 ThaGuitarmaistro
    Muzikaal hoogstandje
    pi_32859007
    Ik heb een vraagje:

    heeft iemand nog doosjes over die hij/zij na de kuur niet meer gebruikt, maar die niet de houdbaarheidsdatum hebben overschreden? Ik bestel namelijk altijd via dokteronline, maar dat is zo godsgruwelijk duur. Iemand die zn overbodige capsules wil verkopen??
    pi_32869736
    ThaGuitarmaistro,waarom probeer je't niet gewoon via je huisarts(ik heb het ook via de huisarts gekregen)of de dermatologie???dan krijg je't namelijk op recept&kost het je of nix of in ieder geval veel minder!!!(ben zelf bij't zilveren kruis verzekerd en krijg het helemaal gratis!)
    ik vind het sowieso een btje raar,dat je zo zware medicijnen als roaccutane via internet kan bestellen,mede omdat ze je dan ook helemaal niet van tervoren kunnen doorchecken en tussentijds je bloed contolleren,enzo....(!?)
    normale gang van zaken is nml.(maar dat weet je waarschijnlijk toch wel)dat als je't via een arts krijgt je elke maand bloed moet prikken om je lever&nierfunkties en je colesterol te testen.
    het stel,dat er iets niet goed gaat met b.v.b. je lever,dan weet je dat dus helemaal niet....vind je dat niet een btje link????(wil niet bijderhand overkomen,maar ben gewoon benieuwd!)
      dinsdag 6 december 2005 @ 23:37:46 #233
    121713 ThaGuitarmaistro
    Muzikaal hoogstandje
    pi_32877933
    Je hebt wel gelijk, maar mijn dokter wilde het niet geven omdat hij mijn acne toendertijd te licht vond. Ik ben namelijk een beetje perfectionistisch/ijdel, en daarom wilde ik voor mijn lichte acne aan de Roa. Toen ik het niet kreeg, heb ik een andere oplossing gezocht, via dokteronline.com
    Heb me heel goed laten informeren en ben voorzichtig begonnen, en tis allemaal goed gegaan. Nergens last van gehad, niet moe, niet depri, nergens pijn enz.
    Kost je alleen een bom duiten zo..... daarom wil ik er op een goedkope manier aan komen.
    pi_32893571
    Kheb nu al een tijdje roaccutane, 2 maanden ofzo, is al stuk beter maar hoop dat het perfect wordt
    pi_32901447
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 23:37 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
    Je hebt wel gelijk, maar mijn dokter wilde het niet geven omdat hij mijn acne toendertijd te licht vond. Ik ben namelijk een beetje perfectionistisch/ijdel, en daarom wilde ik voor mijn lichte acne aan de Roa. Toen ik het niet kreeg, heb ik een andere oplossing gezocht, via dokteronline.com
    Heb me heel goed laten informeren en ben voorzichtig begonnen, en tis allemaal goed gegaan. Nergens last van gehad, niet moe, niet depri, nergens pijn enz.
    Kost je alleen een bom duiten zo..... daarom wil ik er op een goedkope manier aan komen.
    Maar er zijn toch genoeg andere dokters? Je kan ook gewoon een afspraak regelen met een Dermatoloog. Als je daar benadrukt dat het je "geestelijk" erg hoog zit dan vind ik dat ze moeten luisteren en handelen. Mijn dermatoloog heeft nooit om een verwijsbriefje gevraagd.
    Ik heb trouwens net 8 pillen weggegooid die ik op een verlaten plek vond....Doosje wel bewaard als aandenken

    Ben nu 2 mnd klaar met de kuur. Ik ben erg positief! Nu al een paar weken volledig clean. Lijkt nu steeds beter te gaan!
    pi_32901886
    quote:
    Op donderdag 1 december 2005 10:33 schreef gadjodilo het volgende:
    oh ja,en ik zit ook nog met een vraag,die ik een bladzijde geleden al heb gesteld,maar waar helaas nog niemand op heeft gereageerd,nml.of er hier iemand is,die mensen(persoonlijk)kent,die na een roaccutanekuur nog een baby hebben gekregen en of die gezond was.
    ik weet dat je volgens de bijsluiter na een tijdje weer wel zwanger mag worden,maar heb daar toch m'n twijfels aan,.....ik geloof toch liever het verhaal van " echte" mensen dan alleen maar statistiken!!!
    wie heeft er meer info voor mij???
    Een direct geval ken ik ook niet, wellicht heb je iets aan het onderstaande bericht?

    Miskraam na slikken anti-acnémedicijn
    --------------------------------------------------------------------------------
    Ten minste zes zwangere vrouwen kregen een miskraam nadat ze het anti-acnémedicijn Roaccutane slikten. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu, waar artsen en gebruikers op vrijwillige basis zwangerschapsproblemen met medicijnen melden, telde in 2003 en het eerste kwartaal van 2004 vier gevallen. Volgens fabrikant Roche kwamen daar de afgelopen twee jaar nog twee andere..................................
      woensdag 7 december 2005 @ 22:18:29 #237
    121713 ThaGuitarmaistro
    Muzikaal hoogstandje
    pi_32903866
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 21:04 schreef subsense het volgende:

    [..]

    Maar er zijn toch genoeg andere dokters? Je kan ook gewoon een afspraak regelen met een Dermatoloog. Als je daar benadrukt dat het je "geestelijk" erg hoog zit dan vind ik dat ze moeten luisteren en handelen. Mijn dermatoloog heeft nooit om een verwijsbriefje gevraagd.
    Nu ik al een kuur heb gehad zullen ze helemaal staan te kijken als ik kom met 2 puistjes.....
    Daarom maar zo. Dus niemand wat over??
    pi_32903999
    Ik ben nu ongeveer een maand geleden gestopt, na 19 weken. Tot nog toe helemaal clean.
    pi_32916433
    thanx voor de info,subsense!!!(ben blij dat er eindelijk iemand op reageerde!)
    als je nagaat,dat elke deerde zwangerschap in de eerste 3 maanden eindigt in een miskraam,valt die percentage dus nog mee,maar wat mij eigenlijk meer zou interesseren is of de kinderen van de vrouwen,die geen miskraam hadden(na een roa-kuur)gezond waren!!!(weet je misschien,waar ik dat zou kunnen nalezen???)
    ik ben zelf 37 en heb een dochter van 11 en denkt,dat de kans dat ik nog een kindje krijg vrij nihil is,maarja je weet maar nooit(ik bedoel,nix is onmogelijk)en ik vroeg me gewoon af,hoe veel groter de kans op een gehandycapt baby is.(dat is nml.de reden,waarom ik roa niet al veel eerder heb geslikt.....want ze zeggen wel,dat je na een maand stoppen weer probleemloos zwanger kan worden,maar ik vertrouwde dat nooit helemaal...ik bedoel,het zou niet de eerste medicijnen zijn,waar ze pas na 20 jaar erachter komen,dat het toch gevaarlijker was dan ze van tervoren dachten...!!!)
    gezien hier waarschijnlijk ook genoeg jonge vrouwen,die later nog kinderen willen inloggen,lijkt me dat misschien ook een interessante vraag voor hun,toch???
    pi_32923481
    Ik kan me niet voorstellen dat als de isotretinoine (ROA) uit je bloed is, laten we zeggen 6 maanden na de kuur, je nog problemen met een zwangerschap kan verwachten. Maar ik vind jouw vraag wel interessant. Er zijn ook wel internationale fora. Wellicht dat je daar iets op kan vinden.

    Er is ook een anti ROA forum. Als er dergelijke verhalen zijn dan kan je ze daar vinden denk ik.

    Hier een linkje naar een forum

    En een linkje naar een andere site
    pi_32935435
    hoi subsense!!!thanx voor de links,zal zo gelijk eens gaan kijken,misschien vind ik wel wat interessante antwoorden(als dat zo is,zal ik het zeker hier posten!!!!)
    nog ff voor de duidelijkheid:mijn gedachtengang was als volgt,nml.dat roa na mijn weten in eerste instantie voor mannen was uitgevonden(ik kan me ook nog goed herinneren,dat 11 jaar geleden,toen ik roa voor't eerst kreeg aangeboden door mijn toenmalige dermatoloog het voor vrouwen onwijs moeilijk was om aan roa te komen.....je moest echt verplicht aan de pil,zwangerschapstest daarvoor en vervolgens elke maand daarna en een papiertje tekenen,waarop je heilig moest beloven,dat je in die periode beslist niet zwanger ging worden....ect.)en het klopt wel dat het na een paar maanden uit je bloed is,maar wat ik me afvraag is,als dat spul zo heftig voor je ongeboren vrucht is of het dan niet ook blijvende schade aan je eitjes aan kan richten(!?)
    ik bedoel,mannen maken permanent nieuw zaad aan,maar wij vrouwen hebben maar zoveel eitjes,en daar moeten we het ons hele leven mee doen,dus als die bij voorbeeld verpest of gemanipuleerd zijn,dan is er ook no way back!(dat is,waar ik me zorgen over maak!)
    maar ik moet ook eerlijk zeggen,dat ik wat dat betreft te weinig van roa afweet,om precies te kunnen zeggen,waar in je ligaam het allemaal gaat zitten(of b.v.b. alleen maar in je bloed of ook in al je organen...maarja,dat mag ik aannemen,anders zou je je lever en nieren ook niet hoeven te laten controlleren)en wat het allemaal precies binnen in je ligaam doet(behalve je talgproductie op een laag pitje zetten,enzo)
    pi_32962891
    effe vraagje tussendoor...heb de laatste tijd best wel last van een enorm rode(en volgens mij geirriteerde) huid op mijn kin en omstreken. Vooral savonds als ik terug kom uit school of uitgaan.

    Ik gebruik Cetaphil smorgens en savonds, misschien dat ik naar wat beters ofzo moet zoeken?
    Ook sudocrem lijkt na een weekje niet veel te helpen tegen de roodheid( ROODHEID dus he...niet rode plekjes na puistjes a.k.a. hyperpigmentation

    dankkkkkkkkkkkkkkkkkje

    [ Bericht 4% gewijzigd door zw0lsman op 10-12-2005 20:41:39 ]
    pi_32965310
    Rode huid op je kind en omstreken? Nog nooit van gehoord
    Ik heb daar nooit last van gehad, hoe lang ben je nu bezig met je kuur?
    Komt denk ik gewoon omdat je huid nu super dun is.
    Bij mij is mijn huid na mijn kuur (nu 2 maanden) echt enorm opgeknapt. De rode plekken die ik had verdwenen als sneeuw voor de zon. Wellicht is geduld de oplossing voor jou.

    Ik smeer nu al een tijd helemaal niets meer op minj gezicht. Ik was alleen maar Garnier Pure. één keer per dag. Als mijn huid zo blijft dan is ROA ook voor mij een echt wonder middel!

    Succes!
    pi_32973228
    Hoe doen jullie het trouwens met alcohol? Helemaal stoppen? met mate? In de bijsluiter staat er alleen dat je voorzichtig moet zijn als je regelmatig alcohol drinkt.. Ik ben nu een maandje bezig, en heb in die tijd gewoon geen bier gedronken, maar volgens mij is dat ook weer niet nodig!
    pi_32976668
    ben nu 2 maandjes bezig en drink ongeveer eens in de week/2 weken-maar niet echt veel(je wordt sowieso veel sneller aangeschoten,dus dan drink je automatisch minder) mijn een na laatste bloedtest was goed(op de uitslag van de laatste ben ik nog aan't wachten)
    ik denk,dat je best wel eens wat mag drinken,als het maar niet te vaak en veel is!!!
    leuke usernaam heb je trouwens!!!!
    pi_32977995
    quote:
    Op zaterdag 10 december 2005 09:47 schreef subsense het volgende:
    Rode huid op je kind en omstreken? Nog nooit van gehoord
    Ik heb daar nooit last van gehad, hoe lang ben je nu bezig met je kuur?
    Komt denk ik gewoon omdat je huid nu super dun is.
    Bij mij is mijn huid na mijn kuur (nu 2 maanden) echt enorm opgeknapt. De rode plekken die ik had verdwenen als sneeuw voor de zon. Wellicht is geduld de oplossing voor jou.

    Ik smeer nu al een tijd helemaal niets meer op minj gezicht. Ik was alleen maar Garnier Pure. één keer per dag. Als mijn huid zo blijft dan is ROA ook voor mij een echt wonder middel!

    Succes!
    Ja het gekke is dat het eigenlijk alleen in de loop van de dag roder wordt, s'ochtends is het dezelfde kleur als op bijvoorbeeld mijn wangen. Ik zit trouwens nu 2 1/2 maand aan de roa...

    Denk eigenlijk ook dat geduld en veeeeeeeeel hydrateren de oplossing is

    En het was KIN en omstreken natuurlijk
    pi_32978051
    quote:
    Op zaterdag 10 december 2005 19:52 schreef gadjodilo het volgende:
    ben nu 2 maandjes bezig en drink ongeveer eens in de week/2 weken-maar niet echt veel(je wordt sowieso veel sneller aangeschoten,dus dan drink je automatisch minder) mijn een na laatste bloedtest was goed(op de uitslag van de laatste ben ik nog aan't wachten)
    ik denk,dat je best wel eens wat mag drinken,als het maar niet te vaak en veel is!!!
    leuke usernaam heb je trouwens!!!!
    Ik dacht in het begin ook dat ik erg voorzichtig moest doen met drinken...maar k drink eigenlijk gewoon hetzelfde als voor mn kuur, en dat is elke week een aantal biertjes. Je moet gewoon niet tevaak ronduit dronken worden, das gewoon slecht voor je lever
      zaterdag 10 december 2005 @ 22:56:10 #248
    121713 ThaGuitarmaistro
    Muzikaal hoogstandje
    pi_32982143
    Ik ben opzich wel gaaf nu, maar heb nog wel steeds last van die kleine bultjes op mn huid. Ik weet nog steeds niet waar het van komt. Er zit ook geen talg in, je kunt ze er zegmaar wel vanaf krabben ( dan wordt het wel rood ) Er komt ook geen vloeistof of iets dergelijks uit, en ze zijn best klein. Komt dit nou door de droogte ofzo?? Je ziet ze trouwens eigenlijk alleen in het licht. Met gewoon badkamerlicht zie je het al niet eens meer....
    pi_32989618
    quote:
    Op zaterdag 10 december 2005 19:52 schreef gadjodilo het volgende:
    ben nu 2 maandjes bezig en drink ongeveer eens in de week/2 weken-maar niet echt veel(je wordt sowieso veel sneller aangeschoten,dus dan drink je automatisch minder) mijn een na laatste bloedtest was goed(op de uitslag van de laatste ben ik nog aan't wachten)
    ik denk,dat je best wel eens wat mag drinken,als het maar niet te vaak en veel is!!!
    leuke usernaam heb je trouwens!!!!
    Ah, oke. Ik heb gister op een bruiloft ook gewoon een paar biertjes gehad. Nergens last van gehad ofzo. Dus zal wel goed gaan
    pi_33049600
    Een update na lange tijd:

    Zit nu op inmiddels op ruim 7 maanden kuur en deze loopt voor mij af in januari (heb pillen meegehad tot begin januari omdat ik dan afspraak heb met dermatoloog maar officieel zit ik op 30 december op de 120 mg dus slik maar wat meer)

    Ik ben superblij met het resultaat. Vanaf begin augustus eigenlijk geen last meer van acne, heel soms 1tje maar nu niks meer eigenlijk.

    Het begin was een lijdensweg moet ik wel zeggen de eerste 2 maanden was het bij mij veel erger. Waar ik eerst acne had op mijn kin alleen, kwam het daarna in fases oveal. Kin, wangen, slapen, voorhoofd.

    Opeens begin augustus kwam er niks meer, alles was weg. Dit is echt heerlijk. ' S ochtends opstaan zonder te kijken in de spiegel naar je acne, met zelfvertrouwen op stap gaan, en gewoon mijn biertjes drinken (deed ik eerst niet maar ben hier van afgestapt).

    Nu is mijn kuur bijna ten einde, en mocht het nu wegblijven of niet, ik ben tevreden over het resultaat, heel erg tevreden. Zet gewoon door, Roa kan je echt helpen!!!! Ik ben 22, en heb vanaf mijn 15de acne (niet ernstig maar wel altijd last van). En nu ben ik gewoon al bijna 5 maanden clean
    pi_33064334
    Mijn laatste pil is nu vijf weken geleden en er beginnen weer wat pukkels op te komen. Drie deze morgen, waarvan twee grote. Ik wacht het een paar weken af; wordt het erger, dan wil ik nog een kuur.

    Hoe lang moest je na een kuur wachten om aan een volgende te beginnen?
      woensdag 14 december 2005 @ 17:44:07 #252
    121713 ThaGuitarmaistro
    Muzikaal hoogstandje
    pi_33076702
    2 maanden minimaal, staat ook in de bijsluiter
    pi_33076733
    Okee, dan zou ik eventueel over een week of drie weer kunnen beginnen. Ik wacht het even af.
    pi_33102919
    Uit het Mirena-topic....:
    quote:
    Oke ik ben bij de huisarts geweest en heb besloten de acné eerst aan te pakken... aangezien ik heel tevreden ben met Mirena...
    Ze was trouwens niet op de hoogte van acné als bijwerking van Mirena .
    Ik heb Roacutane voorgesteld maar dat leek haar geen goed plan. Ik moet (zoals verwacht) eerst andere dingen proberen... Ze kwam eerst met Benzoylperoxide, maar daar wil ik écht niet meer aan, en dat heb ik ook duidelijk gemaakt. Geen smeerseltjes meer voor Laura!

    Volgens haar kon ik beter weer gewoon aan de pil gaan om de acné te onderdrukken, maar dat wil ik ook absoluut niet meer en volgens mij heb ik zonder Mirena ook helemaal geen last meer van acné. Dus dan zou een gewoon spiraaltje ook een oplossing zijn.

    Anyway. Ze heeft me nu Tetracycline voorgeschreven. Ik moet dat 4 keer per dag slikken en over 6 weken terug komen om te kijken of het helpt. Als de acné er mindervan wordt mag ik het gaan afbouwen.
    Maar mocht het verdwijnen, en ik stop met dit medicijn, dan komt het volgensmij gewoon weer terug... toch Wat voor nut heeft het dan?

    Mocht het niet helpen, dan wil ze me wel Roacutane voorschrijven... Maar ze was er niet happig op...
    Iemand die ook Tetracycline heeft gehad...?
    pi_33103075
    Yup. Niet geholpen.
    pi_33103381
    Ik heb dat ook, nu nog steeds. Het helpt behoorlijk goed. Maar ik weet dus ook niet wat er gebeurt als ik stop...
    pi_33103430
    De acne op m'n wangen is voor het grootste gedeelte weg, alleen is het nu eigenlijk één rood gebied op m'n wangen. Weet iemand daar iets tegen?
    pi_33103992
    quote:
    Op donderdag 15 december 2005 15:24 schreef NY_Giant het volgende:
    Ik heb dat ook, nu nog steeds. Het helpt behoorlijk goed. Maar ik weet dus ook niet wat er gebeurt als ik stop...
    Hoe lang gebruikte je het voor je resultaat zag...?
    pi_33104515
    Na een week zag je volgens mij al wel iets.
    pi_33104552
    quote:
    Op woensdag 14 december 2005 08:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
    Mijn laatste pil is nu vijf weken geleden en er beginnen weer wat pukkels op te komen. Drie deze morgen, waarvan twee grote. Ik wacht het een paar weken af; wordt het erger, dan wil ik nog een kuur.

    Hoe lang moest je na een kuur wachten om aan een volgende te beginnen?
    wat erg voor je Lupa. Als ik dat lees word ik niet blij aangezien volgende week maandag is mijn laatste dag Roa.
    Wat ik wil weten is, hoe zit het met je talgproductie?
    Hornblower 4 life, y'all!
    pi_33107304
    quote:
    Op donderdag 15 december 2005 16:00 schreef LonelyWolf het volgende:
    wat erg voor je Lupa. Als ik dat lees word ik niet blij aangezien volgende week maandag is mijn laatste dag Roa.
    Wat ik wil weten is, hoe zit het met je talgproductie?
    Ik heb geen idee. Mijn huid is niet echt droog, maar ook niet zo vet als voorheen (glimmend voorhoofd enzo).

    Die pukkels zijn wel vanzelf weer weggetrokken (niet 'rijp' geworden zeg maar), dat is hoopgevend.

    En anders doen we gewoon nog een kuurtje.
    pi_33107611
    quote:
    Op donderdag 15 december 2005 17:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

    [..]

    Ik heb geen idee. Mijn huid is niet echt droog, maar ook niet zo vet als voorheen (glimmend voorhoofd enzo).

    Die pukkels zijn wel vanzelf weer weggetrokken (niet 'rijp' geworden zeg maar), dat is hoopgevend.

    En anders doen we gewoon nog een kuurtje.
    Het klinkt allemaal veelbelovend in ieder geval. Ik wens je het beste toe
    Hornblower 4 life, y'all!
    pi_33107677
    quote:
    Op donderdag 15 december 2005 17:44 schreef LonelyWolf het volgende:
    Het klinkt allemaal veelbelovend in ieder geval. Ik wens je het beste toe
    Bedankt, medewolf.
      donderdag 15 december 2005 @ 18:34:11 #264
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_33108738
    quote:
    Op donderdag 15 december 2005 17:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

    [..]

    Ik heb geen idee. Mijn huid is niet echt droog, maar ook niet zo vet als voorheen (glimmend voorhoofd enzo).

    Die pukkels zijn wel vanzelf weer weggetrokken (niet 'rijp' geworden zeg maar), dat is hoopgevend.

    En anders doen we gewoon nog een kuurtje.
    klinkt goed
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
    pi_33116696
    Ik ben nu 1,5 week bezig met ROA... ik heb 30Mg per dag nu om te beginnen! Ik zie tot nu toe niet echt heel veel verbetering klopt dat of zou ik al wat moeten gaan zien?.. wanneer zou ik echt een verbeterin moeten gaan zien? Ik heb alleen wel dat ik een soort schilfertjes op mijn gezicht en nek krijg. Et droogt erg uit zegmaar en daar komen droge velletjes vanaf :|... Ik ga in iedergeval gwoon lekker verder en hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen ..

    Groetjes eXi
    pi_33117109
    Dat kan wel even duren hoor, voordat je echt resultaat gaat zien.
    pi_33145249
    heb ooit 4 maanden aan de tetracycline gezeten(&werd er kotsmisselijk van-vooral in de ochtend)de acne werd wel beter,maar kwam later wel terug...welliswaar niet zo heftig als daarvoor,maar een mooie huid had ik nog steeds niet!(anders zou ik nu geen roa slikken)
    er zijn vast wel mensen,waar het wel bij werkt,maar helaas hoorde ik daar niet bij!!!!
    voor mij ergens ook wel logisch,want teracycline is een antibioticum en antibiotica remen na mijn weten alleen maar de onsteking i.p.v. de oorzaak van de acne(nml.de talg-overproductie)dus op het moment,dat je ermee stopt gaan je talgkliertjes net zo hard te keer en gaat het vanzelf weer ontsteken!!!(maarja,zoals gezegt,misschien werkt ook dat bij iedereen anders!)
    hoedanook,veel succes ermee&hou ons op de hoogte!!!!
    quote:
    Op donderdag 15 december 2005 15:08 schreef Laura 2000 het volgende:
    Uit het Mirena-topic....:
    [..]

    Iemand die ook Tetracycline heeft gehad...?
    pi_33159765
    quote:
    Op donderdag 15 december 2005 15:26 schreef NY_Giant het volgende:
    De acne op m'n wangen is voor het grootste gedeelte weg, alleen is het nu eigenlijk één rood gebied op m'n wangen. Weet iemand daar iets tegen?
    bij mij precies hetzelfde, ik heb er nog niks tegen kunnen vinden. niks helpt echt. ik ben er wel bang voor dat die rooie huid bij mij bobbelig word, dat het putjes worden. concierge bij mij op school heeft namelijk echt zijn heeele gezicht onder de hobbels en de putjes van acne. best wel angstaanjagend maarjah, de tijd zal het leren.
    pi_33173319
    quote:
    Op zaterdag 17 december 2005 13:50 schreef FlyingFOool het volgende:

    [..]

    bij mij precies hetzelfde, ik heb er nog niks tegen kunnen vinden. niks helpt echt. ik ben er wel bang voor dat die rooie huid bij mij bobbelig word, dat het putjes worden. concierge bij mij op school heeft namelijk echt zijn heeele gezicht onder de hobbels en de putjes van acne. best wel angstaanjagend maarjah, de tijd zal het leren.
    Ik gebruik dus zelf geen Roaccutane (wel Tetracycline), maar heb sinds kort wel Sudocrem. Volgens mij gaat dat wel iets helpen tegen die roodheid, want na één dag was er al verbetering zichtbaar.

    Is die sudocrem van het Kruidvat trouwens gewoon de goede? Of moet je het speciaal bij de apotheek halen?
    pi_33175227
    ik smeer er ook elke dag sudocreme, maar bij mij wil het niet echt helpen. blijft gewoon rood.
    en volgens mij is er maar 1 sudocreme, dusss heb je wel de goeie
    pi_33189025
    quote:
    Op zaterdag 17 december 2005 22:41 schreef FlyingFOool het volgende:
    ik smeer er ook elke dag sudocreme, maar bij mij wil het niet echt helpen. blijft gewoon rood.
    en volgens mij is er maar 1 sudocreme, dusss heb je wel de goeie
    ik gebruikte ook sudocrem voor een tijdje, maar mn huid bleef eigenlijk even rood (hoewel ik dacht dat het hielp). Ben nu paar dagen gestopt met ook maar iets op mn gezicht te smeren etc en mn huid ziet er al een stuk rustiger uit.

    misschien te proberen? (Het is wel nu weer wat droger door die roa omdat ik er niets op smeer, maar toch ziet et er beter uit)
    pi_33222011
    Ik ben sinds een weekje bezig met Roa, 30 mg per dag...! Nog geen restultaat dus, was te verwachten natuurlijk! Maarja stiekem wel op gehoopt!
    Ik vroeg met af wat jullie op je huid zelfs smeren? Sydocreme las ik al wat over? Nog andere tips!? Van de dermatoloog moest ik het zo veel mogelijk met rust laten!

    Mariek
    pi_33224087
    Marieke, welkom op het forum, ik had je nog niet eerder voorbij zien komen.
    En heel veel succes met je kuur!
    Heb geduld, dat zal je nodig hebbem. De één ziet na 3 weken al resultaat. Bij een ander kan het meer dan 5 maanden duren (Bij mij!). Ik denk dat het afhankelijk is van hoe diep de acné zit. Maar ik tot nu toe super blij met het resultaat. Ik krijg echt nauwelijks puistjes meer. Nu maar hopen dat het zo blijft.
    pi_33224151
    Oja,

    En ik heb ook Sudocrem gebruikt. Of het helpt? Ik denk het wel, een beetje.
    Maar het is bij mij altijd zo met die zalfjes, ik weet het nooit zeker....
    pi_33224304
    Wat een hartelijk welkom! Thx!
    Ik kan die sudocrem ofcours gewoon proberen! Ik heb in het begin ook altijd het idee dat die zalfjes werken... maar heb het idee dat ik der na een tijdje imuum voor word op zoiets! Haha! Dat heb ik met al die pruttel die ik geprobeerd heb voor mij huid!
    En ja geduld... ik heb weinig keus denk ik he!? Het is voor een goed doel!

    Talk to you
    pi_33228080
    Hoe erg hadden jullie eigenlijk last van Acne toen je met je ROAkuur bent begonnen, daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar?... Ik heb er aardig last van, somige dagen erger andere dagen weer wat minder... Ik heb er last van op mijn gezicht nek schouders en rug... ik ben nu in m'n 3e week ROA (30Mg) en begin nu een klein beetje wat te gaan zien geloof ik, maar ik juig nog niet te vroeg :p

    Groetjes justin..
    pi_33233454
    Hoi..ik ben nieuw op het forum en vandaag ook begonnen met mijn kuur.
    Ik kijk al zkr een jaar op het forum maar heb nooit berichten gepost.

    Ik zal ff mijn situatie uitleggen:

    Ben nu bijna 22 jaar en heb ongeveer vanaf mijn 17e last van acne.
    Ik ben denk ik vrij laat begonnen met puberen waardoor ik ook wat later er last van gekregen heb.
    De eerst paar jaar ging het wel.....was gewoon vervelend..maarja..het hoorde bij het ouder worden dus ik accpepteerde het. Maar sinds een jaar erger ik me toch wel aan. De meeste van mijn leeftijd zijn er allemaal vanaf en bij mij was helemaal geen verbetering zicht baar. Dus vorig jaar maar eens voor het eerst naar de dokter. Benzolperioxide gel.....dus die troep paar maaden gesmeerd maar werkte dus niet echt, daarna aan de tetracycline begonnen. Opzich ging dat wel redelijk maar dat kwam ook omdat het zomer werd en het dus beter ging met mijn huid. Tijdens de zomer ging het goed en had ik er niet hele erg last van. Maar een maand geleden ongeveer begonnen het weer erg te worden. (Mede omdat het weer verandere, hebben lange nazomer gehad). Dus weer naar de dokter en moest aan de Minocycline...maar dat heeft het eigenlijk alleen maar verergerd. Vandaag naar de dokter geweest en die schreef ROA voor. Ik wist dus eigenlijk wel wat de bijwerkingen waren van het medicijn doordat ik al een jaar op het forum kijk, maar hij had het alleen maar over dat ik geen vrouwen zwanger mag maken om het maar beetje bot te zeggen. Ik dacht dat ie nog wel zou beginnen over dat je niet in de zon mag enz. en andere bijwerkingen maar dat zei ie niet. Hij hamerde echt op het feit dat ik niemand zwanger mag maken

    Maarja vandaag dus begonnen en kijken wat het doet. Over 2 weken bloed laten prikken en dan op op controle.

    Opzich ben ik wel blij dat ik er nu eindelijk aan begonnen ben want al die zalfjes en zooi ben ik gewoon zat. Mijn hele nachtkasje licht vol met allemaal medicijnen en zooi wat eigenlijk niet meer normaal is.

    Als ik er zo op terug kijk heb ik toch wel een klein beetje psygisch leed onder gehad. Ik heb namelijk heel veel last van acne aan een bepaalde kant en daardoor ga ik bijvoorbeeld aan een kant van de bus zitten en bepaalde plekken opzoeken in de klas. Zelf als ik een gesprek heb 1 op 1 met iemand dan verplaatst ik mezelf nog zodat hij me "slechtere" kant niet zo goed kan zien. Eigenlijk slaat dit helemaal nergens op maar het is een beetje een automatisme geworden van me. Verder ga ik ook redelijk vaak met jeugd om bij mijn sportclub en dan voel ik me niet altijd om me gemak als een klein jongentje of meisje vraagt wat ik op mijn gezicht hebt. Dit soort dingen maakt me best wel onzeker.

    Daarom hoop ik dat dit beter resultaat oplevert zodat ik iets meer plezier kan krijgen in mijn leven. Ik zal proberen om om te tijd wat te posten en hopelijk leer ik wat van jullie ervaringen en mss later als ik wat verder ben ik mijn kuur kan ik jullie een beetje helpen.

    groeten
    (ik hoop dat ik niet te veel mensen moe heb gemaakt met dit verhaal, maar zoiets vertellen lucht wel een beetje op)

    ohh..en ik heb morgen een engels presentatie....geweldig toch het leven he

    [ Bericht 0% gewijzigd door Touchy op 20-12-2005 00:41:14 (taalfouten) ]
    Is er leven op Pluto ?
    pi_33237346
    quote:
    Op dinsdag 20 december 2005 00:07 schreef Touchy het volgende:
    ...
    Welkom op het forum

    Gister heb ik mijn laatste pilletje Roa genomen (9600mg, 21 weken). En nu hopen dat het wegblijft Anders hup! Weer aan de Roa zonder enige twijfel. Het scheelde echte ¤, ik hoefde alleen vochtinbrengende cremes te kopen.

    Ik wens iedereen veel succes toe!
    Hornblower 4 life, y'all!
    pi_33257983
    hoi allemaal!!!
    ik wou ff iets geks melden (oftewel,ik weet niet of het echt gek is,maar het fiel me gewoon op en ik vroeg me af,of dit voor andere mensen ook bekend klingt)
    ik heb namelijk al jaren regelmatig last van koortslippen als ik verkouden,ziek of ongesteld ben of me om eene van de andere reden niet lekker voel.
    normaalgesproken duurt het meerdere dagen voordat hij is opgedroogd en soms enkele weken totdat de lidtekens helemaal weg zijn,maar sinds ik roa slik (ongeveer 2 maanden) valt mij op,dat als ik een koortslip krijg,die helemaal niet meer echt opkomt (dat wil zeggen,hij komt wel even op,maar veel minder heftig en pijnlijk dan normaal,met minder blaasjes en ook minder groot)en trekt binnen een/twee dagen weer weg (niet helemaal natuurlijk,maar voor't grootste gedeelte)zonder echt een piek te hebben bereikt!
    de eerste keer dacht ik,dat dat toeval was,maar ik heb sinds ik met roa ben begonnen al 3 keer een koortslip gehad en het was elke keer zo,dus mijn conclusie daaruit is,dat roaccutane kennelijk niet alleen tegen acne helpt,maar ook een positieve invloed op een herpesinfectie (koortslip,dus) heeft!
    alleen ik heb er nooit iets over gelezen en vroeg me dus af of er hier nog meer mensen zijn,die deze ervaring hebben gemaakt!!!
    ergens vind ik't wel maf (maar wel erg lekker) omdat tijdens een roa-kuur juist allerlei andere huidaandoeningen zoals wondjes,puistjes,drooge plekjes enzo veel langzamer helen en wegtrekken,maar zo te zien geld dat dus niet voor koortslippen!!!!
    pi_33264171
    Dat zou goed kunnen denk ik want in roa zit iets ontstekingsremmend (volgens de dermatoloog)! En een koortslip is ook een soort onsteking toch!?
    pi_33266754
    een koortslip is een virus!!!!! (maarja,als je'm heftig hebt soms ook een btje ontstoken!)
    pi_33282475
    Ik krijg nu telkens jeukende pukkels. Het lijken eigenlijk net muggebulten en ze gaan vanzelf weer weg. Dat ze jeuken vind ik vreemd...
    pi_33342245
    Hi,

    Dat verhaal van die koortslip herken ik! Komt wellicht omdat je huid veel dunner is nu door de ROA. Er raakt gewoon veel minder weefsel aangetast. Zodra ik blaasjes krijg prik ik ze door, ontsmet met alcohol en smeer er de welbekende zalf op. En inderdaad na een paar dagen was het weg!
    Ik ben begin oktober gestopt en hoewel ik tijdens de gehele kuur pukkeltjes bleef krijgen ben ik nu al sinds oktober volledig clean. misschien 1 pukkeltje gehad.
    Mijn huid is nu zelfs beter dan veel mensen om me heen!
    En nu maar hopen dat het zo blijft! ROA Rulez!
    pi_33343141
    Hier weer een berichtje van mij. De 'oude garde' ROA gebruikers zullen me vast nog wel kennen

    Ik ben vorig jaar rond deze tijd met Roa begonnen en afgelopen Juni gestopt. Ik heb het in totaal dus ongeveer 5-6 maanden geslikt. En goed nieuws; tot nu toe is er niet extreem veel verandert. Ik merk wél dat mijn huid vergeleken met 5 maanden terug (Juni) wel minder glad is, maar de (grote) puisten blijven weg én dat is echt TOP. Elke dag ben ik er nog blij om. Als ik nu 1 of 2 grote ronde puisten heb dan baal ik en vind ik dat echt niet leuk terwijl ik vorig jaar met 10-15 van die dingen rondliep . Dus je wendt er wel snel aan. Want af en toe zie ik wel eens een puist opkomen maar die verdwijnt dan redelijk snel weer.

    Ik voel me ook zekerder. Ook op het gebied met meisjes. Het voelt alsof ik net 16 geworden ben (Vanaf juni). Ik ben nu 18 maar aangezien ik 2 jaar met flinke acne rondgelopen heb heb ik nooit naar meiden omgekeken of contact proberen te maken in bijv. discotheek of ergens anders ('die vinden me toch niet mooi'). Maar nu in deze 5 maanden zonder acne heb ik al veel leuke meisjes leren kennen waar ik zelfs bij sommige al kans op verkering had. Het was iig wat 'meer' dan alleen het 'kennen' .

    Het enige wat ik hoop/wens is dus dat het zo blijft en dat is alsmaar afwachten . Het voordeel is misschien wél dat ik steeds ouder wordt en daardoor mijn puisten ook minder snel terug komen. Maar ik hoop gewoon dat ze ook in het nieuwe jaar wegblijven en niet langzaam terugkomen op een gegeven moment. Want ik wil niet wéér aan de roa (vooral omdat ik dan geen alcohol mag drinken en dat vind ik het grootste nadeel omdat een half jaar niet te doen )

    nja succes met jullie kuren en ik post nog wel eens een update

    ps. @ Touchy; ik herken je verhaal helemaal. Ik ging ook altijd aan een bepaalde kant zitten (in de klas/bus etc) zodat de andere de kant van mijn gezicht zagen waar ik op die dag de minste puisten had. En ook presenaties/iets zeggen in de klas etc...zijn een hel met acne (als je dus 'onzeker' bent)

    [ Bericht 21% gewijzigd door Gelderland op 23-12-2005 14:20:15 ]
    Haleloeja
    pi_33347711
    Ik ben inmiddels ruim 3 maanden gestopt en mijn huid ziet er extreem goed uit, inderdaad beter dan veel mensen om mij heen. Toen ik stopte kreeg ik na twee weken last van af en toe wat rode puntjes/kleine bultjes, maar daar had ik na 6 weken vrijwel geen last meer van. Ik heb nog geen enkel echt puistje gehad, af en toe een rood puntje dat na een paar uur alweer weg is. Dat is altijd boven m'n mond (misschien ontstoken haartjes?) en onder m'n ogen. Ik heb nog geen enkel iets gehad op de plekken waar ik vroeger acné had. *Klopt af.*

    Ook kreeg ik last van flinke haaruitval nadat ik gestopt was (als ik mijn haar waste met shampoo vooral), maar dat was na 2 maanden ook weer teruggekeerd naar normale niveau's. Maar ik juig nog niet te vroeg, ik wacht het rustig af hoe het gaat.

    Ik heb trouwens 135mg/kg geslikt in totaal, met een dagdosis van 70mg over de langste periode (ik weeg 67kg), met op- en afbouwen van de dosis (hoewel dat volgens mij niet hoeft).
    pi_33352646
    Twee positieve verhalen! Helemaal top!
    Hoe zit t bij iedereen met littekens?? Volgens mij blijf je die bij mij voorlopig wel zien... ook als de puistjes weg zijn....!
      vrijdag 23 december 2005 @ 23:04:04 #287
    121713 ThaGuitarmaistro
    Muzikaal hoogstandje
    pi_33357323
    Ook bij mij nog steeds een succesverhaal. Ik merk wel dat ik af en toe nog een onzuivere huid heb. Vaak kleine bultjes die je alleen in het licht ziet, of kleine vochtbultjes. Maar de ontstekingen en puistjes met talg erin zijn zo goed als verdwenen. Aangezien ik nogal perfectionistisch ben op het gebied van uiterlijk, baal ik nog wel van die kleine bultjes, maar die krijg ik denk ik nooit helemaal weg. Ben nu bijna 2 maanden van de Roa af, en het resultaat is beter dan dat het ooit was, maar nog steeds niet perfect.....
    pi_33439051
    Ik ben nu zon 3 weken klaar met mijn kuur, Maar ik merk dat mijn huid weer wat vetter wordt, bijna net zo erg als voor mijn kuur.... Ik heb geen last meer van mijn acné, maar ik dacht altijd dat het onder andere oorzaak was van een vette huid...Moet ik me zorgen gaan maken? Iemand iets soortgelijks meegemaakt?
    pi_33442567
    quote:
    Op dinsdag 27 december 2005 14:18 schreef DoubleC het volgende:
    Ik ben nu zon 3 weken klaar met mijn kuur, Maar ik merk dat mijn huid weer wat vetter wordt, bijna net zo erg als voor mijn kuur.... Ik heb geen last meer van mijn acné, maar ik dacht altijd dat het onder andere oorzaak was van een vette huid...Moet ik me zorgen gaan maken? Iemand iets soortgelijks meegemaakt?
    Ik zou me geen zorgen maken. Als je eraan denkt dan kan wel wat gebeuren. Het kan een psychische vorm aannemen? Hypochondrie
    Hornblower 4 life, y'all!
    pi_33454755
    hey beste mensen ik volg jullie forum een tijdje, ik heb zelf last van acne, al vanaf me 15 ben nu 22.
    ik ben pas bij de dermatoloog geweest en heb ROA gekregen, 40mg per dag (dit op mijn eigen verzoek).
    nu mag ik pas na 18 januari beginnen omdat ik mijn ogen laat laseren op die dag, ik zou eigenlijk nu al willen beginnen...
    maar is dit af te raden? ivm ooglaserbehandeling.
    Ik wil zo graag aan de kuur beginne:D.
    pi_33513768
    Hallo Mistah!
    Ik ken het idee van je 15e tot je 20e (in mijn geval) onder de acne zitten!
    Maar over die ooglaserbehandeling... ik heb zelf door de ROA wel een beetje last van zere en droge ogen... niet heel erg hoor! Ik weet niet of dat de rede is.. maar als de dermatoloog zegt dat het niet slim is lijkt me het wel verstandig dit op te volgen! Maarja is snap ook dat je graag wil beginnen....

    Mariek
    pi_33516900
    quote:
    Op vrijdag 23 december 2005 16:38 schreef IntelliEye het volgende:
    Ik ben inmiddels ruim 3 maanden gestopt en mijn huid ziet er extreem goed uit, inderdaad beter dan veel mensen om mij heen. Toen ik stopte kreeg ik na twee weken last van af en toe wat rode puntjes/kleine bultjes, maar daar had ik na 6 weken vrijwel geen last meer van. Ik heb nog geen enkel echt puistje gehad, af en toe een rood puntje dat na een paar uur alweer weg is. Dat is altijd boven m'n mond (misschien ontstoken haartjes?) en onder m'n ogen. Ik heb nog geen enkel iets gehad op de plekken waar ik vroeger acné had. *Klopt af.*

    Ook kreeg ik last van flinke haaruitval nadat ik gestopt was (als ik mijn haar waste met shampoo vooral), maar dat was na 2 maanden ook weer teruggekeerd naar normale niveau's. Maar ik juig nog niet te vroeg, ik wacht het rustig af hoe het gaat.

    Ik heb trouwens 135mg/kg geslikt in totaal, met een dagdosis van 70mg over de langste periode (ik weeg 67kg), met op- en afbouwen van de dosis (hoewel dat volgens mij niet hoeft).
    Jezez 70 mg??
    Ik weeg 80 en ik ben nu ongeveer 3 maanden bezig, doe 30mg per dag en ik moet nog een halfjaar datzelfde slikken... Wel weinig dan lijkt me, maar waarschijnlijk speelt de periode hoelang je het slikt ook mee..
    pi_33518741
    Bij mij had 1 mg per kg lichaamsgewicht het meeste resultaat. 80-90 mg per dag.
    Maar het gaat inderdaad om de totale hoeveelheid die je binnenkrijgt!
    pi_33526505
    Nou dan heb ik veel liever dat ik een kortere tijd die medicijnen moet innemen met een hogere dosis, de bijwerkingen zijn toch niet erg en ik ben nu echt al spierwit, zou graag een keer een zonnebankje pakken
    pi_33537198
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 01:22 schreef Markoe het volgende:
    Nou dan heb ik veel liever dat ik een kortere tijd die medicijnen moet innemen met een hogere dosis, de bijwerkingen zijn toch niet erg en ik ben nu echt al spierwit, zou graag een keer een zonnebankje pakken
    spierwit is mooier dan poepbruin
    Hornblower 4 life, y'all!
    pi_33541604
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 13:17 schreef LonelyWolf het volgende:

    [..]

    spierwit is mooier dan poepbruin
    Een gezonde huidskleur is mooier dan spierwit
      zaterdag 31 december 2005 @ 03:27:13 #297
    94063 2L0w4Zer0
    Vidi, Vici, Veni. ;-)
    pi_33570183
    Ik ben ergens benieuwd naar. Ik lees in dit topic dat diverse mensen veel baat hebben gehad bij Roaccutane, maar ik lees ook veel dat mensen na afloop van de kuur toch weer last krijgen van acne. Als ik dat soort dingen lees, dan vraag ik me toch af of het dan wel nut heeft om het te gebruiken. Is Roaccutane nou echt een geneesmiddel, of is het meer een tijdelijk middel? Want hoe zorgt Roaccutane er nou voor dat de acne ook na de kuur wegblijft?
    "Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
    "Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
    pi_33572430
    Al 3 maanden volledig clean, alhoewel ik dezelfde zorgen heb als jou 2L0w4Zer0. Maar hoe langer het nu duurt de positiever ik word. Je moet natuurlijk wel bedenken dat de meeste mensen bij wie het echt over is je hier niet meer ziet. Het zijn er maar een paar die regelmatig blijven posten na de kuur. De kans dat het na een tweede kuur terugkomt is al heel erg klein.
    Ik hoop ook echt dat het bij mij voor altijd weg blijft!
    pi_33677991
    Hoe snel gaat bij jullie de roodheid weg? M'n acne is voor het grootste gedeelte weg, maar m'n wangen blijven nog steeds rood, ondanks die Sudocrem .
      dinsdag 3 januari 2006 @ 23:43:09 #300
    121713 ThaGuitarmaistro
    Muzikaal hoogstandje
    pi_33678077
    Bij mij blijft het voor 80% weg. Mooi toch?
    pi_33678327
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 23:41 schreef NY_Giant het volgende:
    Hoe snel gaat bij jullie de roodheid weg? M'n acne is voor het grootste gedeelte weg, maar m'n wangen blijven nog steeds rood, ondanks die Sudocrem .
    Heb in Juni 2004 laatste pil geslikt, was Oktober 2003 begonnen, die roodheid is zo goed als weg en ben nog steeds clean (af en toe klein puistje maar niet noemenswaardig) al gebruik ik nog wel benzolperoxide voor de zekerheid.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')