Ik ben vandaag aan studeren in de bieb op de universiteit. Daar is een verbod op eten en drinken, maar het populaire flesje water wordt gedoogd. Nu loopt hier dus security rond, zwarte pantalon/wit overhemd. Mooie walkie talkie aan de riem, wat sterke mannen-badges etc, om ons als studenten te beschermen en te controleren dat men de regels naleeft. Prima.
Nu zit ik vanmorgen te studeren in de kelder van de bieb met een laptop op tafel. Ondertussen overtreed ik een regel en eet ik een boterham. Helaas komt de security langs, hij komt naast me staan en begint het gesprek:
Security: "Doe je dat thuis ook?"
XL kijkt op en ziet de security, realiseert zich dat hij niet mag eten.
XL: "Thuis heb ik geen bieb."
Security: "Doe niet zo bijdehand, je weet wat ik bedoel"
XL: "Ik weet dat ik niet mag eten, maar thuis doe ik dat wel"
Security: "Ik bedoel eten boven een computer"
XL: "Dit is mijn eigen laptop, waarom zou ik er hier wel boven eten en thuis niet?"
Security: "Hmmmm, uhm, hmmm, uh... Ok, hier mag je niet eten, doe je brood weg"
XL ruimt zijn brood op.
Nu is er in de bieb een gedoogbeleid op het gebruik van waterflesjes, mits ze op de grond staan. Prachtige regel natuurlijk. Enkele uren later is de beveiligingsgoeroe er weer en sommeert mijn hele tafel de flesjes op de grond te zetten. Een persoon drinkt ice-tea, hij krijgt een preek. Water wordt gedoogd, frisdrank niet. Voor straf moet zijn fles in de tas en niet op de grond. XL lacht spottend om vrienden te maken met de security. Hij herkent me direct.
Daarstraks stond ik buiten koffie te drinken en kwam hij langs. Hij groette me vriendelijk, daarnet liep hij ook langs en mijn water stond naast mijn laptop en het mocht blijven staan. Verderop moest iemand zijn cola in zijn tas stoppen....
Volgens mij heb ik echt een nieuwe vriend gemaakt!
Terwijl ik vandaag eigenlijk alleen maar ging leren.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich
| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich binen de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"