abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 september 2005 @ 12:22:10 #1
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_30995930
[quote=NU.NL]Amsterdam wil terreinwagens verbannen

Uitgegeven: 28 september 2005 11:57
Laatst gewijzigd: 28 september 2005 12:04
AMSTERDAM - Amsterdam wil zwaar vervuilende auto's zoals luxe terreinwagens ('PC Hooft-tractoren') en dieselauto's uit de stad verbannen. Bezitters van een terreinwagen (SUV) moeten in de toekomst niet meer in aanmerking komen voor een parkeervergunning, vindt de gemeente.

Het verbieden van vuile voertuigen is een van de vijftig maatregelen die milieuwethouder H. Maij woensdag voorstelde om de luchtkwaliteit in de stad te verbeteren.

Nijmegen

Eerder is in Nijmegen geprobeerd een parkeerverbod voor grote terreinwagens in te stellen. Na een storm van kritiek trok het Nijmeegse college het plan in. De gemeente Amsterdam vindt de uitstoot van schadelijke stoffen door de SUV's echter dermate hoog, dat ook de hoofdstad een poging gaat wagen. "De parkeervergunning wordt hiervoor als het geëigende instrument gezien", aldus staat in het Actieplan Luchtkwaliteit 2005.

[/quote]

Dat snap ik nou niet he..
Je wilt de luchtkwaliteit in de binnenstad verbeteren, prima. Maar deze uitvoering slaat weer nergens op. Waarom kunnen ze niet gewoon als beleid stellen dat de meest vervuilende auto's niet meer in aanmerking komen voor een vergunning? Dus een SUV op gas moet kunnen, een met 5 liter benzinemotor niet. Het kan zo simpel..

Daarnaast, een geparkeerde auto vervuilt niet. Ik verwacht dat verplichte roetfilters voor alle bestelbusjes en vrachtwagens op diesel meer effect zal sorteren. Ik ben trouwens wel benieuwd of de politie in Amsterdam ook wagens hhebben die op diesel rijden. Daarvan draaien de motoren namelijk zo ongeveer de hele dag.... over vervuilen gesproken...
There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
  woensdag 28 september 2005 @ 12:24:07 #2
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30995969
Een geparkeerde auto moet wel de godganse tijd erheen en weer weg worden gereden, dus die vervuilt wel degelijk.
  woensdag 28 september 2005 @ 12:24:30 #3
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30995977
Oh ja, en een geparkeerde SUV vervuilt mijn uitzicht. Ernstig.
pi_30996031
SUV's zijn de minst schadelijke auto's voor het milieu. Deze maatregel is discriminatie of je moet alle auto's verbannen uit de binnenstad of alle auto's die ouder zijn dan 1995.

volgens sommige politici gaat het kennelijk super in nederland, want we kunnen ons weer druk gaan maken over niks.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 28 september 2005 @ 12:26:53 #5
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_30996035
Rijdende auto' vervuilen, geparkeerde niet.

En als ze horizonvervuiling aan zouden willen pakken, dan kan je argument steekhoudens zijn. Nu slaat het niet echt ergens op.
There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
  woensdag 28 september 2005 @ 12:40:47 #6
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_30996341
Volledig eens met TS. Je moet de streep niet trekken bij louter de grens wel of geen SUV.
Ik heb al een boek.
pi_30996405
Die baggerauto's zijn een modeverschijnsel en die gasten denken dat ze heilig zijn.
Verbieden dus
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_30996429
We gaan Ferrari's ook verbieden, die vind ik veel te laag. Struikel ik over.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_30996476
Iedereen een smart in Amsterdam
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_30996488
quote:
SUV's zijn de minst schadelijke auto's voor het milieu
Want?
pi_30996503
Gelukkig worden klassieke auto's nog steeds niet aangepakt. Nou ja, klassiek, ieder mega vervuilend vehikel ouder dan 25 jaar rijdt nog steeds vrolijk belastingvrij rond, zonder zorgen over het milieu of wat dan ook. Rijdend erfgoed heet dat dan. Op zich niks mis mee, maar nu zelfs ontstellend gammele tyfusbakken uit 1980 zich 'klassiek' mogen noemen heeft de wetgever nog wel wat gaatjes in de wet te dichten voordat ze zich druk gaan maken over relatief schone SUV's volgens mij..
Big dick.
  woensdag 28 september 2005 @ 12:49:38 #12
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_30996547
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:47 schreef HassieBassie het volgende:
Gelukkig worden klassieke auto's nog steeds niet aangepakt. Nou ja, klassiek, ieder mega vervuilend vehikel ouder dan 25 jaar rijdt nog steeds vrolijk belastingvrij rond, zonder zorgen over het milieu of wat dan ook. Rijdend erfgoed heet dat dan. Op zich niks mis mee, maar nu zelfs ontstellend gammele tyfusbakken uit 1980 zich 'klassiek' mogen noemen heeft de wetgever nog wel wat gaatjes in de wet te dichten voordat ze zich druk gaan maken over relatief schone SUV's volgens mij..
eensch.
pi_30996552
Parkeertereinen buiten Amsterdam en gratis vervoer, zo los je het op
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 28 september 2005 @ 12:51:55 #14
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_30996599
Inderdaad, en eventueel een subsidie op LPGinstallaties, en eventueel milieubelasting voor de rest
There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
pi_30996667
Wat hebben mensen tegen een SUV? Altijd maar ophef om die autos.
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
  woensdag 28 september 2005 @ 12:55:00 #16
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30996670
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:49 schreef Fliepke het volgende:

[..]

eensch.
Ik wou zeggen: wat een loze reactie, maar nu ik zie dat je het in Oud-Hollandsch hebt geprobeerd te spellen, kom ik terug op die gedachte.
  woensdag 28 september 2005 @ 12:56:45 #17
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_30996722
Mooi koppie, jammer dat er niks in zit.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_30996779
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:49 schreef longinus het volgende:
Parkeertereinen buiten Amsterdam en gratis vervoer, zo los je het op
Dagje Amsterdam:

Eerst met de auto naar het transferium (Arena) om te parkeren. Kost wel wat maar goed, dat maakt niet uit. Vervolgens richting metrostation Bijlmer en daar even een strippenkaart kopen. Dus we staan voor die automaat, alleen contant geld of chippen. Ik had welgeteld 3 euro contant bij me en op de chip 1,29. Dat ging dus niet werken. Op zoek gegaan naar een PIN-automaat of een chip-oplader, niet te vinden. Dan maar met de trein. Wij de (stilstaande) roltrap op richting het perron in de veronderstelling dat daar een kaartjesautomaat zal staan. Niet dus
Wij weer naar beneden en op zoek naar een kaartjesautomaat, eindelijk gevonden, kaartje gekocht, trein gemist. Moesten we een kwartier wachten op de trein om eindelijk naar CS te kunnen gaan.
Wereld systeem dat OV daar.
  woensdag 28 september 2005 @ 12:59:26 #19
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_30996790
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:24 schreef Floripas het volgende:
Oh ja, en een geparkeerde SUV vervuilt mijn uitzicht. Ernstig.
Dan wil ik een verbod op smarts, volvo's, opels, auto's ouder dan 10 jaar, groene auto's en suzuki alto's.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 28 september 2005 @ 13:02:29 #20
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30996852
Ik wordt een beetje moe van het gezeur over die auto's. Ik had liever gehad dat ze er nooit waren gekomen maar aangezien de dingen een rdw goedkeuring hebben is het idioot om ze allemaal beperkende regeltjes op te leggen.
Vampire Romance O+
pi_30996931
scooters mogen ze bannen
die krengen stinken
pies on joe toe
  woensdag 28 september 2005 @ 13:09:19 #22
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_30997023
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:22 schreef TMoose het volgende:
Amsterdam wil zwaar vervuilende auto's zoals luxe terreinwagens ('PC Hooft-tractoren') en dieselauto's uit de stad verbannen
Krijgen Taxi's een ontheffing? Want de meeste rijden op diesel.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_30997155
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:58 schreef Blapiet het volgende:

[..]

Dagje Amsterdam:

< knip >
Kijk eens bij P&R parkeren in Amsterdam

De P+R-regels

1. U trekt een parkeerkaart bij de slagboom van de inrit van de P+R-locatie.
Let op: Gebruik géén credit card bij het inrijden van de P+R locatie. Alleen een parkeerkaart geeft recht op de P+R voordelen.
2. Nadat u uw auto hebt geparkeerd, gaat u met uw parkeerkaart naar de P+R-balie.
3. Daar ontvangen u en uw reisgenoot een NS retourkaartje voor de trein of een GVB retourkaartje voor tram, bus of metro.
4. Stempel zowel op de heenreis als op de terugreis met het openbaar vervoer uw GVB-kaartje(s) af.
5. Bij terugkomst laat u bij de P+R-balie de gebruikte NS-kaartjes of gestempelde GVB kaartjes zien, tezamen met uw P+R-kaart.
6. U betaalt dan � 5,50 bij de betaalautomaat (u kunt ook met een credit card betalen.)
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_30997563
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:46 schreef B03S het volgende:

[..]

Want?
Laat eerst maar eens oemand aantonen dat ze het meest vervuilen.
Wie eist bewijst...
*verwijderd door Admin*
pi_30997655
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik wou zeggen: wat een loze reactie, maar nu ik zie dat je het in Oud-Hollandsch hebt geprobeerd te spellen, kom ik terug op die gedachte.
Nog een broodje hummus?
*verwijderd door Admin*
pi_30997759
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:58 schreef Blapiet het volgende:

[..]

Dagje Amsterdam:

Eerst met de auto naar het transferium (Arena) om te parkeren. Kost wel wat maar goed, dat maakt niet uit. Vervolgens richting metrostation Bijlmer en daar even een strippenkaart kopen. Dus we staan voor die automaat, alleen contant geld of chippen. Ik had welgeteld 3 euro contant bij me en op de chip 1,29. Dat ging dus niet werken. Op zoek gegaan naar een PIN-automaat of een chip-oplader, niet te vinden. Dan maar met de trein. Wij de (stilstaande) roltrap op richting het perron in de veronderstelling dat daar een kaartjesautomaat zal staan. Niet dus
Wij weer naar beneden en op zoek naar een kaartjesautomaat, eindelijk gevonden, kaartje gekocht, trein gemist. Moesten we een kwartier wachten op de trein om eindelijk naar CS te kunnen gaan.
Wereld systeem dat OV daar.
Dagje Amsterdam: Met de auto naar Amsterdam-Osdorp, daar gratis je auto neerzetten en vervolgens met tram 17 naar het centrum.

Of dagje Amsterdam: Met je auto het centrum in, parkeren in een garage en schijt hebben aan de tarieven die je daarvoor betaalt.

Je gaat toch niet bij de Arena parkeren mên, dat is voor toeristen en andere nitwits
Big dick.
  woensdag 28 september 2005 @ 13:40:12 #27
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_30997945
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:26 schreef JohnDope het volgende:
SUV's zijn de minst schadelijke auto's voor het milieu. ...
Yeah right.
SUV's zijn grotere en zwaarder dan gewone auto's. Hierdoor hebben ze meer vermogen en benzine nodig. Daardoor onstaat meer uitstoot, hierdoor zijn ze dus alles behalve beter voor het miliieu.
Bovendien is het gebruik van SUV's op onverharde wegen en klinkers op de lange duur ook slechter.
Tevens zijn die dingen (mits betrokken bij een ongeluk) hartstikke dodelijk. Ongelukken pakken minimaal 35% slechter uit als er een SUV bij betrokken is.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  woensdag 28 september 2005 @ 13:41:28 #28
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_30997996
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:29 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Laat eerst maar eens oemand aantonen dat ze het meest vervuilen.
Wie eist bewijst...
Dit is in een onlangs gepubliceerd onderzoek aan het licht gekomen.


En er is een persbericht..
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_30998242
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:40 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Yeah right.
SUV's zijn grotere en zwaarder dan gewone auto's. Hierdoor hebben ze meer vermogen en benzine nodig. Daardoor onstaat meer uitstoot, hierdoor zijn ze dus alles behalve beter voor het miliieu.
Bovendien is het gebruik van SUV's op onverharde wegen en klinkers op de lange duur ook slechter.
Tevens zijn die dingen (mits betrokken bij een ongeluk) hartstikke dodelijk. Ongelukken pakken minimaal 35% slechter uit als er een SUV bij betrokken is.
Ik ga even op zoek naar onderzoek wat je ongelijk aantoont.

Maar dat ze hartstikke dodelijk zijn is natuurlijk gelul. Je zit daarin veel hoger en dus veiliger dan in een andere auto.
*verwijderd door Admin*
pi_30998287
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:48 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Ik ga even op zoek naar onderzoek wat je ongelijk aantoont.

Maar dat ze hartstikke dodelijk zijn is natuurlijk gelul. Je zit daarin veel hoger en dus veiliger dan in een andere auto.
Het gaat om de andere kant, egoïst
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_30998424
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:50 schreef longinus het volgende:

[..]

Het gaat om de andere kant, egoïst
egoïst?
Dus ik moet maar in een suzuki Alto gaan rijden omdat ik anders bij een aanrijding met een op kosten van de samenleving demonstrerende geitenwollensok misschien wel zelf heelhuids uitstap?
Onbegrijpelijk wat sommige mensen voor kronkels in hun kop hebben....
*verwijderd door Admin*
pi_30998508
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:55 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

egoïst?
Dus ik moet maar in een suzuki Alto gaan rijden omdat ik anders bij een aanrijding met een op kosten van de samenleving demonstrerende geitenwollensok misschien wel zelf heelhuids uitstap?
Onbegrijpelijk wat sommige mensen voor kronkels in hun kop hebben....
Je hebt helemaal gelijk, vooral die laatste regel.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 28 september 2005 @ 13:58:09 #33
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30998514
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:32 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Nog een broodje hummus?
Jeetje! Jij bent grappig.
  woensdag 28 september 2005 @ 13:58:39 #34
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30998532
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:59 schreef mstx het volgende:

[..]

Dan wil ik een verbod op smarts, volvo's, opels, auto's ouder dan 10 jaar, groene auto's en suzuki alto's.
Is goed.
pi_30998576
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:58 schreef longinus het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, vooral die laatste regel.
Fokkers schitteren weer door afwezigheid van argumentatie
*verwijderd door Admin*
pi_30998601
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:58 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jeetje! Jij bent grappig.
Ik niet, de gemeente Amsterdam is grappig.
*verwijderd door Admin*
  woensdag 28 september 2005 @ 14:15:15 #37
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_30998961
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:48 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Ik ga even op zoek naar onderzoek wat je ongelijk aantoont.

Maar dat ze hartstikke dodelijk zijn is natuurlijk gelul. Je zit daarin veel hoger en dus veiliger dan in een andere auto.
Is goed, ik wacht...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_30999142
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:15 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Is goed, ik wacht...
Waarom komen al die SUV's trouwens lachend door de Europese goedkeuring?
*verwijderd door Admin*
  woensdag 28 september 2005 @ 14:25:26 #39
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_30999206
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:40 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Yeah right.
SUV's zijn grotere en zwaarder dan gewone auto's. Hierdoor hebben ze meer vermogen en benzine nodig. Daardoor onstaat meer uitstoot, hierdoor zijn ze dus alles behalve beter voor het miliieu.
Bovendien is het gebruik van SUV's op onverharde wegen en klinkers op de lange duur ook slechter.
De mensen die nu in in SUV rijden zouden anders gewoon een ander type audi, mercedes, bmw rondrijden. De lagere modellen zijn vaak wat goedkoper dus hop zwaardere motor er in en kwa uitstoot haal je nog geen winst.
Wil je onzuinige auto's aanpakken kan je beter oudere auto's aanpakken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_30999330
Koop je een SUV, betaal je een klap geld aan BPM en wegenbelasting. En wat krijg je? Stank voor dank!
*verwijderd door Admin*
pi_30999386
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]

De mensen die nu in in SUV rijden zouden anders gewoon een ander type audi, mercedes, bmw rondrijden. De lagere modellen zijn vaak wat goedkoper dus hop zwaardere motor er in en kwa uitstoot haal je nog geen winst.
Wil je onzuinige auto's aanpakken kan je beter oudere auto's aanpakken.
Precies. Iedereen een Lexus Hybride van de staat.
Schoon, veilig en geen afgunst meer...
*verwijderd door Admin*
pi_31000936
SUV's zijn vervuilend, zijn gevaarlijk voor andere verkeersdeelnemers en nemen onnodig veel parkeerruimte in. Ik vind het dus prima dat SUV-rijders daarvan de consequenties ondervinden. Wie zonodig moet rondrijden in een voertuig dat eigenlijk niet is bestemd voor normaal stads- of wegverkeer, moet ook maar de gevolgen dragen. Parkeren verbieden, verzekeringspremie en wegenbelasting fors omhoog.
  woensdag 28 september 2005 @ 15:39:24 #43
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31001077
Typisch weer betutteling van de lokale overheid.
Laat een mens vrij in welke auto hij/zij wilt rijden. Men betaald al genoeg voor wegenbelasting en verzekering.
Dit idee is echt bagger slecht. Straks gaan ze ook nog wagens op gas verbieden, want dan leeft men 7 maanden langer ipv 6 maanden.
Onzin dus.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31001438
Leg eens uit waarom het betutteling is? Iedereen is vrij om te rijden in zijn/haar auto naar keuze, daarop gelden geen beperkingen. Maar draag dan wel de gevolgen van je keuze. En jij kunt dan wel stellen dat SUV-rijders 'genoeg' wegenbelasting en verzekering betalen, maar is dat ook zo?

Als ik een voetganger aanrijd (met een normale personenauto) komt deze zwaargewond in het ziekenhuis terecht. Als deze door een SUV met dezelfde snelheid wordt aangereden, is de voetganger dood. Hoe wil je dat verzekeringstechnisch in een prijs uitdrukken? - Misschien moet je SUV's wel helemaal verbieden uit oogpunt van verkeersveiligheid. Of extra eisen stellen aan een rijbewijs, zoals dat ook voor vrachtwagen- of buschauffeurs geldt....
  woensdag 28 september 2005 @ 16:04:07 #45
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31001711
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:53 schreef dVTB het volgende:
Leg eens uit waarom het betutteling is? Iedereen is vrij om te rijden in zijn/haar auto naar keuze, daarop gelden geen beperkingen. Maar draag dan wel de gevolgen van je keuze. En jij kunt dan wel stellen dat SUV-rijders 'genoeg' wegenbelasting en verzekering betalen, maar is dat ook zo?

Als ik een voetganger aanrijd (met een normale personenauto) komt deze zwaargewond in het ziekenhuis terecht. Als deze door een SUV met dezelfde snelheid wordt aangereden, is de voetganger dood. Hoe wil je dat verzekeringstechnisch in een prijs uitdrukken? - Misschien moet je SUV's wel helemaal verbieden uit oogpunt van verkeersveiligheid. Of extra eisen stellen aan een rijbewijs, zoals dat ook voor vrachtwagen- of buschauffeurs geldt....
Wat een brute onzin man!!!
Het is een recht van elke burger om te rijden in elke auto die men wilt als men daar het rijbewijs voor heeft. Al rijd men met een pantserwagen. De lokale overheid heeft zich niet te bemoeien met de keuze van autoaanschaf. De consument betaald al genoeg. Voor een SUV ook in verzekering en belasting en brandstof.
Laat de mens gewoon vrij in de keuze van type auto.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 28 september 2005 @ 16:07:27 #46
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_31001818
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:33 schreef dVTB het volgende:
SUV's zijn vervuilend,...
Net zoals andere auto's vervuilend zijn. Een nieuwe SUV op benzine is minder vervuilend dan een aude auto op diesel bijvoorbeeld. Wil je minder vervuiling dan moet je schoner gaan rijden. Stimuleer LPG of rijden op waterstof.
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:33 schreef dVTB het volgende:
...zijn gevaarlijk voor andere verkeersdeelnemers
Ook hier, net zoals alle andere auto's. En zelfs dan ligt het over het algemeen aan de bestuurder dat er een ongeluk gebeurt, en niet aan de auto. Om het risico voor een voetganger bij een aanrijding te verkleinen zou je de voorkant en bumber kunnen aanpassen, of er iig onderzoek naar doen het het op te lossen. Dat is een constructieve oplossing...
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:33 schreef dVTB het volgende:
en nemen onnodig veel parkeerruimte in.
Ze nemen precies zoveel ruimte in als ze nodig hebben ???
Als ze binnen 1 parkeervak passen, dan is er helemaal geen vuiltje aan de lucht, en als dat niet zo is, dan moet de eigenaar w.m.b. maar 2 kaartjes kopen.
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:33 schreef dVTB het volgende:
Ik vind het dus prima dat SUV-rijders daarvan de consequenties ondervinden.
SUV rijders : Betalen meer BPM en wegenbelasting.
Kopen meer brandstof, en betalen daarom per voertuig meer accijns.
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:33 schreef dVTB het volgende:
Wie zonodig moet rondrijden in een voertuig dat eigenlijk niet is bestemd voor normaal stads- of wegverkeer, moet ook maar de gevolgen dragen.
Buiten de discussie om of je moet vinden of een SUV geschikt is voor de Nederlandse wegen (Een Ferrari komt ook geen drempel over, en is ook niet echt gemaakt om <120km/uur te rijden... ) dragen de eigenaars van een SUV al de gevolgen die ze dan ook stevig voelen in de portemonnee...
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:33 schreef dVTB het volgende:
Parkeren verbieden, verzekeringspremie en wegenbelasting fors omhoog.
Parkeren verbieden? Vanwege de grootte? Dan zul je alle voertuigen van die afmetingen moeten weigeren. Inclusief busjes, vrachtwagentjes, caravans en auto's met aanhanger... En dat wilde je ook alweer waarom? Milieuvervuiling ging het toch om??

De verzekeringspremie en wegenbelasting zijn gekoppend aan aanschafwaarde en gewicht. Reken maar dat een SUV bezitter meer betaalt dan de gemiddelde automobilist...
There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
  woensdag 28 september 2005 @ 16:14:38 #47
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_31002033
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:53 schreef dVTB het volgende:
Leg eens uit waarom het betutteling is? Iedereen is vrij om te rijden in zijn/haar auto naar keuze, daarop gelden geen beperkingen. Maar draag dan wel de gevolgen van je keuze. En jij kunt dan wel stellen dat SUV-rijders 'genoeg' wegenbelasting en verzekering betalen, maar is dat ook zo?

Als ik een voetganger aanrijd (met een normale personenauto) komt deze zwaargewond in het ziekenhuis terecht. Als deze door een SUV met dezelfde snelheid wordt aangereden, is de voetganger dood. Hoe wil je dat verzekeringstechnisch in een prijs uitdrukken? - Misschien moet je SUV's wel helemaal verbieden uit oogpunt van verkeersveiligheid. Of extra eisen stellen aan een rijbewijs, zoals dat ook voor vrachtwagen- of buschauffeurs geldt....
Hey, toch enige mate van intelligentie aanwezig. Je eerdere reply's waren meer van het SUV-bashen, meer enige onderbouwng was er niet. Excuses dat ik je meteen in een hoekje heb geduwd

er zijn dus ook alternatieven. Een aantekening voor het rijbewijs zou helemaal niet zo slecht zijn naar mijn mening. En zoals ik al genoemd heb is onderzoek naar de voetgangerveiligheid ook noodzakelijk. En misschien is het een idee dat de overheid benzine- en dieselvoertuigen met een motorinhoud van meer dan een bepaalde hoeveelheid zwaarder belast, en tegelijk een subsidie geeft op LPG-inbouw. Dan kon je misschien ergens.
There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
pi_31002240
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:58 schreef Blapiet het volgende:

[..]
Eerst met de auto naar het transferium (Arena) om te parkeren. Kost wel wat maar goed, dat maakt niet uit. Vervolgens richting metrostation Bijlmer en daar even een strippenkaart kopen.

Wij weer naar beneden en op zoek naar een kaartjesautomaat, eindelijk gevonden, kaartje gekocht, trein gemist. Moesten we een kwartier wachten op de trein om eindelijk naar CS te kunnen gaan.
Wereld systeem dat OV daar.
Als het goed is kun je in het Transferium een speciaal kaartje krijgen zodat je de metro kunt pakken, gewoon naar de "balie" lopen en even naar vragen.
  woensdag 28 september 2005 @ 17:15:11 #49
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31002412
En wat is er trouwens mis met SUV's?
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat het zoden aan de dijk zet.
Een paar milieu freaks die weer in het nieuws willen komen en zich willen afzetten tegen de SUV rijders.
En dat parkeervergunningen beleid is ook gewoon een ordinaire melkkoe geworden.
Bewoners MOETEN betalen voor een plek voor hun deur. wat een onzin. Dit is echt je reinste volksverlakkerij.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31002854
quote:
Op woensdag 28 september 2005 16:04 schreef ErwinRommel het volgende:

Wat een brute onzin man!!! Het is een recht van elke burger om te rijden in elke auto die men wilt als men daar het rijbewijs voor heeft. Al rijd men met een pantserwagen. De lokale overheid heeft zich niet te bemoeien met de keuze van autoaanschaf. De consument betaald al genoeg. Voor een SUV ook in verzekering en belasting en brandstof. Laat de mens gewoon vrij in de keuze van type auto.
Nogmaals: iedereen is inderdaad vrij om te kiezen voor de auto van zijn keuze. Je kunt je alleen afvragen of je voor het besturen van een SUV niet over extra vaardigheden moet beschikken, gezien de omvang van het voertuig en het grotere gevaar voor andere weggebruikers. Zie ook het besturen van een auto met zware aanhangwagen (rijbewijs E vereist). Met andere woorden: kun je een SUV wel als een gewone personenauto zien?
pi_31002951
quote:
Op woensdag 28 september 2005 16:14 schreef TMoose het volgende:

Hey, toch enige mate van intelligentie aanwezig. Je eerdere reply's waren meer van het SUV-bashen, meer enige onderbouwng was er niet. Excuses dat ik je meteen in een hoekje heb geduwd

er zijn dus ook alternatieven. Een aantekening voor het rijbewijs zou helemaal niet zo slecht zijn naar mijn mening. En zoals ik al genoemd heb is onderzoek naar de voetgangerveiligheid ook noodzakelijk. En misschien is het een idee dat de overheid benzine- en dieselvoertuigen met een motorinhoud van meer dan een bepaalde hoeveelheid zwaarder belast, en tegelijk een subsidie geeft op LPG-inbouw. Dan kom je misschien ergens.
Ik ben het in hoofdlijnen wel eens met je opmerkingen in deze post en de post die daaraan vooraf ging. Past je PC Hooft Tractor niet op een parkeerplaats, dan moet je maar voor 2 plaatsen betalen.
pi_31003016
Femke Halsema rijdt in een Mercedes Station (op Diesel) van 25 jaar oud, zoeentje die alles zwart stookt, om haar kinderen te vervoeren. Dan hebben de Amsterdammers straks van dat wijf geen last meer.
pi_31003102
Het één sluit het ander niet uit, more... - Oude auto's moet je ook hard aanpakken, zeker als ze geen catalysator hebben. Geen vrijstelling van wegenbelasting ofzo... - Of verplicht catalysator en roetfilter inbouwen....
  woensdag 28 september 2005 @ 17:39:12 #54
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31003113
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:30 schreef dVTB het volgende:

[..]

Nogmaals: iedereen is inderdaad vrij om te kiezen voor de auto van zijn keuze. Je kunt je alleen afvragen of je voor het besturen van een SUV niet over extra vaardigheden moet beschikken, gezien de omvang van het voertuig en het grotere gevaar voor andere weggebruikers. Zie ook het besturen van een auto met zware aanhangwagen (rijbewijs E vereist). Met andere woorden: kun je een SUV wel als een gewone personenauto zien?
Ok, tot zover kan ik het met je eens zijn dat je bv een aparte vermelding en test zal moeten doen om een SUV te besturen. Dat is echter niet de vraag.
Waar het om gaat is dat Amsterdam het wilt gaan verbieden door simpelweg geen vergunningen meer te verlenen.
Daar heeft de overheid niets mee te maken. Dat is de keuze van de bestuurder welke volgens het al geldende rijbewijs gewoon daarmee mag rijden op de openbare weg. Daar lijkt me niets mis mee.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31003134
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:38 schreef dVTB het volgende:
Het één sluit het ander niet uit, more... - Oude auto's moet je ook hard aanpakken, zeker als ze geen catalysator hebben. Geen vrijstelling van wegenbelasting ofzo... - Of verplicht catalysator en roetfilter inbouwen....
Ik geef zelf het goede voorbeeld door op LPG te rijden (zie sig)
pi_31003162
quote:
Als ik een voetganger aanrijd (met een normale personenauto) komt deze zwaargewond in het ziekenhuis terecht. Als deze door een SUV met dezelfde snelheid wordt aangereden, is de voetganger dood. Hoe wil je dat verzekeringstechnisch in een prijs uitdrukken? - Misschien moet je SUV's wel helemaal verbieden uit oogpunt van verkeersveiligheid. Of extra eisen stellen aan een rijbewijs, zoals dat ook voor vrachtwagen- of buschauffeurs geldt....
Of ook gewoon de bus en de vrachtwagens verbieden. Ik wordt liever aangereden door een SUV dan door een bus.
*verwijderd door Admin*
pi_31003169
Dit plan komt overigens van een CDA-wethouder. Niet van een "geitewollensok". Laat dat links bashen dus ook maar achterwege.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_31003174
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:39 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ok, tot zover kan ik het met je eens zijn dat je bv een aparte vermelding en test zal moeten doen om een SUV te besturen. Dat is echter niet de vraag.
Waar het om gaat is dat Amsterdam het wilt gaan verbieden door simpelweg geen vergunningen meer te verlenen.
Daar heeft de overheid niets mee te maken. Dat is de keuze van de bestuurder welke volgens het al geldende rijbewijs gewoon daarmee mag rijden op de openbare weg. Daar lijkt me niets mis mee.
Mag je dan ook vergunningen weigeren, omdat mensen zwart zijn???

Inderdaad net zo krom.
pi_31003208
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dit plan komt overigens van een CDA-wethouder. Niet van een "geitewollensok". Laat dat links bashen dus ook maar achterwege.
Van de dochter van Miss "carpoolstrook" welteverstaan
*verwijderd door Admin*
pi_31003236
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:38 schreef dVTB het volgende:
Het één sluit het ander niet uit, more... - Oude auto's moet je ook hard aanpakken, zeker als ze geen catalysator hebben. Geen vrijstelling van wegenbelasting ofzo... - Of verplicht catalysator en roetfilter inbouwen....
Waarom gaan we niet gewoon weer met paard en wagen?
*verwijderd door Admin*
pi_31003955
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dit plan komt overigens van een CDA-wethouder. Niet van een "geitewollensok". Laat dat links bashen dus ook maar achterwege.
True, al is het weinigzeggend dat het nu van CDA afkomt.

Jammer dat er weinig intlligentie in de politiek zit om dit soort idioterie in een rechtstreeks debat volkomen van tafel te vegen, ik heb nog geen enkel argument gehoord de afglopen twee jaar (zo lang is men er al mee bezig) waarom ALLEEN de SUV het haasj zou moetn zijn.
Het probleem is namelijk dat je óf moet discrimineren (qua auto's), óf de wet zó ruim op moet zetten dat we eigenlijk alleen nog maar in een Toyota Prius naar ons werk kunnen gaan.
Yeah baby Yeah!
pi_31003990
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:43 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Waarom gaan we niet gewoon weer met paard en wagen?
dat is de consequentie van deze ingeslagen weg, al zit je dan weer met het mestoverschot te kijken en krijg je boetes omdat je paard wild zit te schijten...

De automobilist als melkkoe, wanner geeft men het eens toe in Den Haag?
Yeah baby Yeah!
  woensdag 28 september 2005 @ 18:38:28 #63
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31004994
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:07 schreef Elgigante het volgende:

[..]

De automobilist als melkkoe, wanner geeft men het eens toe in Den Haag?
Omdat men het dondersgoed weet dat men dan flink veel geld misloopt.
Men heeft gewoonweg niet de ballen om het toe te geven. Het is immers lekker cashen. En grootschalig protest zal er toch niet komen. Dus gaat men door op deze manier door de auto als melkkoe te zien.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31013114
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:06 schreef Elgigante het volgende:

[..]

True, al is het weinigzeggend dat het nu van CDA afkomt.

Jammer dat er weinig intlligentie in de politiek zit om dit soort idioterie in een rechtstreeks debat volkomen van tafel te vegen, ik heb nog geen enkel argument gehoord de afglopen twee jaar (zo lang is men er al mee bezig) waarom ALLEEN de SUV het haasj zou moetn zijn.
Ok ik som er een paar voor je op:
1. Ze zuipen veel meer benzine dan alle andere auto's
2. In tegenstelling tot busjes en bestelwagens zijn ze niet broodnodig (voor de economie)
3. De kans op letsel is bij dezelfde omstandigheden (zelfde snelheid, zelfde omgeving, etc.) veel groter met een SUV
4. Ze nemen (te) veel parkeerruimte in. Parkeerruimte dat sowieso al schaars is in Amsterdam
5. Door hun (overdreven) gewicht brengen ze teveel schade aan aan het wegdek(het slijt sneller). En een vergelijking met een busje of een vrachtauto gaat niet op, aangezien je met andere belastinghoeveelheden te maken hebt (gebruiker/slijter betaalt etc.).

En dat zijn mijn 5 argumenten om SUVs in de binnenstad te verbieden. Anderen kunnen vast nog wel meer argumenten bedenken.
  donderdag 29 september 2005 @ 02:08:22 #65
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31016746
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:36 schreef more het volgende:
Femke Halsema rijdt in een Mercedes Station (op Diesel) van 25 jaar oud, zoeentje die alles zwart stookt, om haar kinderen te vervoeren. Dan hebben de Amsterdammers straks van dat wijf geen last meer.
Wijdverbreid misverstand, de wereld ingeholpen door Michiel Smit. Femke Halsema gaat met het openbaar vervoer.
  donderdag 29 september 2005 @ 02:10:22 #66
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31016761
quote:
Op woensdag 28 september 2005 23:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ok ik som er een paar voor je op:
1. Ze zuipen veel meer benzine dan alle andere auto's
2. In tegenstelling tot busjes en bestelwagens zijn ze niet broodnodig (voor de economie)
3. De kans op letsel is bij dezelfde omstandigheden (zelfde snelheid, zelfde omgeving, etc.) veel groter met een SUV
4. Ze nemen (te) veel parkeerruimte in. Parkeerruimte dat sowieso al schaars is in Amsterdam
5. Door hun (overdreven) gewicht brengen ze teveel schade aan aan het wegdek(het slijt sneller). En een vergelijking met een busje of een vrachtauto gaat niet op, aangezien je met andere belastinghoeveelheden te maken hebt (gebruiker/slijter betaalt etc.).

En dat zijn mijn 5 argumenten om SUVs in de binnenstad te verbieden. Anderen kunnen vast nog wel meer argumenten bedenken.
1b. Olie gaat nog schaars worden de komende tijd. Wellicht moeten we er wat zuiniger mee doen.
6. Door hun hoogte zien ze fietsende en overstekende kinderen niet. Gevolg: veel aangereden kinderen bij scholen.
7. Ze zijn het visuele equivalent van een kwats in je gezicht.
pi_31018637
quote:
Op donderdag 29 september 2005 02:08 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wijdverbreid bekend, de wereld ingeholpen door Michiel Smit. Femke Halsema gaat met het openbaar vervoer naar haar werk, maar gebruikt die oude roetfabriek om haar kinderen te vervoeren.
pi_31019004
quote:
Op woensdag 28 september 2005 23:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ok ik som er een paar voor je op:
1. Ze zuipen veel meer benzine dan alle andere auto's
De meeste SUV's rijden diesel en zijn dus zuiniger, en omdat er bijna geen oude SUV's (moderne techniek) rondrijden zijn ze ook nog eens betrekkelijk schoon. De echte grote Pick up's rijden allemaal op LPG
quote:
2. In tegenstelling tot busjes en bestelwagens zijn ze niet broodnodig (voor de economie)

Ferrari's, Porsche's etc zijn ook niet nodig zoals heel veel consumptiegoederen niet nodig zijn, maar daar ga jij niet over.
quote:
3. De kans op letsel is bij dezelfde omstandigheden (zelfde snelheid, zelfde omgeving, etc.) veel groter met een SUV
In theorie ja, in de praktijk lijken deze auto's juist veel minder betrokken te zijn bij ongevallen
quote:
4. Ze nemen (te) veel parkeerruimte in. Parkeerruimte dat sowieso al schaars is in Amsterdam

De gemiddelde SUV (behalve de Hummer) is niet langer dan bijvoorbeeld een Mercedes E (taxi) of Audi A6, A4
quote:
5. Door hun (overdreven) gewicht brengen ze teveel schade aan aan het wegdek(het slijt sneller). En een vergelijking met een busje of een vrachtauto gaat niet op, aangezien je met andere belastinghoeveelheden te maken hebt (gebruiker/slijter betaalt etc.).
Zelfde reden als bij punt 4. En wat die busjes en vrachtauto's betreft, jij zegt de gebruiker betaalt, maar dat is dus onzin. Als zakelijk gebruiker (grijs kenteken /vrachtauto) betaal je veel minder wegenbelasting.

.
pi_31019204
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:20 schreef more het volgende:
De meeste SUV's rijden diesel en zijn dus zuiniger, en omdat er bijna geen oude SUV's (moderne techniek) rondrijden zijn ze ook nog eens betrekkelijk schoon. De echte grote Pick up's rijden allemaal op LPG
Ten eerste is odnertussen al bekend dat diesel bij lange na niet milieuvriendelijker is dan normale benzine. En ten tweede zuipen ze altijd nog stukken meer dan andere dieselauto's.
quote:
Ferrari's, Porsche's etc zijn ook niet nodig zoals heel veel consumptiegoederen niet nodig zijn, maar daar ga jij niet over.
Totaal ander soort auto's; ik doelde op de opmerking waarom bestelauto's wel en SUVs niet.
quote:
In theorie ja, in de praktijk lijken deze auto's juist veel minder betrokken te zijn bij ongevallen
Relatief of absoluut?
quote:
De gemiddelde SUV (behalve de Hummer) is niet langer dan bijvoorbeeld een Mercedes E (taxi) of Audi A6, A4
Over het algemeen is langer vaak niet het probleem; de breedte is veruit het grootste probleem bij SUVs.
quote:
Zelfde reden als bij punt 4. En wat die busjes en vrachtauto's betreft, jij zegt de gebruiker betaalt, maar dat is dus onzin. Als zakelijk gebruiker (grijs kenteken /vrachtauto) betaal je veel minder wegenbelasting.
Maar dat compenseer je door andere belastingen; daar heeft de SUV-rijder geen last van.
pi_31019214
Ik vind het een beetje problemen oplossen dmv lapmiddelen zodat ze weer een nieuw probleem kunnen creeeren en dat weer kunnen gaan lappen.

Ze hebben de stad amsterdam zo idioot ingedeeld dat je uren aan het rondjes rijden bent als je er de weg niet kent. Dankzij alle 'autowerende' middelen die ze nu ook langzaam aan in Rotterdam ed aan het creeeren zijn verkom je niet dat mensen naar hun huis of werk rijden, je zorgt er alleen voor dat mensen zich een ongeluk zoeken naar bv een parkeerplaats. Gevolg? meer luchtvervuiling.
En dat is weer slecht voor de mensch dus moet er een zondebok gevonden worden. En wat is nou makkelijiker aan te pakken dan SUV's, over het algemeen grote wagens met een gezonde dorst dus makkelijk te identificeren. Ze gaan daarbij uiteraard voorbij aan het feit dat dit helemaal niet de meest vervuilende auto's zijn. Oude diesels, vrachtwagens (ook wel handig om de stad te bevoorraden), scooters ed vervuilen stuk voor stuk veel meer.

Ze moeten het roer gewoon eens helemaal omgooien, veel meer zorgen voor een goede doorstroming, kappen met het autowerende beleid en veel meer parkeerplaatsen (GRATIS) maken.
Verkeer stroomt beter door, middenstand krijgt weer klanten etc etc.
En als je schone lucht wilt moet je gvd niet midden in een drukke stad gaan wonen
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31019234
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:33 schreef dVTB het volgende:
SUV's zijn vervuilend, zijn gevaarlijk voor andere verkeersdeelnemers en nemen onnodig veel parkeerruimte in. Ik vind het dus prima dat SUV-rijders daarvan de consequenties ondervinden. Wie zonodig moet rondrijden in een voertuig dat eigenlijk niet is bestemd voor normaal stads- of wegverkeer, moet ook maar de gevolgen dragen. Parkeren verbieden, verzekeringspremie en wegenbelasting fors omhoog.
De gemiddelde SUV is alleen maar hoger dan een normale auto dus neemt helemaal niet meer parkeerruimte in.
(dan heb ik het uiteraard niet over die asobakken zoals een BMW X5 bv )
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31019334
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:38 schreef dVTB het volgende:
Het één sluit het ander niet uit, more... - Oude auto's moet je ook hard aanpakken, zeker als ze geen catalysator hebben. Geen vrijstelling van wegenbelasting ofzo... - Of verplicht catalysator en roetfilter inbouwen....
Zal het gemiddelde automuseum leuk vinden. Denk nou eens na wat je zegt man.
Als jij een blauw kenteken hebt rij je daar sowieso niet veel mee (zit een beperking aan qua km's) en zowat alle oldtimer benzineauto's ligt een LPG installatie in. En die vervuilen zels zonder kat gemiddeld nog minder dan een nieuwe moderne auto.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31019403
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ten eerste is odnertussen al bekend dat diesel bij lange na niet milieuvriendelijker is dan normale benzine. En ten tweede zuipen ze altijd nog stukken meer dan andere dieselauto's.
Nieuwe diesels zijn zo "schoon" dat je zelfs BPM korting krijgt van de overheid
quote:
Over het algemeen is langer vaak niet het probleem; de breedte is veruit het grootste probleem bij SUVs.
Dat is inderdaad wel lastig bij het dubbel geparkeerd staan.
O maar dat mag toch niet
quote:
Maar dat compenseer je door andere belastingen; daar heeft de SUV-rijder geen last van.
Ik ben zelf ondernemer en heb ook div. bedrijfwagens maar ik zou niet weten welke belasting je bedoeld.
pi_31019418
quote:
Op woensdag 28 september 2005 23:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ok ik som er een paar voor je op:
1. Ze zuipen veel meer benzine dan alle andere auto's
2. In tegenstelling tot busjes en bestelwagens zijn ze niet broodnodig (voor de economie)
3. De kans op letsel is bij dezelfde omstandigheden (zelfde snelheid, zelfde omgeving, etc.) veel groter met een SUV
4. Ze nemen (te) veel parkeerruimte in. Parkeerruimte dat sowieso al schaars is in Amsterdam
5. Door hun (overdreven) gewicht brengen ze teveel schade aan aan het wegdek(het slijt sneller). En een vergelijking met een busje of een vrachtauto gaat niet op, aangezien je met andere belastinghoeveelheden te maken hebt (gebruiker/slijter betaalt etc.).

En dat zijn mijn 5 argumenten om SUVs in de binnenstad te verbieden. Anderen kunnen vast nog wel meer argumenten bedenken.
Iedereen moet volgens jou in een suzuki alto rijden. Meer heb je immers niet nodig want het draagt toch niks bij aan de economie.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 29 september 2005 @ 09:42:34 #75
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_31019442
quote:
Op woensdag 28 september 2005 23:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:

Ok ik som er een paar voor je op:
1. Ze zuipen veel meer benzine dan alle andere auto's
Zozo, lekker generaliserend. En er zijn nog best wel een paar mooie corvetter met een bigblock die qua verbruik een SUV het nakijken geven. Dus door het generaliseren haal je je eigen (overigens verder ook niet correcte argument) onderuit. Verder is dit natuurlijk het enige argument wat in de buurt komt van de reden, namelijk het verbeteren van de luchtkwaliteit in de binnenstad. Die zal echt niet verbeteren door het verbieden van de 1.nogwat procent SUV's in de binnenstad, want voor elke SUV die verdwijnt komen er 2 andere auto's voor terug.
Minder vervuiling? LPG stimuleren !
quote:
Op woensdag 28 september 2005 23:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
2. In tegenstelling tot busjes en bestelwagens zijn ze niet broodnodig (voor de economie)
Vertel dat maar tegen de autodealer die ze verkoopt. Voor zijn economie zijn ze wel nodig. Misschien dat je in jou beperkte visie gelijk zou hebben, maar we leven hier over het algemeen in de echte wereld. Daarnaast, als je ze on deze reden zou mogen verbieden, dan zou dat dus voor alle producten gelden waar een goedkoper / sociaal meer geaccepteerde versie van verkrijgbaar is. Denk daar mar eens over na.
quote:
Op woensdag 28 september 2005 23:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
3. De kans op letsel is bij dezelfde omstandigheden (zelfde snelheid, zelfde omgeving, etc.) veel groter met een SUV
En die komt dan zelfs nog achter de autobus en vrachtwagen. En laten we vooral de trein niet vergeten. Wel eens de resultaten gezien van een botsing tussen een voetganger en een trein.? Volgens je eigen argument zou je dus eenst de trein, alle vrachtwagens en bussen moeten verbieden. Anders heeft het erg weinig effect.
quote:
Op woensdag 28 september 2005 23:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
4. Ze nemen (te) veel parkeerruimte in. Parkeerruimte dat sowieso al schaars is in Amsterdam
Elke auto neemt teveel parkeerruiimte in als jij op die plek je wagen neer wilt zetten. Verder betaal je in het centrum van amsterdam voor een afgemeten hoeveelheid ruimte. (Een zogenaamd parkeervak) Als je meer ruimte nodig hebt betaal je maar 2 keer. Maar verbieden? Dan moet je ook de vrachwagens en een gedeelte van alle busjes verbieden.
quote:
Op woensdag 28 september 2005 23:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
5. Door hun (overdreven) gewicht brengen ze teveel schade aan aan het wegdek(het slijt sneller). En een vergelijking met een busje of een vrachtauto gaat niet op, aangezien je met andere belastinghoeveelheden te maken hebt (gebruiker/slijter betaalt etc.).
De wegenbelasting voor SUV's is door dat hoge gewicht een stuk hoge dan voor "normale" auto's. Verder zit een busje van hetzelfde gewicht voor een particulier in dezelfde schaal, dus dat is wel te vergelijken. Hoe de tarieven voor vrachtverkeer zijn weet ik niet, maar ik verwacht dat zware vrachtwagens relatief minder betalen.
quote:
Op woensdag 28 september 2005 23:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En dat zijn mijn 5 argumenten om SUVs in de binnenstad te verbieden. Anderen kunnen vast nog wel meer argumenten bedenken.
Dat kan allemaal wel, maar bij de beleidsvorming bij de gemeent amsterdam mag je verwachten dat er wel vooruitgedacht wordt, er wel een directe link tussen probleem en oplossing te vinden is, niet populistisch gewerkt wordt, omdat dat op de lange termijn alleen maar meer kost, en men niet zo kortzichtig en egocentrisch is als jou punten je doen voorkomen. (Niet dat dat zo hoeft te zijn, maar het lijkt nu zo...)
There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
pi_31019973
Je kunt het ook omdraaien. Zo rijdt er in Delft een Hummer H2 rond in de binnenstad. Waarom? In hemelsnaam waarom? Alleen maar om je gemis qua fysiek formaat te compenseren? Zulke auto's hebben toch geen plek in de binnenstad?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_31020160
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Je kunt het ook omdraaien. Zo rijdt er in Delft een Hummer H2 rond in de binnenstad. Waarom? In hemelsnaam waarom? Alleen maar om je gemis qua fysiek formaat te compenseren? Zulke auto's hebben toch geen plek in de binnenstad?
Ja waarom doen mensen dubbel beleg op hun brood.
Waarom gaan mensen naar pretparken
Waarom wonen mensen in complete kastelen met 50 kamers

Moet alles altijd een reden hebben die in verband staat met overleven?
Er is ook nog zoiets als luxe.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31020400
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:12 schreef Metro2005 het volgende:
Ja waarom doen mensen dubbel beleg op hun brood.
Waarom gaan mensen naar pretparken
Waarom wonen mensen in complete kastelen met 50 kamers

Moet alles altijd een reden hebben die in verband staat met overleven?
Er is ook nog zoiets als luxe.
Een Rolls-Royce, da's pas luxe. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat je het praktisch nut van een SUV ook wel ter discussie mag stellen, zeker in binnensteden. Je bent toch wel een vrij lompe Harry als je met je hoerensloep van 6x2x2 meter (lxbxh) door een krappe binnenstad gaat rijden.

Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk, whehehe.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_31020838
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Een Rolls-Royce, da's pas luxe. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat je het praktisch nut van een SUV ook wel ter discussie mag stellen, zeker in binnensteden. Je bent toch wel een vrij lompe Harry als je met je hoerensloep van 6x2x2 meter (lxbxh) door een krappe binnenstad gaat rijden.

Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk, whehehe.
Weet je wat een rolls royce verbruikt
Daar is een SUV niks bij.
praktisch nut van een rolls royce is net zo groot als dat van een subaru jumbo of suzuki alto.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31021367
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:41 schreef Metro2005 het volgende:
Weet je wat een rolls royce verbruikt
Daar is een SUV niks bij.
praktisch nut van een rolls royce is net zo groot als dat van een subaru jumbo of suzuki alto.
Het was dan ook maar een voorbeeld. .
Beetje jammer dat de "SUV-verdedigers" bijna alleen maar met argumeten komen als "Ja, maar, die-en-die auto's verbruiken ook veel, en daar wordt niks over gezegd." Het gaat nu om een voorstel om SUV's te verbieden in de binnenstad van Amsterdam, dus dan moet het ook alleen over SUV's gaan, en niet over Ferrari's, Porsches, pantservoertuigen of containerschepen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_31021445
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Het was dan ook maar een voorbeeld. .
Beetje jammer dat de "SUV-verdedigers" bijna alleen maar met argumeten komen als "Ja, maar, die-en-die auto's verbruiken ook veel, en daar wordt niks over gezegd." Het gaat nu om een voorstel om SUV's te verbieden in de binnenstad van Amsterdam, dus dan moet het ook alleen over SUV's gaan, en niet over Ferrari's, Porsches, pantservoertuigen of containerschepen.
Niet zo raar vind ik dat SUV eigenaren hun beklag doen.
Hun wordt de toegang ontzegd omdat hun auto zo erg zou vervuilen terwijl er heel veel auto's rondrijden die veel meer vervuilen.
Dat is toch krom?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31021634
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:07 schreef Metro2005 het volgende:
Niet zo raar vind ik dat SUV eigenaren hun beklag doen.
Hun wordt de toegang ontzegd omdat hun auto zo erg zou vervuilen terwijl er heel veel auto's rondrijden die veel meer vervuilen.
Dat is toch krom?
Neen, je moet het ook relatief zien. Er rijdt misschien een tiental vervuilende Ferrari's door het centrum van Amsterdam (als het er al zoveel zijn), terwijl er ongetwijfeld vele male meer PC Hooft-tractoren rondkachelen. Daar heb ik geen bron van, maar dat voel je natuurlijk op je klompen aan.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_31021643
Het is wel lekker generaliserend om alleen SUV's aan te pakken! Je gaat auto's dus puur op uiterlijk selecteren.
Dan moet je het ook eerlijk aanpakken en gelijk alle auto's "meenemen" die net zoveel ruimte innemen en brandstof verbruiken . Zoals de Mercedes E- en S klasse; Audi A8, A4; Volkswagen Passat, Phaeton, Sharan; Renault Espace etc. etc. etc.




4,90 m lang 2,10 m breed en hoger dan menig SUV.
pi_31022838
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:40 schreef more het volgende:

Nieuwe diesels zijn zo "schoon" dat je zelfs BPM korting krijgt van de overheid

Dat is inderdaad wel lastig bij het dubbel geparkeerd staan.
O maar dat mag toch niet

Ik ben zelf ondernemer en heb ook div. bedrijfwagens maar ik zou niet weten welke belasting je bedoeld.
Ok, even een correctie van mijn kant: ik ging bij de SUVs eigenlijk alleen uit van de Hummer. Uiteraard zijn er veel meer SUVs van andere merken. Mijn pleidooi gold wat mij betreft dan ook alleen voor de Hummer, een 'standaard' SUV kan best toelaatbaar zijn in de stad (alhoewel het wat mij betreft net zo overbodig is als een Jeep in Nederland...) ....
pi_31022844
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:14 schreef more het volgende:
Het is wel lekker generaliserend om alleen SUV's aan te pakken! Je gaat auto's dus puur op uiterlijk selecteren.
Dan moet je het ook eerlijk aanpakken en gelijk alle auto's "meenemen" die net zoveel ruimte innemen en brandstof verbruiken . Zoals de Mercedes E- en S klasse; Audi A8, A4; Volkswagen Passat, Phaeton, Sharan; Renault Espace etc. etc. etc.

[afbeelding]


4,90 m lang 2,10 m breed en hoger dan menig SUV.
En zo is het maar net.
Je kunt niet zomaar zeggen die groep mag niet naar binnen en die groep wel.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31022909
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:40 schreef Metro2005 het volgende:
Iedereen moet volgens jou in een suzuki alto rijden. Meer heb je immers niet nodig want het draagt toch niks bij aan de economie.
Opzouten, insenuaties uit je maar tegen iemand anders. Doe ik bij jou ook niet en jij dus bij mij ook niet.
pi_31023626
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:42 schreef TMoose het volgende:

[..]

Zozo, lekker generaliserend. En er zijn nog best wel een paar mooie corvetter met een bigblock die qua verbruik een SUV het nakijken geven. Dus door het generaliseren haal je je eigen (overigens verder ook niet correcte argument) onderuit. Verder is dit natuurlijk het enige argument wat in de buurt komt van de reden, namelijk het verbeteren van de luchtkwaliteit in de binnenstad. Die zal echt niet verbeteren door het verbieden van de 1.nogwat procent SUV's in de binnenstad, want voor elke SUV die verdwijnt komen er 2 andere auto's voor terug.
Minder vervuiling? LPG stimuleren !
Ok, ik bedoelde dus eigenlijk Hummers zoals hierboven gemeld, dus mijn opmerking over meer vervuiling dan andere auto's maar om toch even te reageren:
Voor 1 SUV komen echt geen 2 auto's terug hoor. 1 bestuurder kan geen 2 auto's tegelijk besturen en als het je om die parkeerplekken ging: die 2 auto's waren er dan sowieso toch al om een plekje te zoeken...

enne, minder vervuiling: OV verbeteren/stimuleren!
quote:
Vertel dat maar tegen de autodealer die ze verkoopt. Voor zijn economie zijn ze wel nodig. Misschien dat je in jou beperkte visie gelijk zou hebben, maar we leven hier over het algemeen in de echte wereld. Daarnaast, als je ze on deze reden zou mogen verbieden, dan zou dat dus voor alle producten gelden waar een goedkoper / sociaal meer geaccepteerde versie van verkrijgbaar is. Denk daar mar eens over na.
Jij weet best wat voor soort economieen ik bedoelde. En daar valt de autodealer van Hummers/SUVs niet onder. De gemiddelde bakker of supermarkt bevoorraadt zijn winkels niet met SUVs. Geen enkel bedrijf doet zoiets (tenzij het alleen puur om de image gaat).
quote:
En die komt dan zelfs nog achter de autobus en vrachtwagen. En laten we vooral de trein niet vergeten. Wel eens de resultaten gezien van een botsing tussen een voetganger en een trein.? Volgens je eigen argument zou je dus eenst de trein, alle vrachtwagens en bussen moeten verbieden. Anders heeft het erg weinig effect.
Appels met peren vergelijken. Wat jij noemt zijn allemaal geen personenauto's.
quote:
Elke auto neemt teveel parkeerruiimte in als jij op die plek je wagen neer wilt zetten. Verder betaal je in het centrum van amsterdam voor een afgemeten hoeveelheid ruimte. (Een zogenaamd parkeervak) Als je meer ruimte nodig hebt betaal je maar 2 keer. Maar verbieden? Dan moet je ook de vrachwagens en een gedeelte van alle busjes verbieden.
Er zijn 1000 parkeerplaatsen in totaal. Daarop kan je dus 500 SUVs kwijt of 1000 normale personenauto's. De ruimte is schaars, meer parkeerplaatsen kunnen er gewoonweg niet meer bij.

Wat zou jij doen als gemeente?
En waarom vrachtwagens e.d. wel had ik al uitgelegd.
quote:
De wegenbelasting voor SUV's is door dat hoge gewicht een stuk hoge dan voor "normale" auto's. Verder zit een busje van hetzelfde gewicht voor een particulier in dezelfde schaal, dus dat is wel te vergelijken. Hoe de tarieven voor vrachtverkeer zijn weet ik niet, maar ik verwacht dat zware vrachtwagens relatief minder betalen.
exacte cijfers kan ik je daar ook niet over geven, dus die mening van mij was ook niet bepaald gestoeld op enige feiten/logica. Dus dat argument van mij mag je wat mij betreft negeren :S
quote:
Dat kan allemaal wel, maar bij de beleidsvorming bij de gemeent amsterdam mag je verwachten dat er wel vooruitgedacht wordt, er wel een directe link tussen probleem en oplossing te vinden is, niet populistisch gewerkt wordt, omdat dat op de lange termijn alleen maar meer kost, en men niet zo kortzichtig en egocentrisch is als jou punten je doen voorkomen. (Niet dat dat zo hoeft te zijn, maar het lijkt nu zo...)
Dit is juist vooruitdenkend: voorkomen dat de problemen nog erger worden (de manier waarop, tsja, daarin verschil jij van mening). Populistisch is daarentegen die auto's zonder enig morren toestaan omdat het grootste gedeelte van het volk dat wel wil (denk ik alzo, aan alle reacties te horen/lezen).

Alleen jammer dat je gelijk mijn meningen weer als kortzichtig en egocentrisch afdoet. Sneu van jouw kant en denigrerend. Je kan ook best discussieren zonder met zulk soort dingen te komen.
pi_31023646
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:56 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Opzouten, insenuaties uit je maar tegen iemand anders. Doe ik bij jou ook niet en jij dus bij mij ook niet.
Pardon?

Jij maakt 5 opmerkingen die allemaal op hetzelfde neerkomen:
Een auto moet alleen functioneel zijn.
Dus je hebt blijkbaar volgens jou niet meer nodig dan een klein koekblikkie.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31023725
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:22 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Pardon?

Jij maakt 5 opmerkingen die allemaal op hetzelfde neerkomen:
Een auto moet alleen functioneel zijn.
Dus je hebt blijkbaar volgens jou niet meer nodig dan een klein koekblikkie.
Dan heb je mijn posts niet goed begrepen. Jammer.
pi_31024905
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]


Er zijn 1000 parkeerplaatsen in totaal. Daarop kan je dus 500 SUVs kwijt of 1000 normale personenauto's. De ruimte is schaars, meer parkeerplaatsen kunnen er gewoonweg niet meer bij.
Normale auto's volgens jou! Immers, ik val in herhaling, de oppervlakte van 99% van alle suv's is niet meer dan de meeste andere auto's uit de midden/hogere klasse.

Onder de grond is overigens nog ruimte genoeg voor parkeergarages, had men bij de aanleg van de metro maar wat extra gaten moeten maken. En kan men bij toekomstige bouwprojetcten beter gelijk hele grote ondergrondse parkeergarages bouwen.
  donderdag 29 september 2005 @ 14:09:37 #91
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31026303
Naast de lopende zaken die ik net doorlas over maten etc etc wil ik dit zeggen:
Er zijn wettelijke normen waaraan een auto zich heeft te houden. Welke de formaten zijn weet ik niet. Maar als de breedte niet breder is dan die norm zie ik geen probleem. Idem met de lengte van een voertuig. Al is de SUV 5 meter lang en 2.10 breed. Het valt nog steeds binnen de wettelijke normen. Ook om te parkeren dus.

Het gelul om SUV rijders aan te pakken door ze te verbannen uit de stad is komplete nonsens.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31033685
Echt een flutregel hoor.
kom op, hoeveel van die dingen rijden er nou helemaal? Als je die paar verbiedt wordt de lucht echt niet schoner hoor. Wat een gelul.

En trouwens, al die geitenwollensokkenfiguren rijden met een bakfiets, alsof dat niet onnodig veel ruimte inneemt....
*verwijderd door Admin*
pi_31078253
quote:
Op woensdag 28 september 2005 23:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ok ik som er een paar voor je op:
1. Ze zuipen veel meer benzine dan alle andere auto's
2. In tegenstelling tot busjes en bestelwagens zijn ze niet broodnodig (voor de economie)
3. De kans op letsel is bij dezelfde omstandigheden (zelfde snelheid, zelfde omgeving, etc.) veel groter met een SUV
4. Ze nemen (te) veel parkeerruimte in. Parkeerruimte dat sowieso al schaars is in Amsterdam
5. Door hun (overdreven) gewicht brengen ze teveel schade aan aan het wegdek(het slijt sneller). En een vergelijking met een busje of een vrachtauto gaat niet op, aangezien je met andere belastinghoeveelheden te maken hebt (gebruiker/slijter betaalt etc.).

En dat zijn mijn 5 argumenten om SUVs in de binnenstad te verbieden. Anderen kunnen vast nog wel meer argumenten bedenken.
Hippie. Ga toch fietsen. Stalin was vast trots op je geweest. De gedachtenpolitie denkt wel voor u, en als u het daar niet mee eens bent dan is er altijd Siberie nog!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_31078274
Relnichten,
zorg eerst dat je wat hebt om je druk over te maken, dan praten we verder...

[ Bericht 17% gewijzigd door dl3b op 01-10-2005 07:03:25 ]
Karper diem, vis van de dag
pi_31079098


Deze Groen Links sukkel heeft het in Nijmegen geprobeerd!

http://www.nijmegen.nl/be(...)roen_Links/index.asp


Voor de duidelijkheid hij zou het liefste alle auto's verbieden, en heeft zelf alleen een fiets.
pi_31085160
rascisten zijn het man
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:21:32 #97
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31086687
Wanneer is een auto een SUV? Welke auto's zijn dat wel en welke niet.

Waarom een BMW X5 wel een een 760i niet?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_31086769
Als ze nou gewoon niet meer verkocht mogen worden ben je er ook vanaf
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:23:22 #99
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_31088337
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 10:16 schreef more het volgende:
[afbeelding]

Deze Groen Links sukkel heeft het in Nijmegen geprobeerd!

http://www.nijmegen.nl/be(...)roen_Links/index.asp


Voor de duidelijkheid hij zou het liefste alle auto's verbieden, en heeft zelf alleen een fiets.
Oh ja, hij is destijds bij B&W geweest. Daar zat hij met droge ogen te beweren dat de regels bijgesteld waren vwb formaat, anders glipten er nog een paar merken doorheen...

Voor de liefhebbers:
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)teman/bb.20041021.rm
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 23:55:08 #100
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_31101953
De mensen die afwijzend tegen dit plan staan, raad ik aan z.s.m. hun koffers te pakken en naar de VS te verhuizen (met evt. hun SUV's). Dergelijke plannen in Noordrijn-Westfalen en Londen om terreinwagens te verbieden hebben juist tot succes geleid. De reden waarom het hier niet gebeurt, is omdat het merendeel van de bevolking oerconservatief is.
  zondag 2 oktober 2005 @ 01:10:58 #101
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_31104012
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 23:55 schreef Ofyles2 het volgende:
De mensen die afwijzend tegen dit plan staan, raad ik aan z.s.m. hun koffers te pakken en naar de VS te verhuizen (met evt. hun SUV's). Dergelijke plannen in Noordrijn-Westfalen en Londen om terreinwagens te verbieden hebben juist tot succes geleid. De reden waarom het hier niet gebeurt, is omdat het merendeel van de bevolking oerconservatief is.
Wat voor succes dan???
pi_31106733
Kijk, of je verbiedt die dingen helemaal of je staat ze toe.
Maar niet wel toestaan dat je er een mag kopen en dan allerlei maatregelen gaan verzinnen om geld uit je zak te kloppen.

Typisch Nederlands, heb je een beetje geld dan mag je dat niet laten zien.
Nee, zo'n eend van 18 jaar oud is lekker milieuvriendelijk...
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_31107514
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 23:55 schreef Ofyles2 het volgende:

Dergelijke plannen in Noordrijn-Westfalen
om terreinwagens te verbieden hebben juist tot succes geleid.
O ja waar dan? Ik heb er nog niets van gemerkt, en zoals je ziet in mijn sig heb ik niet bepaald een klein autootje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')