eensch.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:47 schreef HassieBassie het volgende:
Gelukkig worden klassieke auto's nog steeds niet aangepakt. Nou ja, klassiek, ieder mega vervuilend vehikel ouder dan 25 jaar rijdt nog steeds vrolijk belastingvrij rond, zonder zorgen over het milieu of wat dan ook. Rijdend erfgoed heet dat dan. Op zich niks mis mee, maar nu zelfs ontstellend gammele tyfusbakken uit 1980 zich 'klassiek' mogen noemen heeft de wetgever nog wel wat gaatjes in de wet te dichten voordat ze zich druk gaan maken over relatief schone SUV's volgens mij..
Ik wou zeggen: wat een loze reactie, maar nu ik zie dat je het in Oud-Hollandsch hebt geprobeerd te spellen, kom ik terug op die gedachte.quote:
Dagje Amsterdam:quote:Op woensdag 28 september 2005 12:49 schreef longinus het volgende:
Parkeertereinen buiten Amsterdam en gratis vervoer, zo los je het op
Dan wil ik een verbod op smarts, volvo's, opels, auto's ouder dan 10 jaar, groene auto's en suzuki alto's.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:24 schreef Floripas het volgende:
Oh ja, en een geparkeerde SUV vervuilt mijn uitzicht. Ernstig.
Krijgen Taxi's een ontheffing? Want de meeste rijden op diesel.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:22 schreef TMoose het volgende:
Amsterdam wil zwaar vervuilende auto's zoals luxe terreinwagens ('PC Hooft-tractoren') en dieselauto's uit de stad verbannen
Kijk eens bij P&R parkeren in Amsterdamquote:
Laat eerst maar eens oemand aantonen dat ze het meest vervuilen.quote:
Nog een broodje hummus?quote:Op woensdag 28 september 2005 12:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik wou zeggen: wat een loze reactie, maar nu ik zie dat je het in Oud-Hollandsch hebt geprobeerd te spellen, kom ik terug op die gedachte.![]()
Dagje Amsterdam: Met de auto naar Amsterdam-Osdorp, daar gratis je auto neerzetten en vervolgens met tram 17 naar het centrum.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:58 schreef Blapiet het volgende:
[..]
Dagje Amsterdam:
Eerst met de auto naar het transferium (Arena) om te parkeren. Kost wel wat maar goed, dat maakt niet uit. Vervolgens richting metrostation Bijlmer en daar even een strippenkaart kopen. Dus we staan voor die automaat, alleen contant geld of chippen. Ik had welgeteld 3 euro contant bij me en op de chip 1,29. Dat ging dus niet werken. Op zoek gegaan naar een PIN-automaat of een chip-oplader, niet te vinden. Dan maar met de trein. Wij de (stilstaande) roltrap op richting het perron in de veronderstelling dat daar een kaartjesautomaat zal staan. Niet dus![]()
Wij weer naar beneden en op zoek naar een kaartjesautomaat, eindelijk gevonden, kaartje gekocht, trein gemist. Moesten we een kwartier wachten op de trein om eindelijk naar CS te kunnen gaan.
Wereld systeem dat OV daar.
quote:Op woensdag 28 september 2005 12:26 schreef JohnDope het volgende:
SUV's zijn de minst schadelijke auto's voor het milieu. ...
Dit is in een onlangs gepubliceerd onderzoek aan het licht gekomen.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:29 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Laat eerst maar eens oemand aantonen dat ze het meest vervuilen.
Wie eist bewijst...
Ik ga even op zoek naar onderzoek wat je ongelijk aantoont.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:40 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]Yeah right.
SUV's zijn grotere en zwaarder dan gewone auto's. Hierdoor hebben ze meer vermogen en benzine nodig. Daardoor onstaat meer uitstoot, hierdoor zijn ze dus alles behalve beter voor het miliieu.
Bovendien is het gebruik van SUV's op onverharde wegen en klinkers op de lange duur ook slechter.
Tevens zijn die dingen (mits betrokken bij een ongeluk) hartstikke dodelijk. Ongelukken pakken minimaal 35% slechter uit als er een SUV bij betrokken is.
Het gaat om de andere kant, egoïstquote:Op woensdag 28 september 2005 13:48 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ik ga even op zoek naar onderzoek wat je ongelijk aantoont.
Maar dat ze hartstikke dodelijk zijn is natuurlijk gelul. Je zit daarin veel hoger en dus veiliger dan in een andere auto.
egoïst?quote:Op woensdag 28 september 2005 13:50 schreef longinus het volgende:
[..]
Het gaat om de andere kant, egoïst
Je hebt helemaal gelijk, vooral die laatste regel.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:55 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
egoïst?
Dus ik moet maar in een suzuki Alto gaan rijden omdat ik anders bij een aanrijding met een op kosten van de samenleving demonstrerende geitenwollensok misschien wel zelf heelhuids uitstap?
Onbegrijpelijk wat sommige mensen voor kronkels in hun kop hebben....
Is goed.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:59 schreef mstx het volgende:
[..]
Dan wil ik een verbod op smarts, volvo's, opels, auto's ouder dan 10 jaar, groene auto's en suzuki alto's.
Fokkers schitteren weer door afwezigheid van argumentatiequote:Op woensdag 28 september 2005 13:58 schreef longinus het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, vooral die laatste regel.![]()
Is goed, ik wacht...quote:Op woensdag 28 september 2005 13:48 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ik ga even op zoek naar onderzoek wat je ongelijk aantoont.
Maar dat ze hartstikke dodelijk zijn is natuurlijk gelul. Je zit daarin veel hoger en dus veiliger dan in een andere auto.
Waarom komen al die SUV's trouwens lachend door de Europese goedkeuring?quote:
De mensen die nu in in SUV rijden zouden anders gewoon een ander type audi, mercedes, bmw rondrijden. De lagere modellen zijn vaak wat goedkoper dus hop zwaardere motor er in en kwa uitstoot haal je nog geen winst.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:40 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]Yeah right.
SUV's zijn grotere en zwaarder dan gewone auto's. Hierdoor hebben ze meer vermogen en benzine nodig. Daardoor onstaat meer uitstoot, hierdoor zijn ze dus alles behalve beter voor het miliieu.
Bovendien is het gebruik van SUV's op onverharde wegen en klinkers op de lange duur ook slechter.
Precies. Iedereen een Lexus Hybride van de staat.quote:Op woensdag 28 september 2005 14:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De mensen die nu in in SUV rijden zouden anders gewoon een ander type audi, mercedes, bmw rondrijden. De lagere modellen zijn vaak wat goedkoper dus hop zwaardere motor er in en kwa uitstoot haal je nog geen winst.
Wil je onzuinige auto's aanpakken kan je beter oudere auto's aanpakken.
Wat een brute onzin man!!!quote:Op woensdag 28 september 2005 15:53 schreef dVTB het volgende:
Leg eens uit waarom het betutteling is? Iedereen is vrij om te rijden in zijn/haar auto naar keuze, daarop gelden geen beperkingen. Maar draag dan wel de gevolgen van je keuze. En jij kunt dan wel stellen dat SUV-rijders 'genoeg' wegenbelasting en verzekering betalen, maar is dat ook zo?
Als ik een voetganger aanrijd (met een normale personenauto) komt deze zwaargewond in het ziekenhuis terecht. Als deze door een SUV met dezelfde snelheid wordt aangereden, is de voetganger dood. Hoe wil je dat verzekeringstechnisch in een prijs uitdrukken? - Misschien moet je SUV's wel helemaal verbieden uit oogpunt van verkeersveiligheid. Of extra eisen stellen aan een rijbewijs, zoals dat ook voor vrachtwagen- of buschauffeurs geldt....
Net zoals andere auto's vervuilend zijn. Een nieuwe SUV op benzine is minder vervuilend dan een aude auto op diesel bijvoorbeeld. Wil je minder vervuiling dan moet je schoner gaan rijden. Stimuleer LPG of rijden op waterstof.quote:Op woensdag 28 september 2005 15:33 schreef dVTB het volgende:
SUV's zijn vervuilend,...
Ook hier, net zoals alle andere auto's. En zelfs dan ligt het over het algemeen aan de bestuurder dat er een ongeluk gebeurt, en niet aan de auto. Om het risico voor een voetganger bij een aanrijding te verkleinen zou je de voorkant en bumber kunnen aanpassen, of er iig onderzoek naar doen het het op te lossen. Dat is een constructieve oplossing...quote:Op woensdag 28 september 2005 15:33 schreef dVTB het volgende:
...zijn gevaarlijk voor andere verkeersdeelnemers
Ze nemen precies zoveel ruimte in als ze nodig hebben ???quote:Op woensdag 28 september 2005 15:33 schreef dVTB het volgende:
en nemen onnodig veel parkeerruimte in.
SUV rijders : Betalen meer BPM en wegenbelasting.quote:Op woensdag 28 september 2005 15:33 schreef dVTB het volgende:
Ik vind het dus prima dat SUV-rijders daarvan de consequenties ondervinden.
Buiten de discussie om of je moet vinden of een SUV geschikt is voor de Nederlandse wegen (Een Ferrari komt ook geen drempel over, en is ook niet echt gemaakt om <120km/uur te rijden... ) dragen de eigenaars van een SUV al de gevolgen die ze dan ook stevig voelen in de portemonnee...quote:Op woensdag 28 september 2005 15:33 schreef dVTB het volgende:
Wie zonodig moet rondrijden in een voertuig dat eigenlijk niet is bestemd voor normaal stads- of wegverkeer, moet ook maar de gevolgen dragen.
Parkeren verbieden? Vanwege de grootte? Dan zul je alle voertuigen van die afmetingen moeten weigeren. Inclusief busjes, vrachtwagentjes, caravans en auto's met aanhanger... En dat wilde je ook alweer waarom? Milieuvervuiling ging het toch om??quote:Op woensdag 28 september 2005 15:33 schreef dVTB het volgende:
Parkeren verbieden, verzekeringspremie en wegenbelasting fors omhoog.
Hey, toch enige mate van intelligentie aanwezig. Je eerdere reply's waren meer van het SUV-bashen, meer enige onderbouwng was er niet. Excuses dat ik je meteen in een hoekje heb geduwdquote:Op woensdag 28 september 2005 15:53 schreef dVTB het volgende:
Leg eens uit waarom het betutteling is? Iedereen is vrij om te rijden in zijn/haar auto naar keuze, daarop gelden geen beperkingen. Maar draag dan wel de gevolgen van je keuze. En jij kunt dan wel stellen dat SUV-rijders 'genoeg' wegenbelasting en verzekering betalen, maar is dat ook zo?
Als ik een voetganger aanrijd (met een normale personenauto) komt deze zwaargewond in het ziekenhuis terecht. Als deze door een SUV met dezelfde snelheid wordt aangereden, is de voetganger dood. Hoe wil je dat verzekeringstechnisch in een prijs uitdrukken? - Misschien moet je SUV's wel helemaal verbieden uit oogpunt van verkeersveiligheid. Of extra eisen stellen aan een rijbewijs, zoals dat ook voor vrachtwagen- of buschauffeurs geldt....
Als het goed is kun je in het Transferium een speciaal kaartje krijgen zodat je de metro kunt pakken, gewoon naar de "balie" lopen en even naar vragen.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:58 schreef Blapiet het volgende:
[..]
Eerst met de auto naar het transferium (Arena) om te parkeren. Kost wel wat maar goed, dat maakt niet uit. Vervolgens richting metrostation Bijlmer en daar even een strippenkaart kopen.
Wij weer naar beneden en op zoek naar een kaartjesautomaat, eindelijk gevonden, kaartje gekocht, trein gemist. Moesten we een kwartier wachten op de trein om eindelijk naar CS te kunnen gaan.
Wereld systeem dat OV daar.
Nogmaals: iedereen is inderdaad vrij om te kiezen voor de auto van zijn keuze. Je kunt je alleen afvragen of je voor het besturen van een SUV niet over extra vaardigheden moet beschikken, gezien de omvang van het voertuig en het grotere gevaar voor andere weggebruikers. Zie ook het besturen van een auto met zware aanhangwagen (rijbewijs E vereist). Met andere woorden: kun je een SUV wel als een gewone personenauto zien?quote:Op woensdag 28 september 2005 16:04 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat een brute onzin man!!! Het is een recht van elke burger om te rijden in elke auto die men wilt als men daar het rijbewijs voor heeft. Al rijd men met een pantserwagen. De lokale overheid heeft zich niet te bemoeien met de keuze van autoaanschaf. De consument betaald al genoeg. Voor een SUV ook in verzekering en belasting en brandstof. Laat de mens gewoon vrij in de keuze van type auto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |