Als je het tegendeel beweert welquote:
quote:Op donderdag 29 september 2005 17:30 schreef sp3c het volgende:
het is toch vooral een Amerikaanse agenda, de rest van de wereld kan het maar bar weinig schelen
Daarom vraag ik je iets voor de eerste keer. Maar goed, als jij je beweringen niet verdedigt moet je het zelf weten.quote:Op donderdag 29 september 2005 17:30 schreef sp3c het volgende:
ja ik ben geen papegaai
Inspecteurs gaan niet over vrede, ze gaan over wapens. UNMOVIC werd niet gegijzeld, dus je ongelijk IS al bewezen.quote:Op donderdag 29 september 2005 17:30 schreef sp3c het volgende:
omdat dat je daar het vredesproces mee om zeep kunt helpen (of gijzelen zo jij wil) dat is met de huidige gijzelingen niet het geval tenzij je bush of rumsfeld te grazen weet te nemen
Ik neem aan dat je inmiddels door hebt dat er in Irak militair is ingegrepen?quote:Op donderdag 29 september 2005 17:30 schreef sp3c het volgende:
diezelfde supermacht gaf dekking aan de peacekeepers in Bosnie, heeft alleen weinig geholpen
Ah, en nu is Irak een slagveld, zijn de verschillen nog nooit zo groot geweest en is het nog steeds Amerika's schuld. Met speldenprikjes bedoelde ik dus geen aanvallen op luchtafweergeschut, ik zeg alleen dat luchtafweergeschut geen rol van betekenis speelde in Irak.quote:Op donderdag 29 september 2005 17:30 schreef sp3c het volgende:
besides the point
na desert fox zijn er geen waarnemers aan de luchtafweersystemen gebonden en die aanvallen die doorgingen concentreerden zich op de nofly zones waar Saddam zowieso al niet meer aan de macht was. Daar had Saddam een effectiefere manier om tegen te reageren ... gewoon geen voedsel enzo die kant meersturen, de burgers hongeren dood en raken zonder medicijnen en het is Amerika zijn schuld
dat doe ik dan ook nietquote:Op donderdag 29 september 2005 17:48 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Als je het tegendeel beweert wel
dat interesseert me verder nietquote:[..]
Amerika heeft Irak niet alleen aangevallen voor Irak, maar wil een vinger in de pap van het Midden Oosten. Dat is de internationale agenda die ik bedoel.
welke beweringen hebben we het precies over?quote:[..]
Daarom vraag ik je iets voor de eerste keer. Maar goed, als jij je beweringen niet verdedigt moet je het zelf weten.
onzinquote:[..]
Inspecteurs gaan niet over vrede, ze gaan over wapens. UNMOVIC werd niet gegijzeld, dus je ongelijk IS al bewezen.
jij stelt iets voor als alternatief voor de Irak oorlog, dan probeer ik je een plezier te doen door er op in te gaan en gaan we zo beginnen?quote:[..]
Ik neem aan dat je inmiddels door hebt dat er in Irak militair is ingegrepen?.
nog steeds besides the point.quote:[..]
Ah, en nu is Irak een slagveld, zijn de verschillen nog nooit zo groot geweest en is het nog steeds Amerika's schuld. Met speldenprikjes bedoelde ik dus geen aanvallen op luchtafweergeschut, ik zeg alleen dat luchtafweergeschut geen rol van betekenis speelde in Irak.
quote:
quote:
Zaken die je je in je stelling over het hoofd ziet interesseren je niet, wat een zwaktebod.quote:Op donderdag 29 september 2005 18:07 schreef sp3c het volgende:
dat interesseert me verder niet
De bewering die je niet wil beantwoorden, sluit jij een burgeroorlog uit?quote:Op donderdag 29 september 2005 18:07 schreef sp3c het volgende:
welke beweringen hebben we het precies over?
Vroeg jij mij niet om te stoppen met woorden in de mond stoppen?quote:Op donderdag 29 september 2005 18:07 schreef sp3c het volgende:
volgens mij stel jij een vraag die al beantwoord is en blijf je er over door drammen omdat het antwoord niet bevredigend is
Voor de oorlog is Unmovic toch ook weggehaald?quote:Op donderdag 29 september 2005 18:07 schreef sp3c het volgende:
onzin
er zijn geen speldenprikken geweest dus is unmovic niet gegijzeld, jij stelt iets voor als alternatief voor de Irak oorlog, dit is niet gebeurt want er is oorlog gevoerd, hoe kun je dan in godsnaam met enige zekerheid stellen wat er gebeurd zou zijn?
Wat ik wil zeggen is, dat deze keer met zekerheid militair zou worden ingegrepen bij het belemmeren van inspecties, dat was niet zo in Bosnië.quote:Op donderdag 29 september 2005 18:07 schreef sp3c het volgende:
jij stelt iets voor als alternatief voor de Irak oorlog, dan probeer ik je een plezier te doen door er op in te gaan en gaan we zo beginnen?
rare manier van discussieren
Ongetwijfeld? Saddam zou wel gek zijn als 'ie dat deed...ingrijpen natuurlijk. Maar je kunt je inspecteurs evacueren voordat er militaire acties plaatsvinden, zoals bij de oorlog.quote:Op donderdag 29 september 2005 18:07 schreef sp3c het volgende:
nog steeds besides the point.
als die speldenprikjes saddam ook maar enige zorgen zouden baren dan zou hij ongetwijfeld net als de bsa de wapeninspecteurs aan die objecten gebonden hebben ... en zit je met een dillemma.
toch maar binnenvallen of de hele kwestie vergeten
zwaktebod?quote:Op donderdag 29 september 2005 18:43 schreef RichardQuest het volgende:
Zaken die je je in je stelling over het hoofd ziet interesseren je niet, wat een zwaktebod.
daar heb ik antwoord op gegeven ... ik hoop dat we het kunnen voorkomen.quote:[..]
De bewering die je niet wil beantwoorden, sluit jij een burgeroorlog uit?
ja, daar wil ik het bij houdenquote:[..]
Vroeg jij mij niet om te stoppen met woorden in de mond stoppen?
maar dat heeft toch totaal geen nut dan????quote:[..]
Voor de oorlog is Unmovic toch ook weggehaald?
Verder biedt ik geen zekerheid, dat kan ook niet.
[..]
Wat ik wil zeggen is, dat deze keer met zekerheid militair zou worden ingegrepen bij het belemmeren van inspecties, dat was niet zo in Bosnië.
[..]
Ongetwijfeld? Saddam zou wel gek zijn als 'ie dat deed...ingrijpen natuurlijk. Maar je kunt je inspecteurs evacueren voordat er militaire acties plaatsvinden, zoals bij de oorlog.
We zijn het over de nasleep van de oorlog eens denk ik, dus dat is geen discussiepunt. Als Saddam geen inspecteurs meer toe zou laten zou het een UN-violation zijn en is de oorlog legitiem...slok op de borrel, me dunkt.quote:als je voor elke 'speldenprik' je inspecteurs terug gaat trekken dan is de kans klein dat Saddam ze weer binnenlaat en bij grootschalige actie's kom je feitelijk op dezelfde situatie uit als nu ... waar ik op zich niet tegen ben maar dan onder VN (of desnoods NATO) vlag zolang het maar niet Amerika in zijn eentje is want we zien inmiddels hoe dat gaat.
Er zijn mensen die denken dat de huidige gang van zaken (unilateraal en shock-and-awe) nog steeds de goede is, daar gaat dit topic over.quote:Op donderdag 29 september 2005 22:16 schreef sp3c het volgende:
mjah dan kom je nergens imo je moet je ook afvragen waarom bepaalde doelen niet gehaald worden en imo komt dat door een slechte voorbereiding en teveel reservisten op de grond, die banen hadden gevuld moeten worden door militairen van andere landen.
dan maar wachten tot alle hoofden de andere kant op staan want zoals het nu gaat gaat het niet goed
Dat zal de komende jaren, met name na het vertrek van Bush, uitgebreid behandeld worden. Dan krijgen we ook wat meer insider informatie, en als deze regerig wordt opgevolgd door een democratische regering zullen ook ambtenaren en diplomaten uit de school klappen.quote:Op donderdag 29 september 2005 22:00 schreef RichardQuest het volgende:
Maar ik wil het niet hebben over een eventuele dubbele agenda van de VS, of het al dan niet legitiem zijn van de oorlog, maar over de door de VS gestelde doelen met Irak.
quote:Op donderdag 29 september 2005 23:25 schreef sp3c het volgende:
dan moet je er een disclaimer bij zetten dat het topic alleen voor die mensen bedoelt is.
uit de OP krijg ik echter er gevraagd werd naar de meningen van mensen die voor de Irak oorlog waren en hoe die er nu tegen aan kijken ... nu ja zo dus
quote:Ik ben benieuwd of er nog gebruikers zijn die voor de oorlog begon de oorlog aanmoedigden, en nog steeds van mening zijn dat de oorlog effectief was.
quote:Op woensdag 28 september 2005 00:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
een hoeft het ander niet uit te sluiten imo
ik was en ben nog steeds voor de oorlog, maar effectief is het niet echt gegaan
[..]
Ik verwacht ook wat verhalen van niet-Amerikanen, die nu nog bang zijn voor de consequenties als ze zouden praten.quote:Op vrijdag 30 september 2005 00:21 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Dat zal de komende jaren, met name na het vertrek van Bush, uitgebreid behandeld worden. Dan krijgen we ook wat meer insider informatie, en als deze regerig wordt opgevolgd door een democratische regering zullen ook ambtenaren en diplomaten uit de school klappen.
Laatst was nog een leuk programma op de VRT, waarin je wat informatie kreeg over hoe "Tora Bora" gegaan was. Belachelijke actie om de pers te laten zien dat er in ieder geval goeie bedoelingen warenquote:Op vrijdag 30 september 2005 10:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik verwacht ook wat verhalen van niet-Amerikanen, die nu nog bang zijn voor de consequenties als ze zouden praten.
Mischien dat Joschka Fischer aan zijn memoires begintquote:Op vrijdag 30 september 2005 10:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik verwacht ook wat verhalen van niet-Amerikanen, die nu nog bang zijn voor de consequenties als ze zouden praten.
Respect! Daar hoor je nooit iemand over..quote:Op vrijdag 30 september 2005 16:04 schreef Johan_de_With het volgende:
Is de veiligheid van de wereld uberhaupt meetbaar?
Ik weet niet of het wetenschappelijk meetbaar is, maar je kunt er in ieder geval over discussiëren. Ik zou zeggen, doe je zegje.quote:Op vrijdag 30 september 2005 16:04 schreef Johan_de_With het volgende:
- neequote:Op dinsdag 27 september 2005 19:48 schreef RichardQuest het volgende:
Kernpunten in dit topic zijn;
- Is het Iraakse volk nu beter af?
- Zal het Iraakse volk in de toekomst beter af zijn dan als er geen invasie was?
- Is Irak veiliger?
- Is de wereld veiliger?
- Manipuleerden de VS de wereld bewust met o.a. Powells Powerpoint-presentatie? Moet de consequentie (aftreden) alleen voor hem zijn?
- Waren er betere alternatieven?
Nieuwsbronnen, achtergronden en standpunten (verzamelde standpunten van voor de oorlog)
Als je in staat bent overeenstemming te bereiken over de criteria, ja dan kun je veiligheid meten.quote:Op vrijdag 30 september 2005 16:04 schreef Johan_de_With het volgende:
De doelgroep lijkt nog steeds niet bereikt te zijn, is iedereen nu tegen de VS?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:25 schreef Monidique het volgende:
Het is gewoon een F- pokkezooi.
Tegen de VS? nee hoor. Wel vind ik George Bush uitzonderlijk incompetent als president. En steeds meer Amerikanen beginnen daarvan ook overtuigd te raken. Het begint erop te lijken dat Bush's presidentschap grandioos gaat mislukken. Die druipt over maximaal 3 jaar met z'n staart tussen z'n benen af. Mischien zelfs eerder, een soort Nixon revisited.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:35 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
De doelgroep lijkt nog steeds niet bereikt te zijn, is iedereen nu tegen de VS?.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |