abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31032611
quote:
Op donderdag 29 september 2005 17:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

interessant?
Als je het tegendeel beweert wel
quote:
het is toch vooral een Amerikaanse agenda, de rest van de wereld kan het maar bar weinig schelen

Amerika heeft Irak niet alleen aangevallen voor Irak, maar wil een vinger in de pap van het Midden Oosten. Dat is de internationale agenda die ik bedoel.
quote:
ja ik ben geen papegaai
Daarom vraag ik je iets voor de eerste keer. Maar goed, als jij je beweringen niet verdedigt moet je het zelf weten.
quote:
omdat dat je daar het vredesproces mee om zeep kunt helpen (of gijzelen zo jij wil) dat is met de huidige gijzelingen niet het geval tenzij je bush of rumsfeld te grazen weet te nemen
Inspecteurs gaan niet over vrede, ze gaan over wapens. UNMOVIC werd niet gegijzeld, dus je ongelijk IS al bewezen.
quote:
diezelfde supermacht gaf dekking aan de peacekeepers in Bosnie, heeft alleen weinig geholpen
Ik neem aan dat je inmiddels door hebt dat er in Irak militair is ingegrepen? .
quote:
besides the point

na desert fox zijn er geen waarnemers aan de luchtafweersystemen gebonden en die aanvallen die doorgingen concentreerden zich op de nofly zones waar Saddam zowieso al niet meer aan de macht was. Daar had Saddam een effectiefere manier om tegen te reageren ... gewoon geen voedsel enzo die kant meersturen, de burgers hongeren dood en raken zonder medicijnen en het is Amerika zijn schuld
Ah, en nu is Irak een slagveld, zijn de verschillen nog nooit zo groot geweest en is het nog steeds Amerika's schuld. Met speldenprikjes bedoelde ik dus geen aanvallen op luchtafweergeschut, ik zeg alleen dat luchtafweergeschut geen rol van betekenis speelde in Irak.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 18:07:43 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31033097
quote:
Op donderdag 29 september 2005 17:48 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Als je het tegendeel beweert wel
dat doe ik dan ook niet
quote:
[..]

Amerika heeft Irak niet alleen aangevallen voor Irak, maar wil een vinger in de pap van het Midden Oosten. Dat is de internationale agenda die ik bedoel.
dat interesseert me verder niet
quote:
[..]

Daarom vraag ik je iets voor de eerste keer. Maar goed, als jij je beweringen niet verdedigt moet je het zelf weten.
welke beweringen hebben we het precies over?

volgens mij stel jij een vraag die al beantwoord is en blijf je er over door drammen omdat het antwoord niet bevredigend is
quote:
[..]

Inspecteurs gaan niet over vrede, ze gaan over wapens. UNMOVIC werd niet gegijzeld, dus je ongelijk IS al bewezen.
onzin

er zijn geen speldenprikken geweest dus is unmovic niet gegijzeld, jij stelt iets voor als alternatief voor de Irak oorlog, dit is niet gebeurt want er is oorlog gevoerd, hoe kun je dan in godsnaam met enige zekerheid stellen wat er gebeurd zou zijn?
quote:
[..]

Ik neem aan dat je inmiddels door hebt dat er in Irak militair is ingegrepen? .
jij stelt iets voor als alternatief voor de Irak oorlog, dan probeer ik je een plezier te doen door er op in te gaan en gaan we zo beginnen?

rare manier van discussieren
quote:
[..]

Ah, en nu is Irak een slagveld, zijn de verschillen nog nooit zo groot geweest en is het nog steeds Amerika's schuld. Met speldenprikjes bedoelde ik dus geen aanvallen op luchtafweergeschut, ik zeg alleen dat luchtafweergeschut geen rol van betekenis speelde in Irak.
nog steeds besides the point.

als die speldenprikjes saddam ook maar enige zorgen zouden baren dan zou hij ongetwijfeld net als de bsa de wapeninspecteurs aan die objecten gebonden hebben ... en zit je met een dillemma.

toch maar binnenvallen of de hele kwestie vergeten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31033912
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat doe ik dan ook niet
quote:
Op donderdag 29 september 2005 15:16 schreef sp3c het volgende:

de vergelijking gaat gewoon op hoor
quote:
dat interesseert me verder niet
Zaken die je je in je stelling over het hoofd ziet interesseren je niet, wat een zwaktebod.
quote:
welke beweringen hebben we het precies over?
De bewering die je niet wil beantwoorden, sluit jij een burgeroorlog uit?
quote:
volgens mij stel jij een vraag die al beantwoord is en blijf je er over door drammen omdat het antwoord niet bevredigend is
Vroeg jij mij niet om te stoppen met woorden in de mond stoppen?
quote:
onzin

er zijn geen speldenprikken geweest dus is unmovic niet gegijzeld, jij stelt iets voor als alternatief voor de Irak oorlog, dit is niet gebeurt want er is oorlog gevoerd, hoe kun je dan in godsnaam met enige zekerheid stellen wat er gebeurd zou zijn?
Voor de oorlog is Unmovic toch ook weggehaald?

Verder biedt ik geen zekerheid, dat kan ook niet.
quote:
jij stelt iets voor als alternatief voor de Irak oorlog, dan probeer ik je een plezier te doen door er op in te gaan en gaan we zo beginnen?

rare manier van discussieren
Wat ik wil zeggen is, dat deze keer met zekerheid militair zou worden ingegrepen bij het belemmeren van inspecties, dat was niet zo in Bosnië.
quote:
nog steeds besides the point.

als die speldenprikjes saddam ook maar enige zorgen zouden baren dan zou hij ongetwijfeld net als de bsa de wapeninspecteurs aan die objecten gebonden hebben ... en zit je met een dillemma.

toch maar binnenvallen of de hele kwestie vergeten
Ongetwijfeld? Saddam zou wel gek zijn als 'ie dat deed...ingrijpen natuurlijk. Maar je kunt je inspecteurs evacueren voordat er militaire acties plaatsvinden, zoals bij de oorlog.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 21:11:18 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31039414
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:43 schreef RichardQuest het volgende:

Zaken die je je in je stelling over het hoofd ziet interesseren je niet, wat een zwaktebod.
zwaktebod?

het boeit me gewoon niet dus weet ik er nix over dus kan ik er nix over zeggen, dan kan ik wel uit mijn nek kletsen net als jij over Bosnie maar dat vind ik niet handig.

als het relevant is mag je het uitleggen, ik weet er iig nix over dus met vragen daaromtrent hoef je niet bij mij aan te kloppen
quote:
[..]

De bewering die je niet wil beantwoorden, sluit jij een burgeroorlog uit?
daar heb ik antwoord op gegeven ... ik hoop dat we het kunnen voorkomen.

zou ik die hoop koesteren als ik het uit zou sluiten?
bovendien is een evt burgeroorlog niet per se het resultaat van Amerikaans ingrijpen maar van Saddams manier van regeren
quote:
[..]

Vroeg jij mij niet om te stoppen met woorden in de mond stoppen?
ja, daar wil ik het bij houden
quote:
[..]

Voor de oorlog is Unmovic toch ook weggehaald?

Verder biedt ik geen zekerheid, dat kan ook niet.
[..]

Wat ik wil zeggen is, dat deze keer met zekerheid militair zou worden ingegrepen bij het belemmeren van inspecties, dat was niet zo in Bosnië.
[..]

Ongetwijfeld? Saddam zou wel gek zijn als 'ie dat deed...ingrijpen natuurlijk. Maar je kunt je inspecteurs evacueren voordat er militaire acties plaatsvinden, zoals bij de oorlog.
maar dat heeft toch totaal geen nut dan????

als je voor elke 'speldenprik' je inspecteurs terug gaat trekken dan is de kans klein dat Saddam ze weer binnenlaat en bij grootschalige actie's kom je feitelijk op dezelfde situatie uit als nu ... waar ik op zich niet tegen ben maar dan onder VN (of desnoods NATO) vlag zolang het maar niet Amerika in zijn eentje is want we zien inmiddels hoe dat gaat.
pi_31040088
Goed, de rest begint een dwaling te worden dus laat ik dit over in de discussie met jou.
quote:
als je voor elke 'speldenprik' je inspecteurs terug gaat trekken dan is de kans klein dat Saddam ze weer binnenlaat en bij grootschalige actie's kom je feitelijk op dezelfde situatie uit als nu ... waar ik op zich niet tegen ben maar dan onder VN (of desnoods NATO) vlag zolang het maar niet Amerika in zijn eentje is want we zien inmiddels hoe dat gaat.
We zijn het over de nasleep van de oorlog eens denk ik, dus dat is geen discussiepunt. Als Saddam geen inspecteurs meer toe zou laten zou het een UN-violation zijn en is de oorlog legitiem...slok op de borrel, me dunkt.
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 21:44:33 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31040764
hij was zowieso in violation dus dan zou de oorlog zowieso al legitiem zijn zoals die nu gevoerd is

Saddam had nog een vrij groot aantal lange afstands raketten die over de toegestane limiet konden vliegen. De Irakezen zeiden toen dat ze dit niet meer zouden kunnen als je er weet ik het wat allemaal aan zou hangen. Hans Blix vond van niet en dat ze vernietigd moesten worden.

Toen had Bush echter al gezegd dat hij zowieso wel aan zou vallen met of zonder bondgenoten (enorme blunder) dus zei Saddam logischerwijs dat hij ze toch maar niet ging vernietigen want hij wilde zich kunnen verdedigen tegen de Amerikanen die zowieso wel zouden komen. Die raketten zijn ook gewoon van buiten de toegestane limiet op Kuweit afgeschoten (en onderschept) en ook zijn er kruisraketten richting kuweit afgeschoten (niet onderschept).
De Amerikanen gaven er maar weinig ruchtbaarheid aan omdat zij al hun kaarten op WMD's hadden gezet en de rest van de wereld wilde uberhaupt geen oorlog maken tegen Irak omdat Saddam alleen de Irakezen effectief kon bedreigen dus sprongen die er ook niet bovenop.

maar als je echt een legitieme reden nodig hebt dan is dat hem ... naast al de humanitaire problemen die ook gewoon aantoonbaar schenden van de VN resoluties en de vredesvoorwaarden waren.

Ik krijg het idee dat de Amerikanen het per se alleen wilde doen om zichzelf op de borst te kunnen kloppen oid zonder verder na te denken over wat te doen
pi_31041354
Maar ik wil het niet hebben over een eventuele dubbele agenda van de VS, of het al dan niet legitiem zijn van de oorlog, maar over de door de VS gestelde doelen met Irak.
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 22:16:45 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31041916
mjah dan kom je nergens imo je moet je ook afvragen waarom bepaalde doelen niet gehaald worden en imo komt dat door een slechte voorbereiding en teveel reservisten op de grond, die banen hadden gevuld moeten worden door militairen van andere landen.

dan maar wachten tot alle hoofden de andere kant op staan want zoals het nu gaat gaat het niet goed
pi_31043992
quote:
Op donderdag 29 september 2005 22:16 schreef sp3c het volgende:
mjah dan kom je nergens imo je moet je ook afvragen waarom bepaalde doelen niet gehaald worden en imo komt dat door een slechte voorbereiding en teveel reservisten op de grond, die banen hadden gevuld moeten worden door militairen van andere landen.

dan maar wachten tot alle hoofden de andere kant op staan want zoals het nu gaat gaat het niet goed
Er zijn mensen die denken dat de huidige gang van zaken (unilateraal en shock-and-awe) nog steeds de goede is, daar gaat dit topic over.
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 23:25:23 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31044451
dan moet je er een disclaimer bij zetten dat het topic alleen voor die mensen bedoelt is.

uit de OP krijg ik echter er gevraagd werd naar de meningen van mensen die voor de Irak oorlog waren en hoe die er nu tegen aan kijken ... nu ja zo dus
pi_31046126
quote:
Op donderdag 29 september 2005 22:00 schreef RichardQuest het volgende:
Maar ik wil het niet hebben over een eventuele dubbele agenda van de VS, of het al dan niet legitiem zijn van de oorlog, maar over de door de VS gestelde doelen met Irak.
Dat zal de komende jaren, met name na het vertrek van Bush, uitgebreid behandeld worden. Dan krijgen we ook wat meer insider informatie, en als deze regerig wordt opgevolgd door een democratische regering zullen ook ambtenaren en diplomaten uit de school klappen.
Daarbij, is de doelstelling onder invloed van de dagelijkse ellende in Irak niet veranderd? ik las laatst dat men in de VS verwacht dat de afgelopen en komende verkiezingen waarschijnlijk ook de laatste zullen zijn, en dat men al bijzonder tevreden is met een Mubarak/Jordanië-''democratie''.
Tot woede van de neo-cons die nu toch een beetje aan de zijlijn staan.
pi_31049610
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:25 schreef sp3c het volgende:
dan moet je er een disclaimer bij zetten dat het topic alleen voor die mensen bedoelt is.

uit de OP krijg ik echter er gevraagd werd naar de meningen van mensen die voor de Irak oorlog waren en hoe die er nu tegen aan kijken ... nu ja zo dus
quote:
Ik ben benieuwd of er nog gebruikers zijn die voor de oorlog begon de oorlog aanmoedigden, en nog steeds van mening zijn dat de oorlog effectief was.
  Moderator vrijdag 30 september 2005 @ 09:27:57 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31050727
quote:
Op woensdag 28 september 2005 00:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

een hoeft het ander niet uit te sluiten imo

ik was en ben nog steeds voor de oorlog, maar effectief is het niet echt gegaan
[..]
pi_31052534
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:21 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Dat zal de komende jaren, met name na het vertrek van Bush, uitgebreid behandeld worden. Dan krijgen we ook wat meer insider informatie, en als deze regerig wordt opgevolgd door een democratische regering zullen ook ambtenaren en diplomaten uit de school klappen.
Ik verwacht ook wat verhalen van niet-Amerikanen, die nu nog bang zijn voor de consequenties als ze zouden praten.
pi_31057988
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik verwacht ook wat verhalen van niet-Amerikanen, die nu nog bang zijn voor de consequenties als ze zouden praten.
Laatst was nog een leuk programma op de VRT, waarin je wat informatie kreeg over hoe "Tora Bora" gegaan was. Belachelijke actie om de pers te laten zien dat er in ieder geval goeie bedoelingen waren .
pi_31061231
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Mischien dat Joschka Fischer aan zijn memoires begint maar die is eigenlijk nog te jong.
Mij lijken insiders het meest interessant, ik vraag me werkelijk af in hoeverre Bush zijn eigen regering beheerst. Soms denk ik dat een reden voor zijn lange vakanties is dat hij daarin wordt aangemoedigd door mensen als Cheney en Rumsfeld, zo van; ''geen probleem, wij letten wel op de winkel, en het is goed om bla bla bla..'' en vervolgens kunnen ze lekker hun gang gaan.
Maar er zij natuurlijk al mensen uit de school geklapt, las bv in de Guardian een verhaal over Blair die steeds verder in het nauw komt door dergelijke memoires en dagboeken; http://www.guardian.co.uk/comment/story/0,3604,1581336,00.html
pi_31062166
Is de veiligheid van de wereld uberhaupt meetbaar?
pi_31062924
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 16:04 schreef Johan_de_With het volgende:
Respect! Daar hoor je nooit iemand over..
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31067569
quote:
Ik weet niet of het wetenschappelijk meetbaar is, maar je kunt er in ieder geval over discussiëren. Ik zou zeggen, doe je zegje.
pi_31067655
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 19:48 schreef RichardQuest het volgende:

Kernpunten in dit topic zijn;
- Is het Iraakse volk nu beter af?
- Zal het Iraakse volk in de toekomst beter af zijn dan als er geen invasie was?
- Is Irak veiliger?
- Is de wereld veiliger?
- Manipuleerden de VS de wereld bewust met o.a. Powells Powerpoint-presentatie? Moet de consequentie (aftreden) alleen voor hem zijn?
- Waren er betere alternatieven?

Nieuwsbronnen, achtergronden en standpunten (verzamelde standpunten van voor de oorlog)
- nee
- ja
- nee
- nee
- ja
- mischien.
pi_31071345
quote:
Als je in staat bent overeenstemming te bereiken over de criteria, ja dan kun je veiligheid meten.
Moeilijker wordt het als je voorspellingen gaat doen, dat is denk ik wat zo vaak misgaat. Als je naar de geschiedenis kijkt is alles zo helder en duidelijk. Maar vooruit zie je zo weinig als in een dikke mist. Veel opiniemakers zouden dan ook wat bescheidener moeten zijn. Het is altijd bijzonder amusant om met name columns na één of twee jaar weer eens te lezen. En het zijn uiteindelijk altijd de pragmatici die de rotzooi van de fantasten moeten opruimen, niet zelden onder luide kritiek van diezelfde fantasten die het altijd beter weten
pi_31073726
Mijn mening :
- Is het Iraakse volk nu beter af?
Nee, Onder het sadam van voor Golf I waren ze wel beter af tenzij je een koerd was

* De Sjiïeten hadden het onder Sadam niet veel beter dan de Koerden. Het land werd geregeerd door de Soenitische minderheid.

- Zal het Iraakse volk in de toekomst beter af zijn dan als er geen invasie was?

Hangt er nog helemaal van af

* Er zullen in ieder geval geen 100.000en mensen geterroriseerd en uitgeroeidworden. Maar wel zullen er lukraam veel doden en gewonen vallen door bomaanslagen en andere guerilla -acties van Soenitische "vrijheidsstrijders".

- Is Irak veiliger?

Zeer duidelijk niet

* Gedeeltelijk eens, Zuid Irak is wel degelijk een stuk veiliger dan het was onder Saddam's regime en ook de Koerden in het Noorden kunnen nu weer wat rustiger ademhalen.

- Is de wereld veiliger?

Nee, Iraq is nu het nieuwe terroristen hol

* De wereld is niet veiliger, maar dat was het ook niet geweest als Irak niet was binnengevallen door de VS

- Manipuleerden de VS de wereld bewust met o.a. Powerls Powerpoint-presentatie? Moet de consequentie (aftreden) alleen voor hem zijn?

Ja

* Eens

- Waren er betere alternatieve
Ja, politieke druk op Sadam ....

*Goh, daar zou de mad dictator bang van worden, NOT
pi_31080302
Het is gewoon een F- pokkezooi.
pi_31082079
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:25 schreef Monidique het volgende:
Het is gewoon een F- pokkezooi.
De doelgroep lijkt nog steeds niet bereikt te zijn, is iedereen nu tegen de VS? .
pi_31082494
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:35 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

De doelgroep lijkt nog steeds niet bereikt te zijn, is iedereen nu tegen de VS? .
Tegen de VS? nee hoor. Wel vind ik George Bush uitzonderlijk incompetent als president. En steeds meer Amerikanen beginnen daarvan ook overtuigd te raken. Het begint erop te lijken dat Bush's presidentschap grandioos gaat mislukken. Die druipt over maximaal 3 jaar met z'n staart tussen z'n benen af. Mischien zelfs eerder, een soort Nixon revisited.
Ben wél tegen het Midden Oosten, ik zou graag s'ochtends wakker worden en op het nieuws horen dat het Midden Oosten vermist wordt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')