De PvdA heeft wel eens 54 zetels gehaald bij een verkiezing, en in een peilig hebben ze volgens mij ook wel een keer op 54 gestaan.quote:Op zaterdag 18 september 2004 15:14 schreef dVTB het volgende:
CDA is bijna terug op hun dieptepunt van een aantal jaren geleden. PvdA staat wel heeeel erg hoog nu, in de peilingen. Hebben ze ooit daadwerkelijk meer dan 50 zetels gehad? Volgens mij niet...
En ook zeer opmerkelijk: de zuiver "linkse" partijen (dus ZONDER D66) komen nu gezamenlijk op precies 75 zetels uit... Nog eentje jongens, nog eentje...
53 in 1977 en 52 in 1986. Het CDA haalde in 1982 en 1986 54 zetels.quote:Op zaterdag 18 september 2004 15:43 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De PvdA heeft wel eens 54 zetels gehaald bij een verkiezing, en in een peilig hebben ze volgens mij ook wel een keer op 54 gestaan.
PvdA en VVD hebben samen ook een meerderheid. Als de VVD nu na het vertrek van Wilders wat minder xenofobe trekjes krijgt, dan is zo'n coalitie zeker niet verkeerd imho.
Ik had inderdaad wel eens willen zien hoe links deze recessie te lijf zou zijn gegaan.quote:Op zaterdag 18 september 2004 15:14 schreef dVTB het volgende:
En ook zeer opmerkelijk: de zuiver "linkse" partijen (dus ZONDER D66) komen nu gezamenlijk op precies 75 zetels uit... Nog eentje jongens, nog eentje...
Bedankt voor de informatie, Kozzmic.quote:Op zaterdag 18 september 2004 15:43 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De PvdA heeft wel eens 54 zetels gehaald bij een verkiezing, en in een peilig hebben ze volgens mij ook wel een keer op 54 gestaan.
PvdA en VVD hebben samen ook een meerderheid. Als de VVD nu na het vertrek van Wilders wat minder xenofobe trekjes krijgt, dan is zo'n coalitie zeker niet verkeerd imho.
In ieder geval niet door zo extreem te bezuinigen dat de economie daar nog zwaarder onder te lijden heeft, waardoor verdere bezuiningen nodig zijn, waar de economie nog zwaarder onder te lijden heeft, waardoor verdere bezuiningen nodig zijn, waar de economie nog zwaarder onder te lijden heeft, waardoor verdere bezuiningen nodig zijn, waar de economie nog zwaarder onder te lijden heeft, waardoor verdere bezuiningen nodig zijn, waar de economie nog zwaarder onder te lijden heeft, waardoor verdere bezuiningen nodig zijn, waar de economie nog zwaarder onder te lijden heeft, waardoor verdere bezuiningen nodig zijn, waar de economie nog zwaarder onder te lijden heeft... enzovoort....quote:Op zaterdag 18 september 2004 15:53 schreef Steijn het volgende:
Ik had inderdaad wel eens willen zien hoe links deze recessie te lijf zou zijn gegaan.
De VVD gaat bij de volgende verkiezingen halveren als ze zo doorgaan...quote:Op zaterdag 18 september 2004 15:53 schreef dVTB het volgende:
[..]
Bedankt voor de informatie, Kozzmic.
Zouden ze het kunnen zonder de pot paarse verf van D66 als bindmiddel? Ik denk dat het wel mogelijk zou kunnen zijn. Ik ontkom dan ook niet aan de indruk dat we recht afstevenen op Paars III.
Waarom ben je nou niet in staat in te zien dat deze hervormingen niet gericht zijn op de conjunctuur, maar op de structuele positie van Nederland en dat de kans klein is dat deze doelen bereikt zouden worden met bijvoorbeeld PvdA in de regering?quote:Op zaterdag 18 september 2004 15:57 schreef dVTB het volgende:
[..]
In ieder geval niet door zo extreem te bezuinigen dat de economie daar nog zwaarder onder te lijden heeft, waardoor verdere bezuiningen nodig zijn, waar de economie nog zwaarder onder te lijden heeft, waardoor verdere bezuiningen nodig zijn, waar de economie nog zwaarder onder te lijden heeft, waardoor verdere bezuiningen nodig zijn, waar de economie nog zwaarder onder te lijden heeft, waardoor verdere bezuiningen nodig zijn, waar de economie nog zwaarder onder te lijden heeft, waardoor verdere bezuiningen nodig zijn, waar de economie nog zwaarder onder te lijden heeft, waardoor verdere bezuiningen nodig zijn, waar de economie nog zwaarder onder te lijden heeft... enzovoort....
We zitten in een neerwaartse spiraal omdat Balkenende regeert zoals Advocaat coachte: defensief ingesteld, niet uitgaande van de eigen kracht, maar onszelf aanpassend aan de concurrentie, zonder enige blijk van durf.
Yep, en ook volgens de doorberekeningen van het CPB. (wel partijprogramma's, maar ok)quote:Op zaterdag 18 september 2004 16:09 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Waarom ben je nou niet in staat in te zien dat deze hervormingen niet gericht zijn op de conjunctuur, maar op de structuele positie van Nederland en dat de kans klein is dat deze doelen bereikt zouden worden met bijvoorbeeld PvdA in de regering?
Ik zei niet voor niets "extreem bezuinigen" in plaats van alleen "bezuinigen". Ik zie best dat bezuinigen nodig zijn, maar de huidige regering is er te ver in doorgeslagen, met alle negatieve effecten van dien. En verder lijkt een goed draaiende economie me toch van wezenlijk belang voor de structurele positie van Nederland... En ik zie trouwens al helemaal niet in waarom dergelijke doelen in een regering met PvdA niet zouden kunnen worden bereikt. De punten waarover men over de vorige regering ontevreden was, zijn door de huidige regering alleen nog maar verder verkwanseld....quote:Op zaterdag 18 september 2004 16:09 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Waarom ben je nou niet in staat in te zien dat deze hervormingen niet gericht zijn op de conjunctuur, maar op de structuele positie van Nederland en dat de kans klein is dat deze doelen bereikt zouden worden met bijvoorbeeld PvdA in de regering?
Overal een beetje op beknibbelen noem ik geen structurele verandering. Als Nederland structureel willen veranderen moeten ze eens haast maken met die kenniseconomie waar ze al jaren over lullen en niks aan doen.quote:Op zaterdag 18 september 2004 16:09 schreef UnderWorld_ het volgende:
maar op de structuele positie van Nederland
Tering wat een ugly plaatjequote:Op zaterdag 18 september 2004 15:47 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
53 in 1977 en 52 in 1986. Het CDA haalde in 1982 en 1986 54 zetels.
[afbeelding]
http://www.stembusuitslag.com/
Minimaal 30, waarschijnlijk nog veel meer. Zullen we wedden voor een geeltje (25 euri)quote:Op zaterdag 18 september 2004 15:35 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Tuurlijk, 30 zetels, geloof je het zelf, dat is 20%.
Speknekquote:Op zaterdag 18 september 2004 16:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Overal een beetje op beknibbelen noem ik geen structurele verandering. Als Nederland structureel willen veranderen moeten ze eens haast maken met die kenniseconomie waar ze al jaren over lullen en niks aan doen.
En de SP is dus ook stuurloos, en ze zitten altijd in de oppositie?quote:Op zaterdag 18 september 2004 17:28 schreef Sidekick het volgende:
Op zich zou het voor de VVD wel weer eens goed zijn om in de oppositie te zitten. De affaire Wilders heeft duidelijk laten zien dat de VVD stuurloos is of aan het raken is.
Neuh, de SP heeft al jaren een duidelijke (starre?) koers.quote:Op zaterdag 18 september 2004 17:29 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
En de SP is dus ook stuurloos, en ze zitten altijd in de oppositie?
De VVD onder van Aartsen: wie zit er te wachten op een 2e PvdA of 2e D66quote:Op zaterdag 18 september 2004 17:28 schreef Sidekick het volgende:
Op zich zou het voor de VVD wel weer eens goed zijn om in de oppositie te zitten. De affaire Wilders heeft duidelijk laten zien dat de VVD stuurloos is of aan het raken is.
idd... niemand, de VVD is verloren als ze nog verder opschuiven naar D66..quote:Op zaterdag 18 september 2004 17:37 schreef pberends het volgende:
[..]
De VVD onder van Aartsen: wie zit er te wachten op een 2e PvdA of 2e D66
dat zou zelfmoord zijn.....quote:Op zaterdag 18 september 2004 18:01 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
D66 kan wellicht de stekker eruit trekken ?![]()
Het woord 'kenniseconomie' is totaal overhyped. Wat is nou eigenlijk een kenniseconomie? Ik kan je vertellen wat het niet is: De overheid klakkeloos miljarden extra laten pompen in bijvoorbeeld onderwijs, infrastructuur of sociale zekerheid. We hebben allemaal gezien wat de gevolgen zijn, verspilling ten top.quote:Op zaterdag 18 september 2004 16:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Overal een beetje op beknibbelen noem ik geen structurele verandering. Als Nederland structureel willen veranderen moeten ze eens haast maken met die kenniseconomie waar ze al jaren over lullen en niks aan doen.
Weddenschapquote:Op zaterdag 18 september 2004 19:12 schreef pberends het volgende:
Zie je wel Underworld durft m'n weddenschap niet aan
quote:Op zaterdag 18 september 2004 16:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Minimaal 30, waarschijnlijk nog veel meer. Zullen we wedden voor een geeltje (25 euri)?
2 jaar en 4 maanden. Wie en wat vertel ik wel op irc (nu niet).quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:21 schreef UnderWorld_ het volgende:
Sure, dus iedereen partij die nu in de kamer zit uitgezonderd exclusief Wilders. Al weet ik niet of ik tijdens de volgende verkiezingen nog op FOK zit. De verkiezingen zijn toch over 2,5 jaar?
Welke partijen zouden dan veel zetels moeten gaan halen. Fortuyn haalde nog niet eens 30 zetels. Mensen trappen echt geen 2e keer in deze onzin.
Door niets te doen? De overheid moet dit stimuleren. Als we moeten afwachten tot de private sector zelf wat onderneemt gebeurt er helemaal niets, omdat de risico's veel te groot zijn. Overigens zijn innovation centers op universiteiten de grootste aanjagers van technologische vooruitgang, dus waar je vandaan haalt dat publiek-private samenwerkingen op onderwijs geldverspilling zijn is me compleet onduidelijk.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:00 schreef UnderWorld_ het volgende:
Dat is de kenniseconomie, niet al die onzin die hier wordt beweerd. De kenniseconomie moet van de private sector komen, de overheid moet dit faciliteren, niet reguleren.
Ik zeg niet dat de publiek-private samenwerking geldverspilling is. Ik juich dat juist toe. Ik geef aan dat het massaal geld pompen vanuit de overheid vaak uitloopt op geldverspilling. Zo is onderzocht dat de miljarden die onder paars extra in onderwijs zijn gestoken bovenin zijn blijven hangen, de extra gelden voor herintegratie van ongeschikten hebben voor tientallen miljarden extra 50 werknemers aan het werk geholpen en op infrastructuur wil het ook al niet vlotten als je kijkt naar bijvoorbeeld de betuwelijn, etc, etc.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Door niets te doen? De overheid moet dit stimuleren. Als we moeten afwachten tot de private sector zelf wat onderneemt gebeurt er helemaal niets, omdat de risico's veel te groot zijn. Overigens zijn innovation centers op universiteiten de grootste aanjagers van technologische vooruitgang, dus waar je vandaan haalt dat publiek-private samenwerkingen op onderwijs geldverspilling zijn is me compleet onduidelijk.
Bij de tunnel bij Zevenaar is dacht ik veel onderzoek gedaan naar veiligheid. Dat stukje kennis heeft de Betuwelijn in ieder geval op geleverd. Maar dat had natuurlijk ook wel iets voordeliger gekund.quote:Op zaterdag 18 september 2004 20:09 schreef speknek het volgende:
Wat hebben herintegratie en de betuwelijn met de kenniseconomie te maken?
Met ongeschikten zit je niet aan academisch niveau en de betuwelijn is voor de doorvoer van fysieke goederen.
Joh omdat zulke tunnels ook bijna nooit gebouwd wordenquote:Op zaterdag 18 september 2004 20:36 schreef Steijn het volgende:
[..]
Bij de tunnel bij Zevenaar is dacht ik veel onderzoek gedaan naar veiligheid. Dat stukje kennis heeft de Betuwelijn in ieder geval op geleverd. Maar dat had natuurlijk ook wel iets voordeliger gekund.
De PvdA en eigenlijk iedereen behalve de VVD heeft gewoon andere ideeen over de "hervormingen". Er wordt veel meer op indivdualisme aangestuurd dat is heel leuk en aardig maar ik ben van mening (en gelukkig velen met mij) dat de overheid juist het algemeen belang in de gaten moet houden.quote:Op zaterdag 18 september 2004 16:09 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
In het onderwijs zijn die miljarden gepompt in computers, reclamecampagnes voor onderwijsvernieuwingen waar niemand op zat te wachten, (naar nu blijkt) vele bonussen voor topambtenaren, particuliere adviesbureau's die ocw wel even zouden vertellen hoe het moest, kortom...aan alles behalve de scholen, docenten en leerlingen. Semi-overheidsinstellingen sponnen hier ook garen bij. Dat moet dan geen pleidooi zijn om die investeringen maar af te schaffen, maar om het nou eens goed te besteden.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:56 schreef UnderWorld_ het volgende:
Ik zeg niet dat de publiek-private samenwerking geldverspilling is. Ik juich dat juist toe. Ik geef aan dat het massaal geld pompen vanuit de overheid vaak uitloopt op geldverspilling. Zo is onderzocht dat de miljarden die onder paars extra in onderwijs zijn gestoken bovenin zijn blijven hangen, de extra gelden voor herintegratie van ongeschikten hebben voor tientallen miljarden extra 50 werknemers aan het werk geholpen en op infrastructuur wil het ook al niet vlotten als je kijkt naar bijvoorbeeld de betuwelijn, etc, etc.
Wanneer je het over de kenniseconomie hebt moet je kijken naar instelling en mentaliteit, niet het massaal pompen van geld.
Heel slim dat je rekening houdt met Lijst Lazrak.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:24 schreef pberends het volgende:
Nieuwe partijen is natuurlijk inclusief Wilders.
Alles min CDA, VVD, PvdA, SP, GL, CU, SGP, LPF en D66.
Wat een onzin. TNO heeft bij dat project heel erg veel nieuw onderzoek gedaan naar tunnelbranden en veilig vervoer van chemicalien door een tunnel. Hoe kan het vuur het snelst gedoofd worden? Hoe gaan we om met branden van oxiderende stoffen? Allemaal vragen die niet bij de bouw van de Mont-Blanctunnel etc. zijn gesteld, maar die wel op de Betuwelijn van toepassing zijn geweest.quote:Op zaterdag 18 september 2004 21:45 schreef pberends het volgende:
Joh omdat zulke tunnels ook bijna nooit gebouwd wordenNa de fiasco Betuwelijn iig niet meer. Heeft weinig met kennis te maken imho, dat kun je zo van het buitenland jatten.
quote:Op zondag 19 september 2004 00:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Heel slim dat je rekening houdt met Lijst Lazrak.
Maakt mij weinig uit, als ze nou eens tunnels aanlegden die wel nuttig zijn, konden ze daar dat onderzoek ook bij doen. Wat hebben we aan tunnelveiligheid als we die tunnels amper gaan gebruiken.quote:Op zondag 19 september 2004 01:08 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wat een onzin. TNO heeft bij dat project heel erg veel nieuw onderzoek gedaan naar tunnelbranden en veilig vervoer van chemicalien door een tunnel. Hoe kan het vuur het snelst gedoofd worden? Hoe gaan we om met branden van oxiderende stoffen? Allemaal vragen die niet bij de bouw van de Mont-Blanctunnel etc. zijn gesteld, maar die wel op de Betuwelijn van toepassing zijn geweest.
Ook bij de bouw van de Westerschelde tunnel hebben TNO Menskunde en de TU-Delft baanbrekend onderzoek verricht naar tunnelveiligheid. Zo moeten nooduitgangen er niet als nooduitgang eruit zien, omdat mensen bang zijn dat ze er voor gestraft worden als ze ze gebruiken. Mede door deze twee projecten is Nederland wereldleider op het gebied van tunnelveiligheid.
2 jaar en 8 maanden, pberends. Als het kabinet tenminste niet eerder valt. Reguliere Tweede-Kamerverkiezingen zijn altijd in mei, ook al zijn er vervroegde verkiezingen aan voorafgegaan. De zittingsduur wordt gewoon wat verlengd.quote:Op zaterdag 18 september 2004 19:25 schreef pberends het volgende:
[..]
2 jaar en 4 maanden.
Dacht ik niet hoor, de verkiezingsdatum is vele malen veranderd de afgelopen decennia.quote:Op maandag 20 september 2004 17:17 schreef freako het volgende:
[..]
2 jaar en 8 maanden, pberends. Als het kabinet tenminste niet eerder valt. Reguliere Tweede-Kamerverkiezingen zijn altijd in mei, ook al zijn er vervroegde verkiezingen aan voorafgegaan. De zittingsduur wordt gewoon wat verlengd.
quote:Hallo SP,
Ik had een vraag over wanneer de volgende verkiezingen zijn, is dat 22 januari 2007 of 15 mei 2007? Dat scheelt natuurlijk aanzienlijk in tijd tot een links kabinet met de SP.
Met vriendelijke groet,
Peter Berends
Misschien gaan ze wel een communistische revolutie opzetten.quote:Op maandag 20 september 2004 17:25 schreef pberends het volgende:
Even een slijmmailtje gestuurd naar de SP:
[..]
16 mei 2007quote:Op maandag 20 september 2004 17:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Dacht ik niet hoor, de verkiezingsdatum is vele malen veranderd de afgelopen decennia.
Waarom 16 mei en niet 15 mei? En wat bedoel je met maart?quote:Op maandag 20 september 2004 17:34 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
16 mei 2007
http://www.minbzk.nl/wwwk(...)ezingen/data_komende
Volgens mij zijn verkiezingen in principe in maart, tenzij er dan al andere verkiezingen plaatsvinden. En dat is hier het geval.
quote:Hoofdstuk C. De zittingsduur van de leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal, van
provinciale staten en van de gemeenteraden
Artikel C 1
1. De leden van de Tweede Kamer worden gekozen voor vier jaren.
2. Zij treden tegelijk af op de donderdag op een door de Voorzitter van de Tweede Kamer te bepalen tijdstip in de periode van 10 tot en met 16 maart of, in een schrikkeljaar, op de donderdag op een door de Voorzitter van de Tweede Kamer te bepalen tijdstip in de periode van 9 tot en met 15 maart.
Artikel C 2
1. De leden van de Tweede Kamer, gekozen na ontbinding van de kamer, treden tegelijk af op een door de Voorzitter van de Tweede Kamer te bepalen tijdstip op de eerstvolgende donderdag in de in artikel C 1, tweede lid, bedoelde periode nadat vier jaren zijn verstreken sedert de zitting van het
centraal stembureau waarin de uitslag van de verkiezing is bekendgemaakt.
2. Indien deze vier jaren eindigen in een periode, aanvangend met het in artikel C 1, tweede lid,
bedoelde tijdstip en op een door de Voorzitter van de Tweede Kamer te bepalen tijdstip eindigend op de donderdag in de periode van 19 tot en met 25 mei, treden zij af met ingang van de eerstvolgende donderdag in de in dat lid bedoelde periode nadat drie jaren zijn verstreken sedert de zitting van het centraal stembureau.
Artikel C 3
1. Indien het in artikel C 1, tweede lid, of in artikel C 2 bepaalde tijdstip valt in een jaar waarin de
verkiezingen van de leden van provinciale staten onderscheidenlijk de gemeenteraad worden
gehouden, treden de leden van de Tweede Kamer tegelijk af op een door de Voorzitter van de
Tweede Kamer te bepalen tijdstip op de donderdag in de periode van 19 tot en met 25 mei.
2. De leden van de Tweede Kamer die zijn gekozen ter vervulling van de plaatsen van leden die op het in het eerste lid genoemde tijdstip zijn afgetreden, treden, tenzij zich opnieuw het geval als bedoeld in het eerste lid voordoet, tegelijk af op een door de Voorzitter van de Tweede Kamer te bepalen tijdstip op de eerstvolgende donderdag in de in artikel C 1, tweede lid, bedoelde periode nadat drie jaren zijn verstreken sedert de zitting van het centraal stembureau waarin de uitslag van de verkiezing is bekendgemaakt.
Logisch, zijn die verkiezingen nou in mei of in maartquote:Op maandag 20 september 2004 17:41 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Omdat 16 mei 2007 een woensdag is.quote:Op maandag 20 september 2004 17:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom 16 mei en niet 15 mei? En wat bedoel je met maart?
Mei dus, aangezien er in maart 2007 Provinciale verkiezingen zijn.quote:Op maandag 20 september 2004 17:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Logisch, zijn die verkiezingen nou in mei of in maart :')
Omdat dat ooit zo besloten is.quote:Op maandag 20 september 2004 17:46 schreef NightH4wk het volgende:
Waarom niet April? Dan zijn er ook geen verkiezingen.
Ja, je hebt gelijk. Even niet aan gedacht. Ik kan me ook niet herinneren dat er Tweede-Kamerverkiezingen zijn geweest in maart.quote:Op maandag 20 september 2004 17:34 schreef Kozzmic het volgende:
Volgens mij zijn verkiezingen in principe in maart, tenzij er dan al andere verkiezingen plaatsvinden. En dat is hier het geval.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |