Niet in Nederlandquote:Op maandag 26 september 2005 22:21 schreef k_man het volgende:
Dat kun je toch zelf ook wel uitrekenen?
Een gemiddeld rendement van zo'n 5% moet haalbaar zijn.
Als je een beetje slim belegt, zit het er wel in, maar als je op safe wilt spelen moet je idd leven van de rente van een spaarrekening.quote:
Jawel hoor, de rente is nu zeer laag, maar als je uitgaat van een gemiddelde over een lange tijd kan je dat wel halen. Zeker met een fors bedrag kun je het zodanig spreiden dat je altijd wel ergens je rendement meepakt.quote:
Er zijn ook nabestaandenlijfrentesquote:Op maandag 26 september 2005 23:49 schreef Gompy58 het volgende:
Je kan dan toch ook gewoon bij een verzekeringsmaatschappij een soort lijfrente kopen ? Ben je 1 1 keer klaar. nadeel voor de achterblijvers is wel, als je na 2 jaar de kist in gaat krijgen ze niets. De enige die dan zich te pletter lacht is de verzekering,....
Vergeet in je berekeningen niet om de inflatiecorrectie mee te nemen. 50.000 euro is nu een leuk jaarsalaris (om het even zo te noemen), maar over 25 jaar wil je toch meer besteedbaar hebben. Voor berekeningen zou ik uitgaan van een inflatie van 2%. En je hebt ook nog vermogensbelasting.quote:Op maandag 26 september 2005 22:21 schreef k_man het volgende:
Een gemiddeld rendement van zo'n 5% moet haalbaar zijn. Dus als je leeft van de rente haal je jaarlijks 50.000 euro uit elk miljoen, zonder je vermogen aan te tasten. Daar kun je goed van leven.
Tuurlijk, maar ook van 50.000 bruto kun je goed leven.quote:Op maandag 26 september 2005 23:56 schreef Light het volgende:
[..]
Vergeet in je berekeningen niet om de inflatiecorrectie mee te nemen. 50.000 euro is nu een leuk jaarsalaris (om het even zo te noemen), maar over 25 jaar wil je toch meer besteedbaar hebben. Voor berekeningen zou ik uitgaan van een inflatie van 2%. En je hebt ook nog vermogensbelasting.
Met een rente van 1% en een vermogensbelasting van 1.2% kom je vanzelf een keer in de problemen, het geld raakt vanzelf op. Het duurt wel een poos, dat wel. Die tijd is weer te versnellen door maandelijks nog wat geld van die rekening af te halen om van te leven. Bij 1100 euro per maand (zonder inflatiecorrectie) is het geld voor de eeuwwisseling op. Nou heb je daar zelf waarschijnlijk geen last van, maar 't is geen solide basis om te rentenieren.quote:Op dinsdag 27 september 2005 00:08 schreef DaMook het volgende:
Ik had een tijd teurg uitgerekend met een collega dat je (als ik me niet vergis) van 1,3 miljoen euro kan leven. Dan heb je wel elke maand zo'n beetje het minimum inkomen maar het kan.
EDIT: Owja dat was bij 1% rente.
Ik dacht meer aan Brasilquote:Op dinsdag 27 september 2005 15:43 schreef Tiger_Woods het volgende:
Ligt er ook aan waar je wil gaan rentenieren...
Met je luie reet op een Thais strand kan je het met een miljoen wel 3x uitzingen...
en dan?quote:Op dinsdag 27 september 2005 19:42 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan Brasil![]()
![]()
![]()
![]()
voor een paar ton in euro's koop je daar echt een kast van een villa aan je eigen privestrand![]()
quote:Op woensdag 28 september 2005 19:47 schreef LordLynx het volgende:
zo'n 36K netto per jaar over, moet je van kunnen leven maar een echt vetpot is het niet)
Moet je huur/hypotheek af, auto, gas&licht, huishoudgeld, je hebt geen werk dus je gaat wat vaker weg en leuke dingen doen, vaker op vakantie enz.... lijkt mij niet ontzettend veel eigenlijk.quote:Op woensdag 28 september 2005 19:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
![]()
Dat is ¤ 3.000,-- netto per maand, man...
Erm, dat is meer dan de gemiddelde Nederlander modaal bruto verdient en dat krijg je dus netto.quote:Op woensdag 28 september 2005 19:58 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Moet je huur/hypotheek af, auto, gas&licht, huishoudgeld, je hebt geen werk dus je gaat wat vaker weg en leuke dingen doen, vaker op vakantie enz.... lijkt mij niet ontzettend veel eigenlijk.
Maar je vergeet even dat Jan Modaal maar 4-5 weken op vakantie kan, meer vakantiedagen heeft'ie niet. Als je gaat rentenieren dan is het wat makkelijker om 4 keer in het jaar 3 weken op vakantie te gaan, om eens wat te noemen. En een dagje weg gaat ook wat makkelijk als je geen andere verplichtingen hebt, zoals werk.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm, dat is meer dan de gemiddelde Nederlander modaal bruto verdient en dat krijg je dus netto.
Uiteraard heb je bijvoorbeeld geen hyp.renteaftrek meer, maar dan nog.
quote:Op woensdag 28 september 2005 20:36 schreef Light het volgende:
[..]
Maar je vergeet even dat Jan Modaal maar 4-5 weken op vakantie kan, meer vakantiedagen heeft'ie niet. Als je gaat rentenieren dan is het wat makkelijker om 4 keer in het jaar 3 weken op vakantie te gaan, om eens wat te noemen. En een dagje weg gaat ook wat makkelijk als je geen andere verplichtingen hebt, zoals werk.
Ik ookquote:Maar dan nog is 3000 netto best een leuk bedrag. Ik zou het ervoor doen
1,2% van het deel van je vermogen boven een bepaald bedrag (ongeveer 20.000 meen ik).quote:Op maandag 2 januari 2006 18:31 schreef LoggedIn het volgende:
hoe hoog is vermogensbelasting precies?
site van de belastingsdienst is een nachtmerrie om informatie op op te zoeken
hmm.. maar wat is er dan gebeurd met dat hele verhaal van 65% over 4% fictief rendement enzowquote:Op maandag 2 januari 2006 18:32 schreef k_man het volgende:
[..]
1,2% van het deel van je vermogen boven een bepaald bedrag (ongeveer 20.000 meen ik).
30% over 4% rendementquote:Op maandag 2 januari 2006 18:54 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
hmm.. maar wat is er dan gebeurd met dat hele verhaal van 65% over 4% fictief rendement enzow
1,2% moet nog wel te doen zijn
daar ga ik ook van uit.. maar met een inflatie van 2% geef je over 50 jaar geen ¤70.000 per jaar uit, maar dan is dat ¤188.411 geworden.. zelfs als je uitgaat van een hoog rendement van 4%, is dit op een gegeven moment niet meer bij te houden, en wordt je bedrag vanzelf steeds kleiner (uitgaande van een startbedrag van ¤4.000.000.. met ¤10.000.000 kan je gewoon zonder gezeik leven, als je daar ook 3+% rendement uit weet te halen)quote:Op woensdag 4 januari 2006 02:54 schreef Gompy58 het volgende:
Waarom geen berekening ervanuitgaande dat je nietouder wordt dan 85 ? das een reeele leeftijd voor de heren. Leef je dan nog... dan verkoop je gewoon je villa en zingt het in een huurhuis uit....
of... je kijkt wat en 9mm kost op marktplaats.nl en neemt dat bedrag als eindkapitaal![]()
Met twee miljoen moet het wel lukken. Veel spreiden en dan enige risico's nemen. Beleggen in solide ondernemingen die elk jaar stevig rendement uitkeren. Een deel beleggen in allerlei opkomende markten, een deel in goud, zeldzame spullen, staatsobligaties, verschillende valuta, vastgoedondernemingen, huizen enz. Dan moet je toch rendementen kunnen behalen gemiddeld genomen van 4 a 5 % boven de inflatiequote:Op woensdag 4 januari 2006 10:18 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
daar ga ik ook van uit.. maar met een inflatie van 2% geef je over 50 jaar geen ¤70.000 per jaar uit, maar dan is dat ¤188.411 geworden.. zelfs als je uitgaat van een hoog rendement van 4%, is dit op een gegeven moment niet meer bij te houden, en wordt je bedrag vanzelf steeds kleiner (uitgaande van een startbedrag van ¤4.000.000.. met ¤10.000.000 kan je gewoon zonder gezeik leven, als je daar ook 3+% rendement uit weet te halen)
Dan ben je spekkoper.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:12 schreef ondersoeker het volgende:
[..]
Met twee miljoen moet het wel lukken. Veel spreiden en dan enige risico's nemen. Beleggen in solide ondernemingen die elk jaar stevig rendement uitkeren. Een deel beleggen in allerlei opkomende markten, een deel in goud, zeldzame spullen, staatsobligaties, verschillende valuta, vastgoedondernemingen, huizen enz. Dan moet je toch rendementen kunnen behalen gemiddeld genomen van 4 a 5 % boven de inflatie
Uit theoretische beschouwingen en uit de praktijk blijkt dat je op lange termijn inderdaad kunt rekenen op ca 4% boven de inflatie.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:12 schreef ondersoeker het volgende:
[..]
Met twee miljoen moet het wel lukken. Veel spreiden en dan enige risico's nemen. Beleggen in solide ondernemingen die elk jaar stevig rendement uitkeren. Een deel beleggen in allerlei opkomende markten, een deel in goud, zeldzame spullen, staatsobligaties, verschillende valuta, vastgoedondernemingen, huizen enz. Dan moet je toch rendementen kunnen behalen gemiddeld genomen van 4 a 5 % boven de inflatie
Ik heb me nog nooit in m'n leven verveeld en dat zal ook niet gebeuren als ik 100% tijd voor mezelf heb. Maar okee, misschien moet ik m'n statement veranderen in "ik wil met m'n 40ste de mogelijkheid hebben om te kunnen rentenieren". Ik heb namelijk best een leuke baan dus nu hoef ik nog niet zonodig te stoppen met werken. Maar op het moment dat ik er geen lol meer in heb dan wil ik die mogelijkheid hebben.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 07:16 schreef Seneca het volgende:
Waarom zou je op zo'n jonge leeftijd al willen rentenieren? Ik zou gek worden als ik niks te doen had
Weinig mensen kunnen omgaan met die vrijheidquote:Op zaterdag 7 januari 2006 07:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb me nog nooit in m'n leven verveeld en dat zal ook niet gebeuren als ik 100% tijd voor mezelf heb. Maar okee, misschien moet ik m'n statement veranderen in "ik wil met m'n 40ste de mogelijkheid hebben om te kunnen rentenieren". Ik heb namelijk best een leuke baan dus nu hoef ik nog niet zonodig te stoppen met werken. Maar op het moment dat ik er geen lol meer in heb dan wil ik die mogelijkheid hebben.
maar ¤40.000 is niks, ik wil toch eigenlijk minimaal het dubbele hebben, en dan vul ik het met een parttime baan aan tot een inkomen van ¤100.000+ per jaar.. ik denk dat in dat geval jouw verhaal nogsteeds opgaat, alleen moet je (start)kapitaal wat groter zijn als 1 miljoenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 06:52 schreef SeLang het volgende:
Al met al denk ik dat je met 1.000.000 met grote zekerheid een inkomen kunt genereren van ca 40.000 netto /jaar dat bovendien meegroeit met de inflatie.
Als je eenmalig 3000 euro krijgt gaat het naar de spaarrekening. Als je iedere maand 3000 netto krijgt is het snel op. Zeker als je met z'n tweetjes bent en/of kinderen hebt. Als je op drie hoog achter een studentenhok huurt en een kinderloze kluizenaar bent is het een wat ander verhaal.quote:Op woensdag 28 september 2005 19:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
![]()
Dat is ¤ 3.000,-- netto per maand, man...
maar als je uitgaat van ¤70.000 (en dan ¤30.000 bij verdienen per jaar) heb je met een 2.5% inflatie genoeg aan 5,3miljoen (als ik het goed doe tenminstequote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je hebt meer nodig dan je denkt. Rekensommetje:
ga uit van een rendement van 5%. Hiervan is 2 procentpunt nodig als inflatiecorrectie en 1,2 procentpunt gaat naar de vermogensbelasting. Dan hou de waarde van je vermogen op peil als je ieder jaar 1,8 procentpunt van je vermogen uitgeeft. Stel dat je nu 90.000 euro nodig hebt om van te leven dan heb je dus (100/1,8)*90.000 = 5 miljoen euro nodig. maar als je uitgaat van een inflatiecorrectie van 2,5 % dan heb je al bijna 7 miljoen nodig.
De situatie wordt gunstiger als je bij lagere waarderingen je portfolio aanschaft, dus bijvoorbeeld na een beurscrash. Mijn eerder gepostte voorbeeld is gebaseerd op de waardering zoals die nu is. Maar als de beurskoersen zouden halveren dan kun je dus met de helft van het geld toe.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 09:46 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
maar ¤40.000 is niks, ik wil toch eigenlijk minimaal het dubbele hebben, en dan vul ik het met een parttime baan aan tot een inkomen van ¤100.000+ per jaar.. ik denk dat in dat geval jouw verhaal nogsteeds opgaat, alleen moet je (start)kapitaal wat groter zijn als 1 miljoen
Je moet je niet blindstaren op die inflatiecorrectie.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je hebt meer nodig dan je denkt. Rekensommetje:
ga uit van een rendement van 5%. Hiervan is 2 procentpunt nodig als inflatiecorrectie en 1,2 procentpunt gaat naar de vermogensbelasting. Dan hou de waarde van je vermogen op peil als je ieder jaar 1,8 procentpunt van je vermogen uitgeeft. Stel dat je nu 90.000 euro nodig hebt om van te leven dan heb je dus (100/1,8)*90.000 = 5 miljoen euro nodig. maar als je uitgaat van een inflatiecorrectie van 2,5 % dan heb je al bijna 7 miljoen nodig.
Ik kan hier uren over doorgaan, maar heb niet genoeg tijdquote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nog een tipje:
Stel je hebt 100 aandelen X, gekocht voor 100. Als je 10 % rendement wil moeten ze stijgen naar 110. Nu klappen ze in elkaar en zakken naar 80. Wat moet je doen? Verkopen en je verlies nemen? Proberen in een ander fonds het verlies goed te maken? Je zou ook kunnen overwegen om er 100 aandelen bij te kopen. Dan heb je gemiddeld voor je aandeel 90 betaalt. Dan hoeven ze nog maar naar 99 te herstellen om je 10% rendement te geven.
Alsof rentenieren gelijk staat aan de hele dag niets doen. Je hebt wat meer tijd voor dingen die leuk zijn.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 07:16 schreef Seneca het volgende:
Waarom zou je op zo'n jonge leeftijd al willen rentenieren? Ik zou gek worden als ik niks te doen had
Mee eens.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Alsof rentenieren gelijk staat aan de hele dag niets doen. Je hebt wat meer tijd voor dingen die leuk zijn.
Ik zou best wel een eigen business gaan draaien, alleen is elke cent winst eruitpersen van ondergeschikt belang natuurlijk.
Als het geen geld kost dan is het al een mooie bezigheid.
Ja, helemaal niks doen zou ik namelijk niet kunnen. Het is leuks om iets om handen te hebben, vooral als het iets is wat heel leuk is om te doen. Het mooie is dat als je genoeg geld hebt het leuke prefereert boven het rendabele. Da's een ideale situatie om je prima te vermaken.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mee eens.
Ik speel met dezelfde gedachte. Het is leuk om zelf iets op te zetten zonder de druk te hebben dat het gelijk veel geld moet op te leveren omdat je anders je eten niet meer kunt betalen.
Soros?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk geen voorbeelden van speculanten die constent succesvol zijn. Er zijn natuurlijk wel succes verhalen maar over het algemeen zijn dat mensen die geluk hebben gehad en dat succes daarna niet meer hebben kunnen herhalen.
Soros werd wereldberoemd met zijn speculatie tegen de Britse pound maar heeft daarna ook flinke zeperts gemaakt. Bovendien was die speculatie tegen de GPB imho ook een ietwat speciaal geval omdat de GBP intrinsiek zeer zwak was en door centrale banken om politieke redenen kunstmatig hoog werd gehouden (de GBP moest in het EMS blijven). Ik zie het dus ook niet als een pure speculatie maar bijna als een fundamenteel onderbouwde belegging (short GBP).quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:52 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Soros?
Is in feite natuurlijk ook een speculant met z'n Quantum funds. Of zie ik iets over het hoofd?
Da's gewoon een kwestie van met geld om kunnen gaan, of het juist niet kunnen. Er zijn genoeg mensen die fulltime werken en niet maandelijks 3000 euro bijgeschreven krijgen. Sterker, ik denk dat dat voor het grootste deel van de werkenden opgaat.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je eenmalig 3000 euro krijgt gaat het naar de spaarrekening. Als je iedere maand 3000 netto krijgt is het snel op. Zeker als je met z'n tweetjes bent en/of kinderen hebt. Als je op drie hoog achter een studentenhok huurt en een kinderloze kluizenaar bent is het een wat ander verhaal.
Dat Quantum fund van hem (de originele is gesloten, nu heeft hij weer een nieuwe) laten toch wel goede cijfers zijn. Afgelopen jaar mocht hij als fundmanager weer $300 miljoen bijschrijven als persoonlijk verdienste (asset en profit percentage van fonds).quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Soros werd wereldberoemd met zijn speculatie tegen de Britse pound maar heeft daarna ook flinke zeperts gemaakt. Bovendien was die speculatie tegen de GPB imho ook een ietwat speciaal geval omdat de GBP intrinsiek zeer zwak was en door centrale banken om politieke redenen kunstmatig hoog werd gehouden (de GBP moest in het EMS blijven). Ik zie het dus ook niet als een pure speculatie maar bijna als een fundamenteel onderbouwde belegging (short GBP).
Soros verdiende in 1992 een miljard US$ met zijn GBP speculatie maar het is mij onduidelijk in hoeverre hij na 1992 nog uitblonk in briljante speculaties. Verder zal hij ongetwijfeld in de 2de helft jaren '90 -net als iedereen- flink verdiend hebben aan de grote Bubble.
Ik zou al je spaargeld er in stoppen, jij kan het vast wel beter dan al die anderequote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:20 schreef SeLang het volgende:
Overigens heb ik zelf speculeren ook nog niet helemaal opgegeven.
Ik ben momenteel m'n eigen hedgefund aan het ontwerpen
Het doel is het genereren van een min of meer voorspelbare inkomstenstroom die significant boven de bankrente ligt en waarbij uitschieters naar onderen binnen een bepaalde bandbreedte blijven.
dat is weinig hoor.. en je wil af en toe ook nog wel eens wat kopen, dat komt er nog bijquote:Op zondag 8 januari 2006 16:19 schreef illusions het volgende:
Met 720.000 euro kan je al aardig rentenieren. Heb geen ingewikkelde belasting formules toegepast, gewoon alles netto: 720.000 * 0.05 = 36.000. Dat moet toch wel genoeg zijn voor 1 persoon, dat is 3000 euro per maand.
En na 1 jaar krijg je zo'n mooie blauwe envelop thuisgestuurd, wat er dan op neerkomt dat je 1,2% van je vermogen naar de belastingdienst mag overmaken. Dat kost je dan 8640 euro. Het tweede jaar heb je dus minder geld om van te leven, ipv meer.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:19 schreef illusions het volgende:
Met 720.000 euro kan je al aardig rentenieren. Heb geen ingewikkelde belasting formules toegepast, gewoon alles netto: 720.000 * 0.05 = 36.000. Dat moet toch wel genoeg zijn voor 1 persoon, dat is 3000 euro per maand.
Ik kende de titel, maar nog niet gelezen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:14 schreef Richie_Rich het volgende:
Dat boek van hem (Soros) The Alchemy of Finance? Ken je dat en is dat een aanrader?
Wat is een audioboek?quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik kende de titel, maar nog niet gelezen.
Zojuist even het audioboek gedownload
Hebben?
Hmm.. zoiets dacht ik dus al. Lijkt me echt nietsquote:Op donderdag 12 januari 2006 17:55 schreef Light het volgende:
[..]
Is voorlezen je bekend? 't Is zoiets, maar dan opgenomen zodat je het later kunt afspelen
30% over een virtueel rendement van 4% ja. Dat komt neer op 1,2% over het vermogen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:30 schreef Evil_Jur het volgende:
Vergeet niet dat je ook nog eens 30% belasting over de rente betaald.
Wat relaxed, zeker bij dit soort boeken ideaal, moet ik ook eens doen...quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik kende de titel, maar nog niet gelezen.
Zojuist even het audioboek gedownload
Hebben?
Nee, misschien moet je zelfs wel aan een déflatiecorrectie denken. Dan heb je een stuk minder geld nodig.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:37 schreef SeLang het volgende:
Je moet je niet blindstaren op die inflatiecorrectie.
Is dat beleggen of pure rente van banksaldo's?quote:Op donderdag 14 december 2006 04:23 schreef StefanP het volgende:
Ik vang zo'n 450$ per maand rente... nog 3x zoveel sparen en ik kan in theorie stoppen met werken
Met een miljoentje moet je helemaal makkelijk vooruit kunnen.
Is het echt? Dan kan ik nu al met pensioenquote:Op donderdag 14 december 2006 04:23 schreef StefanP het volgende:
Ik vang zo'n 450$ per maand rente... nog 3x zoveel sparen en ik kan in theorie stoppen met werken
Ik heb dus het audioboek en was een beetje teleurgesteld.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:14 schreef Richie_Rich het volgende:
Dat boek van hem (Soros) The Alchemy of Finance? Ken je dat en is dat een aanrader?
Ongeacht hoeveel geld ik zou hebben, een duurdere auto of een duurder huis hoef ik echt niet hoor (alhoewel, ik heb nu een gratis huisquote:Op donderdag 14 december 2006 10:25 schreef Blik het volgende:
probleem is als je veel geld wint, je je levensstijl ook aan gaat passen en je uitgaven per jaar ook fors gaan stijgen.
- denk maar luxere boodschappen
- meer vakantie
- duurdere auto
- groter huis
etc
De dingen die ik noemde zijn natuurlijk niet de enige dingen die duurder worden. Denk bijvoorbeeld aan duurdere boodschappen, koopt vaker iets wat je normaal niet zou kopen.quote:Op donderdag 14 december 2006 13:12 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ongeacht hoeveel geld ik zou hebben, een duurdere auto of een duurder huis hoef ik echt niet hoor (alhoewel, ik heb nu een gratis huis).
Ik zou wel meer geld uitgeven aan reizen en hobby's, domweg omdat ik er dan meer tijd voor heb. Maar al die dingen zijn niet zo gek duur.
Op wat kortere termijn wel. Alleen zou je door inflatie etc later wel eens in de problemen kunnen komen.quote:Op maandag 26 september 2005 22:21 schreef k_man het volgende:
Een gemiddeld rendement van zo'n 5% moet haalbaar zijn. Dus als je leeft van de rente haal je jaarlijks 50.000 euro uit elk miljoen, zonder je vermogen aan te tasten. Daar kun je goed van leven.
Echt niet, die 20 miljoen is belastingvrij tochquote:Op donderdag 14 december 2006 13:59 schreef Blik het volgende:
Maar als je de oudejaarsloterij wint, verdien je 20 miljoen
5 miljoen gaat naar de belasting, dus dan hou je 15 miljoen over om te spenderen/investeren.
Staatsloterij is de belasting al van betaald idd. Dus die 20 miljoen is netto.quote:Op donderdag 14 december 2006 14:02 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Echt niet, die 20 miljoen is belastingvrij toch
Banksaldo... www.hsbc.comquote:Op donderdag 14 december 2006 04:28 schreef popolon het volgende:
[..]
Is dat beleggen of pure rente van banksaldo's?
Als dat puur van de bank komt mag je me rap vertellen welke dat is.
ff in de verwarring met de postcodeloterij, je hebt gelijkquote:Op donderdag 14 december 2006 16:42 schreef DaMook het volgende:
[..]
Staatsloterij is de belasting al van betaald idd. Dus die 20 miljoen is netto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |