Die hele CL is een lachertje man, waar staat die C voor...............?quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:05 schreef erik.jansen101 het volgende:
Met 1 voorronde plaats spelen wij 1 keer in de 10 jaar Champions League, nee dat is lekker
lkrrrrrrrr man.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:21 schreef hayder het volgende:
lkrr voor feyenoord dat ze uitgeschakeld zijn hahahah
Hoogendorp stond erop. Althans, dat hoorde ik, en dat hoop ik.quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:34 schreef methodmich het volgende:
Ben benieuwd wie er naast Hoogendorp nog op het scoutingslijstje van spitsen staat!
Huntelaarquote:Op vrijdag 30 september 2005 19:34 schreef methodmich het volgende:
Ben benieuwd wie er naast Hoogendorp nog op het scoutingslijstje van spitsen staat!
Volgens mij leidt minder geld juist tot een grotere aandacht van de jeugd. Dat is immers de goedkoopste manier om spelers te halen..quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:24 schreef SocialDisorder het volgende:
hoe minder clubs Nederlands voetbal spelen, hoe minder geld Nederland binnenkomt. Hoe minder geld Nederland binnenkomt, hoe minder er besteed kan worden aan jeugdopleidingen. Hoe minder er besteed kan worden aan jeugdopleidingen, hoe lager het niveau van het Nederlands elftal komt te liggen.
Owh nee, wacht, ik zie het al! De jeugdopleiding! Tuurlijk hoe kon ik zo dom zijn. Hoeveel jeugdspelers zijn er vanuit Eindhoven en Rotterdam ook al weer doorgestroomd naar het hoge niveau de afgelopen 5 jaar?
Daarom interesseert het NL voetbal jullie niets!
Slap gelul, de resultaten van dit europees seizoen zie je pas over 5 jaar terug bij de verdeling van plaatsen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:52 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Klein scenario, om het nog enigszins overzichtelijk te houden;
Door het verlies van de Nederlandse clubs is er volgend seizoen één CL-plaats minder en één UEFA-cup plaats minder te vergeven voor NL clubs.
Door slechte prestaties (blessures, etc) komt Feyenoord nét op de plaats die nét geen recht op europees voetbal geeft.
Doordat ze Europees voetbal mislopen, hebben ze niet genoeg geld om een waardige opvolger voor Kalou/Kuijt/Lodewijks en Ghlay te kopen. Een jeugdopleiding heeft Feyenoord bijna niet, dus kopen is de enige optie.
Doordat ze geen waardige opvolger kunnen vinden/betalen, verzakt Feyenoord van de top-3 naar een subtopper.
Begint het grotere plaatje al een beetje te dagen, mensen?
Ik zie het totaal niet somber in.quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:52 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Doordat ze Europees voetbal mislopen, hebben ze niet genoeg geld om een waardige opvolger voor Kalou/Kuijt/Lodewijks en Ghlay te kopen. Een jeugdopleiding heeft Feyenoord bijna niet, dus kopen is de enige optie.
Doordat ze geen waardige opvolger kunnen vinden/betalen, verzakt Feyenoord van de top-3 naar een subtopper.
Begint het grotere plaatje al een beetje te dagen, mensen?
Denk dat Kalou gewoon een vormcrisisje heeft. Dat gezeik met hiddink en co had ook geen invloed op zn spel. Of juist een positieve.quote:-10-2005: De problemen van Koeman
[Bron: AD.nl]
Feyenoord speelt zondag als eredivisiekoploper de lastige uitwedstrijd in Utrecht. Wat zijn de belangrijkste problemen die trainer Erwin Koeman moet oplossen na de roemloze UEFA Cup-eliminatie tegen Rapid Boekarest?
De aanloop naar Fc Utrecht– Feyenoord begon voor de Rotterdammers donderdagavond al direct na de nederlaag in Boekarest. In de kleedkamer van het Giulesti stadion hield Erwin Koeman meteen een nabespreking. Daarna stuurde hij de groep terug het veld op om uit te lopen. Het was een bijna surrealistisch beeld dat zich in het nog slechts schraal verlichte stadion ontspon. Als verdoofd slenterden de Feyenoorders een paar rondjes. Ondertussen zagen binnen een straal van twintig meter zowel Rapid-supporters dansen op het veld als hun eigen cynische aanhang treuren op de tribunes.
Hossam Ghaly maakte de tweede pijnlijke confrontatie van de avond niet mee. Met het wisselen van Ghaly in de pauze stelde Koeman een daad die hij tot nu toe bewust had vermeden. Een paar keer al liet de trainer snel na de aftrap een potentiële vervanger van Ghaly warmlopen, maar tot een vroegtijdige wissel kwam het nog nooit. 'Als ik dat doe, ben ik hem zéker een paar weken kwijt', sprak Koeman recent nog na Feyenoord – Nec.
Donderdag was zijn geduld echter op: voor de belangrijkste 45 minuten van dit nog prille seizoen had hij Ghaly niet nodig. De pas 18-jarige Jonathan De Guzman mocht helpen het dreigende debacle af te wenden. Ook Koeman moet hebben gemerkt dat het probleem met Ghaly inmiddels groter is dan de discussie over simpel voetballen alleen.
Hét pijnpunt is de berg energie die zijn groep elk duel weer kwijt raakt aan één speler. Het was tijdens Rapid - Feyenoord een even bizar als veelzeggend beeld: Zodra het spel ook maar even stil lag voor een blessure, vormde zich rond Ghaly een praatclubje en werd er secondenlang gediscussieerd en gewezen.
Nu Koeman zelf de discussie rond de speler op scherp heeft gesteld, moet hij morgen tegen Utrecht aangeven hoe waardevol Ghaly nou wérkelijk is voor zijn team. Zeker is dat hij niet het wisselgeld heeft van iemand als Wesley Sneijder. Deze controversiële rechtermiddenvelder maakt regelmatig (belangrijke) doelpunten. Ghaly scoort zelden of nooit in Feyenoord-shirt.
Interessant is ook hoe de spelers reageren. Koeman is een trainer die ervoor uitkomt dat hij belang hecht aan de gevoelens van zijn belangrijkste krachten. Met aanvoerder Kuijt en doelman Lodewijks was met het oog op Fc Utrecht donderdagavond al meteen overleg. Extra aandacht verdient ook Salomon Kalou. Sinds zijn doorbraak speelde de aanvaller niet eerder zo slecht als tegen Fc Twente en Rapid Boekarest. De sierlijke en ongecompliceerde dribbelaar is momenteel een fietser in een stroopvat. 'Kalou zal het nooit zelf toegeven, maar natuurlijk knaagt de hele situatie met zijn paspoort aan hem', probeerde Koeman na Twente – Feyenoord te verklaren. 'Als-ie het nog niet is, wordt hij dezer dagen in snel tempo volwassen.'
De moeilijkheid bij Kalou is dat de trainersstaf - letterlijk - niet veel bewegingsvrijheid heeft met de speler. Toen het Talent van het Jaar vorig seizoen een moeilijke fase kende, haalde Ruud Gullit hem al weg uit het overvolle aanvalscentrum. De linkerflank werd zijn nieuwe werkterrein. Dat had twee voordelen. Kalou kreeg meer tijd en ruimte om met zijn befaamde dribbels naar binnen te snijden. Én de tiener kon leunen op de stabiele Bart Goor in zijn rug. Voetballers zoals Goor, die onder alle omstandigheden ten minste een 6 scoren, zijn nu niet voorhanden. Op de linkerflank heeft Kalou dit seizoen Bosschaart, Paauwe en/of Pardo in zijn rug.
Ze hebben niet het karakter of het vermogen om méér dan hun eigen spel en positie te overzien. Ono kan dat wel, maar die liep tegen Rapid Boekarest alleen om zelf aan de bal te komen. Het helpt niet mee het isolement van Kalou te doorbreken. Na de training van vanochtend gaat Feyenoord opnieuw in trainingskamp. Daar kan Koeman verder werken aan het oppeppen van zijn team. Voor even is hij meer psycholoog dan trainer. Eén ding is voor hem prettig om aan te kunnen halen: na de duels van komend weekeinde blijft Feyenoord hoe dan ook koploper in eigen land. In het minst gunstige geval wordt de eerste plaats in de eredivisie gedeeld met één van de concurrenten (Az). Maar bij winst in Utrecht en daarna op 24 oktober thuis tegen Groningen, kan Feyenoord ook zomaar een gat slaan met zijn rivalen.
Niet haalbaar voor Feyenoord.quote:
Ik weet 100% zeker dat de hele top 3 hem wil hebbenquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 13:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Niet haalbaar voor Feyenoord.
Ik denk dat CherrymoonTraxx doelt op het financiële aspect.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 13:59 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik weet 100% zeker dat de hele top 3 hem wil hebben
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:02 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Ik denk dat CherrymoonTraxx doelt op het financiële aspect.
Die liet vorig jaar in de speelminuten die hij speelde toch hele mooie en belovende dingen zien.quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Nog te licht
Heb het je gezegd CMquote:
Jullie zijn er 2 jaar geleden kampioen mee geworden, dus niet zeikenquote:Op zondag 2 oktober 2005 14:41 schreef Suijk het volgende:
Hehe, eindeljk wordt het mindere spel ook afgestraft.
Heb je nu Versatel, Loek?quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:39 schreef erik.jansen101 het volgende:
Jammer, weer een beetje een onnodige nederlaag. Als Lodewijks niet uitgegleden was dan had Feyenoord best kunnen winnen.
Da's waar. Dat zou jullie ook nog zomaar kunnen overkomen.quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:42 schreef erik.jansen101 het volgende:
[..]
Jullie zijn er 2 jaar geleden kampioen mee geworden, dus niet zeiken
Als we die Paauwe, Bosschaart en Ostlund kunnen dumpen, misschien welquote:Op zondag 2 oktober 2005 14:43 schreef Suijk het volgende:
[..]
Da's waar. Dat zou jullie ook nog zomaar kunnen overkomen.
Soms heb ik best wel verstand van voetbal...quote:Op vrijdag 30 september 2005 00:08 schreef BB-King het volgende:
Ik denk dat Feyenoord vanaf nu ook kostbare punten verliest in de competitie.
Ik niet, de buren welquote:
Feyenoord-dude dan.quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:50 schreef erik.jansen101 het volgende:
[..]
Ik niet, de buren welEn ik ben geen Loek.
quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:34 schreef ThomasBerge het volgende:
Utrecht
Dat wordt een leuke uitzending vanavond![]()
Wat nou waardeloos we winnen wel van Feyenoord en RKCquote:Op zondag 2 oktober 2005 15:58 schreef yvette1982 het volgende:
onvoorstelbaar dat je verliest van zo'n waardeloos elftal. Gelukkig staat nu wel iedereen met beide benen op de grond. Ik vind het nooit leuk als Feyenoord verliest, maar als Koeman wel Ghali slachtoffert en niet Prutslund en Bosschaart dan verdient hij het gewoon om te verliezen. Hij moet die lui nooit meer opstellen en zo wel dan hoeven we ook niet te verwachten dat het beter zal gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |