quote:schreef Luni het volgende:
Dit seizoen ook, iedereen hoopte op een aantal versterkingen, die zijn er nauwelijks gekomen, maar we staan wel bovenaanen het gat met ajax en psv is al vrij groot. We zullen zien waar het schip strand, ik verwacht nu niet ineens dat ze kampioen wrden, en verliezen is helemaal niet erg, behallve van de joden, als er maar geknokt word, en dat ik dit seizoen veel meer dan vorig jaar.
Eigenlijk is alleen het laatste stuk interessant...Gioquote:'Van Bommel gaat het hier wel redden'
Door Marcel van der Kraan
Geen Ronaldinho, geen Deco in het elftal van Barcelona afgelopen weekeinde. Frank Rijkaard liet zijn vedetten gewoon thuis. Giovanni van Bronckhorst zat tegen Betis Sevilla op de bank. Maar vanavond wacht de Champions League al weer, tegen Udinese, en die wetenschap speelde vanzelfsprekend mee.
Giovanni van Bronckhorst. Foto AFP
Toch deed een beetje vers bloed wel even wonderen bij de kampioen van Spanje.
Vanavond zal Rijkaard zijn 'kanonnen' weer opstellen. Op het Europese podium wil hij ver komen. De socios hebben de landstitel in het afgelopen seizoen beschouwd als het eerste station op weg naar grotere prijzen. En om in Europa in het spoor te kunnen blijven van de eeuwige rivaal Real zal de club uit Catalonië ook internationaal moeten scoren.
Giovanni van Bronckhorst, die na het 'Hollandse tijdperk' met Van Bommel voor het eerst weer een landgenoot naast zich in het veld heeft, zegt de passie van het Barça-legioen voor nieuwe Europese succesen te voelen en te begrijpen.
Gaat de Champions League boven alles dit seizoen?
Van Bronckhorst: ,,In de Spaanse pers en onder de fans wordt daar heel veel over gesproken. In het afgelopen seizoen hebben we de titel gewonnen, nu wil men een stap hogerop. Die redenatie is wel logisch, maar in een land waar je te maken hebt met grote ploegen als Real Madrid, Valencia, Deportivo en andere clubs met veel internationals, is het al moeilijk genoeg om de landstitel te verdedigen. Ik denk dat we met ons materiaal op allebei de fronten heel hard moeten werken.’’
Geen aankopen, alleen de transfervrije Van Bommel kwam. Hoe staat het elftal er nu voor?
Van Bronckhorst: ,,We hebben duidelijk nog niet de vorm van vorig seizoen. Het elftal moet nog groeien. Er zijn nauwelijks veranderingen geweest, dus er is weinig reden waarom het nu opeens minder zou gaan.’'
Van Bommel speelde in het weekeinde eindelijk 90 minuten. Met wie moet hij nu concurreren?
,,Eigenlijk met Xavi en Deco tegelijk. Het zijn allebei spelers die centraal spelen. Het is niet zo dat de één meer controlerend speelt dan de ander en dat hij zich dus meer op één van die twee zou moeten richten. Maar ik maak me niet zoveel zorgen over Mark. Het is nu nog vroeg in het seizoen. Nu het programma voller wordt, gaat de trainer meer spelers gebruiken en pakt hij genoeg wedstrijden mee.
Hij zal het in de tijd die hij speelt, wel zelf moeten afdwingen. Dat valt niet altijd mee. Als je vijftien minuutjes mag invallen in een ploeg die achter staat, is het lastig om even je stempel te drukken. Toch gaat hij het redden hier. Dat zeg ik ook op basis van zijn rol in de groep. Mark ligt nu al goed bij de andere spelers.
Hij maakt zich in de kleedkamer verstaanbaar in het Spaans en dat wordt ongelooflijk gewaardeerd. Hij kwam hier aan en sprak al een mondje Spaans. Daar had hij zijn best voor gedaan en daaruit blijkt zijn motivatie om bij deze club te slagen.’’
Rijkaard heeft net zijn contract verlengd. Blijven hij en Ten Cate tot het einde aan elkaar vast zitten?
,,Elke keer als er in Nederland een trainer wordt ontslagen, wordt Ten Cate genoemd als de ideale kandidaat. Maar ik zie Ten Cate niet zo gauw bij Barcelona weggaan. Rijkaard en Ten Cate zijn samen aan Barça begonnen en dat maken ze samen af. Ik zie niet één van de twee voortijdig afhaken. Ze vormen daarvoor een te goed duo hier.’’
En jij? Nog telefoontjes van Feyenoord gehad deze zomer?
,,Ik ben vorig seizoen door Ruud Gullit gebeld. Die wilde weten hoe mijn toekomstplannen eruit zagen. Dat was voor mij niet zo ingewikkeld. Mijn toekomst is heel helder. Ik heb na dit seizoen nog een jaar contract bij Barcelona en ik ben van plan dat uit te dienen. Ik speel bijna alles hier. Ik heb het naar mijn zin. Mijn zoontje Jake zit hier op een internationale school en we wonen prettig. Zolang ik hier presteer, denk ik er niet over om te vertrekken.’’
Maar?
,,Als ik straks een keer terugga naar Nederland dan is Feyenoord de eerste club waarmee ik ga praten en waar ik wil voetballen. Ik ga niet met een andere topclub in zee. Feyenoord is mijn club, altijd geweest.’’
Ik vind dat altijd een beetje gelul, net zoals dat verhaal over dat de huidige Ajaxspitsen niet in 'het Ajax-systeem' passen. Nee het zijn gewoon prutsers, snap dat dan!!!!quote:Op maandag 26 september 2005 23:00 schreef snabbi het volgende:
BTW ik zie Cruz helemaal niet zo zitten. Ik had altijd het gevoel dat het wel een goede voetballer was maar totaal niet paste in ons team en dat zal nu weer zo zijn.
Dat is zeker niet waar. Cruz is een goede speler als hij bijvoorbeeld zoals bij PSV kan spelen. Cruz is niet een speler die terug naar achteren moet komen om mee te verdedigen, maar in mijn ogen veel meer een speler die constant op de aanval blijft loeren. Het systeem moet op zo'n speler aangepast worden zodat hij het best tot zijn recht komt. Op dit moment past dat niet in het spel wat Feyenoord speelt. Kuijt past meer in het systeem van Feyenoord en PSV dan in het technischere systeem van ajax. Ronaldo had het waarschijnlijk minder goed gedaan bij Feyenoord, dan zoals hij kon uitblinken bij PSV. Nee systemen bepalen zeker wel of een speler kan slagen of niet, immers zou je anders net zo goed je keeper in de spits kunnen zetten.quote:Op dinsdag 27 september 2005 00:00 schreef erik.jansen101 het volgende:
Ik vind dat altijd een beetje gelul, net zoals dat verhaal over dat de huidige Ajaxspitsen niet in 'het Ajax-systeem' passen. Nee het zijn gewoon prutsers, snap dat dan!!!!
Een goede speler past bij elke club. Misschien voelt ie zich bij de ene club meer thuis dan bij de andere, maar Kuijt was bij Ajax of PSV ook gewoon geslaagd.
Kijk maar naar Henry.quote:Op dinsdag 27 september 2005 00:00 schreef erik.jansen101 het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd een beetje gelul, net zoals dat verhaal over dat de huidige Ajaxspitsen niet in 'het Ajax-systeem' passen. Nee het zijn gewoon prutsers, snap dat dan!!!!
Een goede speler past bij elke club. Misschien voelt ie zich bij de ene club meer thuis dan bij de andere, maar Kuijt was bij Ajax of PSV ook gewoon geslaagd.
En ook geen goede mentaliteit helaasquote:Op dinsdag 27 september 2005 13:55 schreef DeTolk het volgende:
Hij heeft idd geen geluk.
Dit is natuurlijk volslagen onzin. Je kunt als spits nog zo goede afmaker zijn, zonder voetballende kwaliteiten ben je niet het aanspeelpunt dan men bij ajax van je vraagt. RvN zou bijvoorbeeld ook falen in de ArenA.quote:Op dinsdag 27 september 2005 00:00 schreef erik.jansen101 het volgende:
[..]
ruud is juist wel een goed aanspeelpunt.quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:34 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk volslagen onzin. Je kunt als spits nog zo goede afmaker zijn, zonder voetballende kwaliteiten ben je niet het aanspeelpunt dan men bij ajax van je vraagt. RvN zou bijvoorbeeld ook falen in de ArenA.
Kan niet kaatsen en heeft een te beperkte techniekquote:Op dinsdag 27 september 2005 18:01 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
ruud is juist wel een goed aanspeelpunt.
Kippevel.quote:Bosvelt in de Feyenoord Krant
Paul Bosvelt vroeg ons al eerder per e-mail om de supporters te bedanken, maar in de Feyenoord Krant heeft hij dit nu uitgebreider gedaan.
Beste supporters van Feyenoord,
Vorige week zondag hebben jullie mij op een ongelofelijke manier ontvangen in De Kuip. Dat begon toen ik het veld opkwam voor de warming-up. Ik kreeg van alle kanten bloemen en hoorde heel veel mensen mijn naam scanderen, gevolgd door een massaal gezongen 'You'll never walk alone'. Dat was al een flink kippenvelmoment, maar het zou nog mooier worden.
De TIFO-actie op de Noordzijde, bij de opkomst voor de wedstrijd was in één woord fantastisch. Ik moet eerlijk zeggen dat ik 'm achteraf zag, omdat ik bij de opkomst aan het eind van de rij liep. Maar in de kleedkamer spraken de andere Heerenveen-spelers er ook over. Zij waren enorm onder de indruk van de manier waarop jullie mij hebben ontvangen. Zelf heb ik het na de wedstrijd allemaal nog eens goed terug gezien op TV en op foto's en het was echt geweldig! Je maakt je vooraf een voorstelling van hoe je terugkeer in De Kuip na twee jaar afwezigheid zal zijn, maar dit had ik nooit durven hopen.
In de zes jaar dat ik bij Feyenoord heb gespeeld, is de band tussen de supporters en mezelf steeds hechter geworden. Het is moeilijk dat te verklaren, maar misschien dat mijn karakter en type spel gewoon goed aansloten bij datgene wat Feyenoord-Supporters verwachten van hun spelers. En op de een of andere manier klikt het gewoon tussen ons. Dat we in die zes jaar met de ploeg ook nog goede prestaties hebben geleverd, zal ook meespelen. Omgekeerd herken ik ook een deel van mezelf in het Legioen. Doorzetten, af en toe op de tanden moeten bijten, tegenslagen overwinnen en dubbel zo veel genieten op de momenten dat er een beloning komt in de vorm van een prijs.
Ik heb mede/vooral dankzij jullie zes schitterende jaren gehad bij Feyenoord. Als je dan na twee jaar afwezigheid terugkomt op de plek waar je zoveel hebt meegemaakt en dan op zo'n speciale en hartverwarmende manier ontvangen wordt voelt dat als thuiskomen.
Daarom wil ik jullie er op deze manier heel hartelijk voor bedanken.
Jullie maakten het voor mij allemaal erg speciaal!
Paul Bosvelt.
Ze zouden niet slagen, en dat zegt nogal wat over het beleid in de ArenA jaquote:Op dinsdag 27 september 2005 17:38 schreef Erasmusch het volgende:
Dus Kuyt en RvN komen tekort voor het grote ajax? Wie zou er dan wel slagen? Charisteas?
Tegen welke verdediging ook alweerquote:Op dinsdag 27 september 2005 17:45 schreef Staanplaats het volgende:
RvN falen in de Arena? Haha die gozer heeft jullie meerdere keren opgerold daar...noem het maar falen!
Ha die Loek.quote:Op dinsdag 27 september 2005 18:50 schreef erik.jansen101 het volgende:Een Ajax-fan met een grote mond over spitsen, hahaha
Jullie zouden al blij mogen zijn met een halve Kuijt.
![]()
Inderdaad!quote:Op dinsdag 27 september 2005 18:27 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Kippevel.![]()
[afbeelding] [afbeelding]
Prachtigquote:Op dinsdag 27 september 2005 18:27 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Kippevel.![]()
quote:Op dinsdag 27 september 2005 18:27 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Kippevel.![]()
Mooi.quote:Op dinsdag 27 september 2005 18:27 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Kippevel.![]()
Nou nou. Zes weken nog. Gelukkig lijkt Ono het aardig te doen. Als Hofs en Schreuder weer terug zijn staat het best leuk eigenlijk. Hofs, Pardo, Schreuder, Ono, Ghaly...quote:Terug 27-09-2005: Volgende week operatie voor Alfred Schreuder Print dit bericht
[Bron: Feyenoord.nl]
Feyenoord.nl meldt dat Alfred Schreuder volgende week onder het mes gaat. In verband met hardnekkige archillespeesproblemen zal Alfred Schreuder volgende week geopereerd worden. Naar verwachting zal de routinier vervolgens nog zes weken uit roulatie zijn. Schreuder raakte geblesseerd in het eerste duel van de competitie en verblijft sindsdien in de lappenmand. 'Alle overige therapieën hebben tot op heden nog onvoldoende gewerkt om een rentree van Alfred te bewerkstelligen', lichtte clubarts Robbart van Linschoten de beslissing toe. 'Daarom hebben we na uitgebreid overleg besloten om te gaan opereren.'
idd, hoop dat ie zn niveau nog wat kan opkrikken. Als ik hem was, had ik lekker gaan afbouwen in Qatar/VS....quote:Op woensdag 28 september 2005 00:05 schreef Suijk het volgende:
Toch is het niet verkeerd dat Bosvelt niet bij jullie voetbalt. Dat had alleen maar tegengevallen, vooral als ik zie hoe hij nu bij Heernenveen bezig is.
Klopt helemaal. Ik had hem ook niet gehoeven. Hij kan misschien wel wat brengen voor andere mensen om hem heen in het elftal, maar daar hebben we op dit moment ook al lodewijks en schreuder voor. (de dingen er omheen hebben niet alleen betrekking op wat er in het veld gebeurt.)quote:Op woensdag 28 september 2005 00:05 schreef Suijk het volgende:
Toch is het niet verkeerd dat Bosvelt niet bij jullie voetbalt. Dat had alleen maar tegengevallen, vooral als ik zie hoe hij nu bij Heernenveen bezig is.
quote:Van: Eus Textiel
Datum: dinsdag 27 september 2005 23:44
Aan: info@ajax.nl
Onderwerp: Bericht voor afdeling Merchandising
Geachte heer, mevrouw,
Een kleine maand geleden heb ik bij u per e-mail de prijs en levertijd opgevraagd voor 500 stuks Ajax-stropdassen. Het ging daarbij om de Ajax-stropdas met een 1 erop plus extra borduursel met een streepje (-) en het cijfer 2, zodat op de stropdas duidelijk zichtbaar 1-2 staat afgebeeld.
Zojuist ontvingen wij vanuit Londen een fax met een order van nog eens 250 stropdassen. Zou u deze extra bestelling willen meenemen in uw offerte? Alvast bedankt voor de moeite.
Ik zie uw aanbieding graag tegemoet en hoop snel van u te horen.
Met vriendelijke groet,
Eus Textiel B.V.
Eus
Directeur
Meijerquote:SELECTIE ZET JARIGE GERARD MEIJER IN HET ZONNETJE
Gerard Meijer is vrijdag 70 jaar geworden. Voor de selectie van Feyenoord was het reden om de masseur, die deze week 46 jaar in dienst is, in het zonnetje te zetten. Meijer ontving namens de selectie een taart en een ingelijst shirt met rugnummer 70 ‘Gerard’ uit handen van Bosschaart en Kuyt. De man die al zo onvoorstelbaar lang in dienst is, toonde zijn waardering voor het gebaar niet zozeer in woorden, maar - zoals hem eigen is – met een manier van doen die zijn grote dankbaarheid verried.
Toch sprak Meijer nog enkele dankwoorden. ‘Ik kan niet goed speechen, maar zal het toch kort doen. Ik dank jullie hiervoor. Elke dag geniet ik van jullie. Ik heb jonge mensen om me heen en dat is mijn leven. Bedankt dat jullie even stilstaan bij het bereiken van deze aardige leeftijd’, aldus de verzorger, die hierna werd getrakteerd op een applaus van de spelers.
Het is 1 keer leuk, daarna tekent het het gebrek aan creativiteit bij EUS.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:53 schreef Cart_man het volgende:
Ik begin ze een beetje minder te vinden de mailtjes van Eus...
Alleen het steenkolen engels vind ik nog wel grappig om te zien, verder zijn ze mij wat te makkelijk.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:53 schreef Cart_man het volgende:
Ik begin ze een beetje minder te vinden de mailtjes van Eus...
Hij maakt zich inderdaad niet druk om wat mensen van hem zeggen, en dat is prima.quote:Op donderdag 29 september 2005 11:24 schreef erik.jansen101 het volgende:
Hahaha geweldige vent die Koeman. Op een persconferentie vroeg een journalist wat er ging gebeuren als Feyenoord uitgeschakeld zou worden vanavond : "Dan word ik ontslagen".
Dat doet geen enkele trainer zolang het goed gaat.....quote:Op donderdag 29 september 2005 12:25 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hij maakt zich inderdaad niet druk om wat mensen van hem zeggen, en dat is prima.
Jullie kunnen je weer volledig gaan richten op de competitie.quote:Op donderdag 29 september 2005 17:09 schreef Erasmusch het volgende:
'mochten' we doorkomen: dinsdag loting group stage
quote:Op donderdag 29 september 2005 19:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Jullie kunnen je weer volledig gaan richten op de competitie.![]()
quote:FEY 6 18
AZ 6 15
RKC 6 15
PSV 6 13
AJA 6 10
NAC 6 10
HER 6 10
SPA 6 10
Licht de positieve kanten van deze wedstrijd er eens uit:quote:Op donderdag 29 september 2005 20:08 schreef snabbi het volgende:
Hm de goal van Bahia was gewoon een zuivere goal, maar Feyenoord ligt er gewoon terecht uit. Ze hadden sterker moeten zijn om dit Roemeense team op te rollen. Jammer.
Evergreen, Milkbreak of Fruitkick?quote:Op donderdag 29 september 2005 20:13 schreef methodmich het volgende:
Jammer natuurlijk, maar goed, nu gaat Feye vol voor de liga!
quote:Op donderdag 29 september 2005 17:09 schreef Erasmusch het volgende:
'mochten' we doorkomen: dinsdag loting group stage
Rampzalig is het enige woord om die 2 te beschrijven.quote:Op donderdag 29 september 2005 20:20 schreef yvette1982 het volgende:
Als er nu nog iemand is die ooit nog de positie van prutslund en bosschaart durft te verdedigen dan schijt ik in zijn of haar mond.
Ostlund is zeker ook mijn favoriet niet, ik had liever zuiverloon er gehouden. Ook al maakte hij ook wel veel (beginners) fouten. Wellicht is het wat om met saidi en greene te experimenteren, greene meer naar rechts en saidi in het centrum. Bosschaart of Snoyl. Tja dat is ook constant wisselen. Snoyl heeft nog wel potentie maar maak ook gewoon te veel blunders.quote:Op donderdag 29 september 2005 20:20 schreef yvette1982 het volgende:
Als er nu nog iemand is die ooit nog de positie van prutslund en bosschaart durft te verdedigen dan schijt ik in zijn of haar mond.
quote:Op donderdag 29 september 2005 20:32 schreef heiden6 het volgende:
Overigens, vetje, ga je gang maar. Ik ben het wel gewend dat er bij jou alleen maar stront uitkomt.
quote:Op donderdag 29 september 2005 20:13 schreef twi het volgende:
Niet getreurd jongens, jullie zijn niet het eerste slachtoffer van Rapid. Sant Julia en Vardar gingen jullie voor....
Bosschaart niet slecht, jezus...quote:Op donderdag 29 september 2005 20:25 schreef heiden6 het volgende:
Bosschaart was niet slecht. Een betere linksback hebben we volgens mij niet, op dit moment. Maar misschien mogen we Rzasa wel huren van Heerenveen.
Stoer hoorquote:
Hoeveel thuiswedstrijden zonder publiek waren het dan?quote:Op donderdag 29 september 2005 21:18 schreef TC03 het volgende:
Wel klote dat we volgend seizoen dus wéér een thuiswedstrijd zonder publiek hebben. Als we UEFA halen natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |