Ondanks het mooie weer zijn er maar 3000 betogers op komen draven, gezien vele linkse organisaties verbonden waren aan deze (ludieke) actie, zou het aantal waarschijnelijk voornamelijk uit beroepsdemonstranten bestaan. Het falen van deze actie maakt maar weer eens duidelijk hoe breed Keer Het Tij door de samenleving wordt gedragen.quote:De organisatoren hadden gerekend op 10.000 betogers maar het zijn er maar zo'n 3.000, die vandaag in Den Haag demonstreren tegen het kabinet Balkenende. Het protest is georganiseerd door Keer het Tij. De bedoeling is om een menselijke keten te vormen rond de Hofvijver en het torentje van de premier.
De demonstranten wilden ook op het Binnenhof een keten vromen, maar dat is door de politie afgesloten. Bij de protestdemonstratie hebben zich onder meer PvdA, GroenLinks, SP, Greenpeace, FNV-bonden en organisaties van boeren, vluchtelingen, bijstandsgerechtigden en studenten aangesloten. Tijdens de protestactie zullen onder meer Femke Halsema (GroenLinks), Jan Marijnissen (SP) en Diederik Samsom (PvdA) spreken. Def Rhymz verzorgt er een optreden.
De actievoerders vinden dat het kabinetsbeleid de kloof tussen arm en rijk en tussen autochtoon en allochtoon vergroot. Demonstranten dragen spandoeken met zich mee met leuzen als 'Zalm en Bot in de Hofvijver' en 'Terreur volgt op armoede'. Ook richten veel demonstranten zich tegen minister Rita Verdonk. Woordvoerder Rene Danen van Keer het Tij zei in reactie op de magere opkomst dat het om een symbolische actie gaat en dat een grote opkomst niet het belangrijkste is.
De vorige keer was het net een carnavalsoptocht. Allemaal mensen gelokt door gratis kaartjes en een dagje in de zon zuipen in het vooruitzicht stonden raar te doen.quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Misschien als men gratis treinkaartjes verstuurd had, dat er genoeg mensen waren geweest. Het is dan tenslotte een gratis dagje uit he.
Volgens links zal het wel weer een daverend succes zijn geweest.... (met een flauwe smoes e.d)quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De vorige keer was het net een carnavalsoptocht. Allemaal mensen gelokt door gratis kaartjes en een dagje in de zon zuipen in het vooruitzicht stonden raar te doen.
De hype voorbij blijken er nog maar 1.000 mensen te porren te zijn. Een demonstratie van een schamele 1000 mensen is totaal niet serieus te nemen natuurlijk.
Jij hebt bronnen die wij niet hebben?quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:29 schreef Feniks1980 het volgende:
Kwalitatieve berichtgeving is geen vereiste meer of bewust opzij gezet wegens dubieuze motieven.
Er waren minimaal 3000 demonstranten aanwezig en als mijn schatting klopt dan zou 4000 ook heel aannemelijk kunnen zijn.
Ik vraag het me ook afquote:Op zaterdag 24 september 2005 20:36 schreef pberends het volgende:
En nog steeds heb ik geen uitleg gehad waarom Def Rhymz daar nou optrad.
Okay de TT mag veranderd worden naar 3 maal minder betogers!quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:37 schreef tong80 het volgende:
Ik citeer het radio-1 journaal dat sprak over 3000 betogers. Maar dat is ook een linkse kliek.
R@b kan blijkbaar zijn eigen bronnen niet eens lezen, want hij heeft het van teletekst maar daar staat geen 1.000, maar enkele duizenden. Toch al een behoorlijk verschil.quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:34 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Jij hebt bronnen die wij niet hebben?
Ik citeer namelijk de FP.
Ehmm...ik was aanwezig tijdens de demonstratie.....quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:34 schreef Pracissor het volgende:
Jij hebt bronnen die wij niet hebben?
Ik citeer namelijk de FP.
Idd, tegenwoordig zijn de tv-spotjes niet meer weg te denken om mensen te motiveren om te komen demonstreren tegen het 'a-sociale, racistische en xenofobe' kabinet.quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Gewoon slecht reclame gemaakt. Ik hoorde het pas vandaag
Waren het er 10.000 geweest had R@b niks gepost op de FP. Is een zielig rechts georiënteerd figuur. Die niks ongelegen laat liggen om zijn politieke standpunten in de ether te slingeren. Snap nog steeds niet dat ie op die positie zit.quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:40 schreef Feniks1980 het volgende:
Tenzij het de bedoeling is om de demonstratie te bagatelliseren.
Zo, jij kan goed tellenquote:Op zaterdag 24 september 2005 20:43 schreef Bosnimf het volgende:
Ik was erbij en het waren er zeker wel 5500.
3.000 is anders niet zoveel wanneer er 10.000 worden verwacht. Maar voor de rest blijft mijn OP natuurlijk ongewijzigd!quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waren het er 10.000 geweest had R@b niks gepost op de FP. Is een zielig rechts georiënteerd figuur. Die niks ongelegen laat liggen om zijn politieke standpunten in de ether te slingeren. Snap nog steeds niet dat ie op die positie zit.
Hoge pief die R@b ja. Hij mag berichten posten op de FP. Dan heb je het wel gemaakt idd.quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waren het er 10.000 geweest had R@b niks gepost op de FP. Is een zielig rechts georiënteerd figuur. Die niks ongelegen laat liggen om zijn politieke standpunten in de ether te slingeren. Snap nog steeds niet dat ie op die positie zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |