Aan de andere kant... als de poster dat had geweten had ie waarschijnlijk die vraag niet gesteld.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:26 schreef McCarthy het volgende:
serieus: als de poster weet wat een derde machtswortel is weet hij dnek ik wel waar het vandaana komt: ^1/3
Oh, da's een makkelijke: in de Tweede Fase.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:34 schreef McCarthy het volgende:
waar is het mis gegaan met het onderwijs vraag je je af
Correct en hierdoor daalt ook het universiteit/hbo-onderwijsquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:38 schreef Maethor het volgende:
[..]
Oh, da's een makkelijke: in de Tweede Fase.
Mond vol van zelfwerkzaamheid, maar aan pure kennis komen ze amper meer toe.
Die kende ik ook nog nietquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:34 schreef McCarthy het volgende:
ik ken ze ook: die mensen die bv. niet weten dat 1 / sqrt(2) = 1/2 * sqrt(2).
waar is het mis gegaan met het onderwijs vraag je je af
Klopt. Dat zien ze ook wel in, maar als ze de norm niet aanpassen komen meer en meer studenten het eerste jaar niet meer door. Kwaliteit waarborgen betekent minder studenten en minder inkomsten. En dat geld hebben ze nou juist zo hard nodig.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:50 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Correct en hierdoor daalt ook het universiteit/hbo-onderwijs
Wordt tijd dat ze dat eens gaan inzien, maar goed....
Ik zie hem alquote:
Dat wist ik opzich wel, maar dr komt totaal niks moois uit als je pi invult... dat was eig mn probleem, nja t zal wel dan. igg bedankt voor de hulpquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:26 schreef McCarthy het volgende:
weten ze dat ook al niet op het VWO
serieus: als de poster weet wat een derde machtswortel is weet hij dnek ik wel waar het vandaana komt: ^1/3
Tja, waarom zou er "iets moois" uit moeten komen? Nooit op dergelijke intuities afgaan, gewoon rekenen. Het heeft mij ook wel op het verkeerde been gezet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:10 schreef FanNa het volgende:
[..]
Dat wist ik opzich wel, maar dr komt totaal niks moois uit als je pi invult... dat was eig mn probleem, nja t zal wel dan. igg bedankt voor de hulp![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | val int N, q, p, x[0...N] var int r pre: 0<=p<=q<N post: r=(Pi : p<=i<=q : x[i]) //het gaat me met name om het stuk van p<=i<=q naar p-1<i<=q, omdat in de oplossing x[k+1] wordt gebruikt, wordt anders x[p] niet mee gerekend. invariant P0: r=(Pi : p-1<i<=k : x[i]) P1: 0<=k<=q initialisatie k=p-1 r=(Pi : p-1<=i<=p-1 : x[i])=1 stopcriterium k!=q opdrachten k=k+1 //invullen (Pi : p-1<i<=k+1 : x[i]) //splitsen (Pi : p-1<i<=k : x[i])*x[k+1] //P0 r*x[k+1] int k=p-1, r=1; while (k!=q) { r*=x[k+1]; k++; } |
je moet hem groepentheorie geven.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:55 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik zie hem al
Ik heb vandaag een offday, heb de hele week al gepartieel geintegreerd bij kwantum, integraalstellingen en fourierEn dan ook nog lineaire algabra en infinitisemaalrekening nog een keer
Dus aan het eind van de week heb ik geen zin meer
Ik heb mn pa trouwens aan de wiskunde gezet. Hij zei pas dat hij natuurkunde enzo wel interessant vond om in te verdiepen, maar hij wilde het dan ook kunnen uitwerken. Dus ik heb hem eerst een wiskundeboek gegeven, limieten, integralen, differentialen enzo... en alle rekenregelsover een halfjaartje kan die wel beginnen aan de natuurkunde
Volgens mij klopt het wel, op een klein foutje in regel 14 na ( < ipv <= ). De factor x[p] wordt in de eerste iteratie berekend.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:53 schreef whosvegas het volgende:
Ik ben bezig met het ontwerpen van algoritmen
Klopt deze afleiding
[ code verwijderd ]
Bedankt voor je antwoord, dat foutje was gewoon een typfoutjequote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:34 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Volgens mij klopt het wel, op een klein foutje in regel 14 na ( < ipv <= ). De factor x[p] wordt in de eerste iteratie berekend.
Heb je het bewijzen van algoritmen nog niet gehad? Je hebt wel over invarianten en dergelijke, dus dan zou je met predicatencalculus de correctheid van je algoritme kunnen bewijzen.
Ik wel. En ik googelde gewoon op 'pinocytose'.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:24 schreef nickybol het volgende:
en ik kan het nergens op internet vinden...
Ik zou gokken: 3*het aantal protonen van een atoom Jood, plus 1 elektron extra.quote:Op maandag 10 oktober 2005 14:15 schreef jorryt het volgende:
Ff een simpel vraagje maar ik wil het toch zeker weten
betreft ion Jood.. de vraag luidt: Hoeveel elektronen zitten er in: I3-
Ik dacht zelf aan 160 (3 keer 53 +1)
quote:Op maandag 10 oktober 2005 20:23 schreef pfaf het volgende:
aangezien ik gewoon de übergeile Casio fx82 gebruik.
ok dat dacht ik dus ookquote:Op maandag 10 oktober 2005 21:42 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik zou gokken: 3*het aantal protonen van een atoom Jood, plus 1 elektron extra.
Die gebruik ik allang niet meer. Alles uit het hoofd natuurlijkquote:Op maandag 10 oktober 2005 23:22 schreef jorryt het volgende:
[..]
ok dat dacht ik dus ook
trouwens, hoe reken je dan mediaan met GRM uit?
De anode heeft een positieve potentiaal en de kathode een negatieve, al hangt dat natuurlijk wel een beetje van je schakeling af, het kan bv. best zijn dat er eentje geaard is.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat was ook alweer annode en kathode en wat voor verband had dat ook alweer met potentiaal?
perfecionistquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Die gebruik ik allang niet meer. Alles uit het hoofd natuurlijk![]()
Zou het zo gauw niet weten eigenlijk.
Dat is toch direct duidelijk als je Jordandecompositie gebruikt?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:54 schreef Haushofer het volgende:
Hoi, ff een vraagje over matrices: heeft iemand toevallig ook een leuk bewijs voor
det(M)=eTrace(log[M])
?
Mja, ik hoor nou gelijk geen belletje rinkelen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 13:25 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat is toch direct duidelijk als je Jordandecompositie gebruikt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |