Er zijn verschillende mogelijke normen met bijbehorende normalisaties. Omdat er sprake was van 'kans' en 'verwachting' ging ik er vanuit dat het de bedoeling was dat je er een kansdichtheidsfunctie van moest maken. In dat geval moet je de gewone integraal uitrekenen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 17:32 schreef maniack28 het volgende:
Ik snap hetAlleen beetje jammer dat mijn normalisering iets anders is dan die van jou
Ik heb gewoon toegepast wat in het boek staat: Integeraal van - oneindig tot oneindig van |v(x,t)|2 = 1.
Het deel van - oneindig tot -a = 0, want daar is de functie 0. Het 2e deel van -a tot 0 is gelijk aan: A2 *(2/3 * a3 ), het derde deel van 0 tot oneindig is gelijk aan B * 1/2 wortel( b2 * pi).
Integralen optellen geeft en oplossen naar A geeft uiteindelijk A = 1 / (a * wortel ( 2/3 a + 1/2 b wortel(pi))). Ik heb hem dan toch ook genormaliseerd? Of doe ik iets fout?
Ik zal het even uitprinten en narekenen thuis wat jij precies gedaan hebt en of dat gelijk is aan mijn normalisatie.
Gebruik slimme substituties.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:58 schreef wp160366 het volgende:
Iemand die met volgende vragen kan helpen?
Los op in IR:
2^(2x+1)+4^(x-1)=9
8^x+4^x=5*(2^(x-4))
0.2^(x-2)+5*(0.04^(x+1))=130
16^(exp(x))-5*4^(exp(x))+4=0
Los op in IR²
(Stelsels)
{(9^x)*(3^y)=81
{(2^x)*(8^(-y))=1/32
en
{5^x=4y
{2^(2x)=5y
Bedankt,
Aan de andere kant... als de poster dat had geweten had ie waarschijnlijk die vraag niet gesteld.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:26 schreef McCarthy het volgende:
serieus: als de poster weet wat een derde machtswortel is weet hij dnek ik wel waar het vandaana komt: ^1/3
Oh, da's een makkelijke: in de Tweede Fase.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:34 schreef McCarthy het volgende:
waar is het mis gegaan met het onderwijs vraag je je af
Correct en hierdoor daalt ook het universiteit/hbo-onderwijsquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:38 schreef Maethor het volgende:
[..]
Oh, da's een makkelijke: in de Tweede Fase.
Mond vol van zelfwerkzaamheid, maar aan pure kennis komen ze amper meer toe.
Die kende ik ook nog nietquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:34 schreef McCarthy het volgende:
ik ken ze ook: die mensen die bv. niet weten dat 1 / sqrt(2) = 1/2 * sqrt(2).
waar is het mis gegaan met het onderwijs vraag je je af
Klopt. Dat zien ze ook wel in, maar als ze de norm niet aanpassen komen meer en meer studenten het eerste jaar niet meer door. Kwaliteit waarborgen betekent minder studenten en minder inkomsten. En dat geld hebben ze nou juist zo hard nodig.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:50 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Correct en hierdoor daalt ook het universiteit/hbo-onderwijs
Wordt tijd dat ze dat eens gaan inzien, maar goed....
Ik zie hem alquote:
Dat wist ik opzich wel, maar dr komt totaal niks moois uit als je pi invult... dat was eig mn probleem, nja t zal wel dan. igg bedankt voor de hulpquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:26 schreef McCarthy het volgende:
weten ze dat ook al niet op het VWO
serieus: als de poster weet wat een derde machtswortel is weet hij dnek ik wel waar het vandaana komt: ^1/3
Tja, waarom zou er "iets moois" uit moeten komen? Nooit op dergelijke intuities afgaan, gewoon rekenen. Het heeft mij ook wel op het verkeerde been gezet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:10 schreef FanNa het volgende:
[..]
Dat wist ik opzich wel, maar dr komt totaal niks moois uit als je pi invult... dat was eig mn probleem, nja t zal wel dan. igg bedankt voor de hulp![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | val int N, q, p, x[0...N] var int r pre: 0<=p<=q<N post: r=(Pi : p<=i<=q : x[i]) //het gaat me met name om het stuk van p<=i<=q naar p-1<i<=q, omdat in de oplossing x[k+1] wordt gebruikt, wordt anders x[p] niet mee gerekend. invariant P0: r=(Pi : p-1<i<=k : x[i]) P1: 0<=k<=q initialisatie k=p-1 r=(Pi : p-1<=i<=p-1 : x[i])=1 stopcriterium k!=q opdrachten k=k+1 //invullen (Pi : p-1<i<=k+1 : x[i]) //splitsen (Pi : p-1<i<=k : x[i])*x[k+1] //P0 r*x[k+1] int k=p-1, r=1; while (k!=q) { r*=x[k+1]; k++; } |
je moet hem groepentheorie geven.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:55 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik zie hem al
Ik heb vandaag een offday, heb de hele week al gepartieel geintegreerd bij kwantum, integraalstellingen en fourierEn dan ook nog lineaire algabra en infinitisemaalrekening nog een keer
Dus aan het eind van de week heb ik geen zin meer
Ik heb mn pa trouwens aan de wiskunde gezet. Hij zei pas dat hij natuurkunde enzo wel interessant vond om in te verdiepen, maar hij wilde het dan ook kunnen uitwerken. Dus ik heb hem eerst een wiskundeboek gegeven, limieten, integralen, differentialen enzo... en alle rekenregelsover een halfjaartje kan die wel beginnen aan de natuurkunde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |