quote:Bedankt allemaal, dus
2log(16)=4
Omdat
24=16
Ik dacht al wel dat het simpel was, alleen je moet het even wetenquote:Op zaterdag 24 september 2005 19:21 schreef Johan-Derksen het volgende:
Correct.
Groetjes van een docent Wiskunde
Oké bedankt! Al 4 jaar geen meetkunde gehad hebben en dan dit krijgen is toch best lastig.quote:Op maandag 26 september 2005 18:07 schreef Johan-Derksen het volgende:
Uitleg
Bij een 2*2 matrix kun je makkelijk de vergelijking opschrijven door A en B te definieren en simpel de matrixvermenigvuldiging te doen. Je krijgt dan een stelsel lineaire vergelijkingen die je kunt oplossen, lijkt me. Hoe je dit algemeen oplost zou k zo gauw niet weten, maar als het voor 2*2 kan, dan lijkt me dat het ook voor willekeurige m kan.quote:Op maandag 26 september 2005 19:21 schreef teletubbies het volgende:
trouwens het ging om een 2bij 2 matrix met reele getalletjs...
de tweede vraag; kan je dit uitbreiden tot m*m matrix?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | A = | a b | | c d | B = | x y | | z w | AB = | ax+bz ay+bw | | cx+dz cy+dw | BA = | xa+yc xb+yd | | za+wc zb+wd | Tr(AB-BA) = Tr(AB)-Tr(BA) = (ax+bz+cy+dw) - (xa+yc+zb+wd) = 0 <> Tr(I) |
ik moest ff uitzoeken wat trace inhield, mara bedankt voor het antwoord...quote:Op dinsdag 27 september 2005 16:04 schreef spinor het volgende:
Hmm, misschien heb ik het nu helemaal fout... maar er is vast wel iemand die het dan opmerkt.![]()
Ze bestaan niet, want:
[ code verwijderd ]
Dit geldt dus waarschijnlijk algemeen, maar dat durf ik nu even niet met zekerheid te zeggen.
edit: ja, Tr(AB) = Tr(BA) voor elke grootte: http://mathworld.wolfram.com/MatrixTrace.html
Dit is bijna een Lyapunov vergelijking.quote:Op maandag 26 september 2005 19:14 schreef teletubbies het volgende:
ik zit ff met een lineaire algebra vraag: bestaan er twee vierkante matrices A en B zodat
AB-BA=I ?
ik vraag me af hoe ik zoiets aan moet pakken!
Dat hangt natuurlijk helemaal van het lichaam af. Als we aannemen dat onze lichamen eindig zijn, dan is het makkelijk: in karakteristiek 2 geldt het voor elk lichaam en in oneven karakteristiek geldt het dan en slechts dan als het aantal elementen een 4-voud + 1 is.quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:30 schreef McCarthy het volgende:
vraagje over lichamen.
In welk soort lichamen is -1 nou wel een kwadraat en wanneer niet?
vb1: in F5 is -1 wel een kwadraat: 22 = -1.
vb2: in F7 weer niet. Er is geen x in F7 zodat x2 = -1.
Nee.quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:20 schreef whosvegas het volgende:
Een simpel vraagje waar ik het antwoord niet zeker op weet: is 0 ook een positief getal ?
als het antwoord ja zou zijn, stort dan de hele wiskunde in elkaar?quote:
Nee.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:43 schreef McCarthy het volgende:
[..]
als het antwoord ja zou zijn, stort dan de hele wiskunde in elkaar?
er geldt ggd(5,7)=1 en 1|c dus de vergelijking heeft geheeltallige oplossingen.quote:(tentamenopgave 11 november 1999)
Bepaal een natuurlijk getal c waarvoor de lineaire Diophantische vergelijking 5 x + 7 y = c precies één geheeltallige oplossing x, y heeft, waarbij zowel x als y positief zijn.
ziet er wel goed uit ja.quote:Op vrijdag 30 september 2005 16:06 schreef whosvegas het volgende:
In het onderdeel Ontwerpen van algoritmen komen veel quantificaties voor, bijvoorbeeld de somkwantor:
(Si :4<=i<6 : i) = 4+5=9
De quantificatie waar ik wat meer moete mee heb is:
(Si, j : 1<=i<=j<4 i+j)
Volgens mij reken je dit als volgt uit:
(1+1) + (1+2) + (1+3) +
(2+2) + (2+3) +
(3+3) =24
Klopt dit
Oke, bedanktquote:Op vrijdag 30 september 2005 20:54 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ziet er wel goed uit ja.
ik zou uit notationale overwegingen een spatie na de S doen. Dan is het duidelijker voor ons
1e jr leraren opleiding fontys tilburg. In sittard kan je ook lerarenopleiding volgen..quote:Op zondag 2 oktober 2005 10:11 schreef Johan-Derksen het volgende:
waar doe je die opleiding?
wt is dat bepaalde vak? het lijkt me handig om dat te weten..!quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:23 schreef spinor het volgende:
Fuck. Ik moet morgen "huiswerk" inleveren voor een bepaald vak maar ik snap er echt geen SNARS van. Vorige week heb ik ook al niets ingeleverd dus ik mag nu niet weer met lege handen op komen draven want het telt ook mee voor het eindcijfer. Er zit gewoon niet één vraag bij die ik ook maar half zou kunnen beantwoorden, of waar ik überhaupt iets dat ook maar een heel klein beetje zinnig is bij in zou kunnen vullen. We hebben een dictaat van 'm gekregen maar dat is te onduidelijk en het hoofdstuk waar het hier om gaat bevat maar één voorbeeld waar ik weinig logica in kan ontdekken. Op internet kan ik verder helemaal niets over dit specifieke onderwerp vinden (hij heeft het dictaat zelf geschreven en ik heb het vermoeden dat hij de hele theorie ook zelf verzonnen heeft). Wat kun je nu in zo'n geval het beste doen?
![]()
Het gaat over een model voor cognitie en perceptie, maar ik verwacht niet dat mensen me echt bij het vak kunnen helpen... daar is het veel te veel voor. Het was meer een soort uiting van frustratie, en natuurlijk de vraag hoe mensen zich uit dit soort benarde situaties redden, hehe.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:34 schreef teletubbies het volgende:
[..]
wt is dat bepaalde vak? het lijkt me handig om dat te weten..!
Niet op komen dagen bij de bewuste les/college is een optiequote:Op zondag 2 oktober 2005 15:45 schreef spinor het volgende:
Het gaat over een model voor cognitie en perceptie, maar ik verwacht niet dat mensen me echt bij het vak kunnen helpen... daar is het veel te veel voor. Het was meer een soort uiting van frustratie, en natuurlijk de vraag hoe mensen zich uit dit soort benarde situaties redden, hehe.
Op de korte termijn is het een goede optie, maar het knaagt wel aan m'n eindcijfer en bovendien kan ik een voldoende voor het tentamen wel vergeten als ik de uitleg morgen ook niet begrijp.quote:Op zondag 2 oktober 2005 16:13 schreef JDude het volgende:
[..]
Niet op komen dagen bij de bewuste les/college is een optie![]()
Gewoon niet inleveren je 'huiswerk'. En dan de volgende keer zeggen dat je het wel gewoon hebt ingeleverd. (Lukte een vriendin van me wel, ze kreeg er een 8 voorquote:Op zondag 2 oktober 2005 16:20 schreef spinor het volgende:
[..]
Op de korte termijn is het een goede optie, maar het knaagt wel aan m'n eindcijfer en bovendien kan ik een voldoende voor het tentamen wel vergeten als ik de uitleg morgen ook niet begrijp.![]()
1. uitstel vragenquote:Op zondag 2 oktober 2005 15:45 schreef spinor het volgende:
[..]
Het gaat over een model voor cognitie en perceptie, maar ik verwacht niet dat mensen me echt bij het vak kunnen helpen... daar is het veel te veel voor. Het was meer een soort uiting van frustratie, en natuurlijk de vraag hoe mensen zich uit dit soort benarde situaties redden, hehe.
Dat is eigenlijk best een goed plan, het is toch een waardeloos vak. Doe ik volgend semester wel een vak extra.quote:
Kun je je notatie uitleggen? Ik zie soms (x), (y) en soms (x, y). Of gaat het in het laatste geval om een decimaalpunt?quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:26 schreef Kesum het volgende:
Wie kan mij vertellen welke van de mogelijkheden de reeks opvolgt.
je zou zelf na opgave van dit vak nu met een nieuw (niet al te zwaar) vak kunnen beginnen. Volgend semester kan natuurlijk ook. Sterker nog, je kan dat nieuwe vak zelfs tot volgend jaar uitstellen. Afstuderen binnen 4 jaar moet namelijk niet.quote:Op maandag 3 oktober 2005 09:53 schreef spinor het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk best een goed plan, het is toch een waardeloos vak. Doe ik volgend semester wel een vak extra.
360/3=120quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:26 schreef Kesum het volgende:
Wie kan mij vertellen welke van de mogelijkheden de reeks opvolgt.
Ik zie het niet.
(120), (72), (51,43), (40), ...
a) (26)
b) (27,61)
c) (31)
d) (32,73)
e) (33,17)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |