Zo gewoon is winnen niet meer bij julliequote:
Heerenveen (uit of thuis)quote:Op vrijdag 23 september 2005 21:27 schreef Kang-He het volgende:
Heeft Ajax eigenlijk een vrijdag wedstrijd dit jaar?
quote:Emmanuel Boakye bij selectie gehaald
Ajax coach Danny Blind heeft vanwege alle blessures en schorsingen Emmanuel Boakye bij de selectie gehaald. Hij trainde vrijdag al mee met het eerste elftal. Hij kan zowel rechtsachter als centraal uit de voeten.
Ajax Netwerk
De 20-jarige Ghanees komt uit voor Jong Ajax.
Dank voor je bevestiging.quote:Op zaterdag 24 september 2005 02:24 schreef F1Bas het volgende:
Thuis.
quote:Ajax denkt aan hulp psycholoog
AMSTERDAM - Ajax-coach Danny Blind sluit niet uit een psycholoog in te schakelen voor zijn spelers. Binnen de selectie lopen momenteel de nodige gekwetste zieltjes rond.
Het ontbeert de spelers van Ajax aan zelfvertrouwen. De Amsterdamse ploeg beleeft de slechtste competitiestart sinds het seizoen 1964/1965, waarin uiteindelijk degradatie maar ternauwernood voorkomen werd. Het gelijkspel tegen ADO Den Haag (2-2) afgelopen woensdag is de zoveelste tik die de spelers te verwerken kregen, na de nederlagen tegen Feyenoord (2-1) en AZ (4-2).
Voorlopig hoopt Blind de mentale problemen binnen de ploeg binnen de technische staf te kunnen oplossen, maar de trainer zal niet schromen om hulp van buitenaf in te roepen, zoals een psycholoog. "Als daar aanleiding voor is, kan een speler met zo iemand gaan praten", geeft Blind aan. Misschien kan de trainer vast een telefoonnummer opzoeken. Spelers als Angelos Charisteas en Markus Rosenberg worstelen al weken met zichzelf, al meent Blind dat ze nog genoeg zelfvertrouwen hebben. Charisteas startte woensdag weliswaar weer eens in de basis, maar was uiterst ongelukkig met zijn wissel. Rosenberg heeft nog niet weten te overtuigen in Amsterdam en kijkt elke dag somberder.
Verdediger John Heitinga lijkt helemaal te bezwijken onder de mentale druk. Hij speelde woensdagavond geforceerd en maakte daardoor twee domme fouten en moest met rood (twee keer geel) van het veld. Blind: "Hij had een focus van 'nu moet ik het laten zien.' Als je dat in je koppie niet in balans hebt, kan het fout gaan. Daar praat ik met hem over, maar het zal morgen na een gesprek niet beter gaan."
Volgens Piet Bon, mentale begeleider bij Ajax, kan het heel goed zijn dat spelers mentaal afgelijden als ze niet goed omgaan met negatieve ontwikkelingen. "Na wat er de laatste weken is gebeurd, komen de spelers in een soort rouwproces", aldus Bon. "Die frustratie en kwaadheid moeten ze omzetten in positieve agressie. Doen ze dat niet, dan worden ze alleen maar somberder. Dan kan het misgaan." Bon pleitte er in het verleden voor om spelers antidepressiva te geven. Dit ging uiteindelijk niet door, omdat de medicijnen te veel bijwerkingen hebben.
Goede zaak, een psycholoog. Ik heb altijd al gevonden dat topsport vaak een mentale kwestie, voetballen kunnen ze wel alleen mentaal moet je heel sterk zijn als je de top wilt halen. Een beetje ondersteuning daarin kan geen kwaadquote:
quote:Op vrijdag 23 september 2005 20:11 schreef golfer het volgende:
Morgen gewoon even met klinkende cijfers van Roda winnen en dinsdag nog even dat ploegje uit Londen oprollen en de rust keert weer terug bij ons.
Mee amen zegtquote:Op zaterdag 24 september 2005 11:37 schreef Houniet het volgende:
ik ben heel erg benieuwd wat er vanavond gaat gebeuren, en wat de opstelling zal zijnik hoop een 4-0 overwinning, en dan met vertrouwen tegen het verzwakte Arsenal spelen, en winnen met 2-0
Amen
quote:Op zaterdag 24 september 2005 10:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Weer wat Hollandse glorie uit de eigen jeugd er bij, zo doen ze dat bij Ajax.
Ja, maar voor een linksbuiten nietquote:Op vrijdag 23 september 2005 22:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Is 10 niet wat weinig voor een spits van Ajax?
leuk planquote:Op zaterdag 24 september 2005 11:49 schreef _moder8or_ het volgende:
Ik ga forum@fok.nl mailen en de ticket van Ajax - FC Thun in te zetten in een prijsvraag.
Bezoek een ajax wedstrijd samen met _moder8or_quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:49 schreef _moder8or_ het volgende:
Ik ga forum@fok.nl mailen en de ticket van Ajax - FC Thun in te zetten in een prijsvraag.
Ja, maar zolang Blind 4-3-3 wil spelen heeft hij ook geen optie als linksbuiten en dus zet ie Babel daar maar neer, die kan dat nog het beste.quote:Op vrijdag 23 september 2005 22:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ook raar op zich, Babel is een betere spits dan Rosenberg en Charisteas natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |