Misschien hadden de Fransen een stuk lager gestaan zonder die geniën. Zonder een blanco is het moeilijk om hier oordelen over te geven.quote:Op vrijdag 23 september 2005 19:56 schreef McCarthy het volgende:
Kortom: een complete wanprestatie van al die zogenaamde genien. Zelfs de slimste mensen kunnen een land dus niet opstuwen in de vaart der volkeren.
quote:Op woensdag 9 november 2005 14:40 schreef thabit het volgende:
Frankrijk is een voorbeeld van een rechts land met veel bureaucratie. Daarom is het daar zo'n zooitje.
Conservatief zijn ze wel, maar rechts in de zin van een kleine overheid en veel marktwerking toch echt niet.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Sorry moest echt hard lachen maar Frankrijk een rechts land noemen is domweg lachwekkend.
Nee zeker niet en vergeet de absurde macht van de vakbonden niet.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Conservatief zijn ze wel, maar rechts in de zin van een kleine overheid en veel marktwerking toch echt niet.
Ze hebben er landbouwsubsidies, ze pakken oorzaken van problemen niet aan, ze zijn behoorlijk nationalistisch. Buiten dat heb ik, na een paar keer in Frankrijk geweest te zijn, ook vrij sterk het idee dat de Fransman niet bepaald maatschappelijk bewust is. Veel rechtser kun je niet worden lijkt me.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Sorry moest echt hard lachen maar Frankrijk een rechts land noemen is domweg lachwekkend.
Nationalistisch is niet per definitie rechts en maatschappelijk betrokken niet per definitie links.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:05 schreef thabit het volgende:
[..]
Ze hebben er landbouwsubsidies, ze pakken oorzaken van problemen niet aan, ze zijn behoorlijk nationalistisch. Buiten dat heb ik, na een paar keer in Frankrijk geweest te zijn, ook vrij sterk het idee dat de Fransman niet bepaald maatschappelijk bewust is. Veel rechtser kun je niet worden lijkt me.
De SP heeft realiteitszin. In Nederland zijn ook dezelfde verschijnselen aanwezig die het geweld in Frankrijk veroorzaken.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:12 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nationalistisch is niet per definitie rechts en maatschappelijk betrokken niet per definitie links.
Noem jij de SP nu ook rechts omdat ze angstzaaien?![]()
Hou toch op man, volgens Marijnissen woon ik in zo'n achterstandsbuurt.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:15 schreef thabit het volgende:
[..]
De SP heeft realiteitszin. In Nederland zijn ook dezelfde verschijnselen aanwezig die het geweld in Frankrijk veroorzaken.
Wilders heeft dit ook gezegd.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:20 schreef Chewie het volgende:
Ik durf te wedden dat als een Wilders of 1 van de regeringsfracties dit gezegd hadden dit wel gezien zou worden als angstzaaierij.
En was dat wel angstzaaien? Ik vind het overigens van beide angstzaaierij en een zeer gebrekkige kennis van wat er in een stad/op straat leeft (zeker ernstig voor de SP die van zichzelf vind altijd te weten wat er leeft op straat), heb alleen deze uitspraak van Wilders gemist.quote:
en jij bent een voorbeeld van iemand die niet weet waar hij over praatquote:Op woensdag 9 november 2005 14:40 schreef thabit het volgende:
Frankrijk is een voorbeeld van een rechts land met veel bureaucratie. Daarom is het daar zo'n zooitje.
Wilders en de SP hebben vandaag vragen gesteld.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
En was dat wel angstzaaien? Ik vind het overigens van beide angstzaaierij en een zeer gebrekkige kennis van wat er in een stad/op straat leeft (zeker ernstig voor de SP die van zichzelf vind altijd te weten wat er leeft op straat), heb alleen deze uitspraak van Wilders gemist.
Even on topic.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:17 schreef McCarthy het volgende:
[..]
en jij bent ene voorbeeld van iemand die niet weet waar hij over praat
Vragen is geen angstzaaien, hoe de SP dit gisteren naar buiten bracht wel zeker met de uitlating dat de situatie in Nederland vergelijkbaar is met die in Frankrijk. Wat een pertinente leugen is en waarmee de SP als partij van de straat duidelijk mee door de mand is gevallen.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:18 schreef Floripas het volgende:
Waarom is het angstzaaierij om e vragen hoe de regering zou reageren als hier de vlam in de pan zou slaan?
Het enige verschil is is dat Nederlanders minder nationalistisch zijn. Voor een klein land als de onze heeft Nederland meer beroemde schilders voort gebracht dan Frankrijk, ook worden de Nederlandse schrijver internationaal ook zeer gewaardeerd.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:23 schreef Floripas het volgende:
Wat Frankrijk wel veel sterker heeft dan Nederland, is een eigen cultuur, en gevoel voor eigen cultuur. Grote kunstenaars, zangers, filmmakers en schrijvers uit continentaal Europa zijn opvallend vaak Frans. Dat heeft wel te maken met die ferme educatieve basis, denk ik.
ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat frankrijk met duitsland altijd al tot de meest bevolkingrijkste landen van europa heeft gehoord.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat Frankrijk wel veel sterker heeft dan Nederland, is een eigen cultuur, en gevoel voor eigen cultuur. Grote kunstenaars, zangers, filmmakers en schrijvers uit continentaal Europa zijn opvallend vaak Frans. Dat heeft wel te maken met die ferme educatieve basis, denk ik.
jij bent zeker geen genie met je "slimme" opmerkingenquote:Dat de academie ver af staat van de werkelijkheid kun je bijna overal wel stellen: "Amerika. Zoveel Nobelwinnaars, zoveel Ivy League, en toch miljoenen mensen onder de armoedegrens".
Nederland heeft geen fieldsmedaillewinnaars voortgebracht, iets wat zelfs Belgie wel gelukt is.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:41 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het enige verschil is is dat Nederlanders minder nationalistisch zijn. Voor een klein land als de onze heeft Nederland meer beroemde schilders voort gebracht dan Frankrijk, ook worden de Nederlandse schrijver internationaal ook zeer gewaardeerd.
Maar wel 11 Nobel prijs winnaars, het is maar waar je waarde aan hecht.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:55 schreef thabit het volgende:
Nederland heeft geen fieldsmedaillewinnaars voortgebracht, iets wat zelfs Belgie wel gelukt is.
Deze onzin proberen te verkopen aan een mediaevist is zoiets als haarballen proberen te verkopen aan een kat. Dat weet je toch, hè, McCarthy?quote:Op woensdag 9 november 2005 18:41 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat frankrijk met duitsland altijd al tot de meest bevolkingrijkste landen van europa heeft gehoord.
20 miljoen in de middeleeuwen als ik me niet vergis tegenover 2 miljoen in engeland. Ze zijn gewoon huge. Dan heb j eautomatisch veel wetenschapers en kunstenaars en noem maar op.
[..]
Meneer de scheikundestudent, met een beetje geluk ben ik binnen drie jaar doctor, dus kom je even met wat echte argumenten?quote:jij bent zeker geen genie met je "slimme" opmerkingen
Mag ik vragen waarop je gaat/ denkt te promoveren?quote:Op woensdag 9 november 2005 19:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Deze onzin proberen te verkopen aan een mediaevist is zoiets als haarballen proberen te verkopen aan een kat. Dat weet je toch, hè, McCarthy?
[..]
Meneer de scheikundestudent, met een beetje geluk ben ik binnen drie jaar doctor, dus kom je even met wat echte argumenten?
Waarom gaat jouw argument voor Frankrijk wel op, en de mijne voor de VS niet?
Vraag het me nog eens in de POL slowchat!quote:Op woensdag 9 november 2005 19:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarop je gaat/ denkt te promoveren?
daar ga jij toch voor zorgen ?quote:Op woensdag 9 november 2005 18:55 schreef thabit het volgende:
[..]
Nederland heeft geen fieldsmedaillewinnaars voortgebracht,
15 volgens deze bron http://www.aneki.com/nobel.htmlquote:Op woensdag 9 november 2005 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar wel 11 Nobel prijs winnaars, het is maar waar je waarde aan hecht.
Plus nog drie die de prijs kregen nadat ze genaturaliseerd waren tot Brit of Amerikaan.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:06 schreef Chewie het volgende:
[..]
15 volgens deze bron http://www.aneki.com/nobel.html
De enige slimme opmerking in heel het topic. De hele hypothese van de TS slaat kant noch wal, omdat er geen vergelijkingsmateriaal is.quote:Op vrijdag 23 september 2005 21:42 schreef freako het volgende:
[..]
Misschien hadden de Fransen een stuk lager gestaan zonder die geniën. Zonder een blanco is het moeilijk om hier oordelen over te geven.
Geen vergelijkingsmateriaal, neem een willekeurig OESO landquote:Op maandag 14 november 2005 15:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
De enige slimme opmerking in heel het topic. De hele hypothese van de TS slaat kant noch wal, omdat er geen vergelijkingsmateriaal is.
Dan zijn er veels te veel variabelen om je hypothese te kunnen toetsen. Jij legt een link tussen het slecht gaan met Frankrijk en het feit dat er genieën het besturen. Als je een gemiddeld ander OESO land neemt zal dat niet het voornaamste verschil zijn. En dus niks zeggen over je hypothese. Er is dus geen ene reden om aan te nemen dat het zonder genieën beter was gegaan.quote:Op maandag 14 november 2005 21:54 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Geen vergelijkingsmateriaal, neem een willekeurig OESO land
Dat is iets anders dan je eerst zei :quote:Op maandag 14 november 2005 22:11 schreef McCarthy het volgende:
nee, ondanks dat er genieen aan het roer zijn gaat het zwaar kut met dat land: hoge werkloosheid, relatief arm ivm andere westerse landen, hele lage groei, veel autos in de fik.
er zijn zat andere westerse landen die wel ene hoge groei en lage werkoosheid hebben. Het kan dus wel alleen frankrijk lukt het niet. Ondanks al die genieen.
Ik zeg dus niet dat er een verband is tussen genien en hoe goed een land presteert (dat zou betekenen dat dombos in control een hoge groei betekent of zo)
Dat het ondanks die genieën slecht gaat met Frankrijk hoeft niet te betekenen dat het een complete wanprestatie is. Misschien had het anders toch slechter gegaan.quote:Kortom: een complete wanprestatie van al die zogenaamde genien. Zelfs de slimste mensen kunnen een land dus niet opstuwen in de vaart der volkeren.
een volksvertegenwoordiging die praktisch allemaal van de ENA of een ander elite instituut komenquote:Bovendien is het volgens mij nog altijd het volk dat de president en de volksvertegenwoordiging kiest in Frankrijk. En daarmee kiest voor het beleid van het land.
je zou voor de grap eens een of andree sjamaan uit verwegistan in de volksvertegenwoordiging moeten zettenquote:Dat er nadelen zijn aan zo'n systeem, zoals dat ze allemaal te veel dezelfde blik op de wereld krijgen, zoals je zegt. Daar heb je helemaal gelijk in.
grappig,quote:Op woensdag 9 november 2005 17:05 schreef thabit het volgende:
[..]
Ze hebben er landbouwsubsidies, ze pakken oorzaken van problemen niet aan, ze zijn behoorlijk nationalistisch. Buiten dat heb ik, na een paar keer in Frankrijk geweest te zijn, ook vrij sterk het idee dat de Fransman niet bepaald maatschappelijk bewust is. Veel rechtser kun je niet worden lijkt me.
O nee, zeker niet. Ik doelde hier meer op de specifieke bestemming van het subsidiegeld.quote:Op dinsdag 15 november 2005 08:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
grappig,
voor jouw zijn dus vrije markt, burocratie afbouw, subsidie afbouw, vrij ondernemersschap, minimale staat, etc etc allemaal linkse stokpaardjes?
Je slaat de plank volledig mis; landen zijn te complex om op een dergelijke manier te vergelijken. Het enige wat je wellicht kunt doen is klein stukjes van landen met kleine stukjes van andere landen verge;lijken. Maar een volledige vergelijking tussen Frankrijk en een willekeurig ander OESO-land mist enige validiteit.quote:Op maandag 14 november 2005 21:54 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Geen vergelijkingsmateriaal, neem een willekeurig OESO land
Ook dit is nogal suggestief: wellicht vinden mensen in Frankrijk het leven veel prettiger dan mensen in Ierland, ondanks het welvaartsverschil. Ik zeg niet dat dat zo is, ik zeg alleen dat je je ogen niet mag sluiten voor dergelijke factorenquote:Op maandag 14 november 2005 22:11 schreef McCarthy het volgende:
nee, ondanks dat er genieen aan het roer zijn gaat het zwaar kut met dat land: hoge werkloosheid, relatief arm ivm andere westerse landen, hele lage groei, veel autos in de fik.
daarom staan de voorsteden zeker in de hensquote:Op dinsdag 15 november 2005 14:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Ook dit is nogal
dsuggestief: wellicht vinden mensen in Frankrijk het leven veel prettiger dan mensen in Ierland, ondanks het welvaartsverschil. Ik zeg niet dat dat zo is, ik zeg alleen dat je je ogen niet mag sluiten voor dergelijke factoren![]()
ga het ze bij de IMF, wereldbank & OESO effe vertellen. Wordt je vierkant uitgelachen. En terecht. Tuurlijk zijn landen wel vergelijkbaar. En Fr presteert in vergl zeer slecht dus Fr presteert slecht. En dat was niet de bedoeling van die topinstituten, de bedoeling was dat zij de talenten afleveren die er voor zorgen dat Fr goed presteert.quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Je slaat de plank volledig mis; landen zijn te complex om op een dergelijke manier te vergelijken. Het enige wat je wellicht kunt doen is klein stukjes van landen met kleine stukjes van andere landen verge;lijken. Maar een volledige vergelijking tussen Frankrijk en een willekeurig ander OESO-land mist enige validiteit.
ik wil niks, ik observeer slechts.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:24 schreef Posdnous het volgende:
Wat wil je nu eigenlijk zeggen. Dat als domme mensen het land zouden leiden het beter zou gaan of zo.
Fout, je oordeelt.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:26 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik wil niks, ik observeer slechts.
Je zegt: het zijn allemaal slimme mensen en het gaat slecht met het land.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:26 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik wil niks, ik observeer slechts.
de elite vorming en zijn instituen falen en zijn geen garantie voor een goed geleid land.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:31 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Je zegt: het zijn allemaal slimme mensen en het gaat slecht met het land.
Dus?....
1. andere OESO landen hebben daar geen last vanquote:Op dinsdag 15 november 2005 22:48 schreef Posdnous het volgende:
Nee, nogal logisch, je hebt ook nog zoiets als externe factoren en omstandigheden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |