abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 september 2005 @ 19:21:20 #51
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30833186
Haiti kent al heel lang geen geldverkwistende staat, hoor.

Is dat je utopia, McCarthy?
  donderdag 22 september 2005 @ 19:21:20 #52
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30833187
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Och, och, wat een slecht historisch besef. Klagen bij de overheid is al zo oud als de mensheid.
och och , wat een slecht historisch besef. Klagen bij de overheid is namelijk niet zo oud als de mensheid.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 22 september 2005 @ 19:22:24 #53
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_30833223
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:21 schreef McCarthy het volgende:

[..]

och och , wat een slecht historisch besef. Klagen bij de overheid is namelijk niet zo oud als de mensheid.
Nee hoor, studentje. Je hebt helemaal gelijk.

Zakgeld al gekregen deze week?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 22 september 2005 @ 19:25:04 #54
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30833317
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:21 schreef Floripas het volgende:
Haiti kent al heel lang geen geldverkwistende staat, hoor.
Aristide heeft het land failiet laten gaan
hoezo niet geldverkwistend
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_30833341
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:21 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Nee, vroeger durfden ze niet omdat megalomane maniakken van het type "Laat Mij het Land X Jaar Besturen Per Decreet Dan Zal Je Zien Hoe Geweldig Ik Ben!!!-Hoogervorst" ze dan lieten onthoofden oid...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 22 september 2005 @ 19:27:38 #56
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30833402
Aristide heeft zowat geen greep op zijn eigen land. Het is praktisch een anarchie.

Jij bent toch een anarchist?
  donderdag 22 september 2005 @ 19:28:33 #57
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30833430
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:27 schreef Floripas het volgende:
Aristide heeft zowat geen greep op zijn eigen land. Het is praktisch een anarchie.
ja nu wel ja
quote:
Jij bent toch een anarchist?
  donderdag 22 september 2005 @ 19:28:50 #58
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30833437
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nee, vroeger durfden ze niet omdat megalomane maniakken van het type "Laat Mij het Land X Jaar Besturen Per Decreet Dan Zal Je Zien Hoe Geweldig Ik Ben!!!-Hoogervorst" ze dan lieten onthoofden oid...
LOL@grrrr

pi_30833451
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En uit de tijd dat studenten nog niet profiteerden van de hardwerkende burger! Of van hun ouders...
Wil niet lullig doen, maar studenten kregen vroeger relatief gezien meer geldt dan nu.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 22 september 2005 @ 19:29:33 #60
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30833465
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:28 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ja nu wel ja
[..]

Het is altijd een anarchie geweest. Kleine staat, wat een droom! Staan je koffers al klaar?
pi_30833471
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:28 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ja nu wel ja
[..]

Sorry, maar een libertariër is gewoon een anarchist met een stropdas.
  donderdag 22 september 2005 @ 19:30:38 #62
66444 Lord_Vetinari
pi_30833509
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:29 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Wil niet lullig doen, maar studenten kregen vroeger relatief gezien meer geldt dan nu.
In de tijd van mijn oma niet, hoor...
  donderdag 22 september 2005 @ 19:32:46 #63
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30833574
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Correctie: een racistische anarchist in een stropdas.
pi_30833608
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In de tijd van mijn oma niet, hoor...
Maar in de tijd van Grrrrr, waar ik op reageerde, wel....
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_30833632
Bijna alle pijnlijke maatregelen zijn toch al genomen, dus verkiezingen zouden niet zo slecht uitkomen voor links. De PvdA had, als ze echt hart hadden voor het lot van de mensen, de verantwoordelijkheik 2 jaar terug moeten nemen met het CDA. Sowieso, zou de PvdA werkelijk met Groen Links en/of de SP een regering willen vormen? Iets zegt me dat het CDA en de VVD toch de voorkeur zullen krijgen...
  donderdag 22 september 2005 @ 19:38:14 #66
66444 Lord_Vetinari
pi_30833754
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:34 schreef nikk het volgende:
De PvdA had, als ze echt hart hadden voor het lot van de mensen, de verantwoordelijkheik 2 jaar terug moeten nemen met het CDA.
Pardon? Ik meen me toch te herinneren dat het CDA die onderhandelingen liet klappen, hoor.
pi_30833911
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Pardon? Ik meen me toch te herinneren dat het CDA die onderhandelingen liet klappen, hoor.
Beide partijen hadden schuld. Het CDA had een alternatief in de VVD, de PvdA verkoos de oppositie boven verantwoordelijkheid.
  donderdag 22 september 2005 @ 19:45:14 #68
66444 Lord_Vetinari
pi_30833945
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Beide partijen hadden schuld. Het CDA had een alternatief in de VVD, de PvdA verkoos de oppositie boven verantwoordelijkheid.
Gelul.
pi_30834059
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gelul.
Tuurlijk. Het was het boze CDA die de zielige PvdA niet liet regeren zeker?
pi_30834091
Maar even serieus. Wat gaat er gebeuren als de PvdA 50 zetels haalt in de verkiezingen? Komt er dan een linkse lente?

Of zal er een regering komen met het CDA of de VVD?
  donderdag 22 september 2005 @ 19:52:16 #71
66444 Lord_Vetinari
pi_30834157
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:49 schreef nikk het volgende:

[..]

Kom op zeg. Bakellende riep al voor de verkiezingen dat ie met de VVd wilde regeren. En toen de pvda wel erg dichtbij kwam in de onderhandelingen gooide het CDA ineens van alles en nog wat omhoog.
  donderdag 22 september 2005 @ 19:52:34 #72
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30834169
Dat mag, zoals het naar uitziet, de PvdA gaan uitmaken. Ik hoop dat ze linksom gaan, en niet rechtsom.
pi_30834298
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Kom op zeg. Bakellende riep al voor de verkiezingen dat ie met de VVd wilde regeren. En toen de pvda wel erg dichtbij kwam in de onderhandelingen gooide het CDA ineens van alles en nog wat omhoog.
In de onderhandelingen was niets omhoog gegooid. De onderhandelingen liepen gewoon erg stroef. Zoals ik al zei, de PvdA wilde geen verantwoordelijkheid en het CDA zag in de VVD een alternatief. Alleen het hele Irak gebeuren was tekenend. De aanval was al begonnen en na uitvoerig onderhandelen kwamen de heren tot de brilante zin "we steunen de oorlog wel politiek maar niet militair".
pi_30834321
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:49 schreef nikk het volgende:

[..]

als beide partijen echt gewild hadden was het wel gelukt toen. Maar ik denk niet dat het CDA echt wou aangezien de mensen die aan de macht zijn bij het CDA neoconservatieven mensen zijn die echt totaal niks zien in de sociaal democratie. Het was een zielloze poging.

wat het over 2 jaar wordt? Misschien wel Peter r de Vries met de Christenunie.
And that is the news.''
pi_30834327
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:52 schreef Floripas het volgende:
Dat mag, zoals het naar uitziet, de PvdA gaan uitmaken. Ik hoop dat ze linksom gaan, en niet rechtsom.
Aha, dus er hoeft geen linkse regering te komen?
  donderdag 22 september 2005 @ 19:58:49 #76
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30834539
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:58 schreef Floripas het volgende:
Nee. Ze kunnen ook het CDA kiezen.
Is het niet verstandiger om Groen Links of SP te stemmen als je werkelijk een linkse regering wil?
  donderdag 22 september 2005 @ 20:06:08 #78
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30834758
Trouwens:
quote:
Doorbraak in formatie: nieuw zorgstelsel in 2006
6 maart 2003

De onderhandelaars van CDA en PvdA zijn gisteren in de formatiebesprekingen overeengekomen dat per 2006 een nieuw zorgstelsel zal worden ingevoerd. CDA-voorman Balkenende i sprak van een "belangrijke doorbraak". Het nieuwe zorgstelsel was namelijk een potentieel struikelblok in de formatie. De PvdA wilde met invoering wachten tot de wachtlijsten waren opgelost, ook als dat nog jaren zou duren, terwijl het CDA het nieuwe systeem liefst direct wilde invoeren.

In het nieuwe zorgstelsel komt er een basisverzekering voor iedereen, die overeenkomt met het huidige ziekenfonds. Het verschil met het huidige systeem is dat zorgverzekeraars, ook ziekenfondsen, de concurrentie met elkaar moeten aangaan, wat zou moeten leiden tot lagere kosten en kortere wachtlijsten.

De premie voor de basisverzekering zal bestaan uit een vast deel en een inkomensafhankelijk deel. Het is de uitkomst van een compromis tussen CDA, dat enkel een vaste premie wilde, en PvdA, die voor een geheel inkomensafhankelijke premie pleitte. PvdA-leider Bos i zint nog op een manier om mensen met lage inkomens verder te ontzien, waarschijnlijk via de belasting.
pi_30837118
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:29 schreef gelly het volgende:

[..]

alleen anarchisten zijn ook tegen (grote) bedrijven, en daar zit het belangrijke verschil
  donderdag 22 september 2005 @ 21:07:15 #81
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30837771
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:07 schreef Floripas het volgende:
Ana-archos, tegen de staat dus.
In theorie misschien wel, maar als ik een gemiddelde "so cald" anarchist hoor dan is dat een hippie die bemoeienis van niets en niemand wil en die zwaar anti-kapitalistisch is.
pi_30838910
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:29 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat gebruikten ze dan ook om te studeren. In mijn studietijd wist iedereen hoe hij of zij het woord "geld" moest spellen....
** Als iedereen eens net zo perfect was als ik zou moeten zijn **
pi_30839170
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:47 schreef Lucky8 het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat gebruikten ze dan ook om te studeren. In mijn studietijd wist iedereen hoe hij of zij het woord "geld" moest spellen....
Spel foutje, weet het. Maar daar hebben sommige mensen last van....
And that is the news.''
  donderdag 22 september 2005 @ 22:59:36 #85
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30841591
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:19 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

In theorie misschien wel, maar als ik een gemiddelde "so cald" anarchist hoor dan is dat een hippie die bemoeienis van niets en niemand wil en die zwaar anti-kapitalistisch is.
Voor ons gewone mensen zijn jullie één pot nat, hoor.
pi_30843357
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:19 schreef MrBadGuy het volgende:
Een linkse anarchist denkt dat zonder dat de staat iedereen vreedzaam met elkaar gaat leven en een rechtse anarchist denkt dat zonder de staat er nog maar een recht geldt; dat van de sterkste, en ziet dat dan ook graag...

Allebei maf als je het mij vraagt...
  donderdag 22 september 2005 @ 23:53:38 #87
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30843595
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:46 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Een linkse anarchist denkt dat zonder dat de staat iedereen vreedzaam met elkaar gaat leven en een rechtse anarchist denkt dat zonder de staat er nog maar een recht geldt; dat van de sterkste, en ziet dat dan ook graag...

pi_30928989
quote:
Op donderdag 22 september 2005 20:02 schreef nikk het volgende:

[..]

Is het niet verstandiger om Groen Links of SP te stemmen als je werkelijk een linkse regering wil?
SP wil wel met PvdA, maar de PvdA wil de deur naar het CDA openhouden. De SP zou dan groter moeten worden dan het CDA. Het programma van de PvdA komt met 80% overeen met dat van de SP. Ik weet niet in welke mate het overeen komt met het CDA, maar in ieder geval veel minder. Ik begrijp het lonken naar het CDA van de PvdA dus niet zo goed. Iemand een theorie?
pi_30929232
wat een onzin dit topic. Vind je het gek dat de oppositie net nu kritiek heeft. Het is net prinsjesdag geweest
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
  maandag 26 september 2005 @ 23:59:11 #90
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30959318
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bakellende...

De PvdA kwam trouwens niet dichtbij aangezien de onderhandelaars het beide eerst nodig vonden om eerst maar eens 5 weken te gaan praten over de punten waarover ze het al eens waren.
Say your prayers
  dinsdag 27 september 2005 @ 00:07:42 #91
99433 Tup
Tupperwaar
pi_30959563
Ik denk dat het "links", ach nee ik moet zeggen, de SP aan het hart gaat dat dit kabinet onder het mom van zogenaamde noodzakelijkheid alles afbreekt wat is opgebouwd en de besparingen terug laat vloeien naar mensen die het al breed genoeg hebben.
Wasserwunderland
  dinsdag 27 september 2005 @ 14:37:41 #92
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_30972471
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee hoor, studentje. Je hebt helemaal gelijk.

Zakgeld al gekregen deze week?
Goh ... wat een slap commentaar zeg.
Heb je niks beters in te brengen ?
pi_30972687
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:46 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet ervoor om de staat helemaal af te schaffen, maar wel om haar sterk te verkleinen. Ik denk niet dat dat als gevolg zal hebben dat de armen of de zwakkeren er op achteruit zullen gaan, maar dat is een hele off-topic discussie
pi_30973240
Bush, Blaire, Balkenende, Bouterse, Breznjev, Bin Laden, Berlusconi, Bos, Bernard, Boutrous Gali, Brunswijk, Batista, Benedictus, beginnen net als de TS met een " b " kindertjes.
En wat leert ons dat??
De " b " van " b "etrouwbaar?
" b "ijstandsniveau?
" b "uigzaam?
" b "lijspel?
" b "ezorgd?
" b "oeiend?
" b "ehulpzaam?
" b "aatzuchtig?
" b "armhartig?
" b "asisinkomen?
" b "enevolent?
" b "eschouwend?
" b "estaansminimum?
" b "ehoeftig?
" b "emind?
" b "adineren?
" b "etweter?
" b "ankrekening?
" b "angmakerij?
" b "espottelijk?
Misschien weten jullie er ook nog enkele, zoals: bolus, blowen, bommelding, boezemvriend, bonafide, boosaardig, breidelen, boycotten, braakbal, briljant, bruggenbouwer, etc.
  dinsdag 27 september 2005 @ 16:06:43 #95
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_30975047
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:04 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
Bush, Blaire, Balkenende, Bouterse, Breznjev, Bin Laden, Berlusconi, Bos, Bernard, Boutrous Gali, Brunswijk, Batista, Benedictus, beginnen net als de TS met een " b " kindertjes.
En wat leert ons dat??
Dat het gewoon namen van personen zijn ... of wil je beweren dat er een complot achter zit

Pff
pi_31775488
quote:
Peiling: links verliest meerderheid

Als er nu verkiezingen gehouden zouden worden, zou links geen meerderheid in de Tweede Kamer meer hebben. Dit blijkt uit de laatste peiling van Interview NSS en het tv-programma NOVA. De PvdA, SP en GroenLinks zouden nu 75 zetels halen, wat de helft van het aantal kamerzetels is. Links had de afgelopen weken een meerderheid van één of twee zetels.

De regerende partij zou volgens de jongste peiling op 65 zetels uitkomen, een daling van dertien zetels ten opzichte van nu. Het CDA en de VVD hebben beiden een zetel meer dan vorige week, en komen uit op 34 en 26 zetels. Het zetelaantal van D66 blijft gelijk met vijf zetels.

De PvdA heeft deze week een zetel erbij gewonnen en staat nu op vijftig. Het SP komt op veertien zetels uit, een minder dan vorige week. GroenLinks en ChristenUnie verliezen eveneens een zetel en staan nu op elf en vijf zetels. De SGP heeft nog steeds twee zetels. Geert Wilders, de Partij voor de Dieren, en de LPF bezitten nu elk een zetel.
Peiling: links verliest meerderheid
pi_31775914
Oh nu zijn peilingen opeens wel betrouwbaar en relevant ofzo? Toen rechts verloor schreeuwde iedereen hier dat het maar een peiling is en dat er nog geen verkiezingen zijn
pi_31781033
Met een verkiezingsuitslag zoals de huidige peiling aangeeft, is er maar één werkbare coalitie denkbaar: Paars 3.
pi_31781244
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 15:00 schreef dVTB het volgende:
Met een verkiezingsuitslag zoals de huidige peiling aangeeft, is er maar één werkbare coalitie denkbaar: Paars 3.
PvdA/CDA is niet mogelijk, omdat? Paars 3 zie ik niet als meest logische keus hoor.
pi_31781478
Moderator, verwijder dit bericht maar, was verkeerde reactie van mij. excuses.
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')