abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30796285
Vrijheid gaat naar de maan en nog erger onze vriend Donner gaat dat doen

van de FP
quote:
Na de ophef eerder dit jaar over de vermeend antisemitische Iraanse film 'Zahra's blauwe ogen' (Zahra's Blue Eyes), die in verschillende Nederlandse moskeeën verkocht en vertoond wordt, gaat het Openbaar Ministerie (OM) nu onderzoek doen naar de film. Minister Donner van Justitie heeft dit aan de Tweede Kamer laten weten. Donner betitelt de film zelf als een ''zeer onsmakelijke film die op geen enkele manier bijdraagt aan de verdraagzaamheid jegens joden.''

De minister reageerde daarmee op Kamervragen van Geert Wilders en de PvdA'ers Jeroen Dijsselbloem en Peter van Heemst. Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) stelde in juni dat de film een opeenstapeling van antisemitische vooroordelen is.

Oog-transplantatie
De compleet fictieve film draait om een Palestijns meisje. Zij wordt door Israëlische militairen ontvoerd om haar ogen te kunnen transplanteren om zo een blind Joods jongetje weer te kunnen laten zien. Op de vlucht voor haar belagers wordt ze verraden door een Israëlische taxichauffeur die daar veel geld voor opstrijkt. De film eindigt met een zelfmoordaanslag op de Joodse ontvoerders.

Na de eerste ophef verbood de Turkse sociaal-religieuze beweging Milli Görüs de bij hun aangesloten moskeeën, de film te verkopen. De Nederlands Islamitische Federatie (NIF) liet echter weten dat zij de verkoop en vertoning niet zal verbieden voordat de Nederlandse autoriteiten de film als antisemitisch bestempelen. De film wordt volgens de NIF in moskeewinkels verkocht, maar zou niet aan kinderen worden vertoond. NIF-voorzitter M. Yaramis liet indertijd weten dat van antisemitisme of vijandigheid jegens Joden in de film geen sprake is.

Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie zal de kwestie aan de kaak stellen in het geregelde overleg dat ze heeft met het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) en de Contactgroep Islam (CGI). Ze zal aangeven dat antisemitisme in moskeeën niet wordt getolereerd en dat ze ervan uitgaat dat de organisaties hun moskeeën ter verantwoording roepen als er wel jodenhaat voorkomt.
wat een aanval op de democratie

CIDI die eist verbod op film toen Moslims dat vroegen voor Submission waren er helemaal geen kamervragen schandalig .

de film vermeldt de waarheid en moet niet verboden worden het moet oscars krijgen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 21 september 2005 @ 17:25:02 #2
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_30796342
Film al gezien Meki?
pi_30796373
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:25 schreef Zwansen het volgende:
Film al gezien Meki?
nee niet helemaal alleen een stukje op Nova gezien en ben tot conclusie gekomen dat de film niet discrimineert
  woensdag 21 september 2005 @ 17:27:29 #4
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_30796404
Ach, jodenhaat schijnt er niet in verheerlijkt te worden.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
  woensdag 21 september 2005 @ 17:29:38 #5
68638 Zwansen
pi_30796461
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:26 schreef Meki het volgende:

[..]

nee niet helemaal alleen een stukje op Nova gezien en ben tot conclusie gekomen dat de film niet discrimineert
Dat kun je niet concluderen uit een klein stukje Meki. En al helemaal niet of ie daarom Oscars verdient...
pi_30796511
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Dus op basis van een stukje van een film, waar de meest erge beelden misschien niet inzitten bepaal jij wat voor film het is, heel knap. Kijk hem helemaal, geef daarna een oordeel, dan doe je het goed.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_30796550
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:32 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dus op basis van een stukje van een film, waar de meest erge beelden misschien niet inzitten bepaal jij wat voor film het is, heel knap. Kijk hem helemaal, geef daarna een oordeel, dan doe je het goed.
ook al was de film niet volgens de regels dat was Submission ook niet dus gelijk behandelen allebei verbieden of allebei laten
pi_30796582
Arme joden .
pi_30796587
Dat vindt jij Meki maar jouw wil is nog geen wet.
eeeh
pi_30796626
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:35 schreef DaveHarris het volgende:
Dat vindt jij Meki maar jouw wil is nog geen wet.
dat zei ik ook niet
zo laat Donner zien hoe hyprociet hij is wel een Anti-joodse film verbieden en Anti-islam film lekker niet verbieden
pi_30796698
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:29 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Dat kun je niet concluderen uit een klein stukje Meki. En al helemaal niet of ie daarom Oscars verdient...
ik heb ook de biografie gelezen
pi_30796725
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:25 schreef Zwansen het volgende:
Film al gezien Meki?
Nee, Dora was al te vroeg met het eisen van dat verbod.
  woensdag 21 september 2005 @ 17:43:48 #13
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_30796792
Ik vind dit hele gedoe eigenlijk typisch CIDI-gezwam. Vrijheids van meningsuiting gaat immers boven een paar beledigde joodse mensen. Tenzij de film, buiten de door NOVA geselecteerde stukjes, inhakt op thema's die niet anders uitgelegt kunnen worden dan pure aanzetting tot haat.
pi_30797950
1: Het komt uit Iran. Dit pleit tegen de film.
2: Meki, je moet eens een elementair lesboek biologie en een wetbundel in je eigen shop te koop aanbieden en die zelf aandachtig doornemen. Als je dan nog denkt dat oogtransplantaties ''de waarheid'' zijn, wil ik je erg graag spreken.
Donner heeft blijkbaar de hele film gezien. Jij niet, maar je weet het beter?
pi_30798918
wel meten met 2 maten van CIDI
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
pi_30799018
quote:
Op woensdag 21 september 2005 18:23 schreef Johan_de_With het volgende:
1: Het komt uit Iran. Dit pleit tegen de film.
2: Meki, je moet eens een elementair lesboek biologie en een wetbundel in je eigen shop te koop aanbieden en die zelf aandachtig doornemen. Als je dan nog denkt dat oogtransplantaties ''de waarheid'' zijn, wil ik je erg graag spreken.
Donner heeft blijkbaar de hele film gezien. Jij niet, maar je weet het beter?
Donner heeft ook Submission gezien maar nee hij vond het geen reden om de film te verbieden
ik ga hem zo ff downloaden of kijken waar ik hem kan halen dan ga ik hem ook kijken

als Donner het wil verbieden moet hij ook Submission verbieden
pi_30799327
Werkt dat ook? Ogen transplanteren en er dan weer door kunnen zien?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_30800195
Meki houdt wel van antisemitische propaganda natuurlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30800214
quote:
Op woensdag 21 september 2005 19:01 schreef Meki het volgende:
als Donner het wil verbieden moet hij ook Submission verbieden
Waarom? Over Submission kun je van mening verschillen, maar voor zover ik nu kan beoordelen (ik heb die Iraanse film natuurlijk evenmin gezien) is er toch wel een verschil in bedoeling. Als in een Nederlande film Moslims even onmogelijke toeren uithalen als oogtransplantatie, dan zou ik die film karakteriseren als schadelijk. Submission behoort naar mijn mening niet tot die categorie.
pi_30800265
Is die ergens te downloaden met ondertiteling?
Eerst zien en dan (ver)oordelen.
nuff said.
pi_30800494
quote:
De compleet fictieve film draait om een Palestijns meisje. Zij wordt door Israëlische militairen ontvoerd om haar ogen te kunnen transplanteren om zo een blind Joods jongetje weer te kunnen laten zien. Op de vlucht voor haar belagers wordt ze verraden door een Israëlische taxichauffeur die daar veel geld voor opstrijkt. De film eindigt met een zelfmoordaanslag op de Joodse ontvoerders.
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:22 schreef Meki het volgende:
de film vermeldt de waarheid en moet niet verboden worden het moet oscars krijgen
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_30800957
quote:
Op woensdag 21 september 2005 19:40 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Waarom? Over Submission kun je van mening verschillen, maar voor zover ik nu kan beoordelen (ik heb die Iraanse film natuurlijk evenmin gezien) is er toch wel een verschil in bedoeling. Als in een Nederlande film Moslims even onmogelijke toeren uithalen als oogtransplantatie, dan zou ik die film karakteriseren als schadelijk. Submission behoort naar mijn mening niet tot die categorie.
Submission heeft de Nederlandse samenleving ontwricht

maar ik wacht af op de onderzoek
pi_30800979
quote:
Op woensdag 21 september 2005 19:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Meki houdt wel van antisemitische propaganda natuurlijk.
jij van Anti-islamitische propoganda ?
  woensdag 21 september 2005 @ 20:04:07 #24
68638 Zwansen
pi_30801031
quote:
Op woensdag 21 september 2005 20:02 schreef Meki het volgende:

[..]

Hoezo? Door een boekje open te doen over de Islam?
pi_30801079
quote:
Op woensdag 21 september 2005 20:02 schreef Meki het volgende:

[..]

Hoe dan?
pi_30801140
quote:
Op woensdag 21 september 2005 20:05 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Hoe dan?
door dat zijn er gekken ontstaan in Nederland
en de VVD gebruikt Hirsi om stemmen te winne
pi_30801173
quote:
Op woensdag 21 september 2005 20:04 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hoezo? Door een boekje open te doen over de Islam?
Koran-teksten op blote vrouwen is not done bij Moslims
en dat wist Hirsi
pi_30801240
quote:
Op woensdag 21 september 2005 20:06 schreef Meki het volgende:

[..]

door dat zijn er gekken ontstaan in Nederland
Die waren er daarvoor niet?
quote:
en de VVD gebruikt Hirsi om stemmen te winne
Zo populair is ze geloof ik niet binnen de partij.
pi_30801387
quote:
Op woensdag 21 september 2005 20:09 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Die waren er daarvoor niet?
[..]

Zo populair is ze geloof ik niet binnen de partij.
die waren toen met enkelen
de hele hofstadgroep is ontstaan door Hirsi film
pi_30801440
Meki, kun je gewoon even ophouden met je kletspraatjes?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30801476
quote:
Op woensdag 21 september 2005 20:12 schreef Meki het volgende:
Dat is niet wat de Hofstadgroep zelf beweerde. Het is ook in tegenspraak met de feiten:

http://www.planet.nl/plan(...)tid=609332/sc=3fe264
pi_30801481
quote:
Op woensdag 21 september 2005 20:07 schreef Meki het volgende:

[..]

Koran-teksten op blote vrouwen is not done bij Moslims
en dat wist Hirsi
maar teksten projecteren op blote mensen is niet verboden in NL in tegenstelling tot antisemitisme.

je ziet hopelijk toch wel het verschil tussen de beide methoden.

en oogtransplantatie is in de (praktijk) nog niet mogelijk
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 21 september 2005 @ 20:15:21 #33
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_30801489
quote:

[..]

Hierbij benoem ik je tot "ezel van de eeuw".
pi_30801523
quote:

[..]

en kun je ook eens je jip en janneke mode eens uit zetten het staat zo kinderachtig
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_30802203
Meki, je vergooid de kans op een normale discussie door een deel argumenten van jou die gewoon onzin zijn.
Het verbannen van films gebeurt in Nederland vrijwel nooit of het moet iets heel schokkends zijn.
  Moderator woensdag 21 september 2005 @ 21:03:02 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30803228
ik lees eerlijk gezegd ook nergens dat Donner het wil verbieden, enkel dat hij het een bijzonder onsmakelijke film vind en dat de klacht onderzocht gaat worden.

de klachten over submission zijn ook onderzocht dus dit zou je wel aan moeten spreken, het moet immers allemaal gelijk behandeld worden toch?

maw zit niet altijd zo te jammeren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 21 september 2005 @ 21:06:23 #37
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30803363
quote:
Op woensdag 21 september 2005 19:12 schreef JohnDope het volgende:
Werkt dat ook? Ogen transplanteren en er dan weer door kunnen zien?
In Minority Report wel
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 21 september 2005 @ 21:08:55 #38
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30803451
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:03 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Of wou jij ook Chindler's List verbieden, het boek Mein Kampf (ohnee wacht, dat is al lastig te krijgen) etc. etc. etc. omdat het misschien haat op zou kunnen wekken jegens groepen mensen?

Dan kan je American History X, Romper Stomper en weet ik wat voor films ook wel gaan verbieden, of liever gezegd, alle films, want nagenoeg overal zijn er wel negers die ergens schuldig zijn. Dat werkt weer niet goed voor de tolerantie jegens negers.

Etc. etc.
Volgens mij snap jij het niet helemaal, wat is het thema van de film Schindlers List? Dat alle duitsers eigenlijk misdadigers zijn etc.? Kan zo'n film aanzetten tot haat?

Je zegt het zelf al, Mein Kampf is al verboden, dus goed voorbeeld!

De overige films die jij noemt zijn juist waarschuwingen tegen racisme, dus als je in staat bent om nog dommere voorbeelden naar voren te halen nodig ik je graag uit, damn.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  woensdag 21 september 2005 @ 21:09:09 #39
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30803462
quote:
Op woensdag 21 september 2005 20:35 schreef T1andonly het volgende:
Meki, je vergooid de kans op een normale discussie door een deel argumenten van jou die gewoon onzin zijn.
Het verbannen van films gebeurt in Nederland vrijwel nooit of het moet iets heel schokkends zijn.
Het verbannen van Mein Kampf vind ik dan wél weer schandalig jammer.

Men denkt gelijk dat als je dat boek koopt, je pro-Hitler-ideeën ben, a dat is niet gek als dat erin gestampt wordt, maar het is niet zo.
Er zijn zat andere landen waar het boek wel verkrijgbaar is, sterker nog, het is een goed boek om te lezen hoe omstandigheden icm een gek voor een rare, nare situatie kan zorgen.

En van die geschiedenis kan men leren, of men kan doen alsof het eng is en je er niet naar mag kijken.
Helaas doet Nederland het tweede.

Dat was offtopic
  woensdag 21 september 2005 @ 21:11:03 #40
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30803541
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:08 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij het niet helemaal, wat is het thema van de film Schindlers List? Dat alle duitsers eigenlijk misdadigers zijn etc.? Kan zo'n film aanzetten tot haat?

Je zegt het zelf al, Mein Kampf is al verboden, dus goed voorbeeld!

De overige films die jij noemt zijn juist waarschuwingen tegen racisme, dus als je in staat bent om nog dommere voorbeelden naar voren te halen nodig ik je graag uit, damn.
Vind je? Ik zag laatst pas mensen die het leuk vinden om te autoracen, soort van lonsdalers, die ook die film America History X zo leuk vonden, en dat waren nou niet van die mensen die 's ochtends even bij de Turk een koffie pakken.

Maargoed, meten met 2 maten is zo leuk.
  woensdag 21 september 2005 @ 21:12:17 #41
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30803582
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:11 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Vind je? Ik zag laatst pas mensen die het leuk vinden om te autoracen, soort van lonsdalers, die ook die film America History X zo leuk vonden, en dat waren nou niet van die mensen die 's ochtends even bij de Turk een koffie pakken.

Maargoed, meten met 2 maten is zo leuk.

Ik wacht nog op je antwoord.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  woensdag 21 september 2005 @ 21:13:50 #42
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30803640
Oog-transplantatie

Oftwel, een ''zeer onsmakelijke film die op geen enkele manier bijdraagt aan de verdraagzaamheid jegens joden.''
  woensdag 21 september 2005 @ 21:17:04 #43
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30803763
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:12 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik wacht nog op je antwoord.
Welke van de 4? Concreet?
  woensdag 21 september 2005 @ 21:21:06 #44
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_30803913
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:22 schreef Meki het volgende:
Vrijheid gaat naar de maan en nog erger onze vriend Donner gaat dat doen

van de FP
[..]

wat een aanval op de democratie

CIDI die eist verbod op film toen Moslims dat vroegen voor Submission waren er helemaal geen kamervragen schandalig .

Democratie is slechts een bestuursvorm. Heeft erg weinig met dit onderwerp te maken vrees ik.

Het CIDI kan trouwens wel meer eisen. Zo lang er geen uitspraak is gedaan door een rechter mag die film er gewoon komen.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  woensdag 21 september 2005 @ 21:23:11 #45
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_30803992
quote:
Op woensdag 21 september 2005 20:35 schreef T1andonly het volgende:
Films worden in Nederland hedendaags helemaal niet meer verboden tenzij daar een uitspraak over is gedaan door een rechter.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_30804429
Doen we niet meer aan spoilertags tegenwoordig?

Er staat verdorie gewoon open en bloot het einde van de film in de openingspost, man... Nou hoef ik hem niet meer te zien, hoor...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 21 september 2005 @ 21:56:54 #47
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30805308
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:34 schreef Jordy-B het volgende:
Doen we niet meer aan spoilertags tegenwoordig?

Er staat verdorie gewoon open en bloot het einde van de film in de openingspost, man... Nou hoef ik hem niet meer te zien, hoor...
Haha, ik moest gewoon even lachen.
pi_30805611
Wat een kat en muisspelletje zeg.

De CIDI kan eisen wat ie wil, maar ik denk niet dat de film verboden wordt. Op submission kwam ook geen verbod. Maar alleen valt deze Iraanse film onder de term antisemitisme en Submission valt onder vrijheid van meningsuiting, misschien?
Ach, deze Iraanse film zou best eens waargebeurd kunnen zijn.

Of je verbiedt zulke zwartmakerij-films of je verbiedt ze niet en geen middenweg. En wat is antisemitisme? Verbied die term gelijk ook even. Waarom zou je een bepaalde groep (om hun verleden) speciaal moeten behandelen??
  woensdag 21 september 2005 @ 22:05:32 #49
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_30805651
Donner betitelt de film zelf als een ''zeer onsmakelijke film die op geen enkele manier bijdraagt aan de verdraagzaamheid jegens joden.''

Hmmm, onzorgvuldige formulering van een man die zichzelf laat voorstaan op het feit dat hij een telg is uit de familie die een heel scala aan politieke en juridische 'vedetten' voortbracht. Texas Chainsaw Massacre wordt door velen ook als zeer onsmakelijk beschouwd, en wat doet die precies ter bevordering van de verdraagzaamheid jegens joden? Ik heb talloze voor TV geregistreerde geboortes weggezapt en nooit de illusie gehad dat ik daarmee de Israëlische zaak een warm hart toedroeg....

Donner zou er goed aan doen meer acht te slaan op het NFI dan op het CIDI. Maar ja, al die afkortingen lijken ook zo op elkaar....
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_30805905
ow Meki / Yildiz...

Van mn reacie op de frontpage:

Mensen die beweren dat dit een film is zoals alle andere, steken hun kop in het zand! Het is meer dan toeval dat die Iraniers Israel / Joden als 'bad guys' hebben uitgekozen. Daar kan ik nog doorheen zien, maar het beoogde publiek waarschijnlijk niet (de gemiddelde Arabier / Palestijn) . En die denken dat het nog waar is ook (willen ze heel graag denken namelijk ). Deze film is dus zeker opruiend bedoeld!
En dat deze film nu net in moskees word vertoond is ook allesbehalve toeval.
Dat gezegt, is het geen goed idee om deze film te verbieden, dan maak je het alleen maar een 'verboden vrucht'.
Submission is een waarheidsgetrouwe film, waarin duidelijk kritiek op de Islam wordt gegeven, en waarom aspecten van deze Godsdienst botsen met onze Westerse normen & waarden. Eerwraak bijvoorbeeld kun je aan mij vanuit een religieus standpunt ECHT NIET verdedigen. No way! Dat is gewoon moord.
'The cynics are right nine times out of ten.' -- HL Mencken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')