Dat gaat ze dan nog flink wat kostenquote:Op dinsdag 20 september 2005 14:46 schreef IntroV het volgende:
Wat het kebinet gaat doen de komende twee jaar is net zolang geld pompen in de samenleving totdat het vertrouwen van het volk weer tot een acceptabel niveau is gestegen.
Het woord onbetaalbaar borrelt op.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:05 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat gaat ze dan nog flink wat kosten![]()
Ik geloof nog steeds dat er een enorme hoeveelheid bezuinigd kan worden door minder ambtenaren in dienst te hebben.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:10 schreef wonko het volgende:
[..]
Het woord onbetaalbaar borrelt op.
door schreeuwende onwetende Fok!pubers jaquote:Op dinsdag 20 september 2005 14:53 schreef Yosomite het volgende:
Ik snap ook niet dat Donner er nog steeds zit.
Kennelijk heeft "verantwoordelijkheid nemen" een andere betekenis gekregen: "puin ruimen en verbeteren", ipv "opstappen".
Jammer dat hij zich niet realiseert dat hij als incompetent gezien wordt.
Ik heb er geen vertrouwen in. Volgens mij bijna niemand. Hoe wil de economie dan ooit wat worden?quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:21 schreef R2-D2 het volgende:
Jippie!
Modaal ¤ 30.000 gaat 0,75 % voorruit!
(Dubbelmodaal ¤ 60.000 > 5% voorruit...)![]()
Indien de olieprijs $ 50 per vat blijft... (die is nu $ 64)
Cijfers?quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:18 schreef Yosomite het volgende:
Ik geloof nog steeds dat er een enorme hoeveelheid bezuinigd kan worden door minder ambtenaren in dienst te hebben.
Ik weet niet welk percentage van de Nederlande werkende bevolking ambtenaar is.
Maar in vergelijking met de meeste, zo niet alle landen denk ik dat we de meeste ambtenaren hebben.
En dat is niet nodig.
Daar ben ik ook op zoek naar.quote:
1. Voor een puber heb ik mijn leeftijd tegen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:20 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
door schreeuwende onwetende Fok!pubers ja
niet door mensen met een beetje verstand van zaken
Goed gedaan Jan Peter!!quote:thomash vraagt Wilt u volgende verkiezingen weer lijsttrekker van de CDA zijn?
politicus Ja. Als de partij dat uiteraard wil.
peter vraagt Premier, hoe kunt u positief over dezebegroting zijn terwijl ons beloofd is dat het licht in Nederland uit zou gaan na het EU grondwet referendum?
Moderator Helaas, de premier moet weer verder
Ik hoop dat de moderatoren hier wat coulanter zijn.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:42 schreef Nemephis het volgende:
knip
Met een leuk hoedje?quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:29 schreef SCH het volgende:
sizzler - ik heb het goede jasje gekozen
Mwa, gisteravond vertelde Peter Plasman, een bekend advocaat, in Barend en Van Dorp dat hij niet verwacht dat Donner in staat is de problemen die zich binnen het openbaar ministerie voordoen op te lossen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:20 schreef HenriOsewoudt het volgende:
door schreeuwende onwetende Fok!pubers ja
niet door mensen met een beetje verstand van zaken
Donner is een goed jurist, net als zijn vader en zijn grootvader.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:50 schreef IntroV het volgende:
[..]
Mwa, gisteravond vertelde Peter Plasman, een bekend advocaat, in Barend en Van Dorp dat hij niet verwacht dat Donner in staat is de problemen die zich binnen het openbaar ministerie voordoen op te lossen.
Beetje oud, maar vermoedelijk nog redelijk geldig:quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:18 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Ik geloof nog steeds dat er een enorme hoeveelheid bezuinigd kan worden door minder ambtenaren in dienst te hebben.
Maar in vergelijking met de meeste, zo niet alle landen denk ik dat we de meeste ambtenaren hebben.
quote:bron: nrc beetje oud, 1999
Achter de 'hoge lasten' gaat dus een complexe realiteit schuil. De grootste verrassing leverde een OESO -onderzoek naar de ambtenarenquote, het aantal ambtenaren per honderd werknemers in de marktsector: het stroperige Nederland bleek met 15 procent de laagste ambtenarendichtheid van alle westerse industrielanden te hebben.
bronquote:
Dan moet ik al bijna terug keren op mijn schreden en zeggen dat we genoeg ambtenaren hebben, eerder te weinig, vergeleken met andere landenquote:Op dinsdag 20 september 2005 15:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Beetje oud, maar vermoedelijk nog redelijk geldig:
[..]
Probleem is dan ook niet zozeer te veel ambtenaren, maar te veel beleidsmakers/regelaars. Leraren, politieagenten, e.d. vormen juist een relatief klein deel van de totale hoeveelheid ambtenaren. Zie bv. het artikel over ambtenaren in de laatste HP/de Tijd.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:07 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Dan moet ik al bijna terug keren op mijn schreden en zeggen dat we genoeg ambtenaren hebben, eerder te weinig, vergeleken met andere landen.
Het klinkt wel pijnlijk.
quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:18 schreef Yosomite het volgende:
En dat is niet nodig.
http://www.scp.nl/nieuws/persberichten/9037701841.htmlquote:Het aantal overheidsdienaren per duizend inwoners loopt van 4 in Cyprus tot 33 in de Verenigde Staten. Binnen de EU-15 is het aantal ambtenaren als aandeel van de totale bevolking relatief gering in Griekenland, Ierland en Italië; het is relatief groot in België, Denemarken en Frankrijk. In de niet met name genoemde EU-15 landen ligt dit verhoudingsgetal tussen 15 en 25 ambtenaren per duizend inwoners. Met 23 ambtenaren ligt Nederland iets boven het gemiddelde.
Kan ik dit als compromis naar voren brengen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Probleem is dan ook niet zozeer te veel ambtenaren, maar te veel beleidsmakers/regelaars. Leraren, politieagenten, e.d. vormen juist een relatief klein deel van de totale hoeveelheid ambtenaren. Zie bv. het artikel over ambtenaren in de laatste HP/de Tijd.
Van Bommelquote:Op dinsdag 20 september 2005 16:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Van nu.nl:
[afbeelding]
SP-kamerleden Van Velzen en Van Bommel dragen dinsdag opvallende hoofddeksels in de Ridderzaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |