abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30758085
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 14:46 schreef IntroV het volgende:
Wat het kebinet gaat doen de komende twee jaar is net zolang geld pompen in de samenleving totdat het vertrouwen van het volk weer tot een acceptabel niveau is gestegen.
Dat gaat ze dan nog flink wat kosten
pi_30758273
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:05 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat gaat ze dan nog flink wat kosten
Het woord onbetaalbaar borrelt op.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_30758535
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:10 schreef wonko het volgende:

[..]

Het woord onbetaalbaar borrelt op.
Ik geloof nog steeds dat er een enorme hoeveelheid bezuinigd kan worden door minder ambtenaren in dienst te hebben.
Ik weet niet welk percentage van de Nederlande werkende bevolking ambtenaar is.
Maar in vergelijking met de meeste, zo niet alle landen denk ik dat we de meeste ambtenaren hebben.
En dat is niet nodig.

Als die mensen in de industrie of handel gaan werken, wordt de loonsom minder, en dat geld hoeft niet eens meer geïnd te worden: belastingverlaging.
pi_30758598
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 14:53 schreef Yosomite het volgende:
Ik snap ook niet dat Donner er nog steeds zit.
Kennelijk heeft "verantwoordelijkheid nemen" een andere betekenis gekregen: "puin ruimen en verbeteren", ipv "opstappen".
Jammer dat hij zich niet realiseert dat hij als incompetent gezien wordt.
door schreeuwende onwetende Fok!pubers ja
niet door mensen met een beetje verstand van zaken
pi_30758629
Jippie!
Modaal ¤ 30.000 gaat 0,75 % voorruit!
(Dubbelmodaal ¤ 60.000 > 5% voorruit...)

Indien de olieprijs $ 50 per vat blijft... (die is nu $ 64)
intuition will take you further than logics will ever do
pi_30758871
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:21 schreef R2-D2 het volgende:
Jippie!
Modaal ¤ 30.000 gaat 0,75 % voorruit!
(Dubbelmodaal ¤ 60.000 > 5% voorruit...)

Indien de olieprijs $ 50 per vat blijft... (die is nu $ 64)
Ik heb er geen vertrouwen in. Volgens mij bijna niemand. Hoe wil de economie dan ooit wat worden?
pi_30758890
sizzler - ik heb het goede jasje gekozen
pi_30759019
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:18 schreef Yosomite het volgende:

Ik geloof nog steeds dat er een enorme hoeveelheid bezuinigd kan worden door minder ambtenaren in dienst te hebben.
Maar in vergelijking met de meeste, zo niet alle landen denk ik dat we de meeste ambtenaren hebben.
En dat is niet nodig.
Cijfers?
pi_30759160
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:33 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Cijfers?
Daar ben ik ook op zoek naar.
Ik weet dat het ABP het op een na grootste pensioenfonds ter wereld is.
Dat impliceert in ieder geval dat er behoorlijk wat ambtenaren zijn.

Verder weet ik dat de ambtenaren in meeste westerse landen goed voor zich zelf zorgen qua pensioen. (Alleen Argentinië, als niet westers land doet het nog beter: daar krijgen ambtenaren een pensioen van 120% van hun laatst verdiende loon)
pi_30759172
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:20 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

1. Voor een puber heb ik mijn leeftijd tegen.
2. Ik pretendeer dat ik ruimschoots voldoende kennis van zaken heb, om hierover een weloverwogen oordeel te kunnen geven en dat in een enkele zin gechargeerd te kunnen zetten om mijn mening glashelder over te doen laten komen.
pi_30759362
Je kon net chatten met onze premier. Typen gaat hem blijkbaar niet zo best af want in tegenstelling tot zijn ellenlange nietszeggende antwoorden wanneer je hem op TV ziet waren de antwoorden kort maar niet al te krachtig.
Op mijn vraag heb ik geen antwoord gehad (wat denkt het kabinet de komende tijd concreet te doen om meer werkgelegenheid te creëren?). Het einde van deze chatsessie, die maar liefts 16 minuten duurde, vond ik komisch: De eerste kritische vraag en toen ... :
quote:
thomash vraagt Wilt u volgende verkiezingen weer lijsttrekker van de CDA zijn?
politicus Ja. Als de partij dat uiteraard wil.
peter vraagt Premier, hoe kunt u positief over dezebegroting zijn terwijl ons beloofd is dat het licht in Nederland uit zou gaan na het EU grondwet referendum?
Moderator Helaas, de premier moet weer verder
Goed gedaan Jan Peter!!
pi_30759462
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:42 schreef Nemephis het volgende:
knip
Ik hoop dat de moderatoren hier wat coulanter zijn.
pi_30759488
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:29 schreef SCH het volgende:
sizzler - ik heb het goede jasje gekozen
Met een leuk hoedje?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 20 september 2005 @ 15:46:37 #89
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_30759498
Die interviews over JP....
  dinsdag 20 september 2005 @ 15:50:48 #90
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_30759656
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:20 schreef HenriOsewoudt het volgende:

Mwa, gisteravond vertelde Peter Plasman, een bekend advocaat, in Barend en Van Dorp dat hij niet verwacht dat Donner in staat is de problemen die zich binnen het openbaar ministerie voordoen op te lossen.
pi_30759895
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:50 schreef IntroV het volgende:

[..]

Mwa, gisteravond vertelde Peter Plasman, een bekend advocaat, in Barend en Van Dorp dat hij niet verwacht dat Donner in staat is de problemen die zich binnen het openbaar ministerie voordoen op te lossen.
Donner is een goed jurist, net als zijn vader en zijn grootvader.
Hij is geen manager, en zeker geen visionair.
Een goed minister is en manager en visionair en zorgt er dientengevolge voor dat het Nederlandse volk vertrouwen heeft in een minister als onderdeel van een kabinet.
Donner dempt hooguit de put als het kalf verdronken is, maar zelfs daartoe kan hij moeilijk het initiatief nemen.
[/off topic]
pi_30759965
quote:

[..]

Beetje oud, maar vermoedelijk nog redelijk geldig:
quote:
bron: nrc beetje oud, 1999

Achter de 'hoge lasten' gaat dus een complexe realiteit schuil. De grootste verrassing leverde een OESO -onderzoek naar de ambtenarenquote, het aantal ambtenaren per honderd werknemers in de marktsector: het stroperige Nederland bleek met 15 procent de laagste ambtenarendichtheid van alle westerse industrielanden te hebben.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_30759990
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:46 schreef sizzler het volgende:

[..]

Met een leuk hoedje?
Kijk maar journaal vanavond
pi_30760105
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:33 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Cijfers?
bron

Als 4,8% gelijk is aan 6100 rijksambtenaren, zijn er circa 127 000 rijksambtenaren in dienst.
Daarnaast zijn er nog op provincie- en gemeente-niveau de nodige ambtenaren.

Daar kan dus nog heel wat bezuinigd worden door het aantal ambtenaren te verminderen via verzelfstandiging van onderdelen van overheidsinstanties.
pi_30760262
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Beetje oud, maar vermoedelijk nog redelijk geldig:
[..]
Dan moet ik al bijna terug keren op mijn schreden en zeggen dat we genoeg ambtenaren hebben, eerder te weinig, vergeleken met andere landen .
Het klinkt wel pijnlijk.
  dinsdag 20 september 2005 @ 16:10:02 #96
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30760378
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 16:07 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Dan moet ik al bijna terug keren op mijn schreden en zeggen dat we genoeg ambtenaren hebben, eerder te weinig, vergeleken met andere landen .
Het klinkt wel pijnlijk.
Probleem is dan ook niet zozeer te veel ambtenaren, maar te veel beleidsmakers/regelaars. Leraren, politieagenten, e.d. vormen juist een relatief klein deel van de totale hoeveelheid ambtenaren. Zie bv. het artikel over ambtenaren in de laatste HP/de Tijd.
pi_30760435
quote:

En dat is niet nodig.
quote:
Het aantal overheidsdienaren per duizend inwoners loopt van 4 in Cyprus tot 33 in de Verenigde Staten. Binnen de EU-15 is het aantal ambtenaren als aandeel van de totale bevolking relatief gering in Griekenland, Ierland en Italië; het is relatief groot in België, Denemarken en Frankrijk. In de niet met name genoemde EU-15 landen ligt dit verhoudingsgetal tussen 15 en 25 ambtenaren per duizend inwoners. Met 23 ambtenaren ligt Nederland iets boven het gemiddelde.
http://www.scp.nl/nieuws/persberichten/9037701841.html
  dinsdag 20 september 2005 @ 16:21:27 #98
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30760750
Van nu.nl:

SP-kamerleden Van Velzen en Van Bommel dragen dinsdag opvallende hoofddeksels in de Ridderzaal
pi_30760859
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 16:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Probleem is dan ook niet zozeer te veel ambtenaren, maar te veel beleidsmakers/regelaars. Leraren, politieagenten, e.d. vormen juist een relatief klein deel van de totale hoeveelheid ambtenaren. Zie bv. het artikel over ambtenaren in de laatste HP/de Tijd.
Kan ik dit als compromis naar voren brengen.
We hebben teveel regelgevende ambtenaren, terwijl juist uitvoerende ambtenaren de soort mensen zijn die we nodig hebben (als ze ambtenaar zijn).
pi_30760865
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 16:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Van nu.nl:
[afbeelding]
SP-kamerleden Van Velzen en Van Bommel dragen dinsdag opvallende hoofddeksels in de Ridderzaal
Van Bommel .

Verder was het weer een gortdroog verhaal van de koningin. Vooral hoe positief ze over allochtonen was (in tegestelling tot de rest van het volk).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')