abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 september 2005 @ 18:21:14 #1
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30702405
Vervolg van Verkiezingsstrijd Duitsland, exit Schröder?
quote:
"Geen meerderheid voor Merkel" 18-09-05

De CDU/CSU is zoals verwacht de winnaar van de Duitse bondsdagverkiezingen. Maar de partij heeft onvoldoende stemmen gehaald om samen met de liberale FDP een meerderheidsregering te vormen.

Volgens een exit-poll van het ZDF komt de CDU/CSU uit op 37 procent, minder dan in 2002 en minder dan verwacht in de laatste peilingen. De FDP behaalde 10,5 procent. De concurrerende ARD houdt het op 35,5 procent voor Merkel en 10.5 procent voor de FDP.

De SPD van bondskanselier verloor fors: volgens het ZDF blijven de sociaal-democraten steken op 33 procent (ARD: 34 procent). De Groenen, met wie de SPD nu regeert, zouden uitkomen op 8 procent (ARD:8,5 procent).

Linkspartei
Grote winnaar van de verkiezingen is de nieuwe Linkspartei, die volgens het ZDF 8 procent van de kiezers voor zich heeft gewonnen. Ook de ARD gunt de Linkspartei een grote zege: 7,5 procent.

Bron: NOSJournaal.nl
Zoals verwacht een zege van Merkel, maar geen rechtse meerderheid. Grote kans dat de grote coalitie van christendemocraten en sociaal-democraten er komt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_30702503
maar hoeveel zeggen de Exit Polls in Duitsland? In Nederland zitten ze er wel eens een paar procent naast.
pi_30702569
de hertelling van 18.10, geen goed nieuws voor zwart-geel:
quote:
123 Teletekst zo 18 sep
DUITSE EXITPOLL:KRAPPE WINST MERKEL

BERLIJN De verkiezingen in Duitsland
zijn nipt gewonnen door Angela Merkel
en haar christen-democraten.Volgens de
exitpolls van de Duitse publieke omroep
krijgt de CDU/CSU tussen de 35,5 en de
36,6 procent van de stemmen.

Samen met de liberale FDP,die 10,4
procent van de stemmen haalde,komt ze
uit op 46 procent.Dat is te weinig voor
de gewenste meerderheidsregering.

Volgens de exitpolls heeft de SPD van
bondskanselier Schröder ongeveer 33,5
procent van de stemmen gehaald.De
Groenen kregen ruim 8 procent.Daarmee
is de rood-groene regeringscoalitie
zijn meerderheid kwijt.
  zondag 18 september 2005 @ 18:28:41 #4
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30702642
Toch wel al meteen erg groot gezichtsverlies voor Merkel als er toch een Christelijk-Sociaal kabinet komt.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zondag 18 september 2005 @ 18:29:53 #5
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30702674
Er is een iets lagere opkomst dan drie jaar geleden, maar nog wel zo rond de 79%.
pi_30702751
quote:
Op zondag 18 september 2005 18:21 schreef Sidekick het volgende:
Vervolg van Verkiezingsstrijd Duitsland, exit Schröder?
[..]

Zoals verwacht een zege van Merkel, maar geen rechtse meerderheid. Grote kans dat de grote coalitie van christendemocraten en sociaal-democraten er komt.
Pfffff, wat moeten we daar nou weer mee! wat een crapshit. Ze willen elkaar beide niet.
pi_30702793
Eerst elkaar de huid vol schelden, vervolgens moeten samenwerken. Het lijkt Balkenende en Bos wel in 2003!
pi_30702851
quote:
Op zondag 18 september 2005 18:32 schreef pberends het volgende:
Eerst elkaar de huid vol schelden, vervolgens moeten samenwerken. Het lijkt Balkenende en Bos wel in 2003!
maar daar zijn we gelukkig onderuit gekomen
  zondag 18 september 2005 @ 18:36:22 #9
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30702916
quote:
Op zondag 18 september 2005 18:34 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

maar daar zijn we gelukkig onderuit gekomen
De kans dat er net zo'n ruggegraatloze partij als D66 in Duitsland te vinden zal zijn is maar de vraag.
  zondag 18 september 2005 @ 18:38:14 #10
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30702980
quote:
Op zondag 18 september 2005 18:36 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De kans dat er net zo'n ruggegraatloze partij als D66 in Duitsland te vinden zal zijn is maar de vraag.
Dat is waarschijnlijk DE essentiele kwestie in deze verkiezingen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_30702990
Gezien de peilingen van de afgelopen weken, vind ik Merkel helemaal geen winnaar, als je toch een winnaar zou moeten aanwijzen zou het de FPD moeten wezen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Trouwste user 2022 zondag 18 september 2005 @ 18:40:49 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_30703078
Merkel wint, als je naar de ijfers kijkt klopt dat.Maar dit beschouw ik toch als een nederlaag voor haar persoonlijk. Met een charismatische leider hadden ze de SPD kunnen wegvagen. Heerlijk al die zure gezichten bij de CDU. Dat wordt geen champagne, maar een beetje nippen aan een glaasje lauwe Glühwein.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_30703146
quote:
Op zondag 18 september 2005 18:40 schreef tong80 het volgende:
Merkel wint, als je naar de ijfers kijkt klopt dat.Maar dit beschouw ik toch als een nederlaag voor haar persoonlijk. Met een charismatische leider hadden ze de SPD kunnen wegvagen. Heerlijk al die zure gezichten bij de CDU. Dat wordt geen champagne, maar een beetje nippen aan een glaasje lauwe Glühwein.

Stoiber .
pi_30703437
Merkel gaat niet babbelen met de Linkpartei, voor een mogelijke coalitie, wel met de anderen, wat een kieskeurigheid
  zondag 18 september 2005 @ 18:54:39 #16
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_30703503
Grootste verrassing: FDP 10,5%

Ik denk dat dat komt door CDU-stemmers die aan wilden geven dat ze perse een CDU/FDP-regering willen.
pi_30703599
Ik zag 2 minuten Jeugdjournaal, omdat het over Duitsland ging. Daar zeiden ze dat Merkel graag vriendjes met Amerika en Bush willen zijn. Why the hack zou je vriendjes met Amerika willen zijn? Daar heb je toch niets aan?
pi_30703620
Dit kon wel eens de door mij gewenste uitslag worden. Een vrouw aan de leiding, daar kan Nederland een puntje aan zuigen. Maar feitelijk toch een nederlaag voor de CDU die niet de hen gewenste meerderheid kan vormen.

Mooie avond, blijft nog spannend
pi_30703650
quote:
Op zondag 18 september 2005 18:57 schreef pberends het volgende:
Ik zag 2 minuten Jeugdjournaal, omdat het over Duitsland ging. Daar zeiden ze dat Merkel graag vriendjes met Amerika en Bush willen zijn.
vriendjes
pi_30703652
quote:
Op zondag 18 september 2005 18:40 schreef tong80 het volgende:

Inderdaad, als je boven de 50 procent hebt gestaan en je haalt de 40 niet eens. Zegt ook wel wat over de peilingen in een vroeg stadium en dat links in Nederland zich niet te vroeg rijk moet rekenen.
pi_30703686
quote:
Op zondag 18 september 2005 18:58 schreef SCH het volgende:
Dit kon wel eens de door mij gewenste uitslag worden. Een vrouw aan de leiding, daar kan Nederland een puntje aan zuigen.
Waarom zouden wij persé eens een vrouw als premier moeten hebben
  zondag 18 september 2005 @ 19:01:10 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_30703713
Union moet nog ff niet gaan jubelen, ik kan me 3 jaar terug nog herinneren, toen stond die sneeuwman uit Beieren daar met "Wir haben die Wahl gewonnen"
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_30703715
quote:
Op zondag 18 september 2005 18:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Inderdaad, als je boven de 50 procent hebt gestaan en je haalt de 40 niet eens. Zegt ook wel wat over de peilingen in een vroeg stadium en dat links in Nederland zich niet te vroeg rijk moet rekenen.
Links kan zich toch helemaal niet rijk rekenen?
pi_30703734
quote:
Op zondag 18 september 2005 19:00 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Waarom zouden wij persé eens een vrouw als premier moeten hebben
Is toch wel wat vreemd dat het altijd mannen zijn, ook als je kijkt naar de bevolkingssamenstelling. Heb je er iets op tegen?
pi_30703747
Misschien draait mevrouw Merkel wel net zolang met haar kont zoals haar CDA broeders dat hier al sinds mensenheugenis hebben gedaan? Dan zoeken zij net zo lang totdat er een manier is gevonden om de sociaal-democraten in de oppositie te krijgen.
Ik weet niet hoe dat in Deutschland gaat en of dat kan, maar ik acht het de meest waarschijnlijke kant.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')