Lees het hele stuk hier: http://www.nu.nl/news.jsp?n=592384&c=20quote:Wat Ismail wil, is dat Nederland en andere EU-landen dorpen financieel onder hun hoede nemen, zodat ontheemden in Darfur kunnen terugkeren en een voorbeeld stellen voor de rest van de regio. De Nederlandse steun zou betaald kunnen worden uit een fonds van 100 miljoen euro dat het kabinet klaar heeft liggen voor de wederopbouw in Sudan, mits de omstandigheden daar stabiel en veilig genoeg zijn om het geld op een verantwoorde manier uit te geven.
Ja, maar... ik heb geen schuldgevoel.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:21 schreef indahnesia.com het volgende:
Da's toch alleen om die mensen in leven te houden, zodat we de komende 50 jaar ook nog geld kunnen kopen en zo ons schuldgevoel kunnen afkopen?
ik ook niet, maar ik bedoel meer als land in zijn geheel. Beetje pappen en nathouden dus.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:25 schreef BloodRayne het volgende:
[..]
Ja, maar... ik heb geen schuldgevoel.![]()
Ik ben het volledig met je eens hoor. Ik ben dan ook van plan om te verkassen naar zo'n bananenrepubliek. Ben ik van al he gezeik af en bepaal ik zelf wel of ik mijn buurvrouw een bord rijst geef. Dat kost overigens geen 100 miljoen, maar 20 cent.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:30 schreef BloodRayne het volgende:
Maar dan hoef ik volgend jaar toch geen 2 maanden te werken, alleen maar om de ziektekosten van mij en mijn vriendin te kunnen betalen omdat een of andere figuur of entiteit schuldgevoel heeft?
Waar slaat dat op? GEEF ONS DIE 100 MILJOEN EURO TERUG!
Ik geef echt geen ene moer om een of andere bananenrepubliek die vanwege corruptie uit elkaar valt, die moeten hun eigen zaakjes maar regelen! Denken mensen nou echt dat de huidige regering van Sudan ons dat geld zou geven? Waarom accepteren we dit nou allemaal?
Ik heb het ook meer tegen de ether, ik kan soms gewoon echt boos worden omdat soort dingen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:32 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met je eens hoor. Ik ben dan ook van plan om te verkassen naar zo'n bananenrepubliek. Ben ik van al he gezeik af en bepaal ik zelf wel of ik mijn buurvrouw een bord rijst geef. Dat kost overigens geen 100 miljoen, maar 20 cent.
Nou ja, doe dat tien jaar en je hebt er ook 100. Het zal die mensen in Sudan verrotten of ze het nu meteen allemaal krijgen of over tien jaar. Ze doen er op beide manieren geen flikker meer voor dan een zielig handje opsteken.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:35 schreef splendor het volgende:
Het ging om 10miljoen euro wat ik heb gehoord op een journaal.
Ik eigenlijk al niet meer, zoveel heb ik al geaccepteerd...quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:35 schreef BloodRayne het volgende:
[..]
Ik heb het ook meer tegen de ether, ik kan soms gewoon echt boos worden omdat soort dingen.
Kortzichtig en verwend? Prima, daar ga ik mee akkoord. Afrika is een ver van mijn bed show. Zoals ik al eerder schreef geef ik mijn geld liever zelf uit in een ander minder ontwikkeld land. Dan blijft er ook nog eens minder aan de strijkstok hangen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:46 schreef Shivo het volgende:
De enige reden dat het in Sudan zo slecht gaat is omdat wij (=de westerse wereld) het continent Afrika hebben leeggeroofd en nog steeds zeer actief leeg roven. Die 100 miljoen is slechts een fractie van het geld wat wij daar vandaan hebben gehaald.
En ik snap sowieso niet wat je loopt te klagen. Misschien moet je eens aan je vriendin vragen of ze het leuk zou vinden als ze wekelijks verkracht werd. En of ze er wat voor over zou hebben om te voorkomen dat anderen dat overkomt. Of misschien moet je voor de gein eens met 100.000 anderen drie maanden in een tentenkamp gaan wonen. Ik vind het onderwerp van dit topic ongelofelijk kortzichtig verwend overkomen. Misschien moet je eens naar de film Darwin's nightmare gaan kijken. En dan je post terug lezen en kijken of je het er nog steeds mee eens bent.
De reden is simpel: politicy krijgen hier een "goed gevoel" bij, zo van "wat ben ik toch goed bezig" en zijn dan weer helemaal blij!quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:21 schreef indahnesia.com het volgende:
Da's toch alleen om die mensen in leven te houden, zodat we de komende 50 jaar ook nog geld kunnen kopen en zo ons schuldgevoel kunnen afkopen?
Dat doet de helft van Nederland al elke zomerquote:Of misschien moet je voor de gein eens met 100.000 anderen drie maanden in een tentenkamp gaan wonen.
ontwikkelingshulp is een baantjes fabriek voor (uitgerangeerde) politici op kosten van hardwerkende mensen zoals jij en ik.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:18 schreef BloodRayne het volgende:
Ik hoop dat iemand mij dit helder uit kan leggen, want ik kan er met mijn pet niet bij:
[..]
Lees het hele stuk hier: http://www.nu.nl/news.jsp?n=592384&c=20
Nu we zelf hier in Nederland met slechtere economische omstandigheden hebben te kampen; een kwart van de mensen die in een zorginstellingen leeft ondervoed is, en de beloofde koopkrachtverbetering hoogstwaarschijnlijk een koopkrachtdaling in de praktijk zal betekenen.... waarom moet het kabinet dan in godensnaam 100 MILJOEN euro opzij zetten voor een of andere bananen-republiek in verweggistan?
Ik begrijp dit gewoon echt niet, wie kan mij dit nou eens uitleggen? Wat is de motivatie voor deze geldverspilling?
Misschien kunnen we Bush vragen nog wat schoon te vegen, kunnen we tenminste rustig ontwikkelingsgelden wegflikkeren.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:52 schreef splendor het volgende:
Waarom stelt de regering (of beter nog op europees niveau) geen organisatie aan die zelf met vliegtuigen vol hulpgoederen op en neer gaat vliegen? dan wordt het geld in europa zelf uitgegeven en weet je zeker dat 90% van het geld bij de mensen terecht komt. Het is natuurlijk verschrikkelijk dat die mensen in armoede moeten leven maar het probleem daar zijn vaak de regeringen dus die moet je ook uit de weg gaan.
quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:54 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Dat doet de helft van Nederland al elke zomer![]()
quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:46 schreef Shivo het volgende:
De enige reden dat het in Sudan zo slecht gaat is omdat wij (=de westerse wereld) het continent Afrika hebben leeggeroofd en nog steeds zeer actief leeg roven.
wat heeft dat er mee te maken, de oorlog is toch afgelopenquote:Die 100 miljoen is slechts een fractie van het geld wat wij daar vandaan hebben gehaald.
En ik snap sowieso niet wat je loopt te klagen. Misschien moet je eens aan je vriendin vragen of ze het leuk zou vinden als ze wekelijks verkracht werd. En of ze er wat voor over zou hebben om te voorkomen dat anderen dat overkomt. Of misschien moet je voor de gein eens met 100.000 anderen drie maanden in een tentenkamp gaan wonen. Ik vind het onderwerp van dit topic ongelofelijk kortzichtig verwend overkomen. Misschien moet je eens naar de film Darwin's nightmare gaan kijken. En dan je post terug lezen en kijken of je het er nog steeds mee eens bent.
wat hebben wij hier mee te maken? Heb ik indonesiers lopen vermoorden. Hebben duitsers van 20 jaar oud joden lopen vergassen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:48 schreef Shivo het volgende:
Trouwens, als je zegt dat je geen schuldgevoel hebt: vind je dat de huidige Duitse generatie een schuldgevoel zou moeten hebben tegenover de Joden? Of staan die weer helemaal equal? Lijkt mij ook niet, en voor ons geldt precies hetzelfde. Het is maar 50 jaar geleden dat we in Indonesie zonder duidelijke redenen hele dorpen hebben afgemaakt en met de grond gelijk hebben gemaakt.
Ik heb beiden niet gedaan, ik heb dan ook geen schuldgevoel. Niet voor oorlogen uit een voor mij ver verleden, ook niet voor mensen die hun handje ophouden en zelf weinig tot geen initiatief tonen. Natuurlijk zijn er oorlogen in Afrika, maar er zijn ook een groot aantal een paar landen waar het geen oorlog is daar.quote:Op zaterdag 17 september 2005 11:00 schreef McCarthy het volgende:
[..]
wat hebben wij hier mee te maken? Heb ik indonesiers lopen vermoorden. Hebben duitsers van 20 jaar oud joden lopen vergassen.
Probeer niet sneaky allerlei niet ter zake doende dingen er bij te halen.
En het wordt nog erger, we worden nummer 1 donateur van het UNHCR of iets dergelijks. Compleet nutteloos. Graag eerst even naar eigen land kijken.quote:Op zaterdag 17 september 2005 11:09 schreef McCarthy het volgende:
het is niet voor niets dat de economie praktisch niet meer groeit. MEde door dit soort ongein zijn de lasten veel te groot geworden.
hoe bedoel jequote:Op zaterdag 17 september 2005 11:09 schreef McCarthy het volgende:
het is niet voor niets dat de economie praktisch niet meer groeit. MEde door dit soort ongein zijn de lasten veel te groot geworden.
overheid snoept zo'n 49% van het nationaal inkomen af. Dacht je dat dat goed was voor de econ groei?quote:
Ja mensen denken dat ze met geld armoede kunnen bestrijden. Maar armoede is vaak een politieke en structureel probleem, de politieke wil moet er zijn en de wil van de mensen in kwestie om te zorgen voor een mentaliteitsverandering van de desbetreffende mensen. Vaak is het zo dat arme ouders hun kinderen niet naar school sturen en zo blijven ze in de vicieuze cirkel van armoede.quote:Op zaterdag 17 september 2005 11:12 schreef McCarthy het volgende:
zoals ik al zei, check die doingbusiness link die ik gaf. Alle afrikaanse landen bungelen ergens onderaan. Dit heeft niks met geld te maken maar is puur regelgeving. In afrika maken dictators het hun ondernemers moeilijk met handelsbarieres, tax van 150% en nog meer onzin.
Zodra dit niet verandert zal afrika altijd het arme continent blijven. Geld geven helpt niet bewijst 30 jaar "hulp".
Liberalisme hoog!quote:Op zaterdag 17 september 2005 11:13 schreef McCarthy het volgende:
[..]
overheid snoept zo'n 49% van het nationaal inkomen af. Dacht je dat dat goed was voor de econ groei?
Wat een kutklets zeg. De reden dat het in Sudan zo slecht gaat is omdat Arabische milities daar roven, verkrachten en plunderen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:46 schreef Shivo het volgende:
De enige reden dat het in Sudan zo slecht gaat is omdat wij (=de westerse wereld) het continent Afrika hebben leeggeroofd en nog steeds zeer actief leeg roven. Die 100 miljoen is slechts een fractie van het geld wat wij daar vandaan hebben gehaald.
Je misgunt die arme hulpverleners hun vrijstaande villa's met personeel he! En dat terwijl ze zoveel goed doen voor die arme uitgebuite zielige mensenquote:Op zaterdag 17 september 2005 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Joepie,
100.000.000 euro weggegooid!
Volgens mij in 2000 al meer dan 1000 miljard D-Mark erin gepomptquote:Op zaterdag 17 september 2005 14:47 schreef McCarthy het volgende:
ach het is een schijntje vergeleken met oost duitsland
Het probleem ligt bij de Afrikanen zelf, en dat heeft het altijd al gelegen. Dat continent is 1 grote puinhoop.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:52 schreef splendor het volgende:
Waarom stelt de regering (of beter nog op europees niveau) geen organisatie aan die zelf met vliegtuigen vol hulpgoederen op en neer gaat vliegen? dan wordt het geld in europa zelf uitgegeven en weet je zeker dat 90% van het geld bij de mensen terecht komt. Het is natuurlijk verschrikkelijk dat die mensen in armoede moeten leven maar het probleem daar zijn vaak de regeringen dus die moet je ook uit de weg gaan.
Dat is gewoon een intifade tegen de christelijke bevolking daar gesteund met wapens en geld uit het midden oosten. De media zegt dat natuurlijk niet al te duidelijk om de lieve vrede te bewaren.quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:00 schreef Pracissor het volgende:
Ey mensen, die arabieren moeten wel de benzine van hun pickups kunnen betalen waarmee ze jagen op hun zwarte 'moslim-broeders'.
Precies. Nu komt het geld terecht bij een fascistisch regime dat gesteund door moslimbroeders uit het Midden Oosten aan het plunderen, verkrachten en moorden is geslagen. De enige reden waarom het geweld af aan het nemen is omdat zowat alle dorpen al verwoest zijn, alle kostbare bezittingen al gejat zijn en alle vrouwen al verkracht zijn.quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:50 schreef Scandum het volgende:
[..]
Het probleem ligt bij de Afrikanen zelf, en dat heeft het altijd al gelegen. Dat continent is 1 grote puinhoop.
Het is een beter idee om het geld gewoon in eigen land of oost europa te besteden, daar word er in ieder geval nog wat nuttigs mee gedaan.
Er schijnt een of andere internationale afspraak te zijn dat westerse landen MINIMAAL 2 procent van het nationaal inkomen weggeven aan derde wereldlanden.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:18 schreef BloodRayne het volgende:
Ik begrijp dit gewoon echt niet, wie kan mij dit nou eens uitleggen? Wat is de motivatie voor deze geldverspilling?
Het is een fonds. Daar zit dus ook een hoop geld in dat vrijwillig gestort is en nooit van jou is geweest.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:30 schreef BloodRayne het volgende:
Maar dan hoef ik volgend jaar toch geen 2 maanden te werken, alleen maar om de ziektekosten van mij en mijn vriendin te kunnen betalen omdat een of andere figuur of entiteit schuldgevoel heeft?
Waar slaat dat op? GEEF ONS DIE 100 MILJOEN EURO TERUG!
Ik geef echt geen ene moer om een of andere bananenrepubliek die vanwege corruptie uit elkaar valt, die moeten hun eigen zaakjes maar regelen! Denken mensen nou echt dat de huidige regering van Sudan ons dat geld zou geven? Waarom accepteren we dit nou allemaal?
Dat is idd een grote zorg. Daarom is dit dorpen-adoptieplan ook in de groep gegooid.quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Precies. Nu komt het geld terecht bij een fascistisch regime dat gesteund door moslimbroeders uit het Midden Oosten aan het plunderen, verkrachten en moorden is geslagen. De enige reden waarom het geweld af aan het nemen is omdat zowat alle dorpen al verwoest zijn, alle kostbare bezittingen al gejat zijn en alle vrouwen al verkracht zijn.
Daar zit meer waarheid in dan in die miezerige 100 miljoen richting Sudan.quote:Op maandag 19 september 2005 09:32 schreef Mwanatabu het volgende:
"Door de Betuwelijn is mijn koopkracht gedaald"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |