1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 | New Zealand Singapore United States Canada Norway Australia Hong Kong, China Denmark United Kingdom Japan Ireland Iceland Finland Sweden Lithuania Estonia Switzerland Belgium Germany Thailand Malaysia Puerto Rico Mauritius Netherlands Chile Latvia Korea South Africa Israel Spain Maldives Austria Namibia Fiji Taiwan, China Tonga Slovak Republic Saudi Arabia Samoa Botswana Czech Republic Portugal Jamaica France Kiribati Armenia Kuwait Marshall Islands Vanuatu Palau Oman Hungary Solomon Islands Poland Nepal Micronesia Panama Tunisia Nicaragua Pakistan Mongolia Bulgaria Slovenia Papua New Guinea Bangladesh Colombia Zambia Kenya United Arab Emirates Italy Peru Uganda Mexico Jordan Sri Lanka El Salvador Argentina Romania Russian Federation Greece Macedonia, FYR Ghana Moldova Kyrgyz Republic Uruguay Kazakhstan Bosnia and Herzegovina Paraguay Costa Rica Yemen China Serbia and Montenegro Turkey Nigeria Lebanon Malawi Lesotho Azerbaijan Vietnam Georgia Ethiopia Morocco Dominican Republic Bhutan Guyana Belarus Ecuador Iran Guatemala Mozambique Bolivia Honduras Philippines Iraq Indonesia India Albania Croatia Brazil Venezuela Syria Afghanistan São Tomé and Principe Ukraine West Bank and Gaza Zimbabwe Mauritania Algeria Benin Cameroon Madagascar Senegal Cambodia Haiti Angola Sierra Leone Eritrea Uzbekistan Rwanda Tanzania Egypt Timor-Leste Burundi Guinea Cote d'Ivoire Mali Lao PDR Congo, Rep. Togo Niger Sudan Chad Central African Republic Burkina Faso Congo, Dem. Rep. |
McCarthy is meer voor een algehele afsluiting van alle derde wereld landen, maar ja, dat kan niet zo makkelijk he McCarthy. Oh, en filantropie is ook taboe in zijn idealistische kapitalismequote:Op zaterdag 17 september 2005 13:18 schreef Fys het volgende:
Het gaat erom dat de desbetreffende landen zelf geen inspanningen doen om uit hun dal te komen en dat ontwikkelingshulp het min of meer kunstmatig in leven houden van die landen is. Uiteraard kunnen we dat niet zomaar maken, maar dat is de gedachtegang.
goed punt, maar aangezien veel huidige EU landen als Frankrijk, Griekenland & Italie ook niet echt goed scoren verliest de fossielen club weinig glansquote:Op zaterdag 17 september 2005 13:08 schreef boskov het volgende:
Ik zie Albanie, Croatie en Ukraine ook in de dikke 100 staan. Dat zijn landen die bij de EU willen, dat lijkt me veel erger eigenlijk.
quote:En jouw correlatie tussen ontwikkelingshulp en deze lijst snap ik niet helemaal.
quote:Op zaterdag 17 september 2005 13:22 schreef boskov het volgende:
[..]
McCarthy is meer voor een algehele afsluiting van alle derde wereld landen, maar ja, dat kan niet zo makkelijk he McCarthy. Oh, en filantropie is ook taboe in zijn idealistische kapitalisme
Tegelijkertijd heb je ook wel Afrikaanse landen in de top 50. Maar toch zijn die ook arm.quote:Op zaterdag 17 september 2005 14:50 schreef McCarthy het volgende:
[..]
goed punt, maar aangezien veel huidige EU landen als Frankrijk en Italie ook niet echt goed scoren verliest de fossielen club weinig glans
[..]ik had het over een correletaie tussen armoede en ondernemersklimaat
wat snap je niet aan het woord correlatie?quote:Op zaterdag 17 september 2005 14:52 schreef boskov het volgende:
[..]
Tegelijkertijd heb je ook wel Afrikaanse landen in de top 50. Maar toch zijn die ook arm.
Weg correlatie?
wat snap jij er niet aan?quote:Op zaterdag 17 september 2005 14:57 schreef McCarthy het volgende:
[..]
wat snap je niet aan het woord correlatie?
luister boskov, jij doet bedrijfskunde. Ik studeer beta. Zullen we het er dus maar op houden dat ik meer van correlaties snap dan jijquote:Op zaterdag 17 september 2005 15:11 schreef boskov het volgende:
[..]
wat snap jij er niet aan?
Als het blijkt dat er weldegelijk Afrikaanse landen zijn met een goed ondernemingsklimaat (top 50 naast andere Europese en Aziatische landen) en als het blijkt dat deze nog steeds arm zijn, dan blijkt er dus GEEN correlatie te bestaan tussen investeringsklimaat en armoede..
als het blijkt dat ergeen causaal verband is tussen a en b, hoe kan je dan over een correlatie spreken?quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:14 schreef McCarthy het volgende:
[..]
luister boskov, jij doet bedrijfskunde. Ik studeer beta. Zullen we het er dus maar op houden dat ik meer van correlaties snap dan jij
Je praat nu namelijk echt onzin.
quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:19 schreef boskov het volgende:
[..]
als het blijkt dat ergeen causaal verband is tussen a en b, hoe kan je dan over een correlatie spreken?
leg het dan uit, als je het zo goed weet..quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:23 schreef McCarthy het volgende:
[..]
causale verbanden staan er in principe los van. Er hoeft geen causaal verband te zijn om toch over correlaties te kunnen spreken.
je hebt er dus echt niks van begrepen
Iemand die een studie volgt denkt al snel dat hij alles weet mbt deze richting.quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:14 schreef McCarthy het volgende:
[..]
luister boskov, jij doet bedrijfskunde. Ik studeer beta. Zullen we het er dus maar op houden dat ik meer van correlaties snap dan jij
Je praat nu namelijk echt onzin.
Hij heeft toch reeds aangegeven het er niet mee eens te zijn? Zie zijn voorbeeld van Afrikaanse landen in de top 50 die toch arm zijn. Doe trouwens eens niet zo neerbuigend. Echt enorm irritant.quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:27 schreef McCarthy het volgende:
btw: ik claim dus dat de correletie die hier is tussen ond-klimaat en welvaart op een causaal verband wijst. Namelijk dat een slecht ondernemersklimaat landen arm maakt/houdt. Ben jij het daar mee eens of oneens.
omdat hij niet snapte wat een correlatie isquote:Op zaterdag 17 september 2005 17:54 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hij heeft toch reeds aangegeven het er niet mee eens te zijn? Zie zijn voorbeeld van Afrikaanse landen in de top 50 die toch arm zijn.
sommige mensen verdienen het gewoonquote:Doe trouwens eens niet zo neerbuigend. Echt enorm irritant.
uiteraard, daarvoor heet het "studie".quote:Op zaterdag 17 september 2005 17:23 schreef dewd het volgende:
[..]
Iemand die een studie volgt denkt al snel dat hij alles weet mbt deze richting.![]()
je hebt het nog steeds niet uitgelegd overigens, net zoals hoe jij er aan komt dat het een causaal verband is, het is juist een spurious correlation omdat er duidelijke aanwijzingen zijn dat factor a niet veroorzaakt wordt door factor b (zie de arme landen in de top 50)quote:Op zaterdag 17 september 2005 18:40 schreef McCarthy het volgende:
[..]
omdat hij niet snapte wat een correlatie is
[..]
sommige mensen verdienen het gewoon
zou hetquote:Op zaterdag 17 september 2005 18:44 schreef boskov het volgende:
[..]
je hebt het nog steeds niet uitgelegd overigens, net zoals hoe jij er aan komt dat het een causaal verband is, het is juist een spurious correlation
ja duh, zoveel rijke landen zijn er niet op deze wereld. Maar goed, je snapt er niks van en dat herhaal je hier lekker weer eens.quote:omdat er duidelijke aanwijzingen zijn dat factor a niet veroorzaakt wordt door factor b (zie de arme landen in de top 50)
wel FF gebruiken hoorquote:
weet niet, is daar in de OP dan sprake van denk jij?quote:in ieder geval, even een samenvatting van wat ik getypt had
1) noem je de resultaten die echt enorm buiten je lineare lijn vallen gewoon foutmarges/foutmetingen?
nee idd. Maar zoals je misschien weet probeert de huidige wetenschap tot op grote hoogte ook niet dat soort verklaringen te zoeken (omdat dat onmogelijk is) maar in plaats daarvan probeert ze input output relaties te begrijpen en te beschrijven. Dat doe je onder andere met correlaties.quote:2)Er is geen mogelijkheid om aan te tonen dat de armoede komt door de vestigingsklimaat. Zo een tabelletje wat WTO heeft gepubliceerd,. zou ook kunnen aan de hand van het aantal televisies dat ze hebben in de wereld per 1000 inwoners, of het aantal negroide bewoners per 1000. Kan je dan ook beweren dat de armoede komt doordat ze zwart zijn en geen televisie hebben?
doe ik ook, maar er ging iets foutquote:
Nee, het lijkt me sterk dat je in zo een situatie zulke grote fouten kan maken.quote:weet niet, is daar in de OP dan sprake van denk jij?
[..]
Maar jij beweert het, en daar stoor ik me aanquote:nee idd. Maar zoals je weet probeert de huidige wetenschap tot op grote hoogte ook niet dat soort verklaringen te zoeken (omdat dat onmogelijk is) maar in plaats daarvan probeert ze input output relaties te begrijpen en te beschrijven.
kan je met concrete voorbeeldem aankomen?quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:26 schreef boskov het volgende:
Nee, het lijkt me sterk dat je in zo een situatie zulke grote fouten kan maken.
Daarom beweer ik juist dat de uitschieters die er zijn, laten zien dat je niet zo maar jouw theorie kan aanhaken
[..]
op de huidige wetenschappelijke manier natuurlijk. Dus als een input output relatiequote:Maar jij beweert het, en daar stoor ik me aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |