abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30657636
Ik hoop dat iemand mij dit helder uit kan leggen, want ik kan er met mijn pet niet bij:
quote:
Wat Ismail wil, is dat Nederland en andere EU-landen dorpen financieel onder hun hoede nemen, zodat ontheemden in Darfur kunnen terugkeren en een voorbeeld stellen voor de rest van de regio. De Nederlandse steun zou betaald kunnen worden uit een fonds van 100 miljoen euro dat het kabinet klaar heeft liggen voor de wederopbouw in Sudan, mits de omstandigheden daar stabiel en veilig genoeg zijn om het geld op een verantwoorde manier uit te geven.
Lees het hele stuk hier: http://www.nu.nl/news.jsp?n=592384&c=20

Nu we zelf hier in Nederland met slechtere economische omstandigheden hebben te kampen; een kwart van de mensen die in een zorginstellingen leeft ondervoed is, en de beloofde koopkrachtverbetering hoogstwaarschijnlijk een koopkrachtdaling in de praktijk zal betekenen.... waarom moet het kabinet dan in godensnaam 100 MILJOEN euro opzij zetten voor een of andere bananen-republiek in verweggistan?

Ik begrijp dit gewoon echt niet, wie kan mij dit nou eens uitleggen? Wat is de motivatie voor deze geldverspilling?
pi_30657686
Da's toch alleen om die mensen in leven te houden, zodat we de komende 50 jaar ook nog geld kunnen kopen en zo ons schuldgevoel kunnen afkopen?
pi_30657756
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:21 schreef indahnesia.com het volgende:
Da's toch alleen om die mensen in leven te houden, zodat we de komende 50 jaar ook nog geld kunnen kopen en zo ons schuldgevoel kunnen afkopen?
Ja, maar... ik heb geen schuldgevoel.
pi_30657780
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:25 schreef BloodRayne het volgende:

[..]

Ja, maar... ik heb geen schuldgevoel.
ik ook niet, maar ik bedoel meer als land in zijn geheel. Beetje pappen en nathouden dus.
pi_30657846
Maar dan hoef ik volgend jaar toch geen 2 maanden te werken, alleen maar om de ziektekosten van mij en mijn vriendin te kunnen betalen omdat een of andere figuur of entiteit schuldgevoel heeft?

Waar slaat dat op? GEEF ONS DIE 100 MILJOEN EURO TERUG!

Ik geef echt geen ene moer om een of andere bananenrepubliek die vanwege corruptie uit elkaar valt, die moeten hun eigen zaakjes maar regelen! Denken mensen nou echt dat de huidige regering van Sudan ons dat geld zou geven? Waarom accepteren we dit nou allemaal?
pi_30657867
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:30 schreef BloodRayne het volgende:
Maar dan hoef ik volgend jaar toch geen 2 maanden te werken, alleen maar om de ziektekosten van mij en mijn vriendin te kunnen betalen omdat een of andere figuur of entiteit schuldgevoel heeft?

Waar slaat dat op? GEEF ONS DIE 100 MILJOEN EURO TERUG!

Ik geef echt geen ene moer om een of andere bananenrepubliek die vanwege corruptie uit elkaar valt, die moeten hun eigen zaakjes maar regelen! Denken mensen nou echt dat de huidige regering van Sudan ons dat geld zou geven? Waarom accepteren we dit nou allemaal?
Ik ben het volledig met je eens hoor. Ik ben dan ook van plan om te verkassen naar zo'n bananenrepubliek. Ben ik van al he gezeik af en bepaal ik zelf wel of ik mijn buurvrouw een bord rijst geef. Dat kost overigens geen 100 miljoen, maar 20 cent.
pi_30657921
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:32 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ik ben het volledig met je eens hoor. Ik ben dan ook van plan om te verkassen naar zo'n bananenrepubliek. Ben ik van al he gezeik af en bepaal ik zelf wel of ik mijn buurvrouw een bord rijst geef. Dat kost overigens geen 100 miljoen, maar 20 cent.
Ik heb het ook meer tegen de ether, ik kan soms gewoon echt boos worden omdat soort dingen.
pi_30657934
Het ging om 10miljoen euro wat ik heb gehoord op een journaal.

Nog veel geld, en dat is niet erg als het daadwerkelijk bij mensen terecht komt die al 2weken met een bordje rijst doen, maar daar heb ik wel mijn grote twijfels over.
-
pi_30657944
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:35 schreef splendor het volgende:
Het ging om 10miljoen euro wat ik heb gehoord op een journaal.
Nou ja, doe dat tien jaar en je hebt er ook 100. Het zal die mensen in Sudan verrotten of ze het nu meteen allemaal krijgen of over tien jaar. Ze doen er op beide manieren geen flikker meer voor dan een zielig handje opsteken.
pi_30657958
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:35 schreef BloodRayne het volgende:

[..]

Ik heb het ook meer tegen de ether, ik kan soms gewoon echt boos worden omdat soort dingen.
Ik eigenlijk al niet meer, zoveel heb ik al geaccepteerd...
pi_30658134
De enige reden dat het in Sudan zo slecht gaat is omdat wij (=de westerse wereld) het continent Afrika hebben leeggeroofd en nog steeds zeer actief leeg roven. Die 100 miljoen is slechts een fractie van het geld wat wij daar vandaan hebben gehaald.

En ik snap sowieso niet wat je loopt te klagen. Misschien moet je eens aan je vriendin vragen of ze het leuk zou vinden als ze wekelijks verkracht werd. En of ze er wat voor over zou hebben om te voorkomen dat anderen dat overkomt. Of misschien moet je voor de gein eens met 100.000 anderen drie maanden in een tentenkamp gaan wonen. Ik vind het onderwerp van dit topic ongelofelijk kortzichtig verwend overkomen. Misschien moet je eens naar de film Darwin's nightmare gaan kijken. En dan je post terug lezen en kijken of je het er nog steeds mee eens bent.
Jesus saves but death prevails.
pi_30658187
Trouwens, als je zegt dat je geen schuldgevoel hebt: vind je dat de huidige Duitse generatie een schuldgevoel zou moeten hebben tegenover de Joden? Of staan die weer helemaal equal? Lijkt mij ook niet, en voor ons geldt precies hetzelfde. Het is maar 50 jaar geleden dat we in Indonesie zonder duidelijke redenen hele dorpen hebben afgemaakt en met de grond gelijk hebben gemaakt.
Jesus saves but death prevails.
pi_30658196
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:46 schreef Shivo het volgende:
De enige reden dat het in Sudan zo slecht gaat is omdat wij (=de westerse wereld) het continent Afrika hebben leeggeroofd en nog steeds zeer actief leeg roven. Die 100 miljoen is slechts een fractie van het geld wat wij daar vandaan hebben gehaald.

En ik snap sowieso niet wat je loopt te klagen. Misschien moet je eens aan je vriendin vragen of ze het leuk zou vinden als ze wekelijks verkracht werd. En of ze er wat voor over zou hebben om te voorkomen dat anderen dat overkomt. Of misschien moet je voor de gein eens met 100.000 anderen drie maanden in een tentenkamp gaan wonen. Ik vind het onderwerp van dit topic ongelofelijk kortzichtig verwend overkomen. Misschien moet je eens naar de film Darwin's nightmare gaan kijken. En dan je post terug lezen en kijken of je het er nog steeds mee eens bent.
Kortzichtig en verwend? Prima, daar ga ik mee akkoord. Afrika is een ver van mijn bed show. Zoals ik al eerder schreef geef ik mijn geld liever zelf uit in een ander minder ontwikkeld land. Dan blijft er ook nog eens minder aan de strijkstok hangen.

Ik betwijfel of er van die 100 miljoen 80 miljoen bij de mensen terecht komt. Dat is al een reden om te zeggen stop er maar mee, want we blijven een bodemloze put aanvullen. Die zielige mensen daarginds staan nog altijd onder de lokale staatshoofden, blanke ambtenaren die daar het geld verdelen, en de rijken van het land die de gelden moeten ontvangen.
pi_30658239
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:21 schreef indahnesia.com het volgende:
De reden is simpel: politicy krijgen hier een "goed gevoel" bij, zo van "wat ben ik toch goed bezig" en zijn dan weer helemaal blij!
Om dezelfde reden geven mensen 5 euro voor een golfje in Azie, of een paar kwartjes aan de kankerbestrijding...
censuur :O
pi_30658278
Waarom stelt de regering (of beter nog op europees niveau) geen organisatie aan die zelf met vliegtuigen vol hulpgoederen op en neer gaat vliegen? dan wordt het geld in europa zelf uitgegeven en weet je zeker dat 90% van het geld bij de mensen terecht komt. Het is natuurlijk verschrikkelijk dat die mensen in armoede moeten leven maar het probleem daar zijn vaak de regeringen dus die moet je ook uit de weg gaan.
-
pi_30658348
quote:
Of misschien moet je voor de gein eens met 100.000 anderen drie maanden in een tentenkamp gaan wonen.
Dat doet de helft van Nederland al elke zomer
  zaterdag 17 september 2005 @ 10:56:33 #17
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30658391
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:18 schreef BloodRayne het volgende:
Ik hoop dat iemand mij dit helder uit kan leggen, want ik kan er met mijn pet niet bij:
[..]

Lees het hele stuk hier: http://www.nu.nl/news.jsp?n=592384&c=20

Nu we zelf hier in Nederland met slechtere economische omstandigheden hebben te kampen; een kwart van de mensen die in een zorginstellingen leeft ondervoed is, en de beloofde koopkrachtverbetering hoogstwaarschijnlijk een koopkrachtdaling in de praktijk zal betekenen.... waarom moet het kabinet dan in godensnaam 100 MILJOEN euro opzij zetten voor een of andere bananen-republiek in verweggistan?

Ik begrijp dit gewoon echt niet, wie kan mij dit nou eens uitleggen? Wat is de motivatie voor deze geldverspilling?
ontwikkelingshulp is een baantjes fabriek voor (uitgerangeerde) politici op kosten van hardwerkende mensen zoals jij en ik.

Ik dacht dat alleen Wilders serieus plannen had om er wat aan te doen.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_30658403
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:52 schreef splendor het volgende:
Waarom stelt de regering (of beter nog op europees niveau) geen organisatie aan die zelf met vliegtuigen vol hulpgoederen op en neer gaat vliegen? dan wordt het geld in europa zelf uitgegeven en weet je zeker dat 90% van het geld bij de mensen terecht komt. Het is natuurlijk verschrikkelijk dat die mensen in armoede moeten leven maar het probleem daar zijn vaak de regeringen dus die moet je ook uit de weg gaan.
Misschien kunnen we Bush vragen nog wat schoon te vegen, kunnen we tenminste rustig ontwikkelingsgelden wegflikkeren.
pi_30658407
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:54 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Dat doet de helft van Nederland al elke zomer
  zaterdag 17 september 2005 @ 10:59:14 #20
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30658464
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:46 schreef Shivo het volgende:
De enige reden dat het in Sudan zo slecht gaat is omdat wij (=de westerse wereld) het continent Afrika hebben leeggeroofd en nog steeds zeer actief leeg roven.

waar haal je deze wijsheid vandaan?
De reden dat het slecht gaat is dat het ondernemersklimaat superslecht is. Check ook deze site van de wereldbank http://www.doingbusiness.org/ , http://www.doingbusiness.org/EconomyRankings/
quote:
Die 100 miljoen is slechts een fractie van het geld wat wij daar vandaan hebben gehaald.

wat heeft dat er mee te maken, de oorlog is toch afgelopen

[ Bericht 2% gewijzigd door McCarthy op 17-09-2005 11:05:40 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 17 september 2005 @ 11:00:53 #21
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30658506
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:48 schreef Shivo het volgende:
Trouwens, als je zegt dat je geen schuldgevoel hebt: vind je dat de huidige Duitse generatie een schuldgevoel zou moeten hebben tegenover de Joden? Of staan die weer helemaal equal? Lijkt mij ook niet, en voor ons geldt precies hetzelfde. Het is maar 50 jaar geleden dat we in Indonesie zonder duidelijke redenen hele dorpen hebben afgemaakt en met de grond gelijk hebben gemaakt.
wat hebben wij hier mee te maken? Heb ik indonesiers lopen vermoorden. Hebben duitsers van 20 jaar oud joden lopen vergassen.

Probeer niet sneaky allerlei niet ter zake doende dingen er bij te halen.
pi_30658580
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 11:00 schreef McCarthy het volgende:

[..]

wat hebben wij hier mee te maken? Heb ik indonesiers lopen vermoorden. Hebben duitsers van 20 jaar oud joden lopen vergassen.

Probeer niet sneaky allerlei niet ter zake doende dingen er bij te halen.
Ik heb beiden niet gedaan, ik heb dan ook geen schuldgevoel. Niet voor oorlogen uit een voor mij ver verleden, ook niet voor mensen die hun handje ophouden en zelf weinig tot geen initiatief tonen. Natuurlijk zijn er oorlogen in Afrika, maar er zijn ook een groot aantal een paar landen waar het geen oorlog is daar.
pi_30658708
Ja ze mogen die 100 miljoen wel in het verzekeringsstelsel steken....alles wordt echt zwaarder in 2006!
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
  zaterdag 17 september 2005 @ 11:09:36 #24
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30658739
het is niet voor niets dat de economie praktisch niet meer groeit. MEde door dit soort ongein zijn de lasten veel te groot geworden.
pi_30658780
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 11:09 schreef McCarthy het volgende:
het is niet voor niets dat de economie praktisch niet meer groeit. MEde door dit soort ongein zijn de lasten veel te groot geworden.
En het wordt nog erger, we worden nummer 1 donateur van het UNHCR of iets dergelijks. Compleet nutteloos. Graag eerst even naar eigen land kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')