wat een onzinquote:Op zondag 18 september 2005 09:42 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Gelul, Nintendo komt echt niet speciaal met iets innovatiefs omdat de Cube het "zo slecht" deed. Nintendo komt om de generatie met telkens iets nieuws:
NES --> iets nieuws
SNES --> verbetering
N64 --> iets nieuws
GC --> verbetering
Revolution --> iets nieuws
Zo gaat het met alle systemen van Nintendo:
Gameboy --> iets nieuws
GB color --> verbetering
GBA --> iets nieuws
GBA SP/Micro --> verbetering
DS --> iets nieuws.
quote:Op zondag 18 september 2005 12:21 schreef Asmodean het volgende:
[..]
wat een onzin![]()
overigens is die controller natuurlijk een erg leuke feature. Jammergenoeg zal Nintendo er weer eens geen gebruik van maken en alleen maar kiddy mario-games deel 7 uitbrengen. Net zoals bij de DS, leuke hardware, erg innovatief, alleen jammer dat het slechts gebruikt wordt om mario een hernia te springen... een gemiste kans...
Ik denk dat die analoge een gratis expansie voor de controller wordt. Andere expansies zullen wel geld gaan kosten, maar dat hangt ook weer af van het soort game dat je wilt spelen.quote:Op zondag 18 september 2005 12:25 schreef ASSpirine het volgende:
kvraag me af, het analoge uitbreidingsgedeelte, moet je dat apart kopen?
Nu al een gemiste kansquote:Op zondag 18 september 2005 12:21 schreef Asmodean het volgende:
[..]
wat een onzin![]()
overigens is die controller natuurlijk een erg leuke feature. Jammergenoeg zal Nintendo er weer eens geen gebruik van maken en alleen maar kiddy mario-games deel 7 uitbrengen. Net zoals bij de DS, leuke hardware, erg innovatief, alleen jammer dat het slechts gebruikt wordt om mario een hernia te springen... een gemiste kans...
Nee (confirmed)quote:Op zondag 18 september 2005 12:25 schreef ASSpirine het volgende:
kvraag me af, het analoge uitbreidingsgedeelte, moet je dat apart kopen?
Dat denk ik ook. Het is een hele andere ervaring dan Xbox 360 of PS3 en dus leuk om naast een van deze 2 te hebben.quote:Op zondag 18 september 2005 11:27 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat mensen een Rev/PS3 of Rev/Xbox 360 combi zullen oppikken ipv de Rev te laten liggen.
Dat je überhaupt op die onzin reageert, verbazingwekkend hoeveel mensen oordelen zonder de feiten te kennen of het ooit zelf geprobeerd te hebben. En het ergste is dat sommigen daarvan niet eens 12 zijn.quote:
De Gamecube controller kan je niet gebruiken voor het spelen van Revolution games, daar kan je alleen de revo controller voor gebruiken. Misschien dat ze de 'gamecube-achtige' uitbreiding er voor gebruiken, maar dat denk ik niet. Die is volgens mij hoofdzakelijk voor de multiplatform games, beetje stom als Nintendo zelf al bij een launchgame deze gaan gebruiken.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:08 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik denk dat die wel ondersteunt word hoor
Nu is dit misschien wat overdreven maar hij heeft natuurlijk wel een klein beetje een punt. Maar goed, gebrek aan toffe 3rd party games is nooit veel anders geweest bij Nintendo en dat interesseert ze volgens mij ook geen kont. Iedereen die een cube heeft en/of een revo gaat kopen weet dat je een Nintendo console koopt voor de Nintendo games.quote:Op zondag 18 september 2005 12:21 schreef Asmodean het volgende:
[..]
wat een onzin![]()
"Soon" zal wel een paar weken zijnquote:"For our final question, because I know you are incredibly busy, is that with the four different colored lights on the controller signifying the player who is using the device, does this mean that the system will support a maximum of four players?
What we are telling people right now is that four players can play on the Revolution, but what this means exactly we will unveil at a later time. We’ll have more information soon to come on this topic."
Nintendo noemt 2006 ook Soon in hun filmpjequote:Op zondag 18 september 2005 13:46 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
"Soon" zal wel een paar weken zijn
Ik denk gewoon dat je ze allebij zal kunnen gebruikenquote:Op zondag 18 september 2005 12:55 schreef League het volgende:
[..]
De Gamecube controller kan je niet gebruiken voor het spelen van Revolution games, daar kan je alleen de revo controller voor gebruiken. Misschien dat ze de 'gamecube-achtige' uitbreiding er voor gebruiken, maar dat denk ik niet. Die is volgens mij hoofdzakelijk voor de multiplatform games, beetje stom als Nintendo zelf al bij een launchgame deze gaan gebruiken.
Wie heeft het over de massa? De massa is bijvoorbeeld 50% van de bevolking van een land, de markt is niet eens zo groot in zijn totaliteit. Ik had het over de doelgroep, dat is een groep die een bedrijf op ogen heeft om zijn producten te verkopen.quote:]Op zondag 18 september 2005 02:46 schreef PandorasBox het volgende:
Dus de massa zal de Revolution meer als een 'console voor erbij' zien? Je verwacht dus ook dat de massa vernieuwing wil?
De 'massa' wil wel vernieuwing, anders zouden ze geen nieuwe console kopen en blijven bij de oude consoles. Vernieuwing kan alleen op verschillende manieren ingevuld worden, Sony vult vernieuwing in als betere graphics, meerdere (non-gaming related) mogelijkheden en betere onlinefuncties. Nintendo richt zich meer op het vernieuwen van de gameplay.quote:Ik denk daar anders over. De massa hoeft geen vernieuwing. De massa wil games. Verschillenden games. Een speciale controller zal de massa niet trekken. Vooral niet als alleen de Nintendo spellen volledige gebruik van de controller zullen gaan maken. De grootste titels zullen naar de X360 of Ps3 gaan. Als ze ook de REV zullen bereiken, dan verwacht ik niet dat een developer van die spellen een special Revolution versie zal uit gaan bregen. Dus verwacht geen exclusieve GTA voor de REVO, of iets dergelijks. Wat overblijft zijn spellen die je als Nintendo fan niet missen. Maar niet iedereen houdt ervan...
Hoe weten ze dat dan? Zijn de marktaandelen al bekend? Dat is hetzelfde als zeggen in 94 dat de Playstation geen kans maakte, aangezien het meeste geld gehaald kon worden bij Nintendo (SNES).quote:Publishers weten dat bij Microsoft en Sony het meeste geld gehaald kan worden, en die twee consoles zullen ook de voornaamste platforms worden voor hun games.
Tja als je dat beweert heb je mijn vorige post niet goed gelezen.quote:En inmiddels weten we wel dat Nintendo genoeg winsten behaald en niet failliet zal gaan. Maar ze moeten hun markt gaan uitbreiden. Vooral op consolegebied. Ze richten zich alleen tot de Nintendo fans. Vroeg of laat houdt dat ook op....
Linkje artikel: http://www.gamesarefun.com/news.php?newsid=5567quote:Op zondag 18 september 2005 16:31 schreef Dj_Day-V het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Sega deed dat en kijk wat er gebeurde.quote:Op zondag 18 september 2005 02:14 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Nintendo heeft wel een andere keuze, maar kiest simpelweg voor de beste keuze: innovatie. Geschiedenis leert ons dat innovatie (R&D) de belangrijkste factor is van bedrijven om te overleven (lees, meeste winst maken).
Onzin. Doordat ze dat doen vervreemen ze zich van de massa kijk maar hoeveel marktaandeel ze kwijt zijn sinds de SNES.quote:Nintendo is erg slim want ze kiezen ervoor om zich te differentieren tov de concurrentie. Microsoft en Sony positioneren zichzelf in hetzelfde segment. Resultaat is dat zij de doelgroep moeten delen, elkaar moeten concurreren (marketing/ lagere winstmarges) en dat ze extra bedrijfskosten maken met een lagere rentabiliteit.
Vindt jij. Er zijn ook genoeg mensen zoals ik. Die de ultieme combi zagen in XBOX/PS2 en de volgende generatie XBOX360/PS3.quote:* Nintendo biedt een unieke ervaring die alleen op hun console ervaren kan worden.
Mensen zullen eerder geneigd zijn een PS3/Rev of 360/Rev combo aan te schaffen dan een 360/PS3 combo. Ideaal dus als tweede systeem; effectieve vraag naar tweede console is hoger bij Revolution dan bij PS3/360
Userbase die steeds kleiner begint te worden hoe lang denk je dat dat nog winstgevend genoeg voor Nintendo zal zijn?quote:* Nintendo hoeft zich minder druk te maken over de concurrentie omdat ze op een andere markt opereren. Microsoft en Sony zullen elkaar flink concurreren, met als resultaat dat ze veel meer kosten maken dan wanneer ze die directe concurrent niet hadden.
* Rentabliteit over diezelfde doelgroep zal hoger zijn bij Nintendo dan bij Microsoft/Sony.
Voeg daarbij dat Nintendo een vaste userbase heeft, een goedkoper systeem en lagere software prijzen. Maar natuurlijk is het nu gewoon koffiedik kijken, want geluk speelt ook een factor.
De markt is nog steeds groeiende maar Nintendo gaat niet met de tijd mee, ze denken dat het nog steeds begin jaren 90 is met steeds maar Mario, Zelda, Donkey Kong enz.quote:Ik denk niet dat de concurrent steeds populairder wordt maar dat er gewoon meer concurrentie is. De afzetmarkt is de afgelopen jaren wel veel groter geworden, maar er is een concurrent bijgekomen. De taart moet met meerdere bedrijven worden gedeeld, vandaar dat Nintendo er een taart bijbakt.
Nintendo verliest geen consumenten maar verliest marktaandeel van de main-console. Gameboy-users zijn ook consumenten en daar heeft Nintendo enorme groei mee gehad.
Welk succes van de Cube? De Cube deed het nog slechter dan N64 en is ondanks het feit dat Microsoft vrijwel geen enkel bestaan heeft in Japan, wereldwijd op de 3e plaats geeindigd. Nintendo is pas innovatief met die shit als het ze uitkomt.quote:Het succes van de Cube zou idd de reden kunnen zijn van de innovatieve controller, maar vergeet niet dat Nintendo altijd met innovatieve producten is gekomen. Ongeacht succes. Kijk naar het succes van de Gameboy in correlatie met de Virtual Boy (geen succes, wel innovatief). Nintendo heeft de controller bedacht met de NES, de analoge stick, de portable ga zo maar door.
Ikzelf denk dat Nintendo al bij het ontwerp van de GC-controller gedacht heeft dat het anders moest maar dat de technologie niet voorhanden was. Ik kan me herinneren dat Miyamoto toen al zei dat ie een controller zo wilde ontwikkelen, dat je niet meer doorhad dat je m in de handen had. Dat je m intuitief kon gebruiken. Dat is nu dus gelukt.
DS kwam alleen maar omdat PSP er was. Anders hadden ze de GBA nog steeds uitgemelkt zoals ze de eerste GameBoy 15 jaar hebben uitgemelkt met hier en daar een kleine verandering.quote:De DS was geen reactie op de PSP! De DS staat los van de Gameboy-brand. De Gameboy Micro is een reactie op de PSP en een nieuwe Gameboy staat eraan te komen. Ondanks de DS verkoopt de normale Gameboy nog steeds lekker.
Microsoft heeft ook altijd gezegd geen winst te verwachten met de XBOX ze wouden gewoon marktaandeel hebben en dat is ze gelukt. Die hele winst wat Nintendo maakt in een jaar maakt Microsoft in een maand.quote:Nintendo hoeft niet met iets anders te komen, Nintendo heeft gewoon een filosofie die ze met de Revolution doortrekken. En ze redden zich echt wel hoor, laatste boekjaar heeft Nintendo net zoveel winst (lees: verlies beperkt) gemaakt als Sony als geheel (!). Nintendo heeft altijd meer winst gemaakt als de Xbox, de Xbox heeft zich wel aardig in de markt gewerkt, maar heeft dit bereikt door HEEL veel geld uit te geven.
Nintendo is duurder met royalties vandaar dat 3rd party developers sowieso al niet enthousiast met het ontwikkelen met games voor Nintendo consoles.quote:Mensen halen vaak omzet en winst door elkaar; aandeelhouders kijken niet alleen naar winst of omzet maar naar hoe die twee zich met elkaar verhouden. Als Sony een spel verkoopt maken ze er misschien $10 winst op, Nintendo $15. De rentabiliteit ligt veel hoger bij Nintendo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |