Als idd het zenden van troepen is doordat de VS druk zet op NL ben ik er ook niet voor.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:08 schreef ThomasBerge het volgende:
Als de Amerikaanse druk toeneemt denk ik dat ze wel overstag zullen gaan. Ik persoonlijk zie de missie niet zitten.
En waarom zie jij "persoonlijk" die missie niet zitten?quote:Op donderdag 1 december 2005 18:08 schreef ThomasBerge het volgende:
Als de Amerikaanse druk toeneemt denk ik dat ze wel overstag zullen gaan. Ik persoonlijk zie de missie niet zitten.
als Amerikaanse druk van enige invloed geweest zou zijn op ons uitzendbeleid dan zaten we nu nog in Irak en hadden we meegedaan aan de oorlog tegen Saddamquote:Op donderdag 1 december 2005 18:08 schreef ThomasBerge het volgende:
Het lijkt erop dat ze toch gaan.quote:DEN HAAG - Het kabinet zal vrijwel zeker toch 1100 militairen naar de Afghaanse provincie Uruzgan sturen om vanaf volgend jaar juni gedurende twee jaar bij te dragen aan de wederopbouw van het land. De twijfels die premier Balkenende en de ministers Bot (Buitenlandse Zaken) en Kamp (Defensie) deze week nog hadden, zijn grotendeels verdwenen na belangrijke toezeggingen donderdag van de NAVO. Dat melden bronnen rond het kabinet.
Mogelijk neemt het kabinet vrijdag al een principebesluit over de missie, anders gebeurt dat volgende week. De hoogste Nederlandse militair, commandant der strijdkrachten generaal D. Berlijn, kwam donderdag met een lijstje van zestien punten bij de NAVO-commandant voor Europa, de Amerikaanse viersterrengeneraal James Jones.
Op alle zestien punten kwamen bevredigende antwoorden, aldus bronnen rond het kabinet. "De druk van Nederland heeft gewerkt, de weg is nu open voor de missie naar Uruzgan", stellen bronnen.
een vooruitgang betreffende het uitzendingsbeleid van NL.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:20 schreef Ultrawuft het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat ze toch gaan.
Nederland maakt zich zelf weer onveiligquote:Op vrijdag 2 december 2005 09:41 schreef HiZ het volgende:
Spijtig, ik vind nog altijd dat Nederland met een te grote broek rondloopt als het om dit soort zaken gaat.
quote:Op woensdag 30 november 2005 19:49 schreef maartena het volgende:
Ik vindt het allemaal zo'n onzin, dat politieke gebrabbel..... Ik kan me bij de vorige missie nog herrinneren dat Groen Links weer zat te kriebelen en in de Tweede Kamer "garanties" ging vragen voor de veiligheid van "onze jongens".
Sorry, maar als je troepen naar een oorlogsgebied stuurt, dan is de kans groot dat een aantal van hen niet meer levend terugkomt. Nederland heeft geen leger meer om zich te verdedigen tegen een bezetter uit een naburig land, Nederland heeft een leger dat deel is van een internationaal leger (NAVO) en uitermate geschikt is om overal ter wereld ingezet te worden.
Afghanistan is waar Al Queda en de Taliban nog steeds in delen van het land de dienst uitmaken, en hun terroristische aanslagen op New York, maar ook London en Madrid hebben geplanned. En ik vindt dat ook Nederland best een handje mag meehelpen met het bestrijden van terrorisme en fundementalisme.
Nederland heeft een leger van topkwaliteit. We bezitten technische hoogstandjes uit zowel Amerika als Europa. Als Nederland 2000 man stuurt naar een gebied, dan komen daar 2000 goed getrainde mannen en vrouwen aan, met goed materieel, een pienter verstand, en een goede strategie om het werk te doen wat gedaan moet worden.
Laten we dat leger dan ook ergens voor gebruiken. VN verband, NAVO verband, weet ik veel. Op het moment is er een internationale dreiging van terrorisme, en Nederland mag best een steentje bijdragen.
En IntroV: Dat van die 5 kogels is echt pure onzin. Een Nederlands militair is goed bewapens en getrained om de missie te volbrengen. De NAVO in Afghanistan is geen VN Mandaat zoals bij Dutchbat in Bosnie.
blablablaquote:Op vrijdag 2 december 2005 10:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Nederland maakt zich zelf weer onveilig
ze gaan meedoen met de Amerikaanse terrorisme tegen burgers
Meki, ik weet echt niet waar jij je wijsheid vandaan haalt.quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Nederland maakt zich zelf weer onveilig
ze gaan meedoen met de Amerikaanse terrorisme tegen burgers
Die zou ik ook wel eens willen doorlezen.quote:Op donderdag 1 december 2005 23:00 schreef sp3c het volgende:
ik zou wel is willen weten wat die 16 (!) punten nu eigenlijk zijn ... en de antwoorden erop ook
quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:41 schreef HiZ het volgende:
Spijtig, ik vind nog altijd dat Nederland met een te groteschijterige broek rondloopt als het om dit soort zaken gaat.
Waarom ga je dan niet uit het leger?quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:47 schreef AchJa het volgende:
Die missie gaat gewoon door, dat politieke gekonkel is waarschijnlijk bedoeld om de Nederlandsche burger een beetje te paaien.![]()
![]()
Ik heb van de week gehoord dat ik in juni die kant op ga.
Het lijkt mij dat je er in gaat om iets bij te dragen aan:quote:Op vrijdag 2 december 2005 19:57 schreef Demophon het volgende:
[..]
Waarom ga je dan niet uit het leger?![]()
![]()
![]()
Hulde en mij diepe respect dat je naar Afghanistan gaat!quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:47 schreef AchJa het volgende:
Die missie gaat gewoon door, dat politieke gekonkel is waarschijnlijk bedoeld om de Nederlandsche burger een beetje te paaien.
Welke functie ga je daar uitoefenen en waar ergens, weet je dat al?quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:47 schreef AchJa het volgende:
Die missie gaat gewoon door, dat politieke gekonkel is waarschijnlijk bedoeld om de Nederlandsche burger een beetje te paaien.
Waar precies weet ik nog niet, maar ik ga met een Psyops team die kant op.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:30 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Welke functie ga je daar uitoefenen en waar ergens, weet je dat al?
Enlighten me please...?quote:
De Cheeta's zijn er nog niet uit, maar het begint aardig op te schieten nu. Ik ben zelf niet in Bosnië geweest, maar er is wel een Palua ehd die kant op geweest en er gaat binnekort weer een club lua die kant op.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:47 schreef sp3c het volgende:
ja wat doe je eigenlijk tegenwoordig, de pruttelaars zullen wel weg zijn toch inmiddels?
ben je trouwens nog in Bosnie geweest dit jaar (ik dacht dat er een palua eenheid heenging?)
http://www.luchtdoelartil(...)2004-2-blz-31-37.docquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |