Van de Vi site
Emanuelson twijfelt over deelname jeugd-EK
4/5/2007 17:33
Bondscoach Foppe de Haan moet mogelijk ook Urby Emanuelson missen in de jacht op kwalificatie voor de Olympische Spelen.
'Ik kan bijna de hele zomer doorvoetballen, want het seizoen is erg lang', verklaart Emanuelson in Het Parool zijn weifeling. Op 28 mei, een dag na de beslissende wedstrijden in de play-offs, begint Jong Oranje aan de voorbereiding op het EK onder 21 jaar.
'Ik weet nog niet of ik me beschikbaar stel voor het EK', zegt de Ajacied. 'Royston Drenthe van Feyenoord en Calvin Jong-a-Pin van Heerenveen zouden mijn plek kunnen innemen. Het seizoen wordt erg lang als ik ook het EK speel.'
De Haan, die al afzeggingen binnen heeft van Stijn Schaars (AZ), zegt rekening te houden met de wensen van Emanuelson. 'De komende dagen zal ik overleg voeren met de speler, Ten Cate en de medische staf van Ajax. Op grond daarvan nemen we een beslissing.'
Niet iedereen in het Ajax-kamp heeft dezelfde twijfel als Emanuelson. Hedwiges Maduro wil graag spelen: 'Ik heb lang niet gespeeld bij mijn club. Ik denk dat ik nu het fitste ben van iedereen.' Ook Ryan Babel stelt zich beschikbaar, 'al zou ik na het EK wel wat extra vakantiedagen willen.'
Het Europese jeugdkampioenschap, waarbij ook deelname aan de Olympische Spelen in 2008 kan worden afgedwongen, wordt van 10 tot en met 24 juni in Nederland gehouden.
Waar haalt dat kleine kutventje het gore lef vandaan om te bedanken, het is godver een eer om te mogen voetballen voor het NL elftal.
Omdat meneer zijn seizoen erg lang word het is toch om te janken! Ajax speelde sinds febr./maart geen europese wedstrijd meer.
Ik snap niet wat er in die jongen omgaat, Babel heeft het zelfde seizoen gespeeld en die wil wel graag.
Dit ventje moeten ze nooit meer oproepen, ik kan dit dus helemaal niet begrijpen.
Jullie wel?