Ik vind verspenen altijd zo'n gek woordquote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:15 schreef Veersesmurf het volgende:
3 dingen:
in het licht zetten,
water geven,
af en toe verspenen.
als je dat doet kan het niet missen denk ik![]()
Dit is dan echt wat voor jouquote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:52 schreef vriendinnie het volgende:
Ik vind verspenen altijd zo'n gek woordVolgens mij weet ik ook maar half wat het betekent. Ik heb nu een bak met allemaal zaadjes waar veel kleine plantjes uitkomen. Als ze groter worden, ga ik ze apart in een potje zetten. Is dat verspenen of begrijp ik er niks van?
Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:23 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dit is dan echt wat voor jou
http://www.anjastuin.nl/vragenzaaien.html
Erg goeie info
Op haar site kan je ook zaadjes kopen.
Gaaf zeg, lijkt me ideaal om met je hobby je geld te verdienen!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:02 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik ben van kinds af aan opgegroeid in de tuin, met planten bezig zijn etc. Het is een hobby van me, en over een half jaartje mag ik mezelf 'volledig zelfstandig hovenier' noemen, wat eigenlijk inhoud dat ik gewoon van mijn hobby mijn beroep maak![]()
Ik heb nog ongeveer anderhalf jaar tegaan, dan ben ik ook volledig zelfstandig hovenierquote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:02 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik ben van kinds af aan opgegroeid in de tuin, met planten bezig zijn etc. Het is een hobby van me, en over een half jaartje mag ik mezelf 'volledig zelfstandig hovenier' noemen, wat eigenlijk inhoud dat ik gewoon van mijn hobby mijn beroep maak![]()
Ik vertrouw op jouw oordeelquote:Op woensdag 15 maart 2006 12:14 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik doe ook altijd 9 pepertjes per potje vriendinnie, dat werkt best goed vind ik.
Ik ook, ik zal ongelofelijk pietepeuterig moeten gaan verspenenquote:Op woensdag 15 maart 2006 13:38 schreef vriendinnie het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd een stuk of tien zaadjes op een hoopje gegooid![]()
Stuur er maar een paar opquote:Op donderdag 16 maart 2006 08:40 schreef vriendinnie het volgende:
Leuke foto's Smurf! Vooral dat bovenste boompje vind ik er erg grappig uitzien!
Bluezz, ik hoop eigenlijk dat er gewoon maar een plantje per vakje opkomt. Reden daarvoor is dat ik dacht dat ik een zakje met zaadjes voor een paar aardbeienplantjes had gekocht. Toen ik beter keek zag ik staan dat het voor 450 plantjes was. Heb nu dus nog zo'n 400 zaadjes over. Interesse iemand?
quote:Op zondag 19 maart 2006 09:46 schreef vriendinnie het volgende:
Ik blijf toch stiekem echt jaloers op jullie tuin SmurfEn wat mij betreft zijn het echt niet teveel foto's, hoe meer hoe beter!
En Bluezz, ik wil gerust wat zaadjes opsturen hoor, waar moeten ze heen?
Ja het is ook echt een expiriment met de drakevrucht, maar dat ding is zo cool!quote:Op maandag 20 maart 2006 17:41 schreef Veersesmurf het volgende:
De drakenvrucht wordt een lastig verhaal vrees ik inderdaad. Hoeveel paprikazaadjes heb je geplant zatoichi?
Ik heb er tot nu toe 90 gezaaid, maar ik denk dat iets meer dan de helft zal opkomen. Over een week zaai ik er nog wat, zodat ik zeker weet dat ik er genoeg over hou (lees: een stuk of 40)
Ik word niet boos als het niet je állerfavorietigste planten zijn hoor.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 08:32 schreef Veersesmurf het volgende:
Poeh moeilijke vraag! Ik heb zoveel favoriete planten... Ik zal er ook eens over nadenken.
Ginkgo's...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 08:37 schreef Sorbootje het volgende:
Ginkgo biloba:
[afbeelding]
De oudste bomensoort ter wereld. Prachtig blad, mooie herfstkleur.
Dank je wel.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:19 schreef Veersesmurf het volgende:
Als de zaden zijn gepland sproei ik ze nog een keer lichtjes onder en dan doe ik er een boterhamzak overheen. (leeg en doorzichtig) Ik zet de zaden op de kast in de kamer, maar op de vensterbank in de zon werkt natuurlijk iets sneller.
Als de zaden beginnen te ontkiemen hou ik de zak er nog op, totdat de meeste zaden zijn ontkiemd. Wanneer de zaden 2 paar blaadjes hebben verspeen ik ze in grotere potjes. Ik denk dat je hier weer even mee vooruit kan![]()
Oja ikke!!quote:Op donderdag 16 maart 2006 08:40 schreef vriendinnie het volgende:
Leuke foto's Smurf! Vooral dat bovenste boompje vind ik er erg grappig uitzien!
Bluezz, ik hoop eigenlijk dat er gewoon maar een plantje per vakje opkomt. Reden daarvoor is dat ik dacht dat ik een zakje met zaadjes voor een paar aardbeienplantjes had gekocht. Toen ik beter keek zag ik staan dat het voor 450 plantjes was. Heb nu dus nog zo'n 400 zaadjes over. Interesse iemand?
Ik heb ze wel eens in de een kas gezien dacht ik.. Misschien dat ze het buiten doen als je ze binnen laat overwinteren..?quote:Op donderdag 23 maart 2006 08:41 schreef zatoichi het volgende:
Drakevrucht, gekocht op de markt, lekker en er zaten veel zaadjes in. Het zaaien ervan is een expiriment. Ziet er zo uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zal het hier in Nederland buiten wel niet al te best doen...
Sneeuw en -10... Waar is "hier" als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:09 schreef ennuik het volgende:
Oeh! Weet nu dat ik tijdens mijn "koffiepauze" ga doen: de vorige topics doorlezen! Eerder had ik niet zoveel interesse in tuinieren want met een balkon van 2 m2 ben je vrij beperkt.
Inmiddels wonen mijn lief en ik in een nieuw apartement met een, ten opzichte van de woning, enorm terras (30 m2!)!
[afbeelding]
Het is nu vreselijk kaal en er ligt nog veel sneeuw maar zodra de zon eens langs komt, wil ik het graag opleuken met planten en eventueel kruiden / groenten!
Paar minpuntjes: we wonen op een heuvel en het kan behoorlijk waaien. Weinig zon, alleen rond 12 uur hebben we wat zon (weet niet hoe dat in de zomer zal zijn - de zon staat dan hoger en kan misschien over het gebouw, dat nu de zon tegen houd, heen schijnen). Bovendien is het hier nog erg koud: rond de -10 C 's nachts.
Welke planten kunnen dit aan? Het liefst wil ik fleurige, sterke planten (en/of kruiden / groenten) in potten. Iemand een idee?
Geeft niet hoor.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:54 schreef Veersesmurf het volgende:
Ok daar had ik dus nog niet aan gedacht, dat je handen kapot kunnen gaanbedankt assepoes, ik zal een stuk minder snel mensen met handschoenen uitlachen
al blijft het een grappig zicht
![]()
Foto's?quote:Op maandag 27 maart 2006 11:09 schreef Koningin het volgende:
Ik heb ook gepoot zaterdag
Vorige week had ik plantjes gekocht, maar toen vond ik het nog te koud. Het wordt steeds voller in mijn tuin
Maar hij is de hele winter groen geweest en nu wordt ie bruin.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:05 schreef krakkemieke het volgende:
Ik zou even afwachten, totdat de zaak gaat groeien. Veel planten hebben nu nog rare blaadjes. Volgens mij kan je beter na de bloei echt snoeien.
Ik heb in het najaar er wat aan gesnoeid omdat ie echt te groot werd. Misschien dat het daar aan ligt. Maar een andere wordt ook bruin, terwijl ik daar niet aan ben geweest.quote:Op woensdag 29 maart 2006 10:05 schreef Veersesmurf het volgende:
Dit komt door de vorst. Een Ceanothus kan niet zo heel goed tegen vorst. De bruine delen kun je eruit knippen, omdat het niet zo'n mooi gezicht is.
Misschien kun je een foto'tje plaatsen van de Ceanothus, dan kunnen wij aangeven waar er gesnoeid kan worden![]()
Dat weet ik niet ik moet er nog aan beginnen/ moet het nog kopenquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:58 schreef Nilasha het volgende:
Bluezz dat sterremos is leuk! groeit dat een beetje snel??
quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:15 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat weet ik niet ik moet er nog aan beginnen/ moet het nog kopen
Dat aldi- kasje zag ik ook in de krant, ziet er leuk uit!!
Tuinland!quote:Op zaterdag 1 april 2006 19:58 schreef Aneurism het volgende:
Wil een dezer dagen een Prunus serrulata 'Amanogawa' gaan planten, zijn er mensen die ervaring met deze sierheester (???) hebben? En waar zijn deze te koop? Intratuin?
Daarnaast kan mijn Dicksonia fibrosa ook weer de tuin in, maar ik zoek nog een erg hoge pot waarin ik deze kan plaatsen. Laat ik zeggen een bloempot van 70-100cm breed en 150cm hoog. De meeste zijn erg lelijk (intratuin), waar kan ik het beste resultaat halen? (aluminium of witte pot)
Probeer met een puntmesje o.i.d. de grond op te lichten, dan zal het worteltje vanzelf meekomen. Ik ga straks ook veel verspenen (zit 2 weken in Ierland morgen) dus ik zal er wat foto'tjes van maken. Misschien heb je er iets aanquote:Op zondag 2 april 2006 09:32 schreef vriendinnie het volgende:
Hulp gevraagdMijn tomatenplantjes hebben de hoogte van 6 cm bereikt en volgens de gebruiksaanwijzing (
) moet ik ze gaan verspenen. Hoe doe ik dat zonder ze te beschadigen? Gewoon aan het steeltje uit het zand trekken? Vind het zo zielig!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |