hahaquote:Op maandag 27 februari 2006 17:00 schreef krakkemieke het volgende:
Vrolijke foto's idd!
Forsythia vind ik wel mooi, maar ook een beetje hoerig. Als ik zo'n knalgele struik zie, is het net of 'ie roept: Joehoe, kijk mij nou eens!![]()
Zo heeft mijn moeder ook een enge cactus, met knallend-ordinair-roze bloemen. Die griezel bestaat uit lange slierten, net een octopus. Hij heet queue de rat, rattestaart dus. (Jaja, van Franse afkomst)
Volgens mij kun je alle kruiden wel in een potje doen en in de keuken zetten. Ik heb zoiets zelf nog nooit gedaan dus weet het niet zeker natuurlijkquote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:38 schreef vriendinnie het volgende:
Omdat ik denk dat hier een aantal kenners zitten, stel ik mijn vraag even in dit topic:
Ik wil graag op het vensterbankje van mijn keuken wat kruiden in potjes planten. Nou ben een ontzettende leek als het om zulke dingen gaat en ik vraag me dus ook af welke kruiden (of andere leuke dingen) hiervoor geschikt zijn.
Japanse wijnbesquote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:20 schreef Silmarwen het volgende:
Ik ga 30 maart verhuizen naar een huis met een tuin van 12 meter diep en 6 meter breed. Kortom lekker veel ruimte. Nu ben ik er pas achter gekomen dat ik tuinieren erg leuk vind en wil dan ook een mooie tuin maken. Ik ga sowieso Japanse wijnbes plaatsen en druiven en een klein kruiden stukje, maar verder wil ik mooie bloemen en planten in de tuin die niet giftig zijn voor kinderen, honden en katten. Ik heb alleen geen idee wat ik nu kan met een tuin.
Heeft iemand tips, boekentips etc voor deze beginnende tuinierster. Onze tuin ligt op het zuid-westen trouwens en er is ruimte voor schaduw.
foto's?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:38 schreef zatoichi het volgende:
Wat ik zelf vorig jaar erg mooi en verrassend vond was de cherry tomaat, mooi en heerlijk! De Japanse esdoorn is ronduit favoriet, maar bamboo doet het ook altijd leuk.
Dank jequote:Op woensdag 1 maart 2006 20:27 schreef Bluezz het volgende:
Leuke potten!!
En die tik van steeds kijken heb ik ook
Ik heb folie over de potten met zaadjes gedaan, en ik dek het steeds even opnieuw toe![]()
Wat een prachtige Daphne mezereum 'Rubra'!!!quote:Op donderdag 2 maart 2006 08:55 schreef Sorbootje het volgende:
Daphne mezereum 'Rubra':
[afbeelding]
Is 't geen plaatje? :
[afbeelding]
En nog een helleborus:
[afbeelding]
En tot slot:
[afbeelding]
Leuk zeg!quote:Op zondag 5 maart 2006 13:10 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik heb zojuist even gekeken onder de boterhamzakken, en er zijn Litouwse zaden aan't ontkiemenIk weet alleen niet wat voor planten/heesers het worden
![]()
De pepers zijn nog niet zover, maar dat duurt altijd wat langer.
Euh...."Gemengd" staat op het label maar ik heb zo'n vermoeden dat je dat niet bedoeltquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:58 schreef Sorbootje het volgende:
Leuk!!
Wat voor geranium heb je gezaaid?
Een NSFW waarschuwing kon er niet vanaf zeker?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:13 schreef Sorbootje het volgende:
Het voorjaar komt er aan jongens ik VOEL het!!
Hup laarzen aan en de tuin in!!
Ben ook nog een ontzettende beginner op dit gebied. Maar wel een hele enthousiaste beginner die graag veel wil lerenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:25 schreef Sorbootje het volgende:
Haha nee, maar 't is een mooi antwoord!
Nog nooit van gehoord eigenlijk......wat moet ik precies bijhouden dan?quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:33 schreef vriendinnie het volgende:
Houden jullie eigenlijk een tuindagboek bij? Lijkt mij persoonlijk erg leuk om te doen. Helaas heb ik alleen een balkon en wat potjes met kruiden dus ik denk dat ik zo uitgedagboekt ben
Nou, kom op met die foto's!!quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:09 schreef Veersesmurf het volgende:
Stiekem drukt het de pret welik moet zaden in potjes doen, maar omdat het regent heb ik geen zin om naar buiten te gaan dus moeten die zaden in het water blijven zitten
![]()
Beetje onduidelijk verhaal, ik maak zo wel foto's, ook van de ontkiemde zaden![]()
Volgens wat sites kan het wel, als je ze verspeend, of als je ze vroeg zaait en dan uit elkaar haalt en flink uit elkaar terugzet, wat ik van plan benquote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:53 schreef krakkemieke het volgende:
Kan je slaapmutsjes wel verpoten? Met papaver lukte het mij niet.![]()
Veelbelovende baby's allemaal!![]()
Het liefst vaste en ja er is heel veel zonlichtquote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:55 schreef krakkemieke het volgende:
MM-Luna: Wil je vaste of eenjarige planten?
Als er veel zonlicht is, reken dan wel op elke dag watergeven!
quote:Op zondag 12 maart 2006 03:34 schreef Arcee het volgende:
Pfff, ik kom nooit meer van dit topic af in m'n AT.
Betrapt en gestraft voor offtopic gaan.quote:Op zondag 22 januari 2006 13:20 schreef Arcee het volgende:
[afbeelding]
Je icoontje ziet er een beetje verfrommeld uit. Misschien vind je 'm zo mooier.
Ik wil mijn balkon weer hetzelfde als vorig jaar. Sommige mensen vonden het too much, ik vond het praaachtig!! Ik had heel veel Hangpetunia's en Hanggeraniums geplant in vrolijke kleurtjes. Bij deze wat foto's:quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:11 schreef MM-Luna het volgende:
Ik heb een balkon en ik wil eigenlijk veel kleurige en geurige planten gaan ophangen/neerzetten.. wie o wie heeft er foto's en tips wat planten betreft. Het moeten planten zijn die tegen veel zonlicht kunnen en niet te moeilijk zijn in de verzorging.
Dat kún je niet menen.quote:Op zondag 12 maart 2006 03:43 schreef Bluezz het volgende:
Betrapt en gestraft voor offtopic gaan.
(mooie note)
Lavendel, aarbeien en zonnebloemen heb ik in mijn andere huis altijd in bakken gehadquote:Op zondag 12 maart 2006 09:52 schreef vriendinnie het volgende:
Ik ga denk ik vanmiddag eens naar het tuincentrum om wat zaadjes te kopen, heb helemaal de smaak te pakken
Waarschijnlijk wil ik aardbeien, frambozen, lavendel en een zonnebloem gaan zaaien. Is dat allemaal wel te doen op een balkon of moet je voor bepaalde dingen echt een tuin hebben?
Sateprikkertjes in de zaaibakjes doen. Daar hebben de katten een hekel aan. Moet ik ook doen met mijn 2 katten.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:59 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb nog maar de helft van de winde in de bak
De kat vond het nodig om erin te graven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |