dus een spearman kan het nog steeds winnen van een tank?quote:Op woensdag 14 september 2005 18:05 schreef Morthill het volgende:
-Rock Paper Scissors Combat system
Nee, maar iedere unit is beter tegen bepaalde units en zwakker tegen andere. Het mogen duidelijk zijn dat speren weinig effect zullen hebben tegen tanks. Daarnaast hebben units nog maar 1 power value, ipv 2.quote:Op woensdag 14 september 2005 18:45 schreef PankPinther het volgende:
[..]
dus een spearman kan het nog steeds winnen van een tank?![]()
Nee, begrijp het niet.quote:Op maandag 26 september 2005 21:02 schreef Rikoko het volgende:
Ben benieuwd of ze die stad zelf ook masterlijk maken (voor als je in je stad zit, als iets daar wilt bouwen.......................begrijp je me?.......................of niet??)
Kijk hier anders eens voor wat onduidelijk filmpje, voor een tipje van de sluier in de meeste wordt wel gevochten....quote:Op maandag 26 september 2005 20:11 schreef Bijsmaak het volgende:
Ziet er aardig uit. Hoewel ik me afvraag hoe het combat systeem precies eruit gaat zien.
ik begrijp het ook niet helemaal, maar ik denk dat je dit bedoelt:quote:Op maandag 26 september 2005 21:02 schreef Rikoko het volgende:
Ben benieuwd of ze die stad zelf ook masterlijk maken (voor als je in je stad zit, als iets daar wilt bouwen.......................begrijp je me?.......................of niet??)
Tel de wondersquote:Op dinsdag 27 september 2005 09:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
Kijk hier anders eens voor wat onduidelijk filmpje, voor een tipje van de sluier in de meeste wordt wel gevochten....
[..]
ik begrijp het ook niet helemaal, maar ik denk dat je dit bedoelt:
[afbeelding]
Zozo, het combat system is nu veel beter en veel minder willekeurig. Die promotions voor units moet me wel een beetje denken aan Rome: Total War.quote:Op dinsdag 27 september 2005 09:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
Kijk hier anders eens voor wat onduidelijk filmpje, voor een tipje van de sluier in de meeste wordt wel gevochten....
[..]
ik begrijp het ook niet helemaal, maar ik denk dat je dit bedoelt:
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:50 schreef Kptelmo het volgende:
Voor de Civ-verslaafden onder ons :
Zoek hulp
Voor de mensen die het Engels beter machtig zijn dan het Duits: Klik hier.quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:50 schreef Kptelmo het volgende:
Voor de Civ-verslaafden onder ons :
Zoek hulp
Thanx....ik kon alleen die Duitse vinden.quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:35 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
Voor de mensen die het Engels beter machtig zijn dan het Duits: Klik hier.
Ik bedoelde, als je het spel speelde, en als je dan IN de stad zelf zat, in het build menu, dan kon je je eigen stad ook zien zeg maar, of je eigen troon ofzo (of je eigen kasteel maken)quote:Op maandag 26 september 2005 21:02 schreef Rikoko het volgende:
Want??quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:45 schreef DeHovenier het volgende:
Ik verwacht niet zoveel van Civ4.....maar we zullen zien
Dat ownde idd in Civ 2. Jammer dat dat eruit gehaald was.quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:47 schreef Rikoko het volgende:
[..]
Ik bedoelde, als je het spel speelde, en als je dan IN de stad zelf zat, in het build menu, dan kon je je eigen stad ook zien zeg maar, of je eigen troon ofzo (of je eigen kasteel maken)
naja nvm![]()
You will say wow!quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:45 schreef DeHovenier het volgende:
Ik verwacht niet zoveel van Civ4.....maar we zullen zien
Gewoon een gevoelquote:
Ik vermoed dat de game qua layout enzo weinig zal verschillen van zijn voorgangers. Kortom, zeer overzichtelijk en makkelijk te spelen, maar toch veel micro management.quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:27 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Gewoon een gevoel
Het lijkt me niet erg overzichtelijk.
beschavingquote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:13 schreef Retuobak het volgende:
Ja ik ook pfaf, wat ze al zeggen op de website: beschaving is 200 jaar oud.
Ze zijn ontwikkeld, maar of het is zoals wij het willen :LDquote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:23 schreef Retuobak het volgende:
be·scha·ving (de ~ (v.), ~en)
1 peil van maatschappelijke, geestelijke en zedelijke ontwikkeling
Ok, misschien wat ongelukkig gekomen term in het geval van de VS
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 10:07 schreef Frollo het volgende:
Jaaaaa, Civ IV!!! Allang gepre-orderd natuurlijk
Mjin avatar wordt pas weer een Frollo-avatar als ik het spel binnen heb.
quote:Pre-order and receive the Civilization IV Pre-Order Edition! Pre-order customers only will receive the following:
* Collector’s case: Navy blue bookshelf case with the Civilization IV logo.
* CD Soundtrack: Containing original compositions by Christopher Tin, Jeffrey Briggs and more.
* A keyboard layout for quick reference to keyboard commands during the game.
* Tech Tree map: A foldout poster that displays the tech tree for ease of reference. A tech tree is a path you need to take with your scientific research in the game in order to reach certain goals. The path you take helps shape the society you create and help shapes you as a leader.
* Spiral bound manual: The manual is upgraded from the standard perfect bound to a spiral bound version, allowing it to sit flat while open.
* Disc Holder: A four-color cardboard sleeve to store the discs.
http://civfanatics.com/quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:12 schreef Frollo het volgende:
Waar is dat, Monidique?
Ik ga voor zover ik weet de doodgewone dvd-doosje-versie togestuurd krijgen.
Leuk, maar een beetje prijzig!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://civfanatics.com/
In het rechter kolommetje. Ik weet niet of het ook voor Europa geldt, ik krijg 'm van iemand uit Amerika.
Ik zou het niet weten, nooit gespeeldquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:51 schreef Monidique het volgende:
Ja, want PBEM blijkt zo goed te werken.
Zal er in IV wel in zitten, maar wellicht dat deze uit kan worden gezet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:55 schreef Retuobak het volgende:
Dat is waar idd.
Zo lang er maar geen tijdslimiet per turn zit, das irri.
http://www.somethingawful.com/articles.php?a=3279quote:News Entertainment: Decreases war weariness via propaganda and confusion. Once you unlock this technology you may produce the special unit Bill O'Reilly. The unit may be used in an unhappy city by clouding the truth with unabashed lying and magic tricks.
Prerequisites: Fascism, Television
Islam: Your citizens will be distrustful of all other religions and grow long beards that look kind of scary. This alienates other civilizations with different religions and you will find your nation isolated. There is a 90% technology reduction but you do get a special unit, the suicide bomber, that can sneak into other cities and cause civilian damage. May not build a McDonalds city improvement.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.somethingawful.com/articles.php?a=3279
quote:Units will no longer vanish when walking across mountains. This was to simulate their getting lost and being eaten by their guides, but it was found to be too confusing to players.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:18 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
[..]
dat hadden ze nou niet moeten doen
quote:Inside jokes inserted by the programmers into the diplomacy screens, like "Tom's mom sucks cocks in hell", have been removed.
quote:The Canadians: Leaders: Bryan Adams (cultural, warlike)
quote:The Polish: Special Unit: Polka band. Replaces the archer. This unit has a special attack that can lower the culture of any city it enters.
quote:Ice Cube Trays: This will also keep citizens' drinks nice and cool during summer, adding to your victory points.
quote:III. New Units: Medieval: Mel Gibson
quote:Wisdom Teeth: your leaders can now grow wisdom teeth that cost 50 gold to remove. There is a 70% chance of Vicodin addiction in the next 10 rounds. If the leader gets addicted, you lose half of production and leader becomes constipated, increasing chance of war with neighbors.
quote:Gay Marriage: Once the technology of Broadway Musicals is unlocked, every city will have a percentage of gay people.
Echt briljant allemaalquote:VII. Fixes from old version : -When a city riots, there will just be a waft of smoke coming from the city instead of a bunch of black people stealing TVs.
-More Sid Meier's face in the game -- at all times, on every screen.
Das wel snelquote:Op zondag 16 oktober 2005 23:05 schreef Morthill het volgende:
Volgens Amazon heb ik mss as vrijdag al mijn SE binnen . En uiterlijk dinsdag, maar goed, aangezien ik niet thuis ben om hem in ontvangst te nemen heb ik hem op zijn vroegst maandag. Naja, ik kan wachten
Heb mijn order zojuist gecancelled, bleek dat ik geen SE kon verwachten -.-quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:15 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Das wel snel
Volgens de FRS kan ik nog wachten tot eind november
Zo ver ik weet niet.quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:26 schreef Morthill het volgende:
[..]
Heb mijn order zojuist gecancelled, bleek dat ik geen SE kon verwachten -.-
Wordt die uberhaupt buiten de States wel geleverd?
Maar volgens mij doelen ze hierbij niet op de limited special edition versie.quote:Civ4 Tops Amazon.de Sales Chart
posted by Thunderfall at 10-15-2005 18:07 | comments: 0
After a marketing manager of Take2 Germany revealed in a German forum that the *regular* German version will also come with a 220 pages manual and a tech poster, the sales rank of Civilization IV jumps to #1 position on the German Amazon chart. The game is EUR 47.95 on Amazon.de.
EDIT: He also said the same should be true for all European versions.
On Amazon.com, Civilization IV's sales rank has remained steady at #1 in both Computer & Video Games and Electronics categories for a while.
Thanks to ColdFever of Civilized.de for the news tip.
Kortom, wij Europeanen worden gewoon hard genaaid?quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zo ver ik weet niet.
Zie ook: http://www.2kgames.com/civ4/buynow.htm
Allemaal winkels die alleen games aan in de VS leveren.
Aan de andere kant lees ik ook dit op www.civfanatics.com :
[..]
Maar volgens mij doelen ze hierbij niet op de limited special edition versie.
In eerste instantie baalde ik er ook van, maar nu ik mijn editie heb voorbesteld bij play.com voor minder dan 30 euro maakt het mij niet zoveel meer uitquote:Op maandag 17 oktober 2005 18:32 schreef Morthill het volgende:
[..]
Kortom, wij Europeanen worden gewoon hard genaaid?
Agh, ik wil verdomme die SE. al is het maar voor die bloedmooie boxquote:Op maandag 17 oktober 2005 20:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
In eerste instantie baalde ik er ook van, maar nu ik mijn editie heb voorbesteld bij play.com voor minder dan 30 euro maakt het mij niet zoveel meer uit
Ponskaartquote:Op maandag 17 oktober 2005 18:26 schreef KreKkeR het volgende:
Weet iemand trouwens op wat voor medium Civ4 zal worden geleverd? Cd? Dvd?
Ik was eens bezig met een potje en dat liep eigenlijk wel op z'n eind. Ik (Amerikanen?) op een eiland en de Duitsers op een ander eiland. Ik geloof dat er nog een relatief klein eiland was dat ik had veroverd op de Iroqouis om zo rubber te bemachtigen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:42 schreef pfaf het volgende:
Geil!![]()
Doet me denken aan de beste potjes, waar iedereen bloedlink op je is, maar je toch zoveel macht en ballistic missiles hebt dat ze je niets kunnen maken,![]()
Het ziet er naar uit dat het prima speelbaar zal zijn op m'n laptopje.quote:The minimum system requirements for the game are: 1 GHz CPU, 256MB RAM, and a 32MB video card with hardware transform and lighting capabilities. The recommended Specifications are: 512MB of ram, Pentium4 processor, and a recent graphics card (like the Radeon 9800).
Geen grote verrassingen aangezien het dezelfde engine gebruikt als Pirates! en geen nieuwe zware grafische features toevoegt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:39 schreef chibibo het volgende:
De vereiste specs volgens Civilization Fanatics (volgens mij waren ze hier nog niet gepost):
[..]
Het ziet er naar uit dat het prima speelbaar zal zijn op m'n laptopje.
Weer iemand bekeerdquote:Op woensdag 19 oktober 2005 00:02 schreef Trigger190 het volgende:
Ik heb nooit echt moeite gedaan te kijken naar de Civilization reeks, ik wees het gelijk al af toen ik hoorde dat het turn based is, maar sinds Rome Total War ben ik me meer gaan verdiepen in het turn based strategie reeks en ik heb toch wat research gedaan naar Civilization.
Deel 1 2 en 3 heb ik nooit gespeeld maar ik heb nu die hele pagina met informatie doorgenomen heb op http://www.civfanatics.com/civ4/info/ ben ik HELEMAAL verkocht, WATt een vet spel, wat een features, en zelfs multiplayer is helemaal goed geregeld!
Ik ga hier veel meer en veel langer plezier aan hebben dan die eentonige shooters en die bagger MMORPG's![]()
http://www.civfanatics.com/civ4/preview/multiplayer.phpquote:...Now, having huge stacks means your economy will take a hit, especially since units not inside your borders have higher support cost in Civ4....
Cool!quote:Religion is a brand new feature for a Civilization game. The game has seven real world religions: Buddhism, Christianity, Judaism, Confucianism, Taoism, Islam, and Hinduism. The religions are associated with certain technologies and the first civilization to discover a technology attached with a religion founds the religion. Once found, the religions can spread slowly throughout the world from the holy cities. Players can make religions spread faster by building missionaries and send them to convert cities. All the religions are generic in abilities.
quote:#
Trading is established automatically when you make deals. Rivers are like roads in Civ4 (in terms of their trade potential), so if two cities are on one river, they are connected and no road is needed to establish the particular trade network.
*
Due to the expanded aspect of trading involving Rivers (making them like roads in terms of connectivity), City placement in Civ4 will be made much more strategic. If a river connects to a lake, then a worker will be able to build a road to the lake and expand the Civilization's Trade Network.
Of voor 'm'n scriptie...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:34 schreef -DailaLama- het volgende:
Oh oh oh ... dit soort dingen zijn niet goed voor mij in m'n tentamenperiode ...
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:26 schreef Monidique het volgende:
Riveren zullen nu ook als handelswegen fungeren:
Dit klinkt een beetje dubbelzinnig. Een rivier heeft, wat betreft handel, dezelfde functie als een weg, maar als een rivier aan een meer ligt, moet je alsnog een weg naar dat meer aanleggen om je handelsnetwerk uit te breiden. Gebeurt dit dan niet automatisch als je stad die rivier ligt? Of begrijp ik het verkeerd?quote:Trading is established automatically when you make deals. Rivers are like roads in Civ4 (in terms of their trade potential), so if two cities are on one river, they are connected and no road is needed to establish the particular trade network.
Due to the expanded aspect of trading involving Rivers (making them like roads in terms of connectivity), City placement in Civ4 will be made much more strategic. If a river connects to a lake, then a worker will be able to build a road to the lake and expand the Civilization's Trade Network.
Je begrijpt het verkeerd. Denk ik.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:28 schreef chibibo het volgende:
[..]
[..]
Dit klinkt een beetje dubbelzinnig. Een rivier heeft, wat betreft handel, dezelfde functie als een weg, maar als een rivier aan een meer ligt, moet je alsnog een weg naar dat meer aanleggen om je handelsnetwerk uit te breiden. Gebeurt dit dan niet automatisch als je stad die rivier ligt? Of begrijp ik het verkeerd?
quote:MINIMUM
* Windows 2000/XP with SP1 or higher
* Intel Pentium 4 or AMD Athlon CPU with at least 1.2 GHZ
* 256 MB RAM
* 64 MB graphics card with Hardware T&L (GeForce 2/Radeon 7500 or better)
* DirectX 7 compatible soundcard
* DVD-ROM drive
* 1.7 GB free hard disk space
RECOMMENDED
* Windows XP with SP1 or higher
* Intel Pentium 4 or AMD Athlon CPU with at least 1.8 GHz
* 512 MB RAM
* 128 MB graphics card with DirectX 8 support (pixel- and vertex shaders)
* DirectX 7 compatible soundcard
* DVD-ROM drive
* 1.7 GB free hard disk space
Ik ben gelukkig. Nog een paar weekjes en ik ben weer tot 2 december zoet.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:45 schreef zakjapannertje het volgende:
dames en heren: Civ4 is GOLDEN!!
4 november komt Civilization 4 uit in Europa
Ja, dat probleem ken ik heel goed. Ben nu bezig met m'n scriptie, en heb gisteravond de oude Nintendo (8 bits!) geinstalleerd, geloof me, daar gaat veel tijd in zitten! Al die oude spelletjes, hartstikke leuk.quote:Op maandag 24 oktober 2005 08:53 schreef Morthill het volgende:
Ik ga hem niet pre-orderen. Volgende week en week daarop tentamens, en dat gaat absoluut niet samen met Civ IV
Ben bang dat de play.com versie, die daar de 28ste oktober binnen is, dan de cdrom versie bevatquote:Civ IV will ship on 2 CD-ROMs to North American stores on October 25th and on a DVD to stores in Europe on November 4th.
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=132021
Dipje inderdaadquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:51 schreef Monidique het volgende:
Ja, want PBEM blijkt zo goed te werken.
Dynabyte zegt hem 2 november te hebben..... 43.50 ex kortingspas...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:51 schreef Petomaan het volgende:
Klopt het dat Civ IV een dezer dagen uitkomt? Alleen in de USA toch?
Bij Bol.com istie pas vanaf 2 november te bestellen
Volgens de Play.com site (bezorgt in West-Europa) komt hij 28 oktober uit. Vandaar ook dat ik me dus afvraag of Play.com niet toevallig over de VS cdrom versie beschikt. De Europese versie komt immers pas 2 november uit.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:51 schreef Petomaan het volgende:
Klopt het dat Civ IV een dezer dagen uitkomt? Alleen in de USA toch?
Bij Bol.com istie pas vanaf 2 november te bestellen
wat is het verschil tussen VS en EU versie dan?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Vandaar ook dat ik me dus afvraag of Play.com niet toevallig over de VS cdrom versie beschikt. De Europese versie komt immers pas 2 november uit.
VS versie zal 2 cd-roms bevatten, EU versie 1 dvd.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:58 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
wat is het verschil tussen VS en EU versie dan?
Wij blijquote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
VS versie zal 2 cd-roms bevatten, EU versie 1 dvd.
Desbetreffende user zegt verderop:quote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:00 schreef Ericjuh het volgende:
spel is al uit bij onze buren..
[afbeelding]
dit is een screenshot van iemand die het spel gekocht heeft..
bron : http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=132956
quote:Just tried it out quickly. I installed it in english and it works!
quote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:03 schreef Ericjuh het volgende:
fixed...quote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
Mooi, da's handig voor de volgende 64 topics...
Je hebt echter een typefout in de link naar de officiële site...
Right, ik ga de game doodspelen, maar of ik dat zo lang doe. Tenzij we alles over de PBEM hier gaan neer zetten "Dquote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
Mooi, da's handig voor de volgende 64 topics...
Je hebt echter een typefout in de link naar de officiële site...
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:09 schreef Morthill het volgende:
Walkthrough voor een TBS game zonder verhaallijn
Ik ben erg bang dat mijn oude nVidiaatje het niet trekt...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:47 schreef Frollo het volgende:
Grote, zeer grote onrust in de community. Het spel werkt niet met ongeveer de helft van de ATI-kaarten...
Zelf heb ik nVidia, hopelijk gaat dat wel goed straks in november.
Eerlijk gezegd niet eens bij nagedacht, heb 'm gewoon blind besteld. Je verwacht van een Civ spel toch niet dat het een zware wissel zal trekken op je hardware?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:56 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik ben erg bang dat mijn oude nVidiaatje het niet trekt...
welke kaart heb je dan? want minimale systeem eisen zijn een videokaart met 32 mb ram.. op het forum zaten ze te klagen over t&l (transform and lighting). als je dat op je videokaart heb zitten is d'r geen probleem... volgens mij...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:56 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik ben erg bang dat mijn oude nVidiaatje het niet trekt...
Dat werkt niet echt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:04 schreef Ericjuh het volgende:
zo ziet het er uit zonder t&l
[afbeelding]
en volgens deze link:
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?p=3217428
zijn er veel mensen met 32 mb videokaarten.. alleen zonder t&l
Dat health-systeem lijkt me ook bijzonder interessant. Happiness, pollution en city growth allemaal samengepakt onder één noemerquote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:01 schreef pfaf het volgende:
Probleem is, dat ik een GF2 MX heb, wat bij veel nieuwere spellen problemen oplevert, maar voor Civ had ik daar niet eens aan gedacht.
Het moet nu wel, want lezende over verslagen en "walktroughs" zit ik hier echt te soppen. Die religies zijn geweldig en leveren zoveel extra's op, maar ook kleine details als samen met andere units op 1 tile staan.
Echt geweldig.
Klopt idd, handig is trouwens ook dat workers nu meerdere automate standen hebben, eveneens overgenomen uit SMAC.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:26 schreef Frollo het volgende:
Oh ja, en wegen die niet meer voor extra commerce zorgen maar alleen nog maar voor transport dienen, zoals het hoort. Je hoeft dus niet meer op elk denkbaar vakje een road te bouwen, wat in de vorige Civs altijd zo onnatuurlijk oogde.
Het gekke is dat dit aspect (en ook andere dingen, zoals de civics en de betere diplomatie) al in SMAC zaten en dus ook met gemak in Civ III hadden kunnen zitten.
Ah kijk, dat wist ik allemaal nog niet. Al zit het er zo ingesleten om m'n workers nooit te automaten, dat ik dat waarschijnlijk ook in Civ IV niet zal doen, hoe goed de AI ook mag zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:29 schreef Retuobak het volgende:
Klopt idd, handig is trouwens ook dat workers nu meerdere automate standen hebben, eveneens overgenomen uit SMAC.
Improve home city
Build network (steden verbinden met wegen dus)
En gewoon build improvements
Hehe, ik was ook gewend aan handmatig, maar het gaat nu zo prima met automate dat ik er geen behoefte aan heb om het handmatig te doen eigenlijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ah kijk, dat wist ik allemaal nog niet. Al zit het er zo ingesleten om m'n workers nooit te automaten, dat ik dat waarschijnlijk ook in Civ IV niet zal doen, hoe goed de AI ook mag zijn.
Je hebt hem dus al, begrijp ik?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:34 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Hehe, ik was ook gewend aan handmatig, maar het gaat nu zo prima met automate dat ik er geen behoefte aan heb om het handmatig te doen eigenlijk.
Ik drink een kop thee, fok ondertussen en daarna ga ik verder leren voor m'n tentamen morgen #^@#^@#%^@#%@#%quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:35 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je hebt hem dus al, begrijp ik?
WAT DOE JE HIER DAN?!?!
Kssj, kssj, wegwezen!
Ouch, that's gotta hurt!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:38 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik drink een kop thee, fok ondertussen en daarna ga ik verder leren voor m'n tentamen morgen #^@#^@#%^@#%@#%
Slechte planning van Sid
Ik heb 'm ook al en moet de 28ste een paper inleverquote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:38 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik drink een kop thee, fok ondertussen en daarna ga ik verder leren voor m'n tentamen morgen #^@#^@#%^@#%@#%
Slechte planning van Sid
ik denk dat de movies en muziek persoonlijk zijn.. op een ander forum lees ik juist dat dit geweldig moet zijn..quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:10 schreef Retuobak het volgende:
Cons:
-Wonder movies stellen teleur, je ziet enkel de wonders opgebouwd worden en niet de sfeervolle filmpjes uit Civ II en SMAC.
-Archers verslaan nog steeds soms riflemen, dit mogen ze echt eens fixen, het is niet erg als een unit met mindere technologie eens wint, maar het gebeurt nu te vaak.
-Muziek duidelijk een stuk minder dan in bijv. Civ II
De muziek kan ik begrijpen, maar geloof me, de wonder movies zijn zoveel minder dan die in SMAC en Civ II....quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:41 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
ik denk dat de movies en muziek persoonlijk zijn.. op een ander forum lees ik juist dat dit geweldig moet zijn..
quote:Ik drink een kop thee, fok ondertussen en daarna ga ik verder leren voor m'n tentamen morgen #^@#^@#%^@#%@#%
Slechte planning van Sid
zeur niet... ik zit me nu te vervelen en heb hem gepre-orderd.. ik zie hem nu regelmatig illegaal voorbij komen.. en ik wil volhouden om hem niet illegaal te spelen!!quote:Ik heb 'm ook al en moet de 28ste een paper inlever
M'n vingers jeuken!!!
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:46 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
[..]
zeur niet... ik zit me nu te vervelen en heb hem gepre-orderd.. ik zie hem nu regelmatig illegaal voorbij komen.. en ik wil volhouden om hem niet illegaal te spelen!!
Ik heb 'm ook gepre-ordered. Maar doordat ik 'm nu al op 'alternatieve' wijze in bezit heb zit ik eraan te denken mijn pre-order te cancellen...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:46 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
[..]
zeur niet... ik zit me nu te vervelen en heb hem gepre-orderd.. ik zie hem nu regelmatig illegaal voorbij komen.. en ik wil volhouden om hem niet illegaal te spelen!!
shit.. geeneens aan gedacht..quote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En als de Play.com versie (30 euro) een dvd-hoes versie zonder dikke handleiding betreft, cancel ik deze en betaal ik maar ergens anders 20 euro meer voor de volledige versie.
Vooralsnog een aanname. Maar ik ben dus opzoek naar een email adres van Play.com om deze vraag via de mail aan ze te kunnen stellen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:18 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
shit.. geeneens aan gedacht..
play.com geeft ook geen support op games.. dus je kunt ze ook niet mailen.. en op de afbeelding bij play.com staat toch echt een teken van dvd..
maar word bij de dvd geen handleiding geleverd dan? of was dat even een aanname dat er geen handeleiding bijzat!
Misschien niet, dit is waarschijnlijk een andere versie.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:23 schreef zakjapannertje het volgende:
zit er ook een strategiegids erbij?
dat kan dus niet...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Vooralsnog een aanname. Maar ik ben dus opzoek naar een email adres van Play.com om deze vraag via de mail aan ze te kunnen stellen.
je zult naar support van civ 4 moeten mailen om te vragen of de EU DVD en CD alle 2 een handleiding bevat..quote:Please note that we are unable to provide technical support on any of the PC games we supply. Please make sure that the game will run on your machine before ordering as we cannot be responsible for incompatibilities with your system - see our returns policy for more details.
Alleen CD-soundtrack, keyboard lay-out, tech tree poster en spiril bound manual en dan in een mooie Bijbel-look-doos.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:23 schreef zakjapannertje het volgende:
zit er ook een strategiegids erbij?
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:30 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik ben blij dat ik dit spel pas kan krijgen nadat ik afgestudeerd ben.
Ik heb mooie herinneringen om die vierkante icoontjes die units moeten voorstellen in CIV 1.![]()
Ik heb altijd diplomatie een minpunt gevonden in de vorige CIVs. Op een of andere manier is het voor een speler moeilijker goede contacten op te bouwen met andere CIVs. Vooral als je oorlog heb gehad, dan komt het nooit meer goed. (Tenzij je zijn beschaving tot 1 stad reduceert).quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:08 schreef Falco het volgende:
Nog eventjes wachten! Civ III vond ik wel aardig, maar erg lang duren allemaal. Ook vond ik de diplomatie nog steeds behoorlijk tegenvallen. Civ II blijft voor mij tot nu toe de beste en Civ I natuurlijk de meest nostalgische.
Idd alliantiesquote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:12 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Ik heb altijd diplomatie een minpunt gevonden in de vorige CIVs. Op een of andere manier is het voor een speler moeilijker goede contacten op te bouwen met andere CIVs. Vooral als je oorlog heb gehad, dan komt het nooit meer goed. (Tenzij je zijn beschaving tot 1 stad reduceert).
Oorlogen waren juist onpraktisch, tenzij je de laatste units had. Tegen de tijd dat ik mijn katapulten gebouwd en verplaatst had waren ze alweer uit en moest ik kanonnen gebruiken. Hopeloos frustrerend, die oorlogstrends.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:15 schreef Falco het volgende:
[..]
Idd allianties. Ik maakte dan altijd maar meteen oorlog met iedereen, hoppa de beuk erin! En als het wat minder ging, even overgaan tot een staakt-het-vuren om op adem te komen
.
Zoiets bedoel je?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:19 schreef Monidique het volgende:
Met Civ2 is het leuk om op een eiland te beginnen in de echte wereld, zoals Brittanië of Japan, dan moet speel je eigenlijk constant een soort kolonist.
Waarom alleen in Civ2?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:19 schreef Monidique het volgende:
Met Civ2 is het leuk om op een eiland te beginnen in de echte wereld, zoals Brittanië of Japan, dan moet speel je eigenlijk constant een soort kolonist.
Op de een of andere manier was ik altijd de intelligentste bij CivII (bij Civ III was dat een stuk minder vaak het geval) en wanneer ik achterliep, stuurde ik wat diplomaten her en der d'r op uit om technologie te stelen. En verder was ik ook altijd de eerste met Leonardo's workshop, dat echt het handigste wonder was!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Oorlogen waren juist onpraktisch, tenzij je de laatste units had. Tegen de tijd dat ik mijn katapulten gebouwd en verplaatst had waren ze alweer uit en moest ik kanonnen gebruiken. Hopeloos frustrerend, die oorlogstrends.
Ach zo!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Omdat ik het in de andere versies nooit echt geprobeerd heb.
In Civ III was ik altijd de cultureelste.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:26 schreef Falco het volgende:
[..]
Op de een of andere manier was ik altijd de intelligentste bij CivII (bij Civ III was dat een stuk minder vaak het geval) en wanneer ik achterliep, stuurde ik wat diplomaten her en der d'r op uit om technologie te stelen. En verder was ik ook altijd de eerste met Leonardo's workshop, dat echt het handigste wonder was!
Dat is met mijn eerste game Civ IV ook mijn tactiek geweest, de great artists blijken enorm handig, drop er een in een stad vlakbij een grens en je kunt enorm border pushen (en soms krijg je zelfs een cultural conversion)quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:52 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
In Civ III was ik altijd de cultureelste.
bij civ dacht ik altijd dat ik goed bezig was.. maar op een of andere manier was ik altijd laatstequote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:52 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
In Civ III was ik altijd de cultureelste.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:17 schreef Falco het volgende:
[afbeelding]
De mongolen! Ze nemen Nicopolis in![]()
!
Mooi man, kon ik wel waarderen en ach een Iraakse boer met kalashnikov kan ook een apache neerhalenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:47 schreef iamredleader het volgende:
[..]
dat waren nog eens dagen, toen een militia theoretisch kon winnen van een battleship
![]()
Ja, en dan een (oorlogs)schip voor je kust laten varen die je eiland beschermd.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:19 schreef Monidique het volgende:
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mooi man, kon ik wel waarderen en ach een Iraakse boer met kalashnikov kan ook een apache neerhalen.
Ik heb het over sales he, verder ben ik het 100% met je eensquote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:58 schreef Morthill het volgende:
Geen grote titel, de game is voor mij DE game van 2005.
Voor mij ook maar de gemiddelde consoler zal het aan z'n reet roesten. En ach ik kom alleen in GAM voor civquote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:58 schreef Morthill het volgende:
Dé game sinds 2001quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:58 schreef Morthill het volgende:
Voor mij sinds '96!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:27 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dé game sinds 2001Of misschien wel 1998.
Als ik op Gamespot voor "Watch it Now!"optie kies en dus een popupje krijg om het te zien, krijg je eerst een reclamefilmpje te zien, meestal van hetzelfde product of promotie dat rechtsonder de popup-window staat. Heel fijn en begrijpelijk, MAAR: een wervingsspotje van de US Airforce doet mijn netwerk/modem uit gaan!!!quote:Op dinsdag 27 september 2005 09:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
[..]
Nostalgie!quote:
Die heb ik weinig gebruikt. Wel de 'trainer' zodat je genoeg gold hadquote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:50 schreef DennisMoore het volgende:
En alle cheats... overal oases neerplempen, goudmijnen, rails.
Totdat je hele beschaving onder de industriële smog zit..
Vroegerquote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die heb ik weinig gebruikt. Wel de 'trainer' zodat je genoeg gold had.
civ 1 was gebackupt toch 2 diskettes groot?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:31 schreef NoSigar het volgende:
Ik hoor de pc-speaker geluidjes nog als ik dat plaatje zie.
Je kon het volgens mij vanaf 2 diskettes spelen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:30 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
civ 1 was gebackupt toch 2 diskettes groot?
hahah.. kan je het nog sterker vertellen.. keb hier 2 diskettes naast me liggen en d'r staat op de ene Civ 1/2 en op de andere Civ 2/2quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je kon het volgens mij vanaf 2 diskettes spelen.
Je hebt mailquote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:03 schreef Ericjuh het volgende:
ik wou jullie ff tracteren op een paar screens van civ 1...
maar ingame kan ik helaas geen screenshots maken...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
leukste is dat ik voor dit spel geen compatibility moet aanzetten.. draaid gewoon onder xp
Nostalgiequote:-knip-
Geweldig, die blokhuttenarchitektuur.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:07 schreef Falco het volgende:
Ja ik heb het ook maar meteen aangeslingerd
[afbeelding]
[afbeelding]
gij zult spijt hebben van deze merkwaardige keuze!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:25 schreef Lariekoek het volgende:
* Lariekoek kon stiekem niet wachten en heeft hem gedownload![]()
* Lariekoek heeft hem wel in pre-order staan op Play.comquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:35 schreef Ericjuh het volgende:
gij zult spijt hebben van deze merkwaardige keuze!
Dat is onmogelijk. Er is nu religie, er zijn civics en de diplomatie is stérk verbeterd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:43 schreef DennisMoore het volgende:
Vind 'm eerlijk gezegd niet zo ehm... bijzonder.
't Is gewoon het ouwe spel, maar dan met mooiere graphics.
Gewoon dezelfde diplomacy, dezelfde tech tree, dezelfde wonders...
Hoe is de diplomatie verbeterd? Kan je nu persoonlijke vriendjes worden van de leider van het andere volk? Trouwt je jongste dochter met de koning van Zimbabwe? Kan je je spionnen de opdracht geven een hardliner van de VS uit de weg te ruimen? Dat zou wel gaaf zijn.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk. Er is nu religie, er zijn civics en de diplomatie is stérk verbeterd.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:34 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Hoe is de diplomatie verbeterd? Kan je nu persoonlijke vriendjes worden van de leider van het andere volk? Trouwt je jongste dochter met de koning van Zimbabwe? Kan je je spionnen de opdracht geven een hardliner van de VS uit de weg te ruimen? Dat zou wel gaaf zijn.
[ bron ]quote:Civ IV has also improved on the way diplomacy works. While you can still make nice with your neighbors (and you can even win the game with a diplomatic victory condition), you have more options than just trading goods, cities, technologies, and/or relations. You can attempt to influence your neighbors to make war or peace with other neighbors, and you can even fence everyone out of your backyard using the game's new "open borders" system. In previous games, neighboring nations could send their city-building settlers and their soldiers wandering across your nation, free to declare war on your vulnerable home cities and worker civilians unless you complained strenuously (which sometimes caused them to declare war anyway). In Civ IV, the new border system means that no units from any other country can enter yours unless you have agreed to open borders with that particular country...or unless you're at war with that particular country. This is a godsend for defensive players who prefer to hang back to develop an economic, scientific, or cultural infrastructure without fear of ambush. However, even this new addition is balanced, since keeping your borders locked up tightly and never coming to your neighbors' aid doesn't make many friends. Other nations actually remember your actions and are poorly disposed if you refuse them too many favors.
Hmm, hmm.... De enige echt nieuwe is dus grenzen open of dicht laten. Het andere land de oorlog laten verklaren aan je vijand is al vanaf Civ1 te doen.quote:
Je kunt nu anderen vragen een oorlog te stoppen. Je kunt anderen jouw vijand aan laten pakken, zonder dat jij oorlog hebt. Beetje als in Alpha Centauri. Daarnaast kun je van anderen eisen dat ze bekeren of andere Civics gebruiken. Zie de bijgevoegde screenshot.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:47 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Hmm, hmm.... De enige echt nieuwe is dus grenzen open of dicht laten. Het andere land de oorlog laten verklaren aan je vijand is al vanaf Civ1 te doen.
En toch gaat het me niet diep genoeg. Ik weet het, het wordt dan wel erg micromanagement, spionnen een specifieke taak geven of een diplomatieke top geven, maar met turnbased hoeft dat geen nadeel te zijn.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je kunt nu anderen vragen een oorlog te stoppen. Je kunt anderen jouw vijand aan laten pakken, zonder dat jij oorlog hebt. Beetje als in Alpha Centauri. Daarnaast kun je van anderen eisen dat ze bekeren of andere Civics gebruiken. Zie de bijgevoegde screenshot.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 17:14 schreef DennisMoore het volgende:
Rome - Total War ging véél verder en dieper.
Dick Advocaat doet de tutorial!quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 14:54 schreef kastanova het volgende:
Nevermind, heb helemaal over de tutorial heengekeken.
What's your point?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:43 schreef DennisMoore het volgende:
Vind 'm eerlijk gezegd niet zo ehm... bijzonder.
't Is gewoon het ouwe spel, maar dan met mooiere graphics.
Gewoon dezelfde diplomacy, dezelfde tech tree, dezelfde wonders...
Die heb ik gelezen, en ik zie het probleem nietquote:
Nouja, ik kan er nog steeds uren achter zitten natuurlijk,quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:16 schreef Morthill het volgende:
Die heb ik gelezen, en ik zie het probleem niet
Ja.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:41 schreef MrTorture het volgende:
Is hij in windowed mode te spelen?
Zoals altijd?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:22 schreef kastanova het volgende:
Euuuh, het kan zijn dat ik weer iets gemist heb, maar is er geen gewone campaign optie.
Ik kan nu alleen maar afzonderlijke levels spelen.
Velen vinden het dan weer een verbeterde en vernieuwde Civilization die precies genoeg is verbeterd. Het moet wel Civ blijven.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:19 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nouja, ik kan er nog steeds uren achter zitten natuurlijk,.
Maar het had zoveel méér kunnen zijn, meer mogelijkheden inbouwen, verschillende tech trees, afhankelijk van welke beschaving je kiest. Meer diplomacy-mogelijkheden, meer militaire mogelijkheden, etc. Nu kabbelt het gewoon wat voort.
campaign = afzonderlijk levelquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:22 schreef kastanova het volgende:
Euuuh, het kan zijn dat ik weer iets gemist heb, maar is er geen gewone campaign optie.
Ik kan nu alleen maar afzonderlijke levels spelen.
quote:
Ik heb net gewoon een hele game gespeeld zonder uberhaupt een gevecht te voerenquote:Op zondag 30 oktober 2005 00:12 schreef du_ke het volgende:
Gewoon je dichtsbijzijnde concurrent 'pacificeren' voor de uitvinding van pijl en boog. Ofwel met je eerste unit je eerste beschaving vernietingen.
Sid Meier's Alpha Centauriquote:
Je reply deed me denken aan een oud spel. Weet niet meer hoe het heet (sorry!) maar je was de romeinen en in gesprekken met de egyptenaren (Cleopatra) kon je door bepaalde dingen te zeggen met haar in bed te duiken. Was echt fantastisch (toen dan...)quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:34 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Hoe is de diplomatie verbeterd? Kan je nu persoonlijke vriendjes worden van de leider van het andere volk? Trouwt je jongste dochter met de koning van Zimbabwe? Kan je je spionnen de opdracht geven een hardliner van de VS uit de weg te ruimen? Dat zou wel gaaf zijn.
Ik snap wel wat je bedoelt maar ik vind het helemaal zo erg niet.quote:Op zondag 30 oktober 2005 01:33 schreef Shakes het volgende:
Ik vind Civilization IV geen civlization.
Qua looks lijkt het veel op een game als Empire Earth II. Bewegende units, 3d view, plaatjes ipv teks etc. is niet echt wat ik zoek in Civilization.
De interface van Civilization 3, en nog meer van Civ 2, staat me meer aan. Geen grafische pracht, geen onnodige noviteiten maar gameplay. Ik heb nu enkele keren een game gestart in Civ 4 maar allen voortijdig geeindigt terwijl dat bij de vorige Civs vrijwel nooit het geval was (of ik moest iets heel doms gedaan hebben).
Het mist ook functies die vorige civs wel hadden. Je kunt, zover als ik kan zien, niet meer rechtsklikken op een stad om bepaalde units te 'waken'. Je kunt niet zien of er 1 unit op elkaar staat of meerdere, etc.
Wellicht dat je het spel gewoon even de tijd moet gunnen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 01:33 schreef Shakes het volgende:
Ik vind Civilization IV geen civlization.
Qua looks lijkt het veel op een game als Empire Earth II. Bewegende units, 3d view, plaatjes ipv teks etc. is niet echt wat ik zoek in Civilization.
De interface van Civilization 3, en nog meer van Civ 2, staat me meer aan. Geen grafische pracht, geen onnodige noviteiten maar gameplay. Ik heb nu enkele keren een game gestart in Civ 4 maar allen voortijdig geeindigt terwijl dat bij de vorige Civs vrijwel nooit het geval was (of ik moest iets heel doms gedaan hebben).
Het mist ook functies die vorige civs wel hadden. Je kunt, zover als ik kan zien, niet meer rechtsklikken op een stad om bepaalde units te 'waken'. Je kunt niet zien of er 1 unit op elkaar staat of meerdere, etc.
Alj een stad aanklikt zie je links onder de units die in de stad staan, zelfde geld voor stacked units.quote:Op zondag 30 oktober 2005 03:06 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt maar ik vind het helemaal zo erg niet.
Prima te spelen nog hoor, en qua gameplay net iets beter dan Civ2.
Het gaat alleen wel te snel vind ik. Heb net binnen de tijd (nog 21 beurten ofzo) gewonnen door als eerste naar de ruimte te gaan. Ben maar doorgegaan om nog een lekkere wereldoorlog te starten.
deze gedachten had ik dus ook...quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:51 schreef Frollo het volgende:
Nou, dat doe ik dus ook niet meer hè, dat pre-orderen. Iedereen is al uitgebreid aan 't spelen terwijl ik zit te wachten totdat cd-wow hem eindelijk binnenkrijgt (4 nov) en naar mij stuurt (1-2 weken later)...
So true....so true.quote:Op maandag 31 oktober 2005 09:31 schreef pfaf het volgende:
Ik heb de hele zondag gespeeld en het beviel me uitstekend. Nu ben ik het wel met DennisMoore eens dat het niet wereldschokkend anders is, maar eigenlijk maakt me dat geen bal uit. Ik heb nota bene dit jaar nog 2 keer civ3 geinstalleerd. Ik ben in ieder geval weer helemaal verslaafd. De Godsdiensten zijn een welkome vernieuwing, de graphics zijn erg tof, vooral de ontwikkeling van steden zijn goed te zien nu. En nu ga ik weer verder, want ik ga al aardig op m'n eerste space race af.
SMAC tel ik niet mee...DE rest staat allemaal in mijn kastquote:Op zondag 30 oktober 2005 00:51 schreef Retuobak het volgende:
Das nice
Ik heb alleen gespeeld:
Civ II
Civ II ToT
SMAC
Call to Power (ruk)
Call to Power 2 (ruk)
Civ III
Civ III Play the World
Civ III Conquests
En nu dus Civ IV
Lucky shot, pijl raakt de self-destruct button van zo'n dingquote:Op maandag 31 oktober 2005 12:06 schreef IntruderAlert het volgende:
Nog steeds frustrerend dat die citywalls zoveel bescherming geven. Ook bij Civ 4 kun je je leger van 5 mach inf's nog stuk laten lopen op 4 gefortificeerde (achter city wall bukkende) archers.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |