abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31783017
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 15:43 schreef DennisMoore het volgende:
Vind 'm eerlijk gezegd niet zo ehm... bijzonder.
't Is gewoon het ouwe spel, maar dan met mooiere graphics.
Gewoon dezelfde diplomacy, dezelfde tech tree, dezelfde wonders...
Dat is onmogelijk. Er is nu religie, er zijn civics en de diplomatie is stérk verbeterd.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:34:12 #252
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_31783119
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 16:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is onmogelijk. Er is nu religie, er zijn civics en de diplomatie is stérk verbeterd.
Hoe is de diplomatie verbeterd? Kan je nu persoonlijke vriendjes worden van de leider van het andere volk? Trouwt je jongste dochter met de koning van Zimbabwe? Kan je je spionnen de opdracht geven een hardliner van de VS uit de weg te ruimen? Dat zou wel gaaf zijn.
The Internets, I needs it..
pi_31783342
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 16:34 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Hoe is de diplomatie verbeterd? Kan je nu persoonlijke vriendjes worden van de leider van het andere volk? Trouwt je jongste dochter met de koning van Zimbabwe? Kan je je spionnen de opdracht geven een hardliner van de VS uit de weg te ruimen? Dat zou wel gaaf zijn.
quote:
Civ IV has also improved on the way diplomacy works. While you can still make nice with your neighbors (and you can even win the game with a diplomatic victory condition), you have more options than just trading goods, cities, technologies, and/or relations. You can attempt to influence your neighbors to make war or peace with other neighbors, and you can even fence everyone out of your backyard using the game's new "open borders" system. In previous games, neighboring nations could send their city-building settlers and their soldiers wandering across your nation, free to declare war on your vulnerable home cities and worker civilians unless you complained strenuously (which sometimes caused them to declare war anyway). In Civ IV, the new border system means that no units from any other country can enter yours unless you have agreed to open borders with that particular country...or unless you're at war with that particular country. This is a godsend for defensive players who prefer to hang back to develop an economic, scientific, or cultural infrastructure without fear of ambush. However, even this new addition is balanced, since keeping your borders locked up tightly and never coming to your neighbors' aid doesn't make many friends. Other nations actually remember your actions and are poorly disposed if you refuse them too many favors.
[ bron ]

Screenshot van een diplomatie-scherm.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:47:17 #254
6290 Dr_Crouton
pi_31783495
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 16:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]

[ bron ]
Hmm, hmm.... De enige echt nieuwe is dus grenzen open of dicht laten. Het andere land de oorlog laten verklaren aan je vijand is al vanaf Civ1 te doen.

Ik zou wel eens willen dat het dieper ging; opeens blijkt je vrouw je verlaten te hebben en is het land uit; met alle geheimen die ze heeft doorgegeven aan een geheime minnaar dat, uit onderzoek zal blijken een spion te zijn van je aartsvijand.
pi_31783549
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 16:47 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Hmm, hmm.... De enige echt nieuwe is dus grenzen open of dicht laten. Het andere land de oorlog laten verklaren aan je vijand is al vanaf Civ1 te doen.
Je kunt nu anderen vragen een oorlog te stoppen. Je kunt anderen jouw vijand aan laten pakken, zonder dat jij oorlog hebt. Beetje als in Alpha Centauri. Daarnaast kun je van anderen eisen dat ze bekeren of andere Civics gebruiken. Zie de bijgevoegde screenshot.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:57:57 #256
6290 Dr_Crouton
pi_31783775
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 16:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je kunt nu anderen vragen een oorlog te stoppen. Je kunt anderen jouw vijand aan laten pakken, zonder dat jij oorlog hebt. Beetje als in Alpha Centauri. Daarnaast kun je van anderen eisen dat ze bekeren of andere Civics gebruiken. Zie de bijgevoegde screenshot.
En toch gaat het me niet diep genoeg. Ik weet het, het wordt dan wel erg micromanagement, spionnen een specifieke taak geven of een diplomatieke top geven, maar met turnbased hoeft dat geen nadeel te zijn.

Alpha Centauri... waar heb ik dat toch liggen?
pi_31784254
Rome - Total War ging véél verder en dieper.
Civ 4 is... tja, niets nieuws.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:31:56 #258
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31784752
Hij is idd al te koop

Civ 4 in 1920x1200
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_31785149
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 17:14 schreef DennisMoore het volgende:
Rome - Total War ging véél verder en dieper.

Volgens mij ruik ik een fanboy
pi_31785327
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 14:54 schreef kastanova het volgende:

Nevermind, heb helemaal over de tutorial heengekeken .
Dick Advocaat doet de tutorial!
Helpt waar hij kan!
pi_31785395
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 15:43 schreef DennisMoore het volgende:
Vind 'm eerlijk gezegd niet zo ehm... bijzonder.
't Is gewoon het ouwe spel, maar dan met mooiere graphics.
Gewoon dezelfde diplomacy, dezelfde tech tree, dezelfde wonders...
What's your point?
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_31785834
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 17:53 schreef Morthill het volgende:

What's your point?
Lees m'n post.
pi_31786048
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:07 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Lees m'n post.
Die heb ik gelezen, en ik zie het probleem niet
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_31786133
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:16 schreef Morthill het volgende:

Die heb ik gelezen, en ik zie het probleem niet
Nouja, ik kan er nog steeds uren achter zitten natuurlijk, .
Maar het had zoveel méér kunnen zijn, meer mogelijkheden inbouwen, verschillende tech trees, afhankelijk van welke beschaving je kiest. Meer diplomacy-mogelijkheden, meer militaire mogelijkheden, etc. Nu kabbelt het gewoon wat voort.
pi_31786213
Euuuh, het kan zijn dat ik weer iets gemist heb, maar is er geen gewone campaign optie .

Ik kan nu alleen maar afzonderlijke levels spelen .
I was an atheist until I realized I was God
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:41:40 #266
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_31786708
Is hij in windowed mode te spelen?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_31787339
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:41 schreef MrTorture het volgende:
Is hij in windowed mode te spelen?
Ja.
pi_31787348
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:22 schreef kastanova het volgende:
Euuuh, het kan zijn dat ik weer iets gemist heb, maar is er geen gewone campaign optie .

Zoals altijd?
pi_31787364
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:19 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nouja, ik kan er nog steeds uren achter zitten natuurlijk, .
Maar het had zoveel méér kunnen zijn, meer mogelijkheden inbouwen, verschillende tech trees, afhankelijk van welke beschaving je kiest. Meer diplomacy-mogelijkheden, meer militaire mogelijkheden, etc. Nu kabbelt het gewoon wat voort.
Velen vinden het dan weer een verbeterde en vernieuwde Civilization die precies genoeg is verbeterd. Het moet wel Civ blijven.
pi_31790100
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:22 schreef kastanova het volgende:

campaign = afzonderlijk level
Dit keer zonder signature
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:41:34 #271
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_31790609
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:01 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja.
geweldig, MSNen en een wereld regeren tegelijk
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_31796956
Gewoon je dichtsbijzijnde concurrent 'pacificeren' voor de uitvinding van pijl en boog. Ofwel met je eerste unit je eerste beschaving vernietingen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_31797496
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 00:12 schreef du_ke het volgende:
Gewoon je dichtsbijzijnde concurrent 'pacificeren' voor de uitvinding van pijl en boog. Ofwel met je eerste unit je eerste beschaving vernietingen .
Ik heb net gewoon een hele game gespeeld zonder uberhaupt een gevecht te voeren (wel barbarians uit, heb ik nooit een geweldige feature gevonden, zeker later in de game vind ik barbarians nergens op slaan)

Space Race victory uiteindelijk gewonnen in 1834 op warlord (ja ik weet het, laag, maar ik up het telkens eentje per game. Dan maak ik in een rustig tempo kennis met alle features). Ingame score van ~4000 en een eindscore van ~15.000 en leiderschap vergelijkbaar met Augustus Caesar.
pi_31797563
Ben wel van het vroege aanvallen. Toch een belangrijk onderdeel van cin vind ik .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_31797587
Ik vind het belangrijkste onderdeel meer dat je gewoon zelf je speelstijl kunt kiezen, de een speelt nou eenmaal puur op culture/tech en de ander puur op conquest. Maar net wat je het best bevalt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')