quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:25 schreef marq het volgende:
kom op man, ga je ook nog eens een topic starten?
Dat kaarten verzamelen moet inderdaad wat minder worden, maar ik denk wel dat hier binnenskamers aan gewerkt wordt.quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:50 schreef ASSpirine het volgende:
Idd, hij verzamelt idd kaarten...
En dit was echt onnodig
Mjah, heeft goed gespeeld vandaag
Kaarten zal wel teruglopen in het seizoen..quote:Op woensdag 14 september 2005 00:15 schreef dndiek het volgende:
Hij had die kans wel mogen benutten in de tweede helft....
5 gele kaarten in 5 wedstrijden
Wat een inkopper zeg, hij zit voor de competitie nu al haast tegen de "elk geel = schorsing" aan. Hij zal een half seizoen competitie spelen kortom, wat qua fitheid wel weer gunstig is voor de Champions League mocht PSV daarin overwinteren.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:19 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Kaarten zal wel teruglopen in het seizoen..
Maar dat hij goed heeft gespeeld maakt die gemiste kans wel wat goed.
quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:55 schreef Zwansen het volgende:
Over die gele kaart tegen de verslaggever:
"Vond u het wel geel dan?"
Typisch? Normaal vind ik het.quote:Op woensdag 14 september 2005 01:59 schreef endr0me het volgende:
dat hij u zei tegen die reporter was wel erg typisch ja
2007.quote:Op woensdag 14 september 2005 16:09 schreef jimjim1983 het volgende:
hoe lang loopt dat contract nog door dan?
01-07-2007 Om precies te zijn.quote:Op woensdag 14 september 2005 16:28 schreef Bobu het volgende:
[..]
2007.
Afellay is trouwens écht goed. Kan met de bal aan de voet op hele korte afstand versnellen. Moet wel opletten soms niet te lang te dribbelen. Kan verder openen met rechts en links en heeft een goed schot. Gaat echt een goede worden.
Afellay is het eerste exponent van de "vernieuwde" jeugdopleiding met Moniz als ik me niet vergis?quote:Op woensdag 14 september 2005 17:18 schreef the_legend_killer het volgende:
Gaat zelf goed met de jeugdopleiding
Ibiquote:Grootste verrassing wacht Afellay na afloop
Woensdag 14 september 2005 - EINDHOVEN - Ibrahim Afellay had al een mooi verhaal te vertellen na afloop van PSV-Schalke. Zijn debuut in de Champions League had geresulteerd in een overwinning en een prima wedstrijd van de middenvelder. Maar de grootste verrassing wachtte op hem toen hij op zijn gemak met de media aan het praten was. Hij werd gemaand om snel naar boven te komen, waar zijn moeder op hem zat te wachten. Het was voor het eerst dat moeder Afellay naar een wedstrijd van haar zoon kwam kijken.
De jonge PSV’er was zichtbaar onder de indruk. „Echt waar, is mijn moeder er? Joh, dat is echt fantastisc“, klonk het, waarna hij haar snel ging opzoeken om vervolgens samen terug naar Utrecht te reizen. Afellay wist niets van haar komst. De familie had hem bewust niet op de hoogte gesteld om hem niet nog zenuwachtiger te maken. Afellay had kort voor het fraaie intermezzo in de catacomben al verteld dat Champions League-voetbal toch wel iets bijzonders is. „Ik ben er vorig seizoen al een paar keer bij geweest, maar toen speelde ik niet. Je hebt altijd wedstrijdspanning, maar dit is toch wel speciaal. Je merkt het al als je met de bus de Frederiklaan oprijdt. Al die mensen, het is een aparte sfeer.“
De middenvelder hield zich prima staande tegen Schalke. In de competitiewedstrijden manifesteerde Afellay zich dit seizoen al nadrukkelijk. In korte tijd groeide hij uit tot vaste waarde en ook internationaal kan hij nu bogen op een goede prestatie. Maar Afellay zal nooit hoog van de toren blazen. Hij blijft onder alle omstandigheden bescheiden. „Het ging inderdaad niet onaardig“, beaamde hij met een brede grijns. „Ik ben heel goed opgevangen door mijn medespelers. Ook in het veld hebben ze me goed gecoacht. Dat maakt het wat gemakkelijk om je aan te passen.“
Guus Hiddink had hem niet met uitgebreide instructies het veld ingestuurd. Speel je spel, had hij gezegd. „En voordat ik het veld opstapte, zei hij: ’veel plezier’.“
Halverwege de tweede helft sloeg de vermoeidheid in de jonge benen van de Marokkaanse Nederlander. „In zo'n zware wedstrijden heb je altijd momenten dat je over een dood moment heen moet komen. Gelukkig lukte dat vrij snel en kon ik op het laatst weer belangrijk zijn voor het team.“
In de slotfase had hij de wedstrijd zelfs in het slot kunnen gooien. In een van de spaarzame counters van PSV na rust werd Afellay diepgestuurd. Hij stond oog in oog met Schalke-doelman Frank Rost, die de schuiver keerde en de spanning zo tot de laatste seconde in de wedstrijd hield. „Ik zat toch een beetje te twijfelen. En eerlijk is eerlijk, ik kwam een beetje kracht tekort. Hij had erin gemoeten.“
Het mocht zijn humeur echter niet bederven. „Drie punten pakken in de eerste thuiswedstrijd, dat is zo belangrijk. We hebben er hard voor moeten knokken, maar het is een mooie overwinning“, besloot hij, voordat hij snel naar boven ging, waar zijn moeder op hem zat te wachten.
Als hij zo doorgaat zeker, zie niet in wat hij echt onderdoet voor bijvoorbeeld Sneijder...behalve de ervaring dan. Handelingssnelheid mag nog wel wat omhoog, maar dit wordt een topper.quote:Op woensdag 14 september 2005 18:30 schreef Zwansen het volgende:
Dit topic begint te lopen, ik verwacht echt dat hij volgend jaar meegaat naar het WK.
alleen jammer dat Afellay nog niet beter is dan V.d.Vaart.quote:Op donderdag 15 september 2005 08:37 schreef LuukBes het volgende:
Sneijder is meer een passer, zie hem nooit eens met een individuele actie en schijnbeweging een mannetje uitspelen. Hij ontwijkt ze meer in de breedte en past of schiet op goal. Afellay is erg creatief in de duels. Met het betere draai en kapwerk, of een eerste aanname zich uit moeilijke spelsituatie's redden op creatieve mooie manieren, ik mag dat wel.
Als er iemand in Oranje voor hem moet plaatsmaken, moet je toch aan de linkerkant kijken, en dan zou dat VdV zijn. Daar lijkt ie ook best wel op vind ik. Beide bovengemiddeld technisch en behendig in de kleine ruimte, met dat goeie overzicht. Al vind ik Afellay gevaarlijker in de 1 tegen 1 dan VdV. VdV komt nog steeds geen man voorbij zoals ie vroeger wel kon.
quote:Op donderdag 15 september 2005 15:52 schreef the_legend_killer het volgende:
Sneijder schiet er net 1 in
Hem kennende speelt hij dalijk komende 10 wedstrijden slecht
Afellay is invidueel veel en veel beter
ja hij wordt idd steeds beter maar kijk eens naar vdv, sneijder en de jong in het begin. die speelden ook super.quote:Op donderdag 15 september 2005 16:50 schreef the_legend_killer het volgende:
Afellay is steeds beter aan het worden dat zie je gewoon.
En 1 goed been is meer dan genoeg
Dat zou gewoon zwaar belachelijk zijn...quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:00 schreef Zwansen het volgende:
Zou wat zijn als hij wel mee mag naar Tsjechie en Van Bommel thuis blijft...
Aan het eind van het seizoen is het WK...quote:Op donderdag 15 september 2005 18:08 schreef IntroV het volgende:
Aan het eind van dit seizoen is hij rijp voor oranje, gok ik.
Komt dus mooi uit.quote:Op vrijdag 23 september 2005 05:39 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Aan het eind van het seizoen is het WK...
Geel of geblesseerd, veel maakt het niet uit. Alhoewel ik het ook sneu vindt voor de fans die zijn aanvallende pass op grote waarde schatten. Afellay wil wat mij betreft te snel en dat is niet per definitie goed voor PSV.quote:
Hij raakte geblesseerd bij een terugspeelbal...quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:27 schreef okee6 het volgende:
[..]
Geel of geblesseerd, veel maakt het niet uit. Alhoewel ik het ook sneu vindt voor de fans die zijn aanvallende pass op grote waarde schatten. Afellay wil wat mij betreft te snel en dat is niet per definitie goed voor PSV.
RBC was behoorlijk hard bezig idd...quote:Op zondag 25 september 2005 11:10 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Hij raakte geblesseerd bij een terugspeelbal...
Daarvoor werd hij trouwens al een keer of 3 gruwelijk hard getackled, net als Cocu trouwens.
dat je door dat slachtveld van RBC komt is al een wonderquote:Op zaterdag 24 september 2005 21:27 schreef okee6 het volgende:
[..]
Geel of geblesseerd, veel maakt het niet uit. Alhoewel ik het ook sneu vindt voor de fans die zijn aanvallende pass op grote waarde schatten. Afellay wil wat mij betreft te snel en dat is niet per definitie goed voor PSV.
Als je met handelingssnelheid bedoelt dat ie de sneller de bal af moet geven wel ja.. Niet als je zijn aanname, briljante passes bedoelt overigens...quote:Op woensdag 14 september 2005 19:17 schreef Noca het volgende:
[..]
Als hij zo doorgaat zeker, zie niet in wat hij echt onderdoet voor bijvoorbeeld Sneijder...behalve de ervaring dan. Handelingssnelheid mag nog wel wat omhoog, maar dit wordt een topper.
Het talent heeft hij idd, maar aan z'n fysiek begin ik zo langzamerhand te twijfelen ...quote:Op donderdag 8 december 2005 00:06 schreef cultheld het volgende:
Wat makkelijk zeg. Afellay komt er wel
Robben nog vaker en die speelt bij Chelsea.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:16 schreef methodmich het volgende:
Het is toch geen incident meer cultheld? Steeds weer geblesseerd in die bijna twee jaar bij de selectie.
Als hij niet geblesseerd is ja.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:40 schreef cultheld het volgende:
[..]
Robben nog vaker en die speelt bij Chelsea.
Vind je het vreemd als PSV hem geen rust gunt terwijl dat wel eens nodig is. Ze laten hem te vaak op z'n tenen lopen.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:16 schreef methodmich het volgende:
Het is toch geen incident meer cultheld? Steeds weer geblesseerd in die bijna twee jaar bij de selectie.
je bent een beetje traag van begrip, is het niet?quote:
Dat is dan fout van de trainers. Maar dan nog is hij blessuregevoelig. Want waarom spelen andere spelers vaker en zonder blessures?quote:Op donderdag 8 december 2005 23:09 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Vind je het vreemd als PSV hem geen rust gunt terwijl dat wel eens nodig is. Ze laten hem te vaak op z'n tenen lopen.
quote:Johan Cruyff Prijs voor PSV'er Afellay
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - PSV-middenvelder Ibrahim Afellay is de nieuwe winnaar van de Johan Cruyff Prijs voor het Talent van het Jaar. Dit is de uitkomst van de stemming onder de twaalfkoppige jury onder leiding van Johan Cruyff. Naast de beste Nederlandse voetballer ooit brachten ook Marco van Basten, John van 't Schip, Foeke Booy, Willy Dullens, Danny Blind, Ruud Gullit, Erwin Koeman, Wim Jansen, Wim Jonk, Ronald Koeman en Henk ten Cate hun stem uit.
De vijfde verkiezing van het Talent van het Jaar was de spannendste tot nu toe. Alle juryleden moesten een top drie samenstellen, waarbij Ibrahim Afellay en AZ-aanvaller Moussa Dembélé even vaak op de eerste plaats werden gezet. Daardoor werd het aantal tweede plaatsen relevant en daarbij scoorde de talentvolle PSV'er net iets beter dan de 19-jarige AZ'er. Ajacied Urby Emanuelson eindigde als derde.
Juryvoorzitter Cruyff: "Het was een close finish en uiteindelijk hebben details het beslist. Afellay heeft met PSV in de competitie net iets beter gepresteerd en in de Champions League op een hoger niveau gevoetbald. Bovendien is hij heel goed met tegenslagen omgegaan. Hij is altijd zijn eigen spel blijven spelen. Daarbij bracht Afellay steeds iets extra's."
"Het is een goed teken dat zich weer veel talenten op niveau hebben aangediend", gaat Cruyff verder. "Afellay, Dembélé en Emanuelson springen daar dit seizoen uit, maar de verschillen met anderen waren klein, wat aangeeft dat in de leeftijdsgroep tussen 18 en 22 jaar veel goeds zit. Dat biedt hoop voor de toekomst."
De spelers werden op de volgende veertien onderdelen beoordeeld: 1. Techniek, 2. Tactiek, 3. Overzicht, 4. Aannemen van de bal, 5. Passen, 6. Trappen, 7. Koppen, 8. Creativiteit, 9. Verantwoordelijkheid, 10. Initiatief, 11. Teamspeler, 12. Coachen, 13. Persoonlijkheid en 14. Sociale betrokkenheid.
Vooral dat laatste aspect is relevant voor de man die eind 1999 tot Europees Voetballer van de Eeuw werd gekozen. "In deze tijd, waarin iedereen het over het vervagen van normen en waarden heeft, blijft sport een uniek middel voor de samensmelting van mensen. Met de Johan Cruyff Prijs hopen we een jonge voetballer een extra duwtje richting een nog betere toekomst te geven. Ook krijgt hij via de Cruyff Foundation de mogelijkheid een gebaar te maken naar anderen."
Dit laatste betreft het aanleg van een speciaal Cruyff Court op een door de winnaar te bepalen locatie. Inmiddels hebben winnaars als Arjen Robben, Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar in hun geboorteplaatsen Bedum, Utrecht en Hummelo al een naar hun vernoemd multifunctioneel veld laten aanleggen. Het door Salomon Kalou 'gewonnen' court wordt dit jaar geopend in Ivoorkust.
Cruyff tot slot: "Deze prijs is vooral een begin. Een stimulans om het maximale uit een carrière te halen. Het talent is er, de erkenning ook, nu is de speler weer aan zet. Maar als ik zie hoe het de andere winnaars is vergaan, dan maak ik me ook over Afellay weinig zorgen."
Net als de winnaars van de Gouden, Zilveren en Bronzen Schoen, ontvangt de 21-jarige Afellay de Johan Cruyff Prijs tijdens het op 3 september te houden Gala Voetballer van het Jaar.
Het begin is in ieder geval goedquote:Op donderdag 17 mei 2007 23:13 schreef dndiek het volgende:
Een terechte prijs
Nu genieten van de rust en er volgend seizoen weer vol tegenaan
Hij speelde verdomd goed idd.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |