Ganz geilquote:Op woensdag 14 september 2005 15:53 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
voorbeeldje:
[afbeelding]
jammer dat ie aut geresized wordt, op origineel formaat kijk ik zo bij de overburen in de huiskamer![]()
quote:Op woensdag 14 september 2005 16:09 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Van de Telegroaf website:
Wat een jankerd, niet?
Valt me sowieso op dat er veel GTI-sjonnies rijden in de dorpen waar we de toerritjes weleens hebben gehad. Maar geeft ze eens ongelijk, in Amsterdam rijden er genoeg rond maar dan rij je toch alleen maar van stoplicht naar stoplichtquote:Op woensdag 14 september 2005 16:39 schreef Makster het volgende:
[..]
Telegraaf zegt genoeg![]()
Kom anders is in Dordt fietsen, kan je lachen met de GTI sjonniesDus alle automobilisten rijden ook zo.... snaak bedoel
![]()
Kun je filmpjes maken tot je geheugen vol is? Dat is coolquote:Op woensdag 14 september 2005 16:56 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
net ff kort filmpje geschoten van 40 sec (13,7 MB), valt niet tegen
quote:Op woensdag 14 september 2005 18:49 schreef hicham het volgende:
Morgen even uitzoeken of het een marokkaan was of dat een bedrijf hem heeft meegenomen.![]()
yepquote:Op woensdag 14 september 2005 18:49 schreef hicham het volgende:
Kun je filmpjes maken tot je geheugen vol is? Dat is cool![]()
quote:Op woensdag 14 september 2005 18:43 schreef worldpimber het volgende:
Ganz geil, of is het een ouder echtpaar?
Foto termilogie.quote:
Watte.quote:met dank aan Plo
quote:Op woensdag 14 september 2005 18:43 schreef worldpimber het volgende:
Ganz geil, of is het een ouder echtpaar?
quote:Op woensdag 14 september 2005 18:59 schreef Makster het volgende:
Pepijn HELD![]()
![]()
![]()
![]()
Je weet vast wel waarom![]()
Please Google gebruiken voor woorden die je niet kent.quote:
ik dacht dat jij dat als fotografiefanaat best ff wilde toelichtenquote:Op woensdag 14 september 2005 19:14 schreef Patrick281 het volgende:
Please Google gebruiken voor woorden die je niet kent.![]()
![]()
doe je ook niet, wil best wat leren om (nog) mooiere foto's te kunnen makenquote:Maar wil je plezier niet ontnemen, over 1 foto kan ik geen compleet waardeoordeel vellen.![]()
Later.![]()
Oh, ja dat kon ook nogquote:Op woensdag 14 september 2005 19:14 schreef Patrick281 het volgende:
Please Google gebruiken voor woorden die je niet kent.![]()
ik moet echt 10 keer kijken om te zien wat je nou bedoeltquote:Vignettering
De donkere zwarte hoeken op je foto, alsof je door een koker kijkt. Je ziet het vaak als de zonnekap verkeerd gebruikt is (of een verkeerde zonnekap gebruikt is), of bij een erg slecht objectief. Fisheye-objectieven laten een cirkel zien met daaromheen zwarte hoeken. Het wordt, afgezien bij de fisheye, zelden getolereerd in een foto. Tenzij je het expres doet, zoals Dirk Anschütz. Hij gebruikt het vaak in zijn, soms grappige, soms saaie, foto's. Je moet wel oppassen dat het geen truucje gaat worden.
quote:Op woensdag 14 september 2005 19:24 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
ik moet echt 10 keer kijken om te zien wat je nou bedoelt![]()
quote:Digipics35714th August 2002, 08:45
Hallo,
Vignetering is randonscherpte en dat is een vervorming, zoals het woord al omschrijft een mindere schepte aan de randen van het beeld. Het scherpste deel zit altijd in het midden
En naar mate de kwaliteit van de lens is er meer of minder randonscherpte. De oplossing is diafragmeren. Dat is de reden dat je op point and shoot camera’s, en nu spreek ik niet van digitale camera’s bijvoorbeeld een zoombereik kan vinden van 3 of 4 maal maar waarbij de tele stand het wel moet doen met een opening van 8 of 11. Als de kwaliteit van de lenzen gebruikt in een objectief toeneemt word de bruikbare lensopening ook groter.
Groetjes van Digipics
Nee, want teveel uitleg kan kwaad bloed zetten.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:22 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ik dacht dat jij dat als fotografiefanaat best ff wilde toelichten![]()
Heeft meer met de camera te maken.quote:doe je ook niet, wil best wat leren om (nog) mooiere foto's te kunnen maken
quote:Op woensdag 14 september 2005 19:25 schreef worldpimber het volgende:Ik heb de onderste optie van google gecheckt
Maar dan zie ik het ook niet, geen kokers en lullen in het beeld voor mijn ongetraind oogquote:Op woensdag 14 september 2005 19:29 schreef Patrick281 het volgende:
Dat is een fokking noob dus.
Dit zijn andere lensfouten.![]()
OPM is right.![]()
witte muur (met alleen natuurlijk licht):quote:Op woensdag 14 september 2005 19:29 schreef Patrick281 het volgende:
Maak eens een foto van een witte muur of gewoon 2 witte A4'tjes naast elkaar
en nu in fokking n00B taalquote:wel helemaal uitgedekt in de groothoekstand.
quote:Op woensdag 14 september 2005 20:31 schreef Fulcrum_X het volgende:
[afbeelding]
Ben vervolgens rustig naar huis getuft, moest zo'n 15 kilometer afleggen naar huis en heb dat gedaan via het fietspad met een snelheid van 20-35 km/u![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |