abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 september 2005 @ 12:26:18 #1
64882 Mac11
I roll you up like my Rizla
pi_30537614
Hallo mensen.

TS antwoord eerst natuurlijk.
Ik drink ongeveer 4x in de maand sportdrank, soms tijdens het sporten.
Maar meestal in de shop als ik flinke dorst heb

Mijn favoriet is toch wel AA drink.
Extran is troep, veel te bitter beetje look a like van AA drink.
Gatorade neem ik niet vaak, omdat het geen tot weinig smaak bevat.
Reb bull drink ik ook niet vaak, vind het wel lekker en weet dat het goed werkt.
Maaza is het allerlekkerste wat er bestaat, weet alleen niet of dit onder sportdrank valt.

Het effect van Extran, AA drink of Gatorade is me nog nooit opgevallen.
Misschien komt dat ook wel omdat sport voor mij een leuk tijdverdrijf is
en ik mij er nooit te zwaar aan vertil.
Wel helpt het goed tegen de dorst

Heb je nog extra toevoegingen van sportdranken meld ze dan hier.
Of een extra voor de TS wees zo vrij.

Poll: Drink je wel eens een sportfrisdrank
  • Ja
  • Nee
  • Soms als ik sport
  • Ook als ik niet sport
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Welke energydrank drink jij het meest?
  • Gatorade
  • AA-drink
  • Extran
  • Anders, namelijk
    Tussenstand:

Poll: Merk jij het effect van een Energydrank
  • Ja
  • Nee
    Tussenstand:

[ Bericht 6% gewijzigd door Mac11 op 13-09-2005 14:00:01 (Poll werkte niet.) ]
  • pi_30538111
    Mijn favoriet is AA, vooral koud en na het sporten pas. Alleen bij marathon lopen drink je er meer van, maar zelfs dan wens je dat er meer water bij zat. Het komt mij vaak wat kleverig op de keel over. Alhoewel je bij duursport de glucose-input wel nodig hebt.

Kortom sportfrisdrank nee, energydrank ja, effect ja. Maar voor een scherper antwoord moet je toch bij de meer ervaren duursporters zijn, alhoewel die weer vaak zelf (poeder) mixen. Wat in mijn ogen ook lekkerder wegdrinkt.
    pi_30538937
    Allemaal zooi, gewoon wat water met dextrose en malto dextrine na het sporten. Goedkoper en je hebt niet zoals bij veel merken de toevoeging van andere suikers. Na je training wil je een insuline spike creeeren, dat doe je het beste met dextrose voor de snelle spike en malto dextrine voor de wat langzamere afgifte van insuline.
      dinsdag 13 september 2005 @ 14:03:09 #5
    64882 Mac11
    pi_30540032
    quote:
    Op dinsdag 13 september 2005 13:43 schreef ASroma het volgende:
    valsspelen
    Nee energydrank drinken is geen valsspelen .

[offtopic]Ik heb de poll even gefixed[/offtopic]
    pi_30543686
    Tijdens het fietsen (ultraafstanden) gebruik ik veel sportdrank. Het effect merk ik duidelijk, ik hoef veel minder vast voedsel te eten. Ik probeer de normale hoeveelheid vast voedsel te eten van een aktieve dag, de rest van m'n extra energie haal ik uit energiedrank. Voordat ik energiedrank gebruikte had ik m.n. bij warm weer grote problemen om genoeg voedsel binnen te krijgen.
    Ik gebruik meestal energiedrank het merk Aptonia (van Decathlon). Af en toe gebruik ik Born, maar niet teveel, krijg ik diarree van. Een enkele keer koop ik voorgemixte energiedrank, Extran of AA Drink. Maar meestal toch poedertjes.
      dinsdag 13 september 2005 @ 16:16:54 #7
    88360 kleinmeiske
    Tja, het is een gave ...
    pi_30543865
    Tijdens het fietsen meestal AA isotone (1 flesje in bidon bijvullen met water) en bij langere afstanden Isostar poeder mee. Net wat ultra_ivo zegt, minder behoefte aan vast voedsel. Dat krijg ik namelijk niet weg tijdens het sporten, alleen als ik een langere pauze hou.
    Born en Extran ga ik gigantisch van aan de sjees, dus gebruik ik niet. Maxim en EAS soms wel, maar vind ik behoorlijk aan de prijs.

Als ik korter ga trainen (schaatsen, skeeleren of hardlopen), dan hou ik het óf bij water met zout en druivesuiker (vooral als het warm is), óf bij aangemaakte limonadesiroop. Dan gaat het me meer om het vocht bijvullen, eten doe ik dan later wel.
    Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
      dinsdag 13 september 2005 @ 17:33:55 #8
    2764 Trainspotter
    Nu mèt goedkope zonnebril
    pi_30545908
    Tijdens lange inspanningen gebruik ik meestal Isostar Long Energy, maar ook wel eens Enervit of Maxim. Als ik een paar dagen achtereen moet bikkelen gebruik ik ook recovery drinks. Allen in poedervorm en vooral als voedingsbron. Werkt goed. Ik sta er soms echt van versteld hoe lang ik kan rijden zonder vast voedsel tot me te nemen. Tijdens korte trainingen voldoet voor mij water, eten kan inderdaad erna dan wel.

Bij lange autoritten wil ik nog wel eens wat Gatorade, Aquarius of AA meenemen bij het tankstation, maar dat vind ik eigenlijk maar nep-sportdranken. Moeten ze het eerst maar eens in een fatsoenlijke poedervorm leveren.
    pi_30565751
    Aquarius, rood.
    pi_30571989
    Vooral Extran, en dan alleen na het sporten. Dus gewoon een dorstlesser voor mij.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      woensdag 14 september 2005 @ 14:38:31 #11
    29605 Faceoff
    Sapperdedosiejo
    pi_30572034
    Ik drink het af en toe. niet alleen tijdens/na sporten. vaker gewoon zomaar
    AA maar den wel de groene. die normale is echt te goor (net als 90% van al de andere merken)
      woensdag 14 september 2005 @ 15:22:11 #12
    88360 kleinmeiske
    Tja, het is een gave ...
    pi_30573385
    quote:
    Op woensdag 14 september 2005 14:38 schreef Faceoff het volgende:
    IkAA maar den wel de groene. die normale is echt te goor
    Na liters van dat spul (high energy, dus) opgewarmd en wel op de Weissensee naar binnengewerkt te hebben, ga ik compleet uit m'n dak als de geur ervan mijn neusgaten bereikt. Ik begrijp je dus wel

Bovendien is dat slechter door je lichaam op te nemen tijdens zware inspanning, omdat de concentraties hoger zijn dan in je bloed. Bij isotone zijn ze ongeveer gelijk, dus dat wordt beter opgenomen.
    pi_30574261
    Alleen van red bull merk ik dat ik wat helderder word...maarja
    Buy it, use it, break it, fix it,
    Trash it, change it, mail - upgrade it,
    Charge it, point it, zoom it, press it,
    Snap it, work it, quick - erase it,
      woensdag 14 september 2005 @ 16:02:37 #14
    116418 scubagirl
    Diving is high enough
    pi_30574580
    drink 2 blikjes Red Bull per dag, omdat ik t lekker vind, bij sport is het sowieso niets. Verder met sport drink ik iets van AA achtige vloeistof. Ook omdat het dorstlessend is. Eigenlijk zijn sportdrankjes niet goed voor je.
    als het onder water niet kan, kan het nergens
    Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
      woensdag 14 september 2005 @ 16:09:04 #15
    88360 kleinmeiske
    Tja, het is een gave ...
    pi_30574746
    quote:
    Op woensdag 14 september 2005 16:02 schreef scubagirl het volgende:
    drink 2 blikjes Red Bull per dag, omdat ik t lekker vind, bij sport is het sowieso niets. Verder met sport drink ik iets van AA achtige vloeistof. Ook omdat het dorstlessend is. Eigenlijk zijn sportdrankjes niet goed voor je.
    Sportdranken zijn dan ook bedoeld om de stoffen die je tijdens het sporten verliest weer aan te vullen, niet om lekker water met een smaakje te drinken. Je zult niet zo gauw een overdosis van het een of ander krijgen, maar goed is het niet. Bovendien zou het mij te duur zijn. Ik heb wel eens opgeteld wat ik in een drukke sportweek allemaal aan euro's wegkaan, da's niet grappig meer ...

Red Bull heeft op mij hetzelfde effect als de AA high energy, da's leuk als je een avond lang niks anders doet dan wodka/red bull flesjes opendraaien.
      woensdag 14 september 2005 @ 16:15:23 #16
    116418 scubagirl
    Diving is high enough
    pi_30574900
    @kleinmeiske: ik weet dat t ter aanvulling dient van mineralen etc die je verliest, maar zelfs dan is het niet goed, ondanks het feit dat je die stoffen verliest. Sportdrankjes veel drinken betekent een verhoogd risico op suikerziekte.
    T is idd allemaal erg duur, gelukkig haal ik mijn RB bij de groothandel.
    als het onder water niet kan, kan het nergens
    Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
    pi_30574933
    Extran orange is echt ronduit smerig te noemen....
    Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
    pi_30574976
    Wel eens ja, maar uiteraard alleen als ik gesport heb (of om een kater weg te werken, de hydraterende werking merk je heel goed)

Ik drink meestal Aquarius en zoals ik al zei, je merkt het effect wel, je krijgt er snel weer genoeg vocht door in je lichaam waardoor hoofdpijn na het sporten vaak uitblijft (wat komt doordat je te weinig drinkt tijdens de inspanning)
    "MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
      woensdag 14 september 2005 @ 16:48:10 #19
    9902 Lestat
    the vampire...
    pi_30575836
    Gatorade!!!
    Dat drink ik wel eens. Is tenminste niet zo bremzoet als AA, Extran of Aquarius.
    Memento Mori
      woensdag 14 september 2005 @ 16:52:15 #20
    11458 ivetje
    To infinity...and beyond!!
    pi_30575945
    Ik drink altijd freeway power generation van de LIDL Hartstikke goedkoop (1,99 per 6 flesjes) en het is echt heel lekker!! Merk er alleen weinig van, maar dat heb ik met aquarius ook enzo.
    To infinity…and beyond!
    pi_30578643
    Waar kan je tegenwoordig nog Isostar halen? Lang niet meer gezien dat merk.. Ik vond het altijd wel goed spul, niet te zoet en goed voor de dorst.
    pi_30580320
    Isostar? veel te zuur, gaat m'n maag van opspelen.
    Ik zie het nog wel eens in een supermarkt staan.
      donderdag 15 september 2005 @ 10:01:31 #23
    88360 kleinmeiske
    Tja, het is een gave ...
    pi_30595728
    quote:
    Op woensdag 14 september 2005 16:15 schreef scubagirl het volgende:
    @kleinmeiske: ik weet dat t ter aanvulling dient van mineralen etc die je verliest, maar zelfs dan is het niet goed, ondanks het feit dat je die stoffen verliest. Sportdrankjes veel drinken betekent een verhoogd risico op suikerziekte.
    T is idd allemaal erg duur, gelukkig haal ik mijn RB bij de groothandel.
    Ik denk dat de meningen daarover behoorlijk verdeeld zijn.

Ik heb daar een hele discussie over gehad met een voedingsdeskundige die voor de Spelen in Athene in 2004 is ingeschakeld door het NOC*NSF als adviseur. Zij gaf aan dat met name AA isotone prima als vervanging van vaste voeding tijdens flinke inspanning gebruikt kan worden. Het is zelfs beter dan vast voedsel, omdat je daar je spijsverteringssysteem meer mee belast. Op die manier gebruik ik het dus ook, zeker niet als vervanging van normale voeding en ook niet als pure aanvulling van verloren stoffen. Het gaat om het totaalplaatje. En ik neem aan dat zij met haar CV er toch wel wat van af zal weten.
    Ik heb liever een iets verhoogde kans op suiker dan dat ik moet stoppen met sporten om een bammetje naar binnen te werken, want ik kan me niet voorstellen dat die kans met sprongen omhoog gaat. Bovendien, wat is leven zonder risico’s nemen?

Overigens denk ik dat er over Red Bull ook behoorlijk wat te vinden is dat het niet goed zou zijn, dus wat dat betreft staan we quite

Groothandel is in ieder geval ook mijn supplier voor AA en Isostar, scheelt stukken in de winkel. Nu betaalt mijn baas de BTW, dus dan scheelt het helemaal
    pi_30604263
    quote:
    Op donderdag 15 september 2005 10:01 schreef kleinmeiske het volgende:

Groothandel is in ieder geval ook mijn supplier voor AA en Isostar, scheelt stukken in de winkel. Nu betaalt mijn baas de BTW, dus dan scheelt het helemaal
    Als de baas er dan nog een wedstrijpak/wielershirt bij geeft is het helemaal prima
    pi_30604322
    Bullit.

donderdag 15 september 2005 @ 16:24:38 #26
    88360 kleinmeiske
    Tja, het is een gave ...
    pi_30605514
    quote:
    Op donderdag 15 september 2005 15:39 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Als de baas er dan nog een wedstrijpak/wielershirt bij geeft is het helemaal prima
    Jammergenoeg vindt de baas dit genoeg sponsoring ...
    pi_30605591
    ik heb meestal AA omdat ie gewoon lekker is, soms ook voor de verandering Extran,
    maar dan niet de orange uitvoering
    Van het concert des levens, krijgt niemand het program
    pi_30608014
    quote:
    Op donderdag 15 september 2005 16:24 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Jammergenoeg vindt de baas dit genoeg sponsoring ...
    Helaas. BIj mij blijft het ook beperkt tot 1 wielershirtje van 2 naamswissellingen geleden

Off-Topic, welke baan maak jij onveilig komende winter? Mijn thuisbaan is Geleen, maar met regelmatige uitstapjes naar Eindhoven, Breda en soms Heerenveen.
      donderdag 15 september 2005 @ 17:42:49 #29
    73954 No-Li-Ta
    can't touch this..
    pi_30608134
    quote:
    Op donderdag 15 september 2005 15:42 schreef -Numlock- het volgende:
    Bullit.

[afbeelding]
    Dat is geen sportdrank is een energydrink !...
    __-*-__
    pi_30608163
    Extran heeft een beetje een gifsmaakje...
      donderdag 15 september 2005 @ 17:48:44 #31
    118447 Tique3
    deze avater kreeg aandacht :7
    pi_30608337
    weet je wel dat extran eerder bestond dan aa-drink en dat aa-drink een aftreksel is van extran...
    Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
    pi_30609319
    Extran Citrus
    I don't trust books. They're all facts and no heart
    Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
    Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
      donderdag 15 september 2005 @ 19:19:50 #33
    51391 S4ndro
    Nee echt? Nee! Oh.
    pi_30611123
    Ik neem altijd een halve liter water met 2 eetlepels (ong. 20 gram) pure dextrose (druivensuiker) en drink dit vlak voor, tijdens en na het hardlopen op. Het geeft duidelijk een positief effect.
      donderdag 15 september 2005 @ 19:26:09 #34
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_30611341
    Isostar isotoon
    (en vaak leng ik die expres nog ietsjes te 'slap' aan)
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
    pi_30616437
    Ik heb dit jaar ook eea geexperimenteerd met sportdranken nadat ik tot nu toe altijd verdunde vruchtensap aangevuld met fantomalt en zout had gebruikt. Mijn fantomalt brouwseltje klopte qua koolhydraatverdeling goed met de dure in de markt te verkrijgen sportdranken maar toch kreeg ik het na een tijdje niet meer weg. Alsof het als een bal in mijn maag lag.
    Dit jaar getraind voor Almere (tri) met Isostart Long Energy in de bidon aangevuld met 1 gelletje per uur. Zo kwam ik uit op 110gr/uur KH en dat beviel uitstekend. Dit heeft me wel verbaasd want volgens de boekjes kan je lichaam maximaal 65 gr/uur opnemen (ongeveer). Kennelijk moet je meer innemen om deze hoeveelheid ook in je bloed te krijgen.
    Kortom mijn ervaring met sportvoeding is goed (financieel wat minder).
      vrijdag 16 september 2005 @ 13:16:51 #36
    88360 kleinmeiske
    Tja, het is een gave ...
    pi_30633177
    quote:
    Op donderdag 15 september 2005 17:39 schreef ultra_ivo het volgende:
    Helaas. BIj mij blijft het ook beperkt tot 1 wielershirtje van 2 naamswissellingen geleden
    Ze hebben zo hun nut, hè, bazen, maar helaas ook hun beperkingen
    quote:
    Off-Topic, welke baan maak jij onveilig komende winter? Mijn thuisbaan is Geleen, maar met regelmatige uitstapjes naar Eindhoven, Breda en soms Heerenveen.
    Ik schaats voornamelijk in Nijmegen omdat ik daar werk. Superijs, alleen jammer dat het een 333m baan is. Soms rijden we naar Breda (gezellig!) of Heerenveen (mooi ijs) en af en toe als er een plekkie over is bij m'n club en ik tijd heb naar Utrecht. Maar ik ben zo verwend door het binnenschaatsen dat ik daar pruttijden schaats. Dat wordt nog wat als ik volgend seizoen wedstrijden ga rijden
    pi_30638031
    quote:
    Op vrijdag 16 september 2005 13:16 schreef kleinmeiske het volgende:

Ik schaats voornamelijk in Nijmegen omdat ik daar werk. Superijs, alleen jammer dat het een 333m baan is. Soms rijden we naar Breda (gezellig!) of Heerenveen (mooi ijs) en af en toe als er een plekkie over is bij m'n club en ik tijd heb naar Utrecht. Maar ik ben zo verwend door het binnenschaatsen dat ik daar pruttijden schaats. Dat wordt nog wat als ik volgend seizoen wedstrijden ga rijden
    Laat me eens raden, STW Wageningen?
    In Breda rij ik af en toe marathons, wel leuk, ik heb daar toch geen belangen voor het klassement kan dus uitgebreid rammen en geen oog hebben voor taktiek En natuurlijk leuk het spel van 'de laatste 100m sprintertjes' verstoren
    Damesmarathon in Breda moet je dan eens proberen, alle niveau's voorhanden.
      zondag 18 september 2005 @ 21:06:41 #38
    30220 Barca
    ~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
    pi_30708006
    Heb er al verschillende gehad: AA drink, Aquarius, Extran, Gatorade. Heb nu Highway (te koop bij Appie Happie) in huis.

Ik merk wel een positief effect. Drink het tijdens en na het sporten. Bij voorkeur koud. Meestal drink ik het gemengd met koud water. Anders is het zo zoet.
    Retro is mode, metro ook!
    'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
    pi_30708240
    Ja, Extran, Nee. .
      maandag 19 september 2005 @ 10:04:53 #40
    88360 kleinmeiske
    Tja, het is een gave ...
    pi_30719586
    quote:
    Op vrijdag 16 september 2005 16:04 schreef ultra_ivo het volgende:
    Laat me eens raden, STW Wageningen?
    In Breda rij ik af en toe marathons, wel leuk, ik heb daar toch geen belangen voor het klassement kan dus uitgebreid rammen en geen oog hebben voor taktiek En natuurlijk leuk het spel van 'de laatste 100m sprintertjes' verstoren
    Damesmarathon in Breda moet je dan eens proberen, alle niveau's voorhanden.
    Nope, Exerceo Dodewaard. Zijn we terechtgekomen toen we gingen skeeleren.

Helaas is marathon niet zo mijn ding, ik ga meer voor de langebaan afstanden. Het enige wat ik aan duursport doe is 's zomers wielrennen en een keer per jaar een tocht skeeleren, dan heb ik het wel weer gehad

Vergeet ik helemaal de Weissensee, 100km dit jaar, in 2007 een hernieuwde recordpoging. Ik weet nog niet hoe ik dat seizoen ga trainen, maar als ik dan toch een licentie heb kan ik natuurlijk meteen een marathonoor nemen en dan klinkt Breda goed! Thanks for the tip.

wel lichtelijk offtopic nou, hè
    pi_30721326
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 10:04 schreef kleinmeiske het volgende:

wel lichtelijk offtopic nou, hè
    Klopt, ik heb dan ook maar deze hier geopend:

Schaatsslowchat
    pi_31267958
    Ik drink ook sportdrank genaamd: BIER!
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:03:26 #43
    30220 Barca
    ~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
    pi_31269632
    quote:
    Op vrijdag 7 oktober 2005 22:07 schreef Gippo het volgende:
    Ik drink ook sportdrank genaamd: BIER!
    Sommige vrouwen hebben sperma als sportdrank. Soms gemengd met urine.
    Retro is mode, metro ook!
    'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
      woensdag 12 oktober 2005 @ 11:51:01 #44
    64882 Mac11
    pi_31380321
    Dat kan ook!
    In sperma zitten altijd sporen van urine.

Kijk hier voor info over de voedingswaarde van sperma
    http://www.dontspitswallow.com/cum_nutrition.shtml
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')