abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 september 2005 @ 01:42:52 #81
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_30530930
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 01:40 schreef Xennia het volgende:

[..]

Borderliners zijn best apart ja
Dan moet je een keer een voluit sociopaat ontmoeten; je had je scriptie over mij kunnen doen.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_30530937
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 01:40 schreef FawakkaNova het volgende:
mijn gebrek aan empathie
Ah, eindelijk!
pi_30530949
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 01:43 schreef Xennia het volgende:
Ah, eindelijk!
Het werd me de afgelopen week al weer 2 keer verweten, dus er zal vast wel een kern van waarheid inzitten .
  dinsdag 13 september 2005 @ 01:47:18 #84
106776 Nickthedick
pi_30530978
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 01:44 schreef FawakkaNova het volgende:

[..]

Het werd me de afgelopen week al weer 2 keer verweten, dus er al best een kern van waarheid inzitten .
En je vindt het geweldig als ze dat over jou zeggen, of niet?
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_30530998
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 01:44 schreef FawakkaNova het volgende:

[..]

Het werd me de afgelopen week al weer 2 keer verweten, dus er zal vast wel een kern van waarheid inzitten .
In dat geval hebben je intelligentie en je manipulatieve vaardigheden je herhaaldelijk in de steek gelaten bij de compensatie ervan
pi_30531013
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 01:41 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Die 'wijsheden' haal ik vanuit de manier zoals ik de dingen zie, en dan probeer te vatten in een paar zinnen.

Als je het onzinnig vindt, dan betekent het dat ik het ofwel niet duidelijk heb kunnen overbrengen, ofwel dat je in jouw belevingswereld niet iets kan vinden waar mijn ideeen op aansluiten.
Als je het idee hebt dat het wel wat heeft, dan kan je het op een of andere manier wel passen binnen jouw belevingswereld.

Aangezien ik niet FuifDuif #2 hoef te worden, denk ik trouwens dat ik het hier maar bij laat
Ander keertje weer verder
Ik zie in jou absoluut geen fuifduif2
  dinsdag 13 september 2005 @ 01:51:15 #87
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_30531025
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 01:48 schreef Xennia het volgende:

[..]

In dat geval hebben je intelligentie en je manipulatieve vaardigheden je herhaaldelijk in de steek gelaten bij de compensatie ervan
1-0
...dass wir fliegen.
pi_30531057
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 01:47 schreef Nickthedick het volgende:
En je vindt het geweldig als ze dat over jou zeggen, of niet?
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 01:40 schreef FawakkaNova het volgende:
En zo moeilijk is dat niet als je jezelf gewoon, objectief gezien, met andere vergelijkt en daarnaast eerlijke mensen om je heen verzamelt..

"I just love it when a plan comes together!"
  dinsdag 13 september 2005 @ 01:54:31 #89
106776 Nickthedick
pi_30531063
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 01:50 schreef Xennia het volgende:

[..]

Fuifduif en Zhe-Devill zijn volgens mij 2 persoonlijkheden van Yvonne.
  dinsdag 13 september 2005 @ 01:58:25 #90
106776 Nickthedick
pi_30531110
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 01:53 schreef FawakkaNova het volgende:

[..]

[..]

[afbeelding]

"I just love it when a plan comes together!"
Belangrijk leermoment. Ik hoop dat je je nu nog manipulatiever en intelligenter op kan stellen.
pi_30532078
Het is een discussie waar nooit een bevredigend eindantwoord uit kan komen. Het is niet altijd goed om eerlijk te zijn, en werkelijk alles te vertellen wat je weet, denkt en voelt. Misschien dat "oprecht" zijn, zowel naar je omgeving als naar jezelf nog het beste is. Niet dat je echt iets aan dat antwoord hebt, want de vraag komt dan op wat oprecht precies is.

Ik denk ook dat het een kwestie van inschatten is, het hangt er van af wie, waar, en wat. In sommige gevallen bij sommige mensen is eerlijkheid en openheid de manier om te gaan, bij sommige andere mensen of in andere situaties is het beter om niet volledig open te zijn.
pi_30532318
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 01:48 schreef Xennia het volgende:
In dit geval niet, er wordt immers alleen mis-/gebruik van gemaakt als ik het nodig heb, dan wel iets van de betreffende personen nodig heb...

Hetgeen bij deze 2 personen dus niet het geval was .
pi_30538631
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 01:40 schreef Xennia het volgende:

[..]

Borderliners zijn best apart ja
Borderliner? Waar haal jij deze onzin vandaan? Je liegt dat je barst!
Kijk dat bedoelde ik nou, mensen zijn niet eerlijk online, ze doen net of ze je kennen maar dat doen ze niet!
Jij hebt zelf borderline..de zg pseudopsycholoog
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_30538728
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 01:30 schreef FawakkaNova het volgende:

[..]

Neuuh, maar het kleine beetje respect dat er nog was heeft ze nu dus ook verloren door, ondanks dat, tóch te reageren...
Jeeh kom ik ff op fok om te lezen, is mijn hele dag weer verpest door jou opmerking
Nu ben ik chaggerijnig...

Eh enne did i ask for respect?
Ik ga maar even mezelf blij maken..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_30538901
Ik ben niet eerlijk. Ik ben aardig.
pi_30542752
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 13:05 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Borderliner? Waar haal jij deze onzin vandaan? Je liegt dat je barst!
Misschien o.a hierom?
quote:
Jeeh kom ik ff op fok om te lezen, is mijn hele dag weer verpest door jou opmerking
Nu ben ik chaggerijnig...
Laten we het er maar op houden dat je in ieder geval geen toonbeeld van stabiliteit bent
pi_30544376
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 15:36 schreef Xennia het volgende:

[..]

Misschien o.a hierom?
[..]

Laten we het er maar op houden dat je in ieder geval geen toonbeeld van stabiliteit bent
Hahahaha..grappige opmerking vooral als je mensen niet kent..
anyhow als je denkt dat je mensen al kunt ontleden aan de hand van enkele opmerkingen in een forum, vind ik wel heel knap van je!
Maar een ding moet ik wel even zeggen tegen je, jij neemt blijkbaar alles te serieus op, ik niet.
En nu ben ik nog chaggerijniger dan ik al was, dus ik ga weer even wat anders doen..**sarcasme** (hint)
pi_30546099
Eerlijk zijn betekent voor mij niet hetzelfde als altijd alles aan iedereen vertellen. Het ligt ook dieper dan wel of niet af en toe diplomatiek antwoorden om iemand te sparen als het gaat om bijvoorbeeld kleding of kapsels. Oprecht zijn is misschien meer wat ik bedoel met eerlijk zijn, ik heb overigens ook geen reden om te liegen. Als dat nodig is in een relatie omdat je er beide een andere norm op nahoudt, moet je denk ik eens na gaan denken of je op die manier samen wilt zijn en degene met wie je een relatie hebt ook de keuze laten.. dat doe je niet als je dingen verzwijgt omdat je anders misschien je partner verliest. Ik heb overigens wel de policy altijd eerlijk te zijn, maar dan ook als iemand iets wil weten wat diegene naar mijn idee niets aangaat.
Om nu meteen even weg te nemen dat ik mezelf voordoe als heilig boontje, de motivatie om altijd eerlijk te zijn is niet altijd zo nobel. Ik wil namelijk graag gewoon mezelf kunnen zijn, mooi weer spelen en mijn mond houden voor de lieve vrede zijn dan ook dingen waar ik niet echt heel goed in ben
  dinsdag 13 september 2005 @ 18:14:22 #99
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30547100
Ik ben altijd eerlijk. Ik zeg alles wat me dwars zit. Ik ben alleen niet eerlijk als ik in de gaten heb dat die eerlijkheid tot ernstige conflicten leidt die te ver gaan, zelfs dan ben ik ongeremd in eerlijkheid maar dat heeft met frustraties te maken, ik laat mijn frustraties dus ook zien, omdat ik alles wil laten zien dat in me zit, niet om op die aandacht te geilen maar omdat ik er sterker van wordt, en natuurlijker en puurder. Eerlijkheid is puur. Eerlijkheid is goed. Eerlijkheid is geweldig. Een eerlijke wereld Was dat maar werkelijkheid.

Af en toe bij 2 flessen wijn hou ik me wel in, maar die eerlijkheid gaat velen te ver. Dan ben ik kwaadaardig, dan ben ik bezeten door de duivel. En dat mag je best weten, omdat ik eerlijk ben Nee het is niet waar, bij 2 flessen wijn komt een andere eerlijkheid te boven.

Het is prettig als je eerlijk kunt zijn zonder consequenties van negatieve aard.

Negatieve eerlijkheid uit frustratie gedaan leed bij mij tot conflicten vaker. Ik kan nu eerlijk en mezelf zijn zonder dat het uit de hand loopt.

Ik kan ook niet meer zijn dan eerlijk. Ik ben eerlijk en wil eerlijk zijn.

Liegen heb ik trouwens een gigantische hekel aan Leugens verspreiden. Roddelen valt ook onder niet eerlijk zijn. Achter de rug praten over mensen terwijl de desbetreffende persoon niet aanwezig is, dat is ellebogen werk. Ik daarop.

Vaak genoeg gezien dat mensen praten over anderen. Praat dan in het gezicht kutje of lulletje. Heb het lef dan. Doe het dan. Nee dat durven ze niet, stelletje helden dat ze zijn. Lekker makkelijk praten over anderen op een negatieve manier. Of het leven van anderen helemaal bespreken.

Laat me niet lachen

[ Bericht 14% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 13-09-2005 18:20:25 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_30638665
quote:
Op maandag 12 september 2005 23:46 schreef DuchessX het volgende:
Je kan eerlijk zijn tot op het botte af en daar kan je mensen juist mee kwetsen. Niks mis met een leugentje voor bestwil denk ik, als het om simpele zaken als een kapsel of nieuwe schoenen gaat etc. Echter als het met vertrouwen te maken heeft vind ik eerlijkheid wel erg belangrijk...
Kleine leugentjes om bestwil zijn inderdaad niet erg, maar als het zulke
erge leugens zijn dat als die ander erachter komt dat zijn/haar vertrouwen echt geschaad is
dan ben je echt tever gegaan denk ik.
pi_30648254
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 01:50 schreef Xennia het volgende:
[..]

tuurlijk liegt kastanova wel eens, jij merkt het alleen niet door z,n verfijnde manipulatie.
Kijk, hij doet wederom moeite om in dit topic te posten omdat hij iets moet bewijzen (?) Iemand die eerlijk is, zou niet druk maken om dit topic.
en ja klopt, hij empathiteert niet, dit om z,n gevoelens af te schermen(anders raakt hij gekwetst, zoek maar voor de gein wat info op over de Schorpioen, dan zie je onder anderen manipulatie en verdraaien dingen zijn waar de scorpio goed is). Dit is een van de redenen dat hij dus steeds grove opmerkingen probeert te maken, iets wat ik beetje jammer vind.
pi_30653218
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 21:48 schreef blink143 het volgende:

[..]

tuurlijk liegt kastanova wel eens, jij merkt het alleen niet door z,n verfijnde manipulatie.
Kijk, hij doet wederom moeite om in dit topic te posten omdat hij iets moet bewijzen (?) Iemand die eerlijk is, zou niet druk maken om dit topic.
en ja klopt, hij empathiteert
wat een non-woord
quote:
niet, dit om z,n gevoelens af te schermen(anders raakt hij gekwetst, zoek maar voor de gein wat info op over de Schorpioen, dan zie je onder anderen manipulatie en verdraaien dingen zijn waar de scorpio goed is). Dit is een van de redenen dat hij dus steeds grove opmerkingen probeert te maken, iets wat ik beetje jammer vind.
Je hoeft bij een wetenschapper als ik niet aan te komen met je astrologie-fabeltjes
pi_30653417
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 00:15 schreef Xennia het volgende:

[..]

wat een non-woord
wat loop je nu te kniezen? het blijft een correct woord, nonwoord of niet.
quote:
Je hoeft bij een wetenschapper als ik niet aan te komen met je astrologie-fabeltjes
no offence, maar ik heb geen hoge pet op van psychologen, wetenschappers zijn ze mi. zeker niet.
pi_30653551
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 00:21 schreef blink143 het volgende:

[..]

wat loop je nu te kniezen? het blijft een correct woord, nonwoord of niet.
U hebt gezocht op empathiteren:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands.
pi_30653600
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 00:25 schreef Xennia het volgende:
[..]

U hebt gezocht op empathiteren:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands.
niet alle woorden staan in vandale, buiten het feit dat de meeste werkwoorden NIET eens in staan. Gebruik je snappertje nou eens, anders kan ik jou ook manipuleren
pi_30653757
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 00:27 schreef blink143 het volgende:

[..]

niet alle woorden staan in vandale, buiten het feit dat de meeste werkwoorden NIET eens in staan. Gebruik je snappertje nou eens, anders kan ik jou ook manipuleren
Lul niet. Alle werkwoorden staan in het woordenboek. Iemand is een empathisch persoon, of beschikt over empathie. Het is ofwel een bijvoeglijk naamwoord, ofwel een zelfstandig naamwoord. Er bestaat geen werkwoord voor, evenmin als voor spontaan en spontaniteit. Je zegt toch ook niet dat iemand spontaniteert? Iemand die de Nederlandse taal niet eens fatsoenlijk beheerst, is zeker niet in staat mij te manipuleren
pi_30653925
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 00:33 schreef Xennia het volgende:
[..]

Lul niet. Alle werkwoorden staan in het woordenboek. Iemand is een empathisch persoon, of beschikt over empathie. Het is ofwel een bijvoeglijk naamwoord, ofwel een zelfstandig naamwoord. Er bestaat geen werkwoord voor, evenmin als voor spontaan en spontaniteit. Je zegt toch ook niet dat iemand spontaniteert? Iemand die de Nederlandse taal niet eens fatsoenlijk beheerst, is zeker niet in staat mij te manipuleren
probeer je nu venijnig te reageren? Het gaat om de boodschap, nu moet je langs deze weg zonodig je gelijk halen, dat vind ik wat minder van je.
pi_30653988
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 00:40 schreef blink143 het volgende:

[..]

probeer je nu venijnig te reageren? Het gaat om de boodschap, nu moet je langs deze weg zonodig je gelijk halen, dat vind ik wat minder van je.
Jij zei dat het een correct woord is en dat ik mijn ''snappertje'' eens moet gebruiken. Volgens mij is het eerder tijd dat jij dat eens gaat doen en oh ja, je moet nog even zeggen dat ik gelijk heb
pi_30654066
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 00:42 schreef Xennia het volgende:

[..]

Jij zei dat het een correct woord is en dat ik mijn ''snappertje'' eens moet gebruiken. Volgens mij is het eerder tijd dat jij dat eens gaat doen en oh ja, je moet nog even zeggen dat ik gelijk heb
je hebt m,n laatste reactie verkeerd opgevat, he?
pi_30656766
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 00:45 schreef blink143 het volgende:

[..]

je hebt m,n laatste reactie verkeerd opgevat, he?
Waarschijnlijk omdat je verzonnen woorden gebruikte .
pi_30657734
tsja een maat van me heeft een erg lelijke dikke vriendin.
Toen hij haar aan ons voorstelde en vroeg wat wij van haar vonden heb ik ook gelogen.
pi_30664131
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 08:30 schreef Balzakastanova het volgende:
[..]

Waarschijnlijk omdat je verzonnen woorden gebruikte .
welnee, ze begreep de boodschap verkeerd. Dit maak jij namelijk ervan, kneus
pi_30667447
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 14:30 schreef blink143 het volgende:

[..]

welnee, ze begreep de boodschap verkeerd. Dit maak jij namelijk ervan, kneus
Jij hebt een bord van twee bij twee voor je kop
pi_30668739
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 16:35 schreef Xennia het volgende:
[..]

Jij hebt een bord van twee bij twee voor je kop
jij wel zeker, straks moet ik nog een professioneel slopersbedrijf inhuren zodat ze die betonplaat voor je kotskop doorheen kunnen breken.
pi_30669500
Daar denk ik best vaak over na... eerlijkheid. Ik ben volgens mezelf een eerlijk en betrouwbaar persoon , ook al 'mag' je dat niet over jezelf zeggen (schijnt). Maar over sommige dingen kun je gewoon niet altijd eerlijk zijn. Dus ik lieg weleens om mezelf in bescherming te nemen of te voorkomen dat ik een ander kwets. Dat hoort er gewoon bij. Het leugentje om bestwil dus. Maar glashard over iets liegen, dat kan ik gewoon niet. Dat zit niet in me en ik wil het ook niet. En sommige dingen kun je beter niet vertellen... dat betekent nog niet dat je niet eerlijk bent.
~ You are what you love, not what loves you ~
pi_30677362
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:24 schreef von_manstein het volgende:
tsja een maat van me heeft een erg lelijke dikke vriendin.
Toen hij haar aan ons voorstelde en vroeg wat wij van haar vonden heb ik ook gelogen.
Dat zou ik dus echt niet doen. Een beetje vriend vertelt je de waarheid.

@Xennia: je trekt ook altijd leuke types in discussie hè?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 17 september 2005 @ 23:20:17 #117
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_30680496
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:01 schreef heiden6 het volgende:
Dat zou ik dus echt niet doen. Een beetje vriend vertelt je de waarheid.
Mwoah, in dat geval misschien niet. Het is al wel de vriendin van die maat van je, en hij zoekt ws. gewoon bevestiging dat het ok is om met haar verkering te hebben. Als je dan zou zeggen: "nee, 't is echt een spook", zal hij denk ik niet tegen je zeggen "oh, dan maak ik het uit, je hebt gelijk"
of wel, maar dan is hij echt om de verkeerde redenen wat met haar begonnen.

Dus in zo'n geval kan je het antwoord kort maar beleefd houden: "ja, 't is wel een aardige meid", of iets in die richting. Niet liegen, maar gewoon niet direct antwoord geven op de vraag dus.

Je helpt die maat er echt niet mee door te zeggen dat hij verkering heeft met een ontzettend lelijk wijf, hij weet zelf ook wel dat het geen fotomodel is. Hij wil gewoon weten of zijn vrienden hem erop af rekenen.
En aangenomen dat het ook geen gruwelijk vervelend wijf is en het hun verder niet stoort als ze erbij is (of nog beter, een gezellig type maar wel lelijk), waarom zou je dan die vriend voor het blok willen zetten?
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zondag 18 september 2005 @ 00:16:53 #118
91306 GF
Kingwood
pi_30683101
Precies, leugentje om iemand niet te kwetsen kan best. Doelbewust liegen is een ander verhaal.
Unspoken words were understood
pi_30684954
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:20 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Mwoah, in dat geval misschien niet. Het is al wel de vriendin van die maat van je, en hij zoekt ws. gewoon bevestiging dat het ok is om met haar verkering te hebben. Als je dan zou zeggen: "nee, 't is echt een spook", zal hij denk ik niet tegen je zeggen "oh, dan maak ik het uit, je hebt gelijk"
of wel, maar dan is hij echt om de verkeerde redenen wat met haar begonnen.

Dus in zo'n geval kan je het antwoord kort maar beleefd houden: "ja, 't is wel een aardige meid", of iets in die richting. Niet liegen, maar gewoon niet direct antwoord geven op de vraag dus.

Je helpt die maat er echt niet mee door te zeggen dat hij verkering heeft met een ontzettend lelijk wijf, hij weet zelf ook wel dat het geen fotomodel is. Hij wil gewoon weten of zijn vrienden hem erop af rekenen.
En aangenomen dat het ook geen gruwelijk vervelend wijf is en het hun verder niet stoort als ze erbij is (of nog beter, een gezellig type maar wel lelijk), waarom zou je dan die vriend voor het blok willen zetten?
Je hoeft d'r ook niet uitgebreid af te kraken, maar ik ga er altijd enigszins vanuit dat als iemand iets vraagt, dat ik dan eerlijk antwoord geef. Soms valt dat niet zo lekker, maar van mensen zonder ruggegraat word ik toch niet goed. En andersom ook.

Waarom zou je bevestiging willen hebben voor zoiets? Ik begriip dat niet zo. Volgens mij ben je dan echt labiel ofzo.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 18 september 2005 @ 01:48:51 #120
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_30685830
quote:
Op zondag 18 september 2005 01:12 schreef heiden6 het volgende:
Waarom zou je bevestiging willen hebben voor zoiets? Ik begriip dat niet zo. Volgens mij ben je dan echt labiel ofzo.
Niet iedereen is even zeker op alle vlakken van zijn of haar leven. Bij de dingen waarvan je weet dat je sterk erin bent heb je geen feedback nodig; je weet van jezelf dondersgoed dat je jezelf er niet druk om hoeft te maken. Andersom weet je ook je eigen zwakke punten aan te wijzen, en zou je graag willen dat men er een complimentje over zou maken, om je te vertellen dat je de goede kant op gaat.
Wanneer die complimenten niet vanzelf komen, krijgen mensen de drang om erom te gaan bedelen.

De een heeft dit probleem op het gebied van de liefde, anderen hebben het weer op gebied van opleidingsniveau, voetbalkunsten of het soort auto waarin ze rijden.

Het probleem is niet zozeer dat ze de vraag stellen en volgens een eerlijk persoon's principes daarom ook alleen een eerlijk antwoord verdienen, maar meer de achterliggende reden van de vraag.
Tuurlijk, het blijft vaak een gok om de motivatie te ontrafelen, maar als je doorhebt waarom iemand een vraag stelt, zorgt het wel ervoor dat je gepast maar toch accuraat kunt reageren: d.w.z.: die persoon de waarheid laten merken zonder die persoon en plein public de grond in te boren.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')