Bedanktquote:
Doe eens de opacity (hoop dat ik het goed schrijf) op 20 ipv 100.quote:Op dinsdag 13 september 2005 17:25 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb een vraagje, hoe kan maak ik het beste iets van glas. Heb nu iets een texture van water gegeven, maar het word niet echt mooi.
Gebruik Max 6
quote:Op dinsdag 13 september 2005 17:25 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb een vraagje, hoe kan maak ik het beste iets van glas. Heb nu iets een texture van water gegeven, maar het word niet echt mooi.
Gebruik Max 6
Even ter aanvulling:quote:Op dinsdag 13 september 2005 18:19 schreef menesis het volgende:
[..]
[[url=http://img348.imageshack.us/img348/8928/glass9mb.th.jpg]afbeelding][/URL]
gebruik geen standaard material maar raytrace. (moet je op de knop 'standaard klikken, dan kun je een andere soort kiezen).
Dan klik je op reflect, van zwart maak je donker grijs, de transparancy maak je bijna wit en die curve moet je een scherpe punt van maken. Nu krijg je aardig mooi glas, met name doordat raytrace met een brekingsindex werkt. Echter, als er verder niets in je scene staat om te raytracen (ondergrond, andere objecten, achtergrond etc etc) dan ziet het er nog neit goed uit.
Enfin, zoiets zou ik dus doen.
Dat is bij de materiaal editor als ik het goed zie?quote:Op dinsdag 13 september 2005 18:19 schreef menesis het volgende:
[..]
[[url=http://img348.imageshack.us/img348/8928/glass9mb.th.jpg]afbeelding][/URL]
gebruik geen standaard material maar raytrace. (moet je op de knop 'standaard klikken, dan kun je een andere soort kiezen).
Dan klik je op reflect, van zwart maak je donker grijs, de transparancy maak je bijna wit en die curve moet je een scherpe punt van maken. Nu krijg je aardig mooi glas, met name doordat raytrace met een brekingsindex werkt. Echter, als er verder niets in je scene staat om te raytracen (ondergrond, andere objecten, achtergrond etc etc) dan ziet het er nog neit goed uit.
Enfin, zoiets zou ik dus doen.
Wheheh DDT11quote:Op dinsdag 13 september 2005 20:06 schreef super-muffin het volgende:
Toch nog een beetje goede render gevonden.
[afbeelding]
Het gaat dus om dat ding daar achter. Dat lijkt niet echt op glas vind ik
maar ik heb die tips van jullie nog niet geprobeerd.
klik op die mooie autokey onderaan. versleep de timeslider een stukkie, plaats je object ergens anders, timeslider weer iets verder, object weer ergens anders... Dat is 1 van de vele methodes.quote:Op dinsdag 13 september 2005 20:03 schreef pc-fr34k het volgende:
Hoe maak ik eigenlijk een animatie in 3dsmax? Het object hoeft niet te bewegen maar ik wil ergens 360 graden omheen draaien(zodat het vloeind herhaald) Ik snap dus echt niks van die camera's als ik die erin zet, en om nou elke keer te renderen is ook niet echt handig...
je moet sowieso even de schaduw aan zetten van de lampen in de scene. De schaduw in je scene 'faked' of 'maked' het meestalquote:Op dinsdag 13 september 2005 20:06 schreef super-muffin het volgende:
Toch nog een beetje goede render gevonden.
[afbeelding]
Het gaat dus om dat ding daar achter. Dat lijkt niet echt op glas vind ik
maar ik heb die tips van jullie nog niet geprobeerd.
Of een free camera gebruiken, de pivot op het object zetten, dan animeren door de camera 360 graden te draaien.quote:Op dinsdag 13 september 2005 20:50 schreef menesis het volgende:
[..]
klik op die mooie autokey onderaan. versleep de timeslider een stukkie, plaats je object ergens anders, timeslider weer iets verder, object weer ergens anders... Dat is 1 van de vele methodes.
Maar om een camera om een object te laten draaien kun je ook eerst een ronde spline tekenen en daar die camera dan overheen laten lopen. zoek in de help file maar even naar 'path follow' ofzo...
Heb je dat gedaan zo als menisis het uitlegde? Ziet er goed uit.quote:Op dinsdag 13 september 2005 21:29 schreef menesis het volgende:
hmmm, heb ook maar eens wat glazigs geprobeerd, maar tis toch moeilijker dan ik dacht... helemaal een drankje in het glas(het moet rode wijn voorstellen
)
[[url=http://img321.imageshack.us/img321/6821/glas0aj.th.jpg]afbeelding][/URL]
naja, later misschien meer.
Ja dat kloptquote:Op dinsdag 13 september 2005 20:27 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Wheheh DDT11![]()
Ik ben er ook mee bezig
Ja ik heb schaduwenquote:Op dinsdag 13 september 2005 20:51 schreef menesis het volgende:
[..]
je moet sowieso even de schaduw aan zetten van de lampen in de scene. De schaduw in je scene 'faked' of 'maked' het meestalGebruik wel raytraced shadows ipv shadow map anders komt dat glas niet helemaa ok uit.
De poly selecteren zodat hij rood is en dan in de material editor (M) de texture selecteren en op de "Assign Material to Selection" knop drukken (onder de thumbnails de 3e knop van links).quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:13 schreef pc-fr34k het volgende:
Hoe kan je elk vlak appart van een object texturen? Eerst probeerde ik het door er planes op te zetten maar dat gaat niet echt lekker, heb ook geprobeerd met meerdere boxen enzo... Wat is hier de handigste manier voor?.
Heb je al geprobeerd de wijn te kleuren op de manier die ik noemde? Direct na jouw post waarin je uitlegd hoe je een mooie glas-material maakt. Ik denk dat het met de falloff maps wel moet lukkenquote:Op dinsdag 13 september 2005 21:29 schreef menesis het volgende:
hmmm, heb ook maar eens wat glazigs geprobeerd, maar tis toch moeilijker dan ik dacht... helemaal een drankje in het glas(het moet rode wijn voorstellen
)
[[url=http://img321.imageshack.us/img321/6821/glas0aj.th.jpg]afbeelding][/URL]
naja, later misschien meer.
Is dit uit een tutorial? Zo ja, wat een beroerde, die textures zien er niet uit. Dit zeg ik niet om jou af te kraken hč, maar degene die de tutorial geschreven heeftquote:Op dinsdag 13 september 2005 23:46 schreef Knoekie het volgende:
Dit is mijn puntenslijper:
[[url=http://uploader.phserver.net/getthumb.php?filename=puntenslikper.jpg]afbeelding][/url]
Nee, dit heb ik zelf gemaakt. In 5 minuten ofzoquote:Op woensdag 14 september 2005 00:06 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Is dit uit een tutorial? Zo ja, wat een beroerde, die textures zien er niet uit. Dit zeg ik niet om jou af te kraken hč, maar degene die de tutorial geschreven heeft.
Sorry danquote:Op woensdag 14 september 2005 00:16 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Nee, dit heb ik zelf gemaakt. In 5 minuten ofzo![]()
Per material kan je weer verschillende instellingen veranderen. kleur e.d. probeer dat eens.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:37 schreef Knoekie het volgende:
Ben nu met een tuin bankje bezig. Alleen die houten balken zien er allemaal hetzelfde uit. Zit op dezelfde plek die bruine vlek. Hoe kan ik dit verhelpen bij materials?
[[url=http://uploader.phserver.net/getthumb.php?filename=bank.jpg]afbeelding][/url]
Mja ik weet nog niet hoe ik dat in kan stellenquote:Op woensdag 14 september 2005 00:38 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Sorry dan. Maar goed, je bent nog aan het leren dus het kan alleen maar beter worden toch?
Ik heb op mijn laptop geen 3d max staan maar ik probeer je er even door te helpen.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:37 schreef Knoekie het volgende:
Ben nu met een tuin bankje bezig. Alleen die houten balken zien er allemaal hetzelfde uit. Zit op dezelfde plek die bruine vlek. Hoe kan ik dit verhelpen bij materials?
[[url=http://uploader.phserver.net/getthumb.php?filename=bank.jpg]afbeelding][/url]
Dan moet je de box instelling kiezen en de maten van de balk op geven. Als het goed is krijg je dan je material weer passend erop en kun je met offset en tiling gaan spelen.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:47 schreef Knoekie het volgende:
Met dat UVW-map heb ik al zitten spelen. Dan kan ik het wel veranderen. Maar dan worden het soms gewoon soms vlakken.
Jat het is me gelukt in Gizmo door het gewoon te verslepen. Ik weet niet of dit de goede manier is, maar het werkt welquote:Op woensdag 14 september 2005 00:54 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Dan moet je de box instelling kiezen en de maten van de balk op geven. Als het goed is krijg je dan je material weer passend erop en kun je met offset en tiling gaan spelen.
Wat maakt het uit. Werkt het? Dan werkt het!quote:Op woensdag 14 september 2005 00:56 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Jat het is me gelukt in Gizmo door het gewoon te verslepen. Ik weet niet of dit de goede manier is, maar het werkt wel![]()
Ja ik had weer een fog effect gebruikt ķn dat raytrace mat. Het lijkt mij logisch dat de wijn roder kleurt naarmate er meer volume wijn is, dan krijg je als het goed is ook aan de randen minder rood en middenin meer (alleen kwam dat dus niet echt bij mij naar voren)quote:Op woensdag 14 september 2005 00:04 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Heb je al geprobeerd de wijn te kleuren op de manier die ik noemde? Direct na jouw post waarin je uitlegd hoe je een mooie glas-material maakt. Ik denk dat het met de falloff maps wel moet lukken.
Ik maak mijn materialen in 3ds met VRayMaterial, maar ik denk dat de Standard material aardig analoog hieraan is:quote:Op woensdag 14 september 2005 10:59 schreef menesis het volgende:
[..]
Ja ik had weer een fog effect gebruikt ķn dat raytrace mat. Het lijkt mij logisch dat de wijn roder kleurt naarmate er meer volume wijn is, dan krijg je als het goed is ook aan de randen minder rood en middenin meer (alleen kwam dat dus niet echt bij mij naar voren)
Enfin, als mijn methode echt niet blijkt te werken probeer ik die van jou!![]()
Mij lukt het ook al niet meerquote:Op woensdag 14 september 2005 19:31 schreef Knoekie het volgende:
Hoe maken jullie dat glas zo mooi? Bij mij wordt het gewoon blauw. En die gegevens die hierboven staan ken ik nergens vinden bij materials.
je moet hem zoweizo op raytrace zetten, als je dat al niet kunt vinden houdt het wel opquote:Op woensdag 14 september 2005 19:31 schreef Knoekie het volgende:
Hoe maken jullie dat glas zo mooi? Bij mij wordt het gewoon blauw. En die gegevens die hierboven staan ken ik nergens vinden bij materials.
Graag gedaanquote:Op woensdag 14 september 2005 17:04 schreef pc-fr34k het volgende:
Weeee ik heb die animatie nu een beetje onder de knie.. Alleen hoe sla ik het goed op? Want ik kan nu alleen animation->make preview doen maar dan is het veel minder mooi als een render van een plaatje.
. Hoe kan ik de animatie renderen?
Never mind..
F10->onder common parameters "active time segment" aanvinken.
Dan onder "Render output" op "File..." rammen en dan avi kiezen.
Opslaan->ok(of kwaliteit kiezen en dan ok)->Render..
nooit, nooit, NOOIT direct opslaan naar avi.quote:Op woensdag 14 september 2005 17:04 schreef pc-fr34k het volgende:
Weeee ik heb die animatie nu een beetje onder de knie.. Alleen hoe sla ik het goed op? Want ik kan nu alleen animation->make preview doen maar dan is het veel minder mooi als een render van een plaatje.
. Hoe kan ik de animatie renderen?
Never mind..
F10->onder common parameters "active time segment" aanvinken.
Dan onder "Render output" op "File..." rammen en dan avi kiezen.
Opslaan->ok(of kwaliteit kiezen en dan ok)->Render..
je kan toch ook jpg op 100% kwaliteit gebruiken? ok, iets slechter dan tga maar als je er een DVD van gaat maken heb je ook weer te maken met meer compressie. Dus dan maakt het denk ik niet zoveel uitquote:Op woensdag 14 september 2005 22:40 schreef Hymn het volgende:
[..]
nooit, nooit, NOOIT direct opslaan naar avi.
Mocht 3dmax crashen ( duh ) kun je alles opnieuw renderen.
Opslaan naar .tga ( krijg je snel een paar 100 frames ) en met een programma als bmp2avi hem omzetten naar .avi.
Nadeel is dat het snel veel ruimte in beslag neemt, mijn animatie van 1 minuut was ongeveer 16 gig aan .tga files maar oooooooooooooooooo wat ben je blij wanneer 3dmax crashed en ze opslaat als tga
Zoals ik in mijn post beschreef gebruik ik VRay Materials, die hebben inderdaad andere parametersquote:Op woensdag 14 september 2005 19:31 schreef Knoekie het volgende:
Hoe maken jullie dat glas zo mooi? Bij mij wordt het gewoon blauw. En die gegevens die hierboven staan ken ik nergens vinden bij materials.
meeste programma's kunnen dat niet met jpg's, alleen tga, bmp of tiffs ( zo uit de kop ).quote:Op woensdag 14 september 2005 23:14 schreef menesis het volgende:
[..]
je kan toch ook jpg op 100% kwaliteit gebruiken? ok, iets slechter dan tga maar als je er een DVD van gaat maken heb je ook weer te maken met meer compressie. Dus dan maakt het denk ik niet zoveel uit
edit: en natuulrijk nog handiger: in videopost als plaatje én als avi opslaan. Mocht ie niet vastlopen dan ben je meteen klaar![]()
Om de sphere aan de spline te koppelen:quote:Op donderdag 22 september 2005 18:20 schreef pc-fr34k het volgende:
Daar ben ik weer, ik snap nu dus hoe ik een animatie maak en dingen laat draaien, maar hoe laat ik bv een sphere draaien op de baan van een spline? Ik wil namelijk een atoom gifje maken voor een scheikundeopdracht.. En kan ik de spline dan ook nog laten zien in een render(Ik wil de de banen van de electronen ook laten zien namelijk) Of moet ik dan alle splines kopieren en dan de ene voor de banen gebruiken en de andere om de banen te laten zien?
Dankjequote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:32 schreef Rampestamper het volgende:
Een keer op de letter x drukken
curve editor openen en type curve aanpassen, staat standaard op smooth in-out ( dacht ikquote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:31 schreef pc-fr34k het volgende:
Nog een vraagje, elke keer als ik via die frames met auto frame iets animeer dan gaat hij in het begin langzaam en op het einde ook, zo loopt het niet mooi door.. Hoe doe ik het dat het overal even snel is?
Nee.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:44 schreef menesis het volgende:
Hoe bedoel je precies? Vliegt de vlag nu weg dan?
In max zit standaard een tutorial waarin je een vlag leert maken. Moet je even zoeken op flex.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:50 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Nee.. Dat zou wel zo zijn als ik reactor had gebruikt(wat ik niet snap)maar de vlag gaat dus aan de kant van de stok niet mooi he, hij waved zeg maar en dan gaat hij dus telkens voorlangs en dan weer achter de paal. Ik zou graag weten hoe ik het zeg maar kan doen dat hij(met touwtjes nog liever, dat staat beter)wel wapperd maar wel vastzit, nu zit hij dus overduidelijk los.
Die tutorials zijn echt de moeite wel waard hoor, er staan een hoop handige dingen inquote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:48 schreef pc-fr34k het volgende:
Dat vond ik ookal op veel sites ja, moet ik eventjes die tutorial erbij instaleren, die had ik niet geinstalleerd..
ow ja; daar had ik neit aan gedacht.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:50 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Nee.. Dat zou wel zo zijn als ik reactor had gebruikt(wat ik niet snap)maar de vlag gaat dus aan de kant van de stok niet mooi he, hij waved zeg maar en dan gaat hij dus telkens voorlangs en dan weer achter de paal. Ik zou graag weten hoe ik het zeg maar kan doen dat hij(met touwtjes nog liever, dat staat beter)wel wapperd maar wel vastzit, nu zit hij dus overduidelijk los.
de standaard epoly ( als in convert to editable poly thingie ) kun je niet animeren, als je er een editable poly modifier op stuitert kun je dat wel doen =)quote:Op zondag 23 oktober 2005 18:35 schreef pc-fr34k het volgende:
Hmmm ik weet hoe ik zeg maar polygons kan extruden, maar ik wil dus dat ik zeg maar spikes krijg die uitsteken en intrekken, ik denk dan doe ik dat met Auto key maar dat gaat blijkbaar niet op, ik heb al alles aangevinkt bij key filters maar als ik dingen doe met de polygons dan is dat in elk frame zo.. Hoe kan je doen dat je in een bepaald frame nog niet de acties daarvan hebt en in het andere wel?
Bedankt.quote:Op maandag 24 oktober 2005 15:03 schreef Hymn het volgende:
[..]
de standaard epoly ( als in convert to editable poly thingie ) kun je niet animeren, als je er een editable poly modifier op stuitert kun je dat wel doen =)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |