abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30608771
aha ok, naja ik had het over 3dmax..
  † In Memoriam † donderdag 22 september 2005 @ 18:20:41 #52
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_30831484
Daar ben ik weer, ik snap nu dus hoe ik een animatie maak en dingen laat draaien, maar hoe laat ik bv een sphere draaien op de baan van een spline? Ik wil namelijk een atoom gifje maken voor een scheikundeopdracht. . En kan ik de spline dan ook nog laten zien in een render(Ik wil de de banen van de electronen ook laten zien namelijk) Of moet ik dan alle splines kopieren en dan de ene voor de banen gebruiken en de andere om de banen te laten zien?
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  donderdag 22 september 2005 @ 18:50:01 #53
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_30832272
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:20 schreef pc-fr34k het volgende:
Daar ben ik weer, ik snap nu dus hoe ik een animatie maak en dingen laat draaien, maar hoe laat ik bv een sphere draaien op de baan van een spline? Ik wil namelijk een atoom gifje maken voor een scheikundeopdracht. . En kan ik de spline dan ook nog laten zien in een render(Ik wil de de banen van de electronen ook laten zien namelijk) Of moet ik dan alle splines kopieren en dan de ene voor de banen gebruiken en de andere om de banen te laten zien?
Om de sphere aan de spline te koppelen:
- Sphere selecteren
- Animation -> Constraints -> Path Constraint
- Nu is je cursor een crosshair geworden en moet je op de spline klikken

Om de spline zichtbaar te maken:
- Spline selecteren
- Modifier list -> Renderable Spline
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_31434280
Weet iemand hoe ik mijn move pijltje terugkrijg?

De pijltjes zijn nu zegmaar dun en rood/grijs. Ik kan nu niks meer verslepen. Weet iemand hoe ik ze terug kan krijgen
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:32:38 #55
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_31434877
Een keer op de letter x drukken
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_31435041
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:32 schreef Rampestamper het volgende:
Een keer op de letter x drukken
Dankje
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2005 @ 13:58:33 #57
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_31558506
Hoi. . Hoe kan ik een vlag laten wapperen in 3ds max? Ik snap echt niks van reactor, enigste wat ik kan is zorgen dat iets valt tegen iets anders aan en iets laten stuiteren... Hoe gebruik ik wind, of is er een betere manier voor?
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
pi_31560176
probeer eens de 'wave' modifier en zorg dan dat je de parameter 'phase' animeert.
Dus autokey knop aanzetten (tijdbalk wordt rood) en naar time=100 slepen en daar zet je phase op 10 ofzo. Misschien moet je nog even de keyframes aanpassen zodat hij lineair loopt. ipv in een boogje.
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2005 @ 16:26:25 #59
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_31561254
Whehehe wat ziet m'n box er mongolisch uit zo. . Bedankt, het lukt me zo denk ik wel met wat aanpassingen. .
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2005 @ 16:31:54 #60
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_31561331
Nog een vraagje, elke keer als ik via die frames met auto frame iets animeer dan gaat hij in het begin langzaam en op het einde ook, zo loopt het niet mooi door. . Hoe doe ik het dat het overal even snel is?
pi_31561969
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:31 schreef pc-fr34k het volgende:
Nog een vraagje, elke keer als ik via die frames met auto frame iets animeer dan gaat hij in het begin langzaam en op het einde ook, zo loopt het niet mooi door. . Hoe doe ik het dat het overal even snel is?
curve editor openen en type curve aanpassen, staat standaard op smooth in-out ( dacht ik )
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2005 @ 17:48:05 #62
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_31562512
Ik heb die curve editor gevonden maar waar kan je dan type curve vinden? .
pi_31562656
ik weet niet percies wat je in de curve editor ziet; maar klik die maar weg; als je je vlag aanklikt en je kijkt naar de tijdbalk zie je aan het begin en het einde twee grijze blokjes (de keyframes). Klik met rechts erop, dan zie je iets met 'phase' staan. Klik, dan komt er een venstertje met onderaan 2 grafiekjes. Ziet bij de eerste key (time=1) de rechter op lineair en doe dat ook met de linker van de key op frame 100
Je kan anders ook beide icoontjes op lineair zetten zoals ik heb gedaan, alleen voegt dat niets toe
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2005 @ 23:43:14 #64
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_31569697
Nog een klein vraagje, hoe kan ik met een vlaggenmast zorgen dat hij mooi beweegt en hij vastzit aan de mast?
pi_31575356
Hoe bedoel je precies? Vliegt de vlag nu weg dan?
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2005 @ 09:50:46 #66
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_31575462
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 09:44 schreef menesis het volgende:
Hoe bedoel je precies? Vliegt de vlag nu weg dan?
Nee. . Dat zou wel zo zijn als ik reactor had gebruikt(wat ik niet snap)maar de vlag gaat dus aan de kant van de stok niet mooi he, hij waved zeg maar en dan gaat hij dus telkens voorlangs en dan weer achter de paal. Ik zou graag weten hoe ik het zeg maar kan doen dat hij(met touwtjes nog liever, dat staat beter)wel wapperd maar wel vastzit, nu zit hij dus overduidelijk los.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 13:44:33 #67
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_31579104
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 09:50 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

Nee. . Dat zou wel zo zijn als ik reactor had gebruikt(wat ik niet snap)maar de vlag gaat dus aan de kant van de stok niet mooi he, hij waved zeg maar en dan gaat hij dus telkens voorlangs en dan weer achter de paal. Ik zou graag weten hoe ik het zeg maar kan doen dat hij(met touwtjes nog liever, dat staat beter)wel wapperd maar wel vastzit, nu zit hij dus overduidelijk los.
In max zit standaard een tutorial waarin je een vlag leert maken. Moet je even zoeken op flex.
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2005 @ 13:48:58 #68
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_31579155
Dat vond ik ookal op veel sites ja, moet ik eventjes die tutorial erbij instaleren, die had ik niet geinstalleerd. .
  donderdag 20 oktober 2005 @ 14:01:21 #69
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_31579296
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 13:48 schreef pc-fr34k het volgende:
Dat vond ik ookal op veel sites ja, moet ik eventjes die tutorial erbij instaleren, die had ik niet geinstalleerd. .
Die tutorials zijn echt de moeite wel waard hoor, er staan een hoop handige dingen in .

Succes verder .
pi_31579706
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 09:50 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

ow ja; daar had ik neit aan gedacht.

Ik heb nog wel een gare, maar werkende methode anders: doe eerst een editpoly modifer op je vlag (of sleep hem iig ónder de wave modifer) en dan zet je hem op vertex sublevel (bij die edit poly modifer) en dan zet je softselection aan. Als je nu vertexen selecteerd gaat de wave modifier alleen daar op werken, en via softseelction zorg je dan dat hij geleidelijk aan gaat werken zeg maar. En dan zorg je gewoon dat de vertexen van je vlag bij de stok blauw blijven en hoe verder van de stok; hoe roder. maar misschien kun je beter een tutorial zoeken want dit is niet echt een standaard way geloof ik
  † In Memoriam † zondag 23 oktober 2005 @ 18:35:50 #71
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_31654194
Hmmm ik weet hoe ik zeg maar polygons kan extruden, maar ik wil dus dat ik zeg maar spikes krijg die uitsteken en intrekken, ik denk dan doe ik dat met Auto key maar dat gaat blijkbaar niet op, ik heb al alles aangevinkt bij key filters maar als ik dingen doe met de polygons dan is dat in elk frame zo. . Hoe kan je doen dat je in een bepaald frame nog niet de acties daarvan hebt en in het andere wel?
pi_31661097
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 18:35 schreef pc-fr34k het volgende:
Hmmm ik weet hoe ik zeg maar polygons kan extruden, maar ik wil dus dat ik zeg maar spikes krijg die uitsteken en intrekken, ik denk dan doe ik dat met Auto key maar dat gaat blijkbaar niet op, ik heb al alles aangevinkt bij key filters maar als ik dingen doe met de polygons dan is dat in elk frame zo. . Hoe kan je doen dat je in een bepaald frame nog niet de acties daarvan hebt en in het andere wel?
de standaard epoly ( als in convert to editable poly thingie ) kun je niet animeren, als je er een editable poly modifier op stuitert kun je dat wel doen =)
  † In Memoriam † maandag 24 oktober 2005 @ 15:18:09 #73
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_31661369
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 15:03 schreef Hymn het volgende:

[..]

de standaard epoly ( als in convert to editable poly thingie ) kun je niet animeren, als je er een editable poly modifier op stuitert kun je dat wel doen =)
Bedankt. .
  Lieve Belg maandag 19 december 2005 @ 21:50:02 #74
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33227890
Nog een late schop van DSG naar DIG op aanvraag
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  † In Memoriam † maandag 19 december 2005 @ 22:00:14 #75
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_33228353
Bedankt. .

Gelijk een vraagje, ik heb een cilinder die ik aan beiden kanten een andere opdruk wil hebben en op de rand ook weer. Ik dacht dat ik dit kon doen met een poly edit modifyer en dan de poly's selecteren en dan de material editor doen. Maar hij veranderd het hele element. .

Opgelost: convert to -> editable poly ipv edit poly.

[ Bericht 8% gewijzigd door pc-fr34k op 19-12-2005 23:13:03 ]
  † In Memoriam † dinsdag 17 januari 2006 @ 18:46:13 #76
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_34168811
En weer een vraagje, ik gebruik een PArray in een scene om een plafont in te laten storten alleen wil ik de particles die neervallen laten stoppen op frame 22, ik hou ze al tegen met een deflector maar dan blijven ze op de grond bewegen en dat wil ik niet.

Iemand enig idee?
pi_34173436
Hmz had ik ook altijd. Nooit weten op te lossen. Misschien kun je iets met reactor doen? Die is geloof ik wat preciezer met de wetten der natuur
  † In Memoriam † dinsdag 17 januari 2006 @ 23:02:55 #78
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_34180924
Reactor snap ik al helemaal niks van. . Ik ga wel een oplossing bedenken zodat ik dit niet hoef te doen maar er iets anders voor in de plaats komt ofzo. Het moet bijna af zijn.
pi_34183598
vraag anders FF op tweakers: "post je 3d stuff part <vul maar wat in>"
pi_35125479
tvptje
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')